LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vasil schreef:Hey Guys!

I have same problem like you do. I get also invitation for photoshoot and but i didnt go there. Now they sending me emails and letters that I have to pay 155€ otherwise they will legally enforceable and they arguments by voice log where I reportedly agree with their conditions but I dont. They even dont warn me that our call can be recorded...so what I have to do? should i pay them or I can let it go? could they really legally enforceable from me? please let me know. thanks

Request from them the unaltered and complete voicelog where you a) get told the conditions and you agree, and b) you agree to the terms of the 'appointment.

Keywords here are complete and unaltered.

If they cannot provide them - they cannot prove there is a (verbal) contract.
However - i would still advise you to get some legal aid (juridisch loket, or rechtsbijstand) just in case.

Also, if dutch is not your mothertongue - you can also, if all else fails, use "i did not understand, their english was unclear' as arguement, or even claim racism (deliberately finding non dutch people and hoping their limited understanding of dutch or english will benefit them).

For now - do not pay - they should prove, legally binding, there is a contract and you were made aware of their terms and conditions.

Mcdreamy
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2013 15:16

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Mcdreamy »

Dag allemaal,

Nadat ik dit allemaal lees voel ik me ontzettend stom!!
Afgelopen vrijdag aangesproken op een chatsite door ene Nick en dat ik me kon aanmelden omdat ik er zo goed uitzag blabla.
Ik dacht, klinkt goed. Gister dus gebeld door ene Saidah, ze had zo'n mooi verhaal dat je bijna geen nee kon zeggen. Maar het gaat dus wel 125 euro kosten. Ik twijfelen en twijfelen. Uiteindelijk wel een afspraak gemaakt voor 14feb as. Het voelde na dat telefoontje niet goed, het voelde net alsof het TE mooi om waar te zijn. Net gebeld naar dat bedrijf( vakfotografen BV), en werd er opgenomen door ene Arie. Ik mijn verhaal verteld en dat ik de afspraak graag wil annuleren omdat een fotoshoot toch niks voor mij is. Hij vertelde dat ik een email moest sturen en daarin vermelden dat ik de afspraak wil annuleren. En dat heb ik nu gedaan.
Ik hoop dat dit voldoende is en dat dit een gewoon ''normale'' afspraak afzegging was, en niet net als al die verhalen die ik hier lees.

groetjes

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Jolijn »

Heb je in die mail ook om een bevestiging gevraagd?
Zo niet doe dat dan alsnog en vermeld ook even het telefoongesprek.

himynameiscarr
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2013 18:11

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door himynameiscarr »

Hallo,
Ik werd net gebeld ook met het mooie aanbod van een fotoshoot voor 125euro.
alles leek heel erg leuk en aardig en ik ging natuurlijk akkoord, daarna even op internet gekeken en toen kwam ik hier terecht, nou meteen 2 mailtjes verstuurd dat ik het wil annuleren toen nog even gebeld want ik kreeg geen reactie. aan de telefoon zei hij dat de afspraak nog niet helemaal was gemaakt / bevestigd dus dat hij alles gaat verwijderen en dat ik ook geen bevestiging mail krijg.
nu maar hopen dat het echt zo is en dat het hierbij gewoon gestopt is!
1 goede tip! zeg eerst altijd dat je er nog even over na wilt denken en kijk op internet voordat je iets bevestigt!!

mvg Caroline

LeZaay
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2013 13:53

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door LeZaay »

Ik heb helaas bij voor deze mensen gewerkt. Niet wetend dat dit allemaal oplichterij was. In geen enkel opzicht klopt dit bedrijf.

We moesten allemaal hyves, tagged en andere accounts aanmaken, zelfs via datingssites. Maar ja, je gaat er natuurlijk in eerste instantie niet vanuit dat je voor oplichters werkt.

Toen ik de mensen moest gaan terug bellen die niet op hun afspraak waren geweest, merkte ik al dat er iets niet klopte.
Naast het feit dat ik het sowieso vreemd vond dat er alleen via Hyves en andere profielen sites mensen werden binnengehaald, mocht ik buiten het bedrijf om geen mensen werven.

