Ik heb op 4-4-2012 een Deposito genomen voor 1 jaar met een rente van 3,45%. Mooie rente!
Bij het aflopen van het Deposito werd de rente op mijn rekening geboekt, echter niet het bedrag wat ik verwacht had zijnde die 3,45%.
Na diverse mails werd mij verteld, dat wat afgsproken was was een nominale rente(!) en dat de echte rente als dagrente berekend werd! Nu lijkt mij een jaar een jaar, maar dat is niet zo bij Leaseplanbank.
Daar geldt nl dat 2012 366 dagen had (schrikkeljaar) en de ontvangen rente rente dus 365/366 x 3,45% moet zijn!
Hoe verzinnen ze het!
Het lijkt mij, dat hier aardig wat extra geld voor de bonus van het bestuur verzameld wordt, aangezien ik niet de enige zal zijn geweest die na 29-2 en voor 31-12 een deposito heeft genomen!
Leaseplanbank wenst niet te schikken!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Depositorente Leaseplanbank
Re: Depositorente Leaseplanbank
Dus in plaats van 3,45% heb je 3,44% ontvangen?
Ik weet niet of je het al hebt nagerekend, maar 365/366 x 3,45% is welgeteld 3,4405%, oftewel je maakt stampij om 0,0095 procent, die ze geheel conform jullie afspraak nog gewoon mogen berekenen ook. (lees de door je geaccepteerde voorwaarden er maar op na).forum25 schreef:Ik heb op 4-4-2012 een Deposito genomen voor 1 jaar met een rente van 3,45%. Mooie rente!
Bij het aflopen van het Deposito werd de rente op mijn rekening geboekt, echter niet het bedrag wat ik verwacht had zijnde die 3,45%.
Na diverse mails werd mij verteld, dat wat afgsproken was was een nominale rente(!) en dat de echte rente als dagrente berekend werd! Nu lijkt mij een jaar een jaar, maar dat is niet zo bij Leaseplanbank.
Daar geldt nl dat 2012 366 dagen had (schrikkeljaar) en de ontvangen rente rente dus 365/366 x 3,45% moet zijn!
Hoe verzinnen ze het!
Het lijkt mij, dat hier aardig wat extra geld voor de bonus van het bestuur verzameld wordt, aangezien ik niet de enige zal zijn geweest die na 29-2 en voor 31-12 een deposito heeft genomen!
Leaseplanbank wenst niet te schikken!
Tenzij je de reincarnatie van Nick Leeson bent, en je dus een valutahandelaar met miljarden onder je muisknop bent, gaat dit dus helemaal nergens over, laat staan dat die 0,0095 procent ook nog maar iets betekend voor welke bonus dan ook.
Laatst gewijzigd door sjohie op 07 mei 2013 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, de rekenrente ziet er als vogd uit:(272/366+93/365)*0,0345*100000= € 3.442,98 tewijl u op € 3.450,- had gerekend.
Toch mooi een verschil van € 7,02 bij een bedrag van € 100.000,-
Jantje
Toch mooi een verschil van € 7,02 bij een bedrag van € 100.000,-
Jantje
Hoe weet jij dat jantje7? Ben jij de broer van TS? Of heb je ook zo'n contract?
Ja, had het zelfde contract, alleen was het verschil bij mij € 0,07CB schreef:Hoe weet jij dat jantje7? Ben jij de broer van TS? Of heb je ook zo'n contract?
Jantje
Dan is er dus niets aan de hand. Er wordt immers gesproken over een nominale rente per jaar, tenminste dat staat in de posting van TS.