LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Declareren VGZ - Waarom zo'n gedoe???
Declareren VGZ - Waarom zo'n gedoe???
Waarom maken ze het nu niet eens een beetje makkelijk voor de klant?
Met alle mogelijkheden van deze tijd, moet je toch nog steeds zoveel gegevens invullen, zodat je tien keer zo lang bezig bent.
Klantnummer
Voorletters
Tussenvoegsel
Achternaam
Postcode
Straat
Plaats
Dan bij iedere factuur die je wil declareren
Factuurnummer
Voorletters
Geboortedatum
Bedrag van de nota
Aan wie overmaken aankruisen
Totaal aantal nota's aankruisen
Datum van inzending
Totaalbedrag nota's
- - En dit voor iedere declaratie! - -
Dat kan toch ook met minsten de helft minder invulwerk.
Als ze mijn klantnummer weten, dan weten ze de rest toch ook al!!!
Of laat gewoon een wachtwoord aanmaken, zodat de helft al ingevuld is.
En al die gegevens van de facturen???? - De facturen zitten er toch bij! -
En waarom moeten wij alles optellen? Ook alweer allemaal dubbel werk!
Ik erger me er zo aan, en begrijp niet waarom het zo omslachtig moet gaan.
*** - VGZ, DOE ER IETS AAN!!! HET IS 2013!!! HALLOOOO - ***
John
Met alle mogelijkheden van deze tijd, moet je toch nog steeds zoveel gegevens invullen, zodat je tien keer zo lang bezig bent.
Klantnummer
Voorletters
Tussenvoegsel
Achternaam
Postcode
Straat
Plaats
Dan bij iedere factuur die je wil declareren
Factuurnummer
Voorletters
Geboortedatum
Bedrag van de nota
Aan wie overmaken aankruisen
Totaal aantal nota's aankruisen
Datum van inzending
Totaalbedrag nota's
- - En dit voor iedere declaratie! - -
Dat kan toch ook met minsten de helft minder invulwerk.
Als ze mijn klantnummer weten, dan weten ze de rest toch ook al!!!
Of laat gewoon een wachtwoord aanmaken, zodat de helft al ingevuld is.
En al die gegevens van de facturen???? - De facturen zitten er toch bij! -
En waarom moeten wij alles optellen? Ook alweer allemaal dubbel werk!
Ik erger me er zo aan, en begrijp niet waarom het zo omslachtig moet gaan.
*** - VGZ, DOE ER IETS AAN!!! HET IS 2013!!! HALLOOOO - ***
John
Re: Declareren VGZ - Waarom zo'n gedoe???
Wellicht hopen ze op outen zodat ze een reden hebben af te wijzen, of hopen ze dat men het voor kleindere declaraties teveel moeite vindt en die niet of pas veel later instuurt. Levert al aan rentevoordeel geld op voor vgz.
Laten we deze opmerking maar onder het kopje "suggestieve stemmingmakerij" archiveren. Denk je nou echt dat ze bij zo'n bedrijf met die gedachte een bedrijdsproces ontwerpen? En hoe denk je dat je al het personeel stil kunt houden? Of is een bedrijf in jouw gedachte een soort James Bond vijand die ergens in een duistere kelder snode plannen zitten te smeden en hun personeel drogeren zodat die niets in de gaten hebben?vroem schreef:Wellicht hopen ze op outen zodat ze een reden hebben af te wijzen, of hopen ze dat men het voor kleindere declaraties teveel moeite vindt en die niet of pas veel later instuurt. Levert al aan rentevoordeel geld op voor vgz.
Over stemmingmakerij gesproken...GJvdZ schreef:Laten we deze opmerking maar onder het kopje "suggestieve stemmingmakerij" archiveren. Denk je nou echt dat ze bij zo'n bedrijf met die gedachte een bedrijdsproces ontwerpen? En hoe denk je dat je al het personeel stil kunt houden? Of is een bedrijf in jouw gedachte een soort James Bond vijand die ergens in een duistere kelder snode plannen zitten te smeden en hun personeel drogeren zodat die niets in de gaten hebben?vroem schreef:Wellicht hopen ze op outen zodat ze een reden hebben af te wijzen, of hopen ze dat men het voor kleindere declaraties teveel moeite vindt en die niet of pas veel later instuurt. Levert al aan rentevoordeel geld op voor vgz.
Ik weet ( helaas...) uit eerste hand hoe bij verzekeraars de wind waait wat betreft omgaan met claims, dus zaken die geld kosten en dus de winstcijfers negatief kunnen beinvloeden. Dat is voor zorgverzekeraars niet anders. Als zorgverlener ook meer dan genoeg van gezien , ten koste van de premiebetaler. Overigens komt aan het scenario zoals beschreven geen personeel van vgz te pas hoor. Hooguit voor een afwijzing van een foutieve of foutief ingediende declaratie, maar dat gaat gewoon volgens een administratief protocol, wat personeel overigens daadwerkelijk geheim moet houden conform de geheimhoudingsclausules in de arbeidsovereenkomsten.
Maar als je graag naief wilt blijven, be my guest.
Volgens mij krijg je dan gewoon een blanco pdf-document ?vogels schreef:Als je inlogt bij 'Mijn VGZ' hoef je toch al die gegevens niet meer in te vullen?
