Goedemorgen allemaal!
Sinds half november gaat het niet helemaal lekker via H&M. Mijn man belde met wat vragen over een bestelling en plots hadden wij een 2e account. Omdat ik het nummer niet meer wist heb ik in februari de klantenservice gebeld en om het klantnummer gevraagd. Bestelling geplaatst en toen ging het mis.
Op account nummer 1 hebben wij dus nu een tegoed van 60 euro. Deze account staat op naam van P&L van der .. Omdat hij eerder al vragen had en niet geholpen werd dus zijn naam er ook maar bij gezet. Op account nummer 2 staat dus een - saldo. H&M vriendelijk verzocht om de accounts samen te voegen. Dit zou gedaan worden maar is achteraf niet gedaan. Op dit account staat alleen de naam van mijn man, want dit is gebeurd na een telefoontje naar H&M.
Overigens probeer ik al vanaf half december mijn geld van account nummer 1 weer terug op mijn rekening te krijgen. Vandaar ook dat er toen nog maar een bestelling is geplaatst omdat het dan afgerond zou zijn. Toen ik het rekeningoverzicht kreeg zag ik dat het bedrag wat we tegoed hadden er niet bij stond dus gelijk gebeld. Alles uitgelegd en mij werd verzekerd dat het samengevoegd zou worden. Opgelost denk je dan.
De volgende aanmaning was er 1 met 13,50 aanmaningskosten. Toen heb ik gebeld en ook een email gestuurd. Overigens doet een aanmaning er 14 dagen over om bij je te komen. Vind ik ook zo iets raars! Maar weer zouden de accounts samen gevoegd worden.
Woensdag j.l. viel er een brief op de deurmat van Gothia. Of ik het bedrag van 60 euro wilde betalen + 40 euro incasso kosten en de verschuldigde rente. Direct een email naar H&M en cc naar Gothia verstuurd. Nog geen 2 uur later ontving ik een email. Of ik even wilde bellen zodat het goed en netjes afgehandeld kan worden.
Dus ik de klantenservice gebeld. Krijg ik te horen; mevrouw, we willen graag uw bankrekening nummer, dan staat het bedrag van 60 euro binnen 2 dagen op uw rekening!
Nee meneer, dit wil ik niet. Wat ik wil is dat jullie de accounts samenvoegen zoals al meerdere malen is afgesproken en het saldo op 0 staat! De kosten van jullie zijn onterecht en al HELEMAAL de incasso van Gothia.
Mevrouw, ik zie in het overzicht dat de geboorte data verschillen, dus ik kan niks aanpassen.
Nou dan pas ik het wel aan (inmiddels alle gegevens) zodat het wel aangepast kan worden.
*pats! account geblokkeerd!!
Dus ik weer een boze mail verstuurd naar zowel H&M als Gothia met allemaal printscreen dingen die ik al in het verleden had gemaakt en alle correspondentie.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat ze al bijna een half jaar je geld houden, niks verrekenen, incasso op je zetten en dan vervolgens snel binnen 2 werkdagen het bedrag naar je over willen maken. Terwijl het mij lijkt, als je een klant wil behouden dat je het bedrag verrekenen en incasso stop zet. Of ben ik nou gek.
In ieder geval. H&M ik ben er klaar mee! Van ons zien jullie geen bestelling meer!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] H&M - Gothia incasso
Re: H&M - Gothia incasso
Als er in november een bestelling is geplaatst en er niet een '14-dagenaanmaning' (art. 6:96 lid 6 BW) is verzonden met tenminste een termijn van 14 dagen die begint op de dag na ontvangst, een vermelding van het exacte bedrag aan incassokosten dat maximaal in rekening kan worden gebracht na de 14 dagen en een waarschuwing van de overige gevolgen, dan kunnen er geen incassokosten in rekening worden gebracht en heb je m.i. als men blijft aandringen te maken met een oneerlijke handelspraktijk ('oneerlijke incassopraktijk', art. 6:193i onder c BW).
-
Ik vraag bij H&M gewoon een antieke acceptgiro, achteraf betalen wanneer het jou uitkomt. Nooit problemen mee.
24Jan continuing Story
Vandaag kreeg ik plotseling een antwoordapparaat aan de telefoon met iets van een incassobureau.
Eens terug gebeld voor uitleg (volledig onbekend)
Blijkt een incasso van Eur 30,xx te zijn vanwege betalingsachterstand/incassokosten
Dame was niet in staat aan te duiden welke rekening etc.
Gaf aan afgelopen maand 4x een brief te hebben verstuurd (niets ontvangen).
Daar dit H&N betrof gaf ik aan dat alles betaald is (is ook zo) en dat het enigszinds rommelig overkomt.
Met de vermelding zie internet Radar en uw BV en H&M werd zeer onproffesioneel gesprek beeindigd.
Nu dus nog steeds geen aanzegging (ontvangging) van de zgn incassokosten van een betaalde factuur.
Nu dus maar eens H&M klantservice bellen.
Lijkt veel op eerdere klachten die ik vond op internet; zijn we mooi klaar mee
Vandaag kreeg ik plotseling een antwoordapparaat aan de telefoon met iets van een incassobureau.