Daarna ben ik gaan googlelen en vond ook de artikelen bij de TROS en dergelijke.
Ik ben daarna gelijk weggegaan, maar er werd gedreigd (ik zat toen namelijk in een uitkering) dat ze mijn uitkerings instanties op de hoogte zouden stellen.

Kort gezegd, dit bedrijf klopt van geen enkele kant, en mocht je zo naïf zijn toch te denken dat het allemaal wel mee valt, denk dan nog een keer!

En mijn oprechte excuses

Ollieenheidi
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2013 15:38

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Ollieenheidi »

Mijn stiefzoon heeft zich aangemeld met ons adres maar hij is niet woonachtig. Heb contact gehad met de fotostudio en zeggen keihard wij kunnen het adres niet aanpassen omdat hij ons adres heeft opgegeven. Hij staat niet bij ons ingeschreven en er word doodleuk gezegd dat moet u de kosten maar op u stiefzoon verhalen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ollieenheidi schreef:Mijn stiefzoon heeft zich aangemeld met ons adres maar hij is niet woonachtig. Heb contact gehad met de fotostudio en zeggen keihard wij kunnen het adres niet aanpassen omdat hij ons adres heeft opgegeven. Hij staat niet bij ons ingeschreven en er word doodleuk gezegd dat moet u de kosten maar op u stiefzoon verhalen
Welke kosten? Die moeten door de aanmelder (mits rechtmatig zonder misleiding aangemeld) betaald worden. Dus u hoeft niets te betalen...

omepiet121
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2013 19:23

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door omepiet121 »

Hallo allemaal,

Ik ben gisteren benaderd om ook een fotosessie te doen.
Vanaf het begin werd mij duidelijk gemaakt dat ik voor een Silver shoot heb gekozen van 40 opnames voor 125 inc BTW

De algemene voorwaarde kreeg ik vandaag per mail nadat ik begin deze middag ben gebeld.
Dit gesprek is opgenomen.

Ik moet zeggen dat de algemene voorwaarden er prima uitziet, ik kan er geen foutje in ontdekken.
Een goede vriend wees mij op de klachtenregen op dit forum en ik ben geschrokken dat wel.
Maar al dat ik hier vind zijn verhalen van mensen die op de één of andere manier hun afspraak hebben geannuleerd hetzij binnen 7 dagen na het telefoongesprek of veel te laat.

Ik zou graag verhalen en/of waarschuwingen willen lezen van mensen die keurig op tijd waren, hun shoot hebben gehad, hun foto's op CDROM hebben ontvangen en daarna last hebben gehad met dit bedrijf om het één of ander.

Zit er soms een addertje in het gras ivm het gratis inschrijven van onlineauditie.com?
Ikzelf zie geen problemen of onwettelijke praktijken.
Mocht het wel zo zijn ik ben niet financieel sterk genoeg om evt na-aanslagen te kunnen bekostigen.

Ik ga er heen, doe mijn ding, betaal hun contant en verwacht van hun dat zij hun afspraken ook na komen.

Mocht er iemand nog waarschuwingen hebben anders dan alle reacties van hierboven hoor ik het graag binnen 7 werkdagen zodat ik nog op tijd kan uitstappen.

Maar nogmaals ze lijken keurig te hebben geleerd van hun uitglijders, morgen ga ik nog wel het KVK checken

Ze hebben ook een facebooksite : https://www.facebook.com/pages/Vakfotog ... 6964159654

Even een update, de persoon die mij heeft aangesproken op het datingsite heeft zijn profiel vandaag gewist!!!!!!! ??

[afbeelding verwijderd door de Moderator]

Tijgertje033
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2012 13:46

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Tijgertje033 »

Ik heb ook een afspraak gehad met VakFotografen Media BV op 2 april j.l.
Deze afspraak was gemaakt in de maand januari dit jaar zei zouden mij een bevestiging sturen deze moet ik nog steeds ontvangen.
Zij hebben wel een bevestiging per mail verstuurd maar daar stond mijn naam niet eens in maar die van een andere persoon.