Mijn VGZ
Welkom bij Mijn VGZ, uw online omgeving. U kunt hier uw declaratie indienen en u vindt er uw gegevens, zorgkosten, post, facturen en declaraties.
Ben niet bekend met vgz, maar het lijkt me wel omslachtig zoals jij het beschrijft.
Zelf zit ik bij FBTO, kan daar inloggen en een foto van een rekening uploaden.
Ik heb nooit langer moeten wachten als vier dagen voordat het over werd gemaakt
Het kan dus wel en er is nooit moeilijk gegaan.
Zelf zit ik bij FBTO, kan daar inloggen en een foto van een rekening uploaden.
Ik heb nooit langer moeten wachten als vier dagen voordat het over werd gemaakt
Het kan dus wel en er is nooit moeilijk gegaan.
Precies, daar zou VGZ dan een voorbeeld aan kunnen nemen
Kan bij De Amersfoortse ook gewoon scans van notas uploaden en online declaratieformulier invullen waar bijna alles al op staat.
Tevens online inzicht in declaraties van zorgverleners en actueel inzicht in stand eigen risico.
Het kan echt, sterker nog volgens mij is de NZA ermee bezig dat alle zorgverzekeraars dit binnen redelijke termijn ook kunnen. Op zijn minst inzage in declaraties en vergoedingen.
En als de NZA daar geen prioriteit aan geeft is dat het zoveelste bewijs dat die club zijn opdrachten door de minster wel erg naar eigen inzicht uitvoert, en ook op dit punt dus slecht werk doet.
Ergste is nog wel dat ook al wordt aangetoond waar de NZA duidelijk verkeerd bezig is, de minister er ook na stellen van vragen en zo niets mee doet. Dubbel verkeerd dus, die doet haar werk ook niet goed, maar dat wisten we natuurlijk al...
Trouwens: bij de Amersfoortse kan ik gewoon inloggen met DigiD.
Tevens online inzicht in declaraties van zorgverleners en actueel inzicht in stand eigen risico.
Het kan echt, sterker nog volgens mij is de NZA ermee bezig dat alle zorgverzekeraars dit binnen redelijke termijn ook kunnen. Op zijn minst inzage in declaraties en vergoedingen.
En als de NZA daar geen prioriteit aan geeft is dat het zoveelste bewijs dat die club zijn opdrachten door de minster wel erg naar eigen inzicht uitvoert, en ook op dit punt dus slecht werk doet.
Ergste is nog wel dat ook al wordt aangetoond waar de NZA duidelijk verkeerd bezig is, de minister er ook na stellen van vragen en zo niets mee doet. Dubbel verkeerd dus, die doet haar werk ook niet goed, maar dat wisten we natuurlijk al...
Trouwens: bij de Amersfoortse kan ik gewoon inloggen met DigiD.
Zojuist nog even gekeken.
Ze zijn bij VGZ weer een stap verder.
Je krijgt nu wel online nog een blanco formulier (ik was ingelogd met Digid) maar je kunt wel een scan van de nota's oploaden. Ze gaan de goede kant op dus
Je krijgt nu wel online nog een blanco formulier (ik was ingelogd met Digid) maar je kunt wel een scan van de nota's oploaden. Ze gaan de goede kant op dus
sourencs schreef:Zojuist nog even gekeken.
Is volgens mij bij iedere zorgverzekeraar zo, dat je via " Mijn....." je declaratie na het inloggen met gebruikersnaam/wachtwoord of nog beter met DigiD het factuur kunt uploaden.
Dan denk ik, dat het bij de VGZ ook niet anders is!
Zal denk ik ook wel standaard zijn inmiddels, blijft er wellicht een verschil in hoeverre voorwerk ingevoerd is vanuit bestanden verzekeraar. Dan heb je ook nog de digibeten.
-
- Contacteer:
Beste John,
Mijn naam is Danielle en ik ben medewerker van het webcare team van VGZ.
Graag ontvangen wij uw klacht met klantgegevens via [email protected]. Wij nemen uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Danielle
Webcare VGZ
Mijn naam is Danielle en ik ben medewerker van het webcare team van VGZ.
Graag ontvangen wij uw klacht met klantgegevens via [email protected]. Wij nemen uw klacht dan zo snel mogelijk in behandeling. Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Danielle
Webcare VGZ
Beste Danielle,
niet zo moeilijk doen hier
De klacht is toch duidelijk.
Wij vinden in "Mijn VGZ" alleen een blanco declaratieformulier en moeten steeds alle bekende gegevens opnieuw invullen. Dat zou door VGZ vooraf "klaar gezet" kunnen worden.
Dan hoeven alleen nog de gegevens van de nota ingevuld te worden en kan alles (nota als scan) zo online opgestuurd worden.
niet zo moeilijk doen hier
De klacht is toch duidelijk.
Wij vinden in "Mijn VGZ" alleen een blanco declaratieformulier en moeten steeds alle bekende gegevens opnieuw invullen. Dat zou door VGZ vooraf "klaar gezet" kunnen worden.
Dan hoeven alleen nog de gegevens van de nota ingevuld te worden en kan alles (nota als scan) zo online opgestuurd worden.