LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restschuld ontstaan door verkoop huis

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
kweenie

Re: Restschuld ontstaan door verkoop huis

Ongelezen bericht door kweenie »

Henri1971 schreef:Bank had eerst moeten doorgeen wat het ging kosten voordat overdracht bij notaris was. Daar heb je geen financieel adviseur voor nodig
Als je dat vindt, dan had je niet moeten tekenen voordat de bank je dat had gemeld.
Aan de andere kant kan de bank bij voorbaat nog niet weten hoe hoog de schuld precies zou zijn, omdat de notariskosten etc. nog niet bekend waren. Dus ze hadden je ook geen opgave kunnen doen.

Henri1971

Ongelezen bericht door Henri1971 »

In maart is de voorlopige koopakte getekend en was notaris bekend, enige was dat bank akkoord moest geven. Dus die kosten hadden bekend kunnen zijn en op zo een bedrag mag toch 2000 verschil ziten. De bank heeft dus een besluit genomen dat het huis verkocht mocht worden zonder mij een bedrag te noemen.

Ik heb alleen een verkoopakte getekend en niet voor de schuld.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor de schuld heb je al getekend bij het aangaan van de hypotheekverplichting. Waar je nu voor hebt getekend is de verkoop van de woning, dat is wat anders. De hypotheek zal nu in theorie in zijn geheel afgelost moeten worden met de opbrengst van de woning. Dat dit niet gaat lukken snapt iedereen. Maar in principe staat dus nog steeds de hypotheek open.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Henri1971 schreef: Ik heb alleen een verkoopakte getekend en niet voor de schuld.
Dan is er dus ook niet getekend voor de beëindiging van de hypotheek?

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik ben wel benieuwd hoe de afrekening er uit zag. Daaruit blijkt toch wel wat er aan schuld achterbleef?

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik heb alleen een verkoopakte getekend en niet voor de schuld.
Voor de schuld heb je ooit al getekend toen je het huis kocht. En die schuld is nu gedeeltelijk afgelost. De hypotheek, dat wil zeggen, het onderpand is nu wel, maar de schuld toch niet?

Henri1971

SJZ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe de afrekening er uit zag. Daaruit blijkt toch wel wat er aan schuld achterbleef?

Ja klopt -55000 euro stond er, en daarbij blijft verschuldigd. Maar er toch verder niets met de betaling ervan geregeld. Of blijf ik nu maar gewoon domweg mijn hypotheek door betalen? De hypotheek is geroyeerd staat er ook in een brief van de rabobank, welke naar notaris gericht is en niet naar mij.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Henri1971 schreef: Ja klopt -55000 euro stond er, en daarbij blijft verschuldigd. ....De hypotheek is geroyeerd staat er ook in een brief van de rabobank, welke naar notaris gericht is en niet naar mij.
In hoeverre is die 55.000,- direct opeisbaar....?
Royeren houdt in dat je hypotheek bij kadaster afgemeld wordt.

Henri1971

16again schreef:
Henri1971 schreef: Ja klopt -55000 euro stond er, en daarbij blijft verschuldigd. ....De hypotheek is geroyeerd staat er ook in een brief van de rabobank, welke naar notaris gericht is en niet naar mij.
Helemaal niet, dit was ook al gemeld bij de bank.

asterix346

Ongelezen bericht door asterix346 »

Henri1971 schreef:
16again schreef:
Helemaal niet, dit was ook al gemeld bij de bank.
Toch maar eens even contact opnemen met de bank om te overleggen hoe die schuld afgelost gaat worden?

arnowingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door arnowingen »

Je krijgt van de Rabobank vanzelf een brief waarin je gevraagd wordt de restschuld te voldoen. Naar aanleiding van die brief kun je een regeling treffen. Op draagkracht, voor een bepaalde periode.

Vaak duurt het 4-6 weken voor je de brief krijgt. Rabo gaat eerst de hele afwikkeling doen inclusief opvragen saldo gekoppelde polis etc. Hier gaat wat tijd overheen.

Hypotheek is geroyeerd, restschuld blijft bestaan, BKR codering tot gevolg, regeling treffen is de volgende stap.

Succes met de afwikkeling. Bij vorige dossiers hebben we gezien dat Rabo hier professioneel mee omgaat, dus je hoeft niet bang te zijn dat er volgende week een deurwaarder op de stoep staat met de vraag of je even € 55.000 kunt pinnen.

vr. gr. Arno Wingen

16again

Ongelezen bericht door 16again »

arnowingen schreef:...
Hypotheek is geroyeerd, restschuld blijft bestaan, BKR codering tot gevolg, regeling treffen is de volgende stap.
... Bij vorige dossiers hebben we gezien dat Rabo hier professioneel mee omgaat, dus je hoeft niet bang te zijn dat er volgende week een deurwaarder op de stoep staat met de vraag of je even € 55.000 kunt pinnen.
BKR codering zal dan A2 zijn, oftewel restant is direct opeisbaar.
Het is niet professioneel dit direct op te eisen, mensen in schuldsanering kosten de bank geld.
Professioneler is afbetalingsregeling, waar aan rente verdient wordt.

Gesloten