Ik heb mij 2 weken voor de gemaakte afspraak afgemeld omdat zij per telefoon niet te bereiken waren heb ik ze een mail gestuurd,
met de vraag erin of de afspraak wel door ging omdat ik nooit een bevestiging had ontvangen. ik heb hier nooit antwoord op gehad.
Ik ben niet op de afspraak verschenen, deze zelfde dag krijg ik een mail waarom ik niet om kwam dagen.

nu beginnen ze te dreigen dat ik een factuur betalen moet van € 190,- of ik moet binnen 1 maand een nieuwe afspraak plannen.
Ik heb hen al verteld dat ik de komende maanden geen tijd heb hiervoor en ik ben ook niet van plan om € 190,- te gaan betalen.

Zij geven dan een berekening van de € 190,-
Fotoshoot € 125,- + administratiekosten € 15,- bij mij is dit € 140,- dan vraag ik mij af waar die andere € 50,- voor is, en daar willen zij geen antwoord
opgeven.

Toen ik deze afspraak maakte blijkt er een viocelog af genomen te zijn zonder dat ik daar wat vanaf weet.
Zij zeggen dus de voicelog is ook "wettelijk" afspraak middel.

Maar is een voicelog nog wel wettelijk zonder dat er toestemming voor is geven??

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Jolijn »

Tijgertje033 schreef: Deze afspraak was gemaakt in de maand januari dit jaar zei zouden mij een bevestiging sturen deze moet ik nog steeds ontvangen.
Zij hebben wel een bevestiging per mail verstuurd maar daar stond mijn naam niet eens in maar die van een andere persoon.

Ik heb mij 2 weken voor de gemaakte afspraak afgemeld omdat zij per telefoon niet te bereiken waren heb ik ze een mail gestuurd,
met de vraag erin of de afspraak wel door ging omdat ik nooit een bevestiging had ontvangen. ik heb hier nooit antwoord op gehad.
Ik ben niet op de afspraak verschenen, deze zelfde dag krijg ik een mail waarom ik niet om kwam dagen.
Die voicelog doet er niet toe als jij je (vlgs de regels) hebt afgemeld.
Daarmee is het klaar.
BTW de vraag of het wel doorgaat, is natuurlijk niet hetzelfde als afmelden. Maar als jij geen bevestiging hebt gehad, is er geen afspraak en kun je die eigenlijk ook niet afzeggen.

Lveera
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mar 2013 12:06

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Lveera »

Tijgertje laat je niet gek maken door die gasten. Ik werd een paar weken terug om 22.00 uur gesmst dat ik een afspraak zouden hebben gemaakt. Met heel hun bla bla bla gedreig. Terwijl ik toch echt niks weet van een afspraak. Ik heb een advocaat en politie gesproken en daarbij ook al hun tagged accountjes naast elkaar gelegd, die inmiddels zijn verwijderd. En zij moesten er beide om lachen, tis pure intimidatie, chantage, bedreiging en afpersing ect,... Ik moest er maar niet meer op reageren was het advies nadat ze naam vakfotografen hadden gegoogld.

Dat doe ik dan ook en blijf verzamelen, vandaag kreeg ik dit per mail binnen

Geachte mevrouw,

U weigert uw verzuimfactuur te betalen.
Heden heb ik uw zaak in behandeling gegeven van onze gerechtsdeurwaarder.

Uw zaak zal nu voor de rechtbank worden behandeld.

VakFotografen Media BV
Juridische Zaken


Welke mevrouw? lol
Kan alleen maar zeggen ik kijk er naar uit !!!!

En ook jij doet er verstandig aan om alles te bewaren wat met hun te maken heeft.

Martijn Callens
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2013 21:46

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Martijn Callens »

Hallo allemaal

Ik kreeg het telefoontje dat jullie gekregen hebben deze avond ook.
Op 19 juni 2013 een afspraak om een fotoshoot te laten nemen in de studio in Zwolle. Kost = 125 euro, vakfotografen BV Zwolle betaalt de andere 125 euro en nog een aantal andere kosten. Lijkt me blabla, want ze zullen zo genereus nu ook weer niet zijn zeker?

De informatie op de website strookt wel met wat de man zei aan telefoon.

Ik heb toegezegd (telefonisch), maar kreeg tegelijk ook het gevoel dat het misschien niet betrouwbaar is. Ben snel op dit forum uitgekomen en zie dat de meesten onder jullie er negatief tegenover staan. Of beter gezegd, de meesten hebben het zaakje snel geannuleerd.

