LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische misleiding Gemeentegids

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
tycho73
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:38

Re: Telefonische misleiding Gemeentegids

Ongelezen bericht door tycho73 »

Gisteren telefonisch benaderd door Zakenwijzer met de vraag of mijn advertentie respons had opgeleverd , ik weet van geen advertentie en ik vermoedde met een oplichter te doen te hebben , hij wilde me een formulier faxen of mailen zodat ik kon bevestigen de advertentie niet meer te willen plaatsen, ik zei geen pc te hebben en ook geen fax [ ik had gewoon geen tijd en geen zin om dat allemaal te gaan spellen] , maar hij stuurde me het formulier dan wel per post . Vandaag kwam het aan , tot mijn verbazing geen kleine lettertjes , maar wanneer ik het getekend terugstuur bevestig ik dat ik de advertentie wel wil doorplaatsen , het tegenovergestelde van wat hij gisteren zei.
Een jaar of twee terug is dat ook al eens geprobeerd door C&E consultancy uit Groningen , en Leek ligt daar vlakbij , ik vermoed dat het hier om dezelfde crimineel gaat . Waarschijnlijk verloor hij al zijn rechtzaken , kon zijn kantoor in Groningen niet meer betalen en ging hij over op het adres van zijn moeder zitten en een eenvoudiger procedee hanteren zonder die kleine lettertjes van toen.

MAXIEM

Re: Telefonische misleiding Gemeentegids

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Thea 1955

Je zou in deze fase (juridisch) advies kunnen vragen aan het SAF. In elk geval NIET betalen en het "incassobureau" schriftelijk berichten, dat je met hun opdrachtgever GEEN overeenkomst hebt en dat er derhalve van een rechtsgeldige vordering geen sprake is.

Maxiem.

tycho73
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2012 20:38

Re: Telefonische misleiding Gemeentegids

Ongelezen bericht door tycho73 »

Het wordt nog gekker , vandaag belde Lisa van Zakenwijzer me op met de vraag of ik het formulier al teruggezonden had . Ze ontkende in alle toonaarden dat ik aan een advertentie vastzit wanneer ik het instuur , ook bleef ze maar ontkennen dat ze voor een oplichter werkte . De telefoon neerleggen leek me het beste .
Zakenwijzer is overigens gewoon ingeschreven bij de KvK onder nummer 01147256 , ik 1983 heb ik er 1 jaar over gedaan om aan alle eisen voor inschrijving te voldoen, tegenwoordig is dat wel anders , je wordt zelfs meteen ingeschreven als je zegt " ik ga mensen geld afhandig maken met gebakken lucht" . De KvK is gewoon mede schuldig aan deze misstanden.

MAXIEM

Re: Telefonische misleiding Gemeentegids

Ongelezen bericht door MAXIEM »

tycho73

Hier is dus weer duidelijk sprake van een poging tot fraude. Wel zou ik het gebeuren even doorgeven aan het SAF (met het telefoon en faxnummer dat zij gebruiken) en een melding bij de FraudeHelpdesk is ook nooit weg. Overigens heb je prima gereageert. Meestal is het verstandig om al na 10 tellen de verbinding te verbreken en het is nooit verstandig om terug te bellen, te faxen en/of schriftelijk kontakt op te nemen met zo'n (*) bedrijf.

Maxiem.

reemtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2012 16:16

Re: Telefonische misleiding Gemeentegids

Ongelezen bericht door reemtje »

mij hebben ze ook gebeld.... ik heb gezegd dat ik geen interesse had en ze gezegd dat ze me acuut moesten verwijderen... ik heb me 2 jaar geleden aangemeld bij het belmeniet register... en ik heb melding gemaakt aldaar van deze organisatie daar dit telefonisch verkoop is en ik duidelijk aangegeven heb in het belmeniet register ik dit niet wil. Zouden meer mensen moeten doen naar mijn mening

jet4882
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2013 13:32

Re: Telefonische misleiding Gemeentegids

Ongelezen bericht door jet4882 »

