LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone geen netwerk, geen hulp!
-
Vodafone geen netwerk, geen hulp!
Ik heb in februari een contract voor 2 jaar afgesloten bij vodafone.
Nu heb ik al een tijdje geen internetverbinding buiten, vodafone heeft dit ook bevestigd!
Ik heb een klachtenformulier ingevuld, paar keer gebeld met vodafone, weer mailcontact gehad en hun oplossing was: dan moet je maar 3G uitzetten en 2G gaan gebruiken omdat volgens hun ik dan wel netwerkverbinding had alleen wat trager.
Ik heb dit getest en ook met 2G heb ik geen internet op mijn telefoon!
Dit heb ik weer gemeld en dit was de reactie die ik kreeg:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
U geeft aan dat 2G niet werkt. U wilt dat uw contract ontbonden wordt.
Daar er voldoende 2G-netwerkdekking in uw omgeving is, kan ik helaas geen uitzondering voor u maken. Ik kan u niet de mogelijkheid bieden uw contract vroegtijdig stop te zetten.
Vodafone biedt 98% landelijke gsm-netwerkdekking. Dit is gebaseerd op de 2G-netwerkdekking buitenshuis. Vodafone wil graag dat u overal en altijd in Nederland gebruik kunt maken van uw abonnement. Dit kan echter niet gegarandeerd worden.
Bij ondertekening van uw contract ging u akkoord met onze Algemene Voorwaarden. Hierin staat beschreven in welke uitzonderlijke omstandigheden het vroegtijdig beëindigen van uw contract mogelijk zijn. Deze omstandigheden zijn niet op u van toepassing.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik voel me zo ontzettend boos en verdrietig! Ik zit nu aan een abonnement vast van 2 jaar waar ik gewoon niks mee kan!
Wat kan ik nu nog doen?
Nu heb ik al een tijdje geen internetverbinding buiten, vodafone heeft dit ook bevestigd!
Ik heb een klachtenformulier ingevuld, paar keer gebeld met vodafone, weer mailcontact gehad en hun oplossing was: dan moet je maar 3G uitzetten en 2G gaan gebruiken omdat volgens hun ik dan wel netwerkverbinding had alleen wat trager.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daar er voldoende 2G-netwerkdekking in uw omgeving is, kan ik helaas geen uitzondering voor u maken. Ik kan u niet de mogelijkheid bieden uw contract vroegtijdig stop te zetten.
Vodafone biedt 98% landelijke gsm-netwerkdekking. Dit is gebaseerd op de 2G-netwerkdekking buitenshuis. Vodafone wil graag dat u overal en altijd in Nederland gebruik kunt maken van uw abonnement. Dit kan echter niet gegarandeerd worden.
Bij ondertekening van uw contract ging u akkoord met onze Algemene Voorwaarden. Hierin staat beschreven in welke uitzonderlijke omstandigheden het vroegtijdig beëindigen van uw contract mogelijk zijn. Deze omstandigheden zijn niet op u van toepassing.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik voel me zo ontzettend boos en verdrietig! Ik zit nu aan een abonnement vast van 2 jaar waar ik gewoon niks mee kan!
Wat kan ik nu nog doen?
Re: Vodafone geen netwerk, geen hulp!
Wat gebeurd op dezelfde locatie als je je simkaart in een ander toestel stopt?_Linda_2013 schreef:Ik heb in februari een contract voor 2 jaar afgesloten bij vodafone.
Wat kan ik nu nog doen?
-
heb ik ook al geprobeerd en dan gaat het ook niet...
Toch wel erg benieuwd nu op welke locatie jij je ongeveer bevindt..
En in beide gevallen staan de instellingen voor mobiel internet goed? Denk aan naam, proxy, poort, wachtwoord, server en zo nog wat dingen?_Linda_2013 schreef:heb ik ook al geprobeerd en dan gaat het ook niet...
En bij android heb je bij "netwerkmodus", 3 smaken, "alleen WCDMA", "alleen GSM", of "WCDMA(voorkeur)/GSM"? Met die laatste switcht je toestel tussen 2G en 3G waar nodig, bij hard ingesteld op "alleen WCDMA" (=3G), zal het toestel niet terugschakelen naar 2G.
Wij hebben diverse tablets in het veld aan het werk, met vodafone simkaarten, en op plekken waar ik met t-mobile alleen maar een rood kruisje heb, en dus niet eens kan bellen, laat staan internetten, hebben die zelfs nog 3G of gprs dataverbindingen.
-
ik woon in arnhem zuid, laar west, reggie
@sjohie
ja alles goed ingesteld.
@sjohie
ja alles goed ingesteld.