Aan de andere kant denk ik dan, een fotoshoot waarbij je alle foto's meekrijgt voor een portfolio, visagie én hairstyling voor 125 euro is nu ook niet zooo veel. Of is er een kans dat het toch meer wordt dan die 125 euro?

Graag tips en ervaringen van mensen die erop ingegaan zijn en de shoot gedaan hebben.

Martijn

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door devious »

Je kunt het erop wagen. Hou wel alles in de gaten en zeg de hele dag "nee" , laat je ID thuis en ook je bankpas/geld. Teken niks, maar lees alles. Neem het desnoods mee naar huis. Fijne dag!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

devious schreef:Je kunt het erop wagen. Hou wel alles in de gaten en zeg de hele dag "nee" , laat je ID thuis en ook je bankpas/geld. Teken niks, maar lees alles. Neem het desnoods mee naar huis. Fijne dag!
Ik zou dit aanvullen met - ga niet alleen, neem een ouder, of verzorger mee - of eventueel een (liefst wat ouder) familielid mee.

ariane1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2008 14:12

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door ariane1963 »

Mijn zoon is door dit bedrijf ook benaderd via instagram hij zag er goed uit en de keuze viel op hem vanuit honderden en zou een gratis fotoshoot krijgen..natuurlijk was mijn zoon gevleid en ging er op in maar vanwege werk in buitenland heeft hij dat 06 nummer gebeld en afgezegd dit was geen probleem. Nu krijgen wij niets anders dan betaal herinneringen want hij zou nu 150 euro moeten betalen voor het niet opdagen. Ik heb hier op gereageerd per telefoon dus weer dat 06 nummer en heb gezegd wij betalen niets want ten eerste ging het om een gratis fotoshoot ten tweede hebben wij netjes afgebeld! Ik moest maar emailen naar info@vakfotografen met dit probleem want telefonisch kon dit niet afgehandeld worden. Ik heb gevraagd naar een naam die kreeg ik niet. Ik heb dus een email verzonden met het verhaal en dat wij zeker niet gingen betalen en dat ik vakfotografen en mediagroep al opgezocht had op internet. Nooit geen email terug gehad en gister een nieuwe dreigbrief over meer kosten en rechtzaak maar wederom niet ondertekent. Ik weer geemailt en dit keer kreeg ik wel antwoord en daar lusten de honden geen brood van ten eerste hadden ze zomaar het hele verhaal op mijn naam gezet, dus dat ik hun geld verschuldigt ben ipv mijn zoon en de dreigementen wil je niet weten en wederom is de email niet ondertekent. De manier van reageren van hun en dat er niet ondertekent word is voor mij al een teken dat er zeker iets niet pluis is.. Ook is dit bedrijf al jaren zo bezig zoek maar op google. Begrijp niet dat dit zomaar mag en kan.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door devious »

Waarom geef je ze aandacht? Niet op reageren. Gewoon niet doen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Guardian72 »

devious schreef:Waarom geef je ze aandacht? Niet op reageren. Gewoon niet doen.
Ik zou toch wel wat doen - en eenmalig een fax/aangetekend schrijven sturen..
ALS ze dan zo ziek zijn om toch een incasso etc. traject in te gaan, kan je in elk geval aantonen er zelf alles aan gedaan te hebben dit te voorkomen.

Overweeg ook aangifte te doen... het is bedreiging/afpersing...

robsjop
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2013 21:20

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door robsjop »

Op verschillende sites kom je 95% ellende en onbereikbaarheid tegen en af en toe een positieve, en vooral niet pinnen hahahhahaha. Dat in een telefoontje gezegd wordt "ik maak"even een log is wettelijk NIET hetzelfde als "ik informeer u dat we dit gesprek opnemen als contract" dus een deurwaarder is snel klaar, alleen jammer dat er velen toch maar betalen om ervan af te zijn.