igemeentegids

Vanmorgen telefonisch benaderd door igemeentegids.com een nette dame aan de andere kant van de lijn vroeg of we de advertentie die in de gemeentegids staat weer het zelfde willen als vorig jaar en dat deze advertentie € 70,- kost. Kregen hier een fax over om te ondertekenen en retour te faxen.... na het lezen van deze fax en het checken op hun website http://www.igemeentegids.com op het eerste zicht zag het er netjes uit maar als je meer info wilde kreeg je een of andere taal waar ik niets van kan maken (als het al een taal is dan) dus bleek hier bar weinig van te kloppen. heb toen meerdere malen met dit bedrijf gebeld wat zich uitgeef als H.M.B.C. BV te WINSCHOTEN en kreeg een bandje aan de lijn waar je iets kon inspreken. dit gedaan met uitdrukkelijk de melding geen advertentie te willen plaatsen en ook de fax retour gezonden met in het groot een kruis en de melding dat we niet akkoord gaan. Mensen let goed op het zijn echt ratten en voor je het weet zit je ergens aan vast.

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Telefonische misleiding Gemeentegids

Ongelezen bericht door Creatura »

jet4882 schreef:igemeentegids

.... en ook de fax retour gezonden met in het groot een kruis en de melding dat we niet akkoord gaan.
toch wel zonder handtekening terug gestuurd naar ik hoop??

roblandeweer
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2013 10:24

Re: Telefonische misleiding Gemeentegids

Ongelezen bericht door roblandeweer »

Ook wij hebben gisteren een telefoontje ontvangen van igemeentegids.com. Een twijfelend klinkende mevrouw probeerde ons onze advertentie in de gemeentegids te laten verlengen. Volgens haar hadden wij al een jaar lang op de website gestaan maar wegens "onderhoud aan de website" konden wij dat nu niet zien. Haar vraag was dan ook om het toegestuurde formulier ondertekent terug te sturen met handtekening, zowel in het geval van verlengen als opzeggen. Nu hebben wij echter nooit een advertentie bij hun laten plaatsen. Puur bedrog dus.

forrest1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2013 12:07

Re: Telefonische misleiding Gemeentegids

Ongelezen bericht door forrest1 »

Oplichting?

Degemeentegids.nl benaderd mensen telefonisch om een ja te ontvutselen. Op wat voor vraag ook.

Het bedrijf zit in Almere aan de Televisieweg 2 maar is vaak onbereikbaar.

Wie heeft nog meer last van dit berdijf???

We worden constant gebeld dat de nota niet is voldaan en als dit niet gebeurd gaan ze stappen ondernemen.

Ik heb aangifte gedaan bij Politie en SAF maar helpt dit om de praktijken te stoppen.

Wazige advertentieverkoop en illigaal gebruik maken van ons logo. Dat is toch strafbaar?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telefonische misleiding Gemeentegids

Ongelezen bericht door Guardian72 »

forrest1 schreef:... illigaal gebruik maken van ons logo. Dat is toch strafbaar?
Dat kan inderdaad zomaar een overtreding van het merkenrecht zijn.
Overweeg hen een factuur te sturen voor het gebruik van beschermde logo`s en beeldmateriaal :)

Elisabeth70
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2013 12:36

Re: Telefonische misleiding Gemeentegids

Ongelezen bericht door Elisabeth70 »

Vorige week ontving ik van het Centraal Invorderings Bureau een mail dat ze een vordering om mij hadden betr. Wehkamp van € 954,11.
Hoewel ik een vermoeden had dat het om een phishingmail ging (er zat een link naar de rabobank in!), heb ik voor de zekerheid, met behulp van de voorbeeldbrieven, schriftelijk gereageerd en kopieën aan Wehkamp gestuurd. Ik heb deze gewoon verstuurd, niet aangetekend.
Een paar dagen later kreeg ik een vervolg mail, ook zg. van het Centraal Invorderings Bureau, met een andere link er in. Daar heb ik niet op gereageerd. Ik heb uiteraard niet op de linkjes in beide mails geklikt omdat ik het niet vertrouwde.
Vanochtend kreeg ik een keurige mail van het Centraal Invorderings Bureau dat het hier inderdaad ging om een phishing-mail en dat zij nooit mails versturen met een link er in. Zij hebben bovendien aangifte gedaan bij de fraudehelpdesk.
Ellen

Gesloten