Binnen bebouwd gebied zou je toch nog wel 3G moeten hebben, maar het is inderdaad toch wel wat een grijze vlek aldus deze kaart van vodafone._Linda_2013 schreef:ik woon in arnhem zuid, laar west, reggie
@sjohie
ja alles goed ingesteld.
-
ze hebben bevestigd dat ik hier geen 3G netwerk heb en wel voldoende 2G, maar dat is dus niet zo
Staat uberhaupt gebruik van internet op je toestel wel aan? Als de dataverbindingsstand uit staat, kun je wel op 3g netwerk zitten maar nog steeds niet internetten. Dan accepteert je toestel namelijk geen data verbindingen._Linda_2013 schreef:ze hebben bevestigd dat ik hier geen 3G netwerk heb en wel voldoende 2G, maar dat is dus niet zo
Welk toestel heb je?
-
ja natuurlijk heb ik dat aanstaan.
ik heb een samsung galaxy s plus
Wat is de snelheid van zo'n apparaat ?_Linda_2013 schreef:ja natuurlijk heb ik dat aanstaan.
-
hij heeft een processor van 1.4 Ghz
-
nee want ik heb net een contract van 2 jaar bij vodafone afgesloten (zie eerste post)
ze willen mijn contract niet ontbinden.
Ik heb exact he. tzelfde probleem met Vodafone in Duitsland.
Ik heb een 2-jarig abonnement afgesloten in de Vodafone shop en toen ik thuiskwam bleek dat ik totaal geen netwerk hier heb. Na 4 telefoontjes, 3 brieven en 6 bezoekjes heb ik eindelijk antwoord.......
HET ZAL ZE EEN ROTZORG ZIJN en mijn kontrakt kan niet worden beeindigd om die reden
Die Vodafone verkoopt dus dingen die onbruikbaar zijn !!
Intussen ben ik hopeloos en kan niet eens met mijn kinderen bellen en kan ook niet gebeld worden. Betalen lukt wel hoor, dat schrijven ze automatisch af en als je dat stop zet slepen ze je voor de rechter.
Ik heb een 2-jarig abonnement afgesloten in de Vodafone shop en toen ik thuiskwam bleek dat ik totaal geen netwerk hier heb. Na 4 telefoontjes, 3 brieven en 6 bezoekjes heb ik eindelijk antwoord.......
HET ZAL ZE EEN ROTZORG ZIJN en mijn kontrakt kan niet worden beeindigd om die reden
Intussen ben ik hopeloos en kan niet eens met mijn kinderen bellen en kan ook niet gebeld worden. Betalen lukt wel hoor, dat schrijven ze automatisch af en als je dat stop zet slepen ze je voor de rechter.
Als je een abonnement met betaalde internetbundel hebt, en dat werkt dus niet, dan zou je ze in gebreke kunnen stellen, immers je betaald er dan expliciet voor, bovenop de kosten voor spraak en sms. Maar dat zal dan een lastig iets worden, een simpel briefje/belletje/mailtje maakt ze pis niet lauw zoals je al hebt gemerkt, dus dan zal er een rechtsbijstand (als je die hebt) oid aan te pas moeten komen. Ze kunnen wel van alles in de voorwaarden zetten, maar die mogen niet tegen de Nederlandse wet ingaan, en die kent nog wel wat bescherming voor consumenten gelukkig._Linda_2013 schreef:nee want ik heb net een contract van 2 jaar bij vodafone afgesloten (zie eerste post)
Sneu voor je, maar bereik op hun Duitse netwerk heeft helemaal niks te maken met dit geval in Nederland.kwassie schreef:Ik heb exact he. tzelfde probleem met Vodafone in Duitsland.
@ sjohie......dat meennnnnn je niet !!!
Daar was ik zelf echt niet opgekomen !!!
Kortom.......jouw antwoord slaat weer helemaal nergens op. Probeer eens 'begrijpend' te lezen.
Het onderwerp hier is: Vodafone geen netwerk, geen hulp!
Kortom.......jouw antwoord slaat weer helemaal nergens op. Probeer eens 'begrijpend' te lezen.
Het onderwerp hier is: Vodafone geen netwerk, geen hulp!
kwassie schreef:@ sjohie......dat meennnnnn je niet !!!
Kortom.......jouw antwoord slaat weer helemaal nergens op. Probeer eens 'begrijpend' te lezen.Het onderwerp hier is: Vodafone geen netwerk, geen hulp!
Inderdaad Kwassie dat zou ik inderdaad zelf ook doen
Zijn er andere Vodafone klanten die op dezelfde locatie hetzelfde probleem hebben? Zo nee, dan ligt het aan de telefoon(instellingen) of eventueel de sim-kaart. Ik las hiervoor dat je geprobeerd hebt de sim-kaart in een andere telefoon te gebruiken en dat je dan hetzelfde probleem hebt. Probeer eens een nieuwe sim-kaart te bestellen?