Simpele vraag, waarom kan ik de persoon die mij belde niet meer bereiken, waarom duurt het zolang tot shoot( kunnen ze meer intrappers sparen) en kan iemand mijn vertellen WAAR je dan moet zijn in Zwolle en waarom vind ik geen nrs van kamer van koophandel. IP adressen zijn uit het buitenland en wisselen, zegt mij genoeg. :?

rob

Soortje91
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2013 07:38

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Soortje91 »

Wat een gedoe..
Ook ik ben benaderd via instagram, door een meid die gebruikersnaam "ellascouter" heeft. Komt iemand dit bekend voor??
Ze gaf mij in een reactie dat ik potentie zou hebben, en gaf mij een code.
Die ik moest gebruiken om mij aan te melden voor een shoot bij vakfotografen media bv.
Dat was donderdag 11juli.
Ik ben eergisteren (vrijdag 12 juli) al heel snel gebeld door vakfotografen media bv, omdat ik heb meegedaan voor die (gratis?) fotoshoot.
Ik weet zo niet meer of bet gratis was, maar ik hoefde nu alleen nog maar de helft van de shoot te betalen.
Deze jongen heette Moses, en klonk heel vrolijk en super enthousiast aan de telefoon.
Hij kwam met een heel lang verhaal, dat ik een contract kon afsluiten met hun als zij verder met mij wilden gaan. Ook vertelde hij nog veel meer, maar dat was voor mij veel te veel om te onthouden.
Ik vraag mij af waar ze mijn adres voor nodig hebben eigenlijk..? Aangezien ik daar heen ga, en niet andersom..

Hij zond mij een mail die er zo uitziet:

"(Mijn naam en adres)


Zwolle, 12-07-2013 via e-mail en post
Ons kenmerk : B-MA-03

Beste (mijn naam),

In de bijlage stuur ik je de bevestiging toe van je afspraak.

Binnenkort heb jij jouw “Experience of a Lifetime” en sta jij in de spotlights van de
Grootste Fotostudio van Europa.
Meer dan 90.000 personen hebben zich aangemeld om kans te maken op een van onze selectieplekken maar alleen streng geselecteerde kandidaten gaan door . . .
Gefeliciteerd dat jij bent toegelaten. Nu maak je kans om een professionele start te maken.

LEES EN DOWNLOAD HIER REACTIES VAN KANDIDATEN DIE JOU VOORGINGEN !

LEES EN DOWNLOAD HIER JOUW INFOBOEKJE !

Tot Ziens in de Studio,
Moses

Team Instream New Talents
VakFotografen MediaGroep BV
Nu de Grootste Fotostudio van Europa | Meet The Professionals

VOLG ONS NU OOK “BACKSTAGE” OP FACEBOOK KLIK HIER

[Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]

Dit is het tel nummer waar hij mee belde: [Nummer verwijderd door Moderator]
En ook kreeg ik voor het telefoontje een smsje waar dit in stond:

"Hallo je bent helaas niet of moeilijk bereikbaar. Ik wil jou vragen om mij te bellen. -18? bel dan met een van je ouders [Nummer verwijderd door Moderator] voor 22.00 uur. jij kunt vragen naar Moses. Vakfotografen Media Groep BV"
En die kwam van dit nummer: [Nummer verwijderd door Moderator]

Ook is dit in Zwolle, en ik hoef denk ik niet te kijken of het adres dan ook hetzelfde is..
Ik baal ook enorm sinds ik jullie berichten lees.
Maar hoe kunnen ze oplichten, als je er wel heen gaat en je wordt gewoon gefotografeerd?
Dan lijkt het mij dat ze gewoon hun afspraak nakomen?
Maar in het mailtje staat dat ik uitgekozen ben uit 90.000 mensen.
Aan de telefoon was het eerst 30.000, en toen ik daar later weer naar vroeg werd het 86.000.
Hij kan dan denk ik niet goed tellen...?

Wat moet ik nu doen!?!
Als ik het afzeg, moet ik sowieso betalen! Dus kan ik net zo goed gewoon heen gaan?

Mvg. S.

Soortje91
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2013 07:38

Re: Fotosessie.com is terug onder een andere naam

Ongelezen bericht door Soortje91 »

Het is trouwens voor 40 foto's (wat dan de zilvershoot heet).
Ze hebben ook facebook, dus leek het me wel vertrouwd.

Hij had mij trouwens niet verteld over opname van het telefoon gesprek.

Gesloten