Blijkt een incasso van Eur 30,xx te zijn vanwege betalingsachterstand/incassokosten
Daar dit H&N betrof gaf ik aan dat alles betaald is (is ook zo) en dat het enigszinds rommelig overkomt.
Met de vermelding zie internet Radar en uw BV en H&M werd zeer onproffesioneel gesprek beeindigd.
Nu dus nog steeds geen aanzegging (ontvangging) van de zgn incassokosten van een betaalde factuur.
-
30 euro incassokosten voor een bestelling van 60 euro was sowieso idioot geweest....Misschien moet H en M eens kijken naar de laatste aflevering van Rambam, dat ging daar toevallig over.Rey92 schreef:24Jan continuing Story
Maar wat een gepruts daar zeg, pff!
Heb een vergelijkbare situatie hier. Ik ben ook zo praktisch geweest om even een nieuwe H&M account aan te maken toen ik de oude account gegevens niet bij de hand had. Bij de betaling ging het mis. Mijn ene account een tegoed van € 19,15. De andere een tekort van € 19,15. Toen nog alle vertrouwen: dat lossen we eenvoudig op door het tegen elkaar weg te strepen en de accounts samen te voegen. Nou…niet bij H&M dus. Resultaat nu, een half jaar later: de accounts zijn samengevoegd. Het tegoed lijkt verdwenen. Het tekort bleef en groeide zelfs. Ondanks toezeggingen kon H&M dit nu eenmaal niet in het systeem corrigeren. Alleen als ik een kopie van mijn legitimatiebewijs zou opsturen. (Hoe logisch is dat…? Zelfde naam, zelfde adres). Daartoe kan in in deze situatie niet worden verplicht en dat heb ik hen ook aangegeven.
Voor het tekort heb ik vandaag een brief van Gothia ontvangen. Of ik maar € 59,84 wil betalen!
Vandaag dus iom de Consumentenbond een klacht ingediend bij H&M.
Geen online zaken doen dus meer bij H&M!
Voor het tekort heb ik vandaag een brief van Gothia ontvangen. Of ik maar € 59,84 wil betalen!
Vandaag dus iom de Consumentenbond een klacht ingediend bij H&M.
Geen online zaken doen dus meer bij H&M!
Nou is het mij toch wel een raadsel waarom je een nieuw account aanmaakt, als je weet dat op je oude account een tegoed van bijna 20 euro staat. Dat is toch vragen om problemen?
Hallo allemaal, ik heb en vraag aan jullie misschien dat jullie het meegemaakt hebben.
Ik had in januari een bestelling geplaats bij h&m waar ik dus maaand betaal methode had ingesteld.
Het was een bedrag van 70 euro waardoor ik dus niet meteen had kunne betalen. Ik heb tenslotte het bedrag elk maand afgelost waardoor ik afgelopen weekend alles betaald had aan h&m en dus niks meer openstond. Net heb ik dus een brief binnen gekregen van gothia dat er incassokosten zijn van 82,66.
Ik heb dus vorige week alles afbetaald en ineens deze brief krijg ik binnen. Ik heb alles opgeteld en in totaal heb ik 89 euro betaald aan h&m( met rentekosten en al) ik heb ze niet kunne bellen omdat ze al gesloten waren heb alleen hm kunne spreken en die zijden dat ik met gothia contact moest opnemen. Maar daar was ik telaat mee. Heb een mail gestuurd met een bezwaar aan gothia en screenshots van de betalingen voor hm
Nu is mijn vraag aan jullie, denken jullie dat ik dit bedrag aan gothia alsnog moet betalen? Of.zal het me lukken met de bezwaar. Ik heb tenslotten al 89 euro overgemaakt aan hm en er staat niks meer open.
Vanwegen dat het weekend is kan ik morgen ook geen comtact opnemen met gothia
en stroggelen al die vragen in me hoofd, ik hoop dat jullie er meer over weten.
Ik had in januari een bestelling geplaats bij h&m waar ik dus maaand betaal methode had ingesteld.
Het was een bedrag van 70 euro waardoor ik dus niet meteen had kunne betalen. Ik heb tenslotte het bedrag elk maand afgelost waardoor ik afgelopen weekend alles betaald had aan h&m en dus niks meer openstond. Net heb ik dus een brief binnen gekregen van gothia dat er incassokosten zijn van 82,66.
Ik heb dus vorige week alles afbetaald en ineens deze brief krijg ik binnen. Ik heb alles opgeteld en in totaal heb ik 89 euro betaald aan h&m( met rentekosten en al) ik heb ze niet kunne bellen omdat ze al gesloten waren heb alleen hm kunne spreken en die zijden dat ik met gothia contact moest opnemen. Maar daar was ik telaat mee. Heb een mail gestuurd met een bezwaar aan gothia en screenshots van de betalingen voor hm
Nu is mijn vraag aan jullie, denken jullie dat ik dit bedrag aan gothia alsnog moet betalen? Of.zal het me lukken met de bezwaar. Ik heb tenslotten al 89 euro overgemaakt aan hm en er staat niks meer open.
Vanwegen dat het weekend is kan ik morgen ook geen comtact opnemen met gothia
en stroggelen al die vragen in me hoofd, ik hoop dat jullie er meer over weten.