LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com vordering aan incasso overgedragen
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 mei 2013 22:35
Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Ontving deze week een vordering van het incassobureau van Bol.com, Accountor Netherlands B.V. omdat ik een factuur van februari niet betaald zou hebben met factuurbedrag € 12,99 + € 25 incassokosten.
Ik heb dit pakket echter nooit ontvangen. Het was een nalevering maar is nooit nageleverd. (Bestelnummer 8098454900) Het deel van de bestelling wat wel geleverd is heb ik ook direct betaald. Wij hebben toen der tijd direct contact gezocht met Bol.com en kregen een mail van Thomas van Bol.com met de melding dat hij dit door zou geven aan de financiële administratie en we hoefden de factuur dus niet te betalen.
Vervolgens kreeg ik een aanmaning maar heb hier niet op gereageerd. Verwachtte dat dit elkaar gekruist zou hebben. Als ik inlogde bij Bol.com stond deze factuur ook niet meer open.
Tot ik deze week de vordering van het incassobureau kreeg. (Ruim 3 maanden later en vele bestellingen verder). Heb contact gezocht met Bol.com en kreeg een mail waarin stond dat ze de correspondentie niet terug kunnen vinden en dat ik het maar uit moet zoeken met het incassobureau.
Ter informatie: wij bestellen voor honderden euro’s per jaar bij Bol.com, zowel particulier als zakelijk. Als wij wanbetalers zouden zijn dan zou ik wel de grotere rekening niet betalen ipv een rekeningetje van € 12,99.
Wij voelen ons door Bol.com niet serieus genomen en betreuren dit ten zeerste.
De service van Bol.com is dan ook schandalig te noemen. Dat men zo met haar klanten om kan gaan.
Had het incassobureau ook nog twee keer een email gestuurd maar hebben hier ook niets van vernomen. Je wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd.
We laten het daarom op een rechtszaak uitdraaien, zijn hier voor verzekerd.
Onze account bij BOL.com mag per direct verwijderd worden.
Ik heb dit pakket echter nooit ontvangen. Het was een nalevering maar is nooit nageleverd. (Bestelnummer 8098454900) Het deel van de bestelling wat wel geleverd is heb ik ook direct betaald. Wij hebben toen der tijd direct contact gezocht met Bol.com en kregen een mail van Thomas van Bol.com met de melding dat hij dit door zou geven aan de financiële administratie en we hoefden de factuur dus niet te betalen.
Vervolgens kreeg ik een aanmaning maar heb hier niet op gereageerd. Verwachtte dat dit elkaar gekruist zou hebben. Als ik inlogde bij Bol.com stond deze factuur ook niet meer open.
Tot ik deze week de vordering van het incassobureau kreeg. (Ruim 3 maanden later en vele bestellingen verder). Heb contact gezocht met Bol.com en kreeg een mail waarin stond dat ze de correspondentie niet terug kunnen vinden en dat ik het maar uit moet zoeken met het incassobureau.
Ter informatie: wij bestellen voor honderden euro’s per jaar bij Bol.com, zowel particulier als zakelijk. Als wij wanbetalers zouden zijn dan zou ik wel de grotere rekening niet betalen ipv een rekeningetje van € 12,99.
Wij voelen ons door Bol.com niet serieus genomen en betreuren dit ten zeerste.
De service van Bol.com is dan ook schandalig te noemen. Dat men zo met haar klanten om kan gaan.
Had het incassobureau ook nog twee keer een email gestuurd maar hebben hier ook niets van vernomen. Je wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd.
We laten het daarom op een rechtszaak uitdraaien, zijn hier voor verzekerd.
Onze account bij BOL.com mag per direct verwijderd worden.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Je kan een klacht indienen bij www.thuiswinkel.org en daarna eventueel een geschil aanspannen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel, www.sgc.nl
Ik begrijp ook niet waarom mensen zo'n fan zijn van Bol.com. Vaak erg duur.
Ik begrijp ook niet waarom mensen zo'n fan zijn van Bol.com. Vaak erg duur.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 mei 2013 22:35
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Dank je voor je bericht. Ga ik doen!
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Het was een nalevering maar is nooit nageleverd. (Bestelnummer 8098454900) Het deel van de bestelling wat wel geleverd is heb ik ook direct betaald. Wij hebben toen der tijd direct contact gezocht met Bol.com en kregen een mail van Thomas van Bol.com met de melding dat hij dit door zou geven aan de financiële administratie en we hoefden de factuur dus niet te betalen.
Als ik inlogde bij Bol.com stond deze factuur ook niet meer open.
Heb je deze mail nog?
Als je het op een rechtszaak laat aan komen, omdat je hiervoor verzekerd bent, zal je rechtsbijstandsverzekering het waarschijnlijk afkopen, vanwege de 'grootte'van het bedrag.
En dan krijgt Bol.com alsnog z'n zin.
Als ik inlogde bij Bol.com stond deze factuur ook niet meer open.
Heb je deze mail nog?
Als je het op een rechtszaak laat aan komen, omdat je hiervoor verzekerd bent, zal je rechtsbijstandsverzekering het waarschijnlijk afkopen, vanwege de 'grootte'van het bedrag.
En dan krijgt Bol.com alsnog z'n zin.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 mei 2013 22:35
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Heb heel mijn mailbóx op zn kop gehad en kan het niet vinden. Ik denk dat ik de mail heb verwijderd op het moment dat het in eerste instantie was opgelost.Jolijn schreef:Het was een nalevering maar is nooit nageleverd. (Bestelnummer 8098454900) Het deel van de bestelling wat wel geleverd is heb ik ook direct betaald. Wij hebben toen der tijd direct contact gezocht met Bol.com en kregen een mail van Thomas van Bol.com met de melding dat hij dit door zou geven aan de financiële administratie en we hoefden de factuur dus niet te betalen.
Als ik inlogde bij Bol.com stond deze factuur ook niet meer open.
Heb je deze mail nog?
Als je het op een rechtszaak laat aan komen, omdat je hiervoor verzekerd bent, zal je rechtsbijstandsverzekering het waarschijnlijk afkopen, vanwege de 'grootte'van het bedrag.
En dan krijgt Bol.com alsnog z'n zin.
Maar ik heb ook nergens voor getekend....
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Volgens mij moet Bol.com hier iets bewijzen en niet jij. Toch raar dat ze direct nadat ze de vordering uit handen geven, zlef geen gegevens meer kunnen overleggen aan hun ex-klant. Ik denk daarom dat ze erg weinig kans maken hun vordering succesvol door te zetten. Ze zullen toch op zijn minst een tracktracecode moeten overleggen van de zending.
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Rechtsbijstand doet geen zaken met een schadebedrag van een tientjeJolijn schreef: Als je het op een rechtszaak laat aan komen, omdat je hiervoor verzekerd bent, zal je rechtsbijstandsverzekering het waarschijnlijk afkopen, vanwege de 'grootte'van het bedrag.
En dan krijgt Bol.com alsnog z'n zin.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 mei 2013 22:35
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Een traceercode hebben ze. Toen der tijd gaven ze ook de postbode de schuld.
Die kwam mij zelfs geld aanbieden zodat hij het pakket kon betalen want hij was bang dat hij zijn baan zou verliezen. Bol.com gaf hem namelijk de schuld.
Nee, rechtsbijstand zal er inderdaad weinig mee doen.
Die kwam mij zelfs geld aanbieden zodat hij het pakket kon betalen want hij was bang dat hij zijn baan zou verliezen. Bol.com gaf hem namelijk de schuld.
Nee, rechtsbijstand zal er inderdaad weinig mee doen.
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Wie eist die bewijst.
Schrijf ze gewoon dat je een rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet. Vraag mij trouwens af of ze het zover willen laten komen?
Schrijf ze gewoon dat je een rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet. Vraag mij trouwens af of ze het zover willen laten komen?
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Bob Schurkjens schreef:
Ik begrijp ook niet waarom mensen zo'n fan zijn van Bol.com. Vaak erg duur.
Bol.com is één van de weinige grote webshops waar men met acceptgiro kan betalen. Dat betekend dus lekker op een soort van afbetaling. Je legt elke week wat apart, en een maand later betaal je het hele bedrag.
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Bob Schurkjens schreef:
Ik begrijp ook niet waarom mensen zo'n fan zijn van Bol.com. Vaak erg duur.
Bol.com is één van de weinige grote webshops waar men met acceptgiro kan betalen. Dat betekend dus lekker op een soort van afbetaling. Je legt elke week wat apart, en een maand later betaal je het hele bedrag.
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Nu het topic toch omhoog is geschopt zou ik graag weten hoe dit verhaal uit mei 2013 is afgelopen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 mei 2013 22:35
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Heb gezegd dat ik niet ging betalen en dat ze het dan maar op een rechtszaak uit moesten laten draaien.
Vervolgens hebben ze toen alles teruggedraaid en heb niets hoeven betalen.
Toen kon het opeens wel.
Vervolgens hebben ze toen alles teruggedraaid en heb niets hoeven betalen.
Toen kon het opeens wel.
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Nou gelukkig voor je. En bestel nou niet meer daar want het is ook nog eens een peperdure winkel geworden.karinnetjuh schreef:Heb gezegd dat ik niet ging betalen en dat ze het dan maar op een rechtszaak uit moesten laten draaien.
Vervolgens hebben ze toen alles teruggedraaid en heb niets hoeven betalen.
Toen kon het opeens wel.
Re: Bol.com vordering aan incasso overgedragen
Mooi zo. Eind goed al goed.
En of ts er weer besteld moet ts natuurlijk lekker zelf weten.
Het gaat niet altijd alleen om prijs.
Een correcte administratieve afhandeling telt ook mee ....
En of ts er weer besteld moet ts natuurlijk lekker zelf weten.
Het gaat niet altijd alleen om prijs.
Een correcte administratieve afhandeling telt ook mee ....