LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile: Accu erg snel leeg?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Irma RD

Re: T-Mobile: Accu erg snel leeg?

Ongelezen bericht door Irma RD »

Dit is wat ik van BEN terug kreeg als antwoord:
Het kan zijn dat de software update jouw niet heeft bereikt of dat je de software update niet hebt geaccepteerd. Je kunt zelf de update installeren. Om de juiste software te installeren voer je het volgende uit:

• Ga naar het menu instellingen
• kies Over de telefoon of Toestel-info / Software-update(s)
• Druk op 'Nu controleren of Bijwerken'.

Ik raad je aan de software alleen te downloaden als het toestel via Wifi met het internet verbonden is. Het downloaden via een mobiele netwerkverbinding kan voor extra data-kosten zorgen op je telefoonrekening.
Dit heb ik gedaan,maar kreeg als antwoord dat er geen updates waren.

Inge1957

Ongelezen bericht door Inge1957 »

dit heb ik inderdaad ook al geprobeerd. Ook ik krijg de melding dat er geen software updates zijn.

zoblijfje

Ongelezen bericht door zoblijfje »

Zowel ik als mijn vrouw, allebei in het bezit van een samsung galaxy gio, kregen sinds begin maart 2013 ook last van een snel leeglopende accu.
We hebben allebei een abbonnement bij Ben.
De telefoons zijn allebei vorig jaar juni gekocht, dus nog geen jaar oud.
Bijzonder vonden we dat we er allebei last van kregen.
Ben gebeld, die vertelden dat het niet aan het netwerk kon liggen maar dat de accu zelf het probleem zou zijn.
Accu's door laten meten, bleken allebei in orde.
Apps gewijzigd,instellingen veranderd,apps afgesloten na gebruik maar geen resultaat.
Een aantal avondjes zitten googlen maar kon er vrij weinig over vinden.
Vervolgens las ik hier op het forum dat er meer mensen last van hebben, dus leek het mij dat het toch wel iets met het netwerk te maken moest hebben.
Gisteren nog eens gegoogled en toen kwam ik toch ook bij amber alert uit.
Althans dat blijkt een oorzaak te zijn.
Het blijkt aan de instellingen van je telefoon te liggen.
Via de site van Amber Alert heb ik een instelling van mijn telefoon veranderd en waarempel, vandaag doe ik tot nu toe nog steeds met een volle accu.
Het blijkt het zogenaamde Cellbroadcasting te zijn waar een provider bijvoorbeeld informatie naar kan sturen.
Dus ook Amber Alerts.
Ik heb dit Cellbroadcasting uitgezet en de accu blijft gewoon vol.
Hieronder de link.

http://www.gsmacties.nl/nieuws/2013/03/ ... e-netwerk/ - 62k -

BiancaAbma

Ongelezen bericht door BiancaAbma »

Beste mensen,

Sinds 2011 ben ik in het bezet van een HTC Desire Z. Wat een fijn toestel! Het werkt prima en de accu gaat meestal 2 dagen mee. In april liep mijn abonnement bij Hi af. Aangezien mijn toestel nog prima werkt en voldoet aan mijn wensen, heb ik besloten een sim-only abonnement te nemen. Tele2 heeft daarvoor hele scherpe tarieven. Bij Tele2 zijn we al jaren tevreden klanten voor internet+bellen. Dus de keuze was snel gemaakt.
Vorige week donderdag, 18 april, werd ik omgezet. En sindsdien heb ik problemen met mijn accu. In plaats van 2 dagen gaat deze nu een uur of 4-5 mee. Hoewel zeer toevallig toch maar een nieuwe accu aangeschaft. Helaas was dat inderdaad te toevallig. De nieuwe accu is net zo snel leeg.
Vanmorgen 4x met Tele2 gebeld. Tezamen met het nodige surfen op Internet is mij het probleem wel duidelijk. Mijn toestel is niet het probleem maar de nieuwe provider (T-Mobile via wie het verkeer van Tele2 ook loopt). Bij Tele2 beweert iedereen bij hoog en bij laag niet van dit probleem te weten wat mij zeer bevreemd aangezien een simpele google-actie op accu snel leeg diverse links oplevert naar fora zoals hier, bij T-Mobile, tweakers en zelfs hun eigen forum! Het nodige leeswerk leert dat consumenten en bedrijven dit probleem ondervinden met diverse toesteltypes van HTC en Samsung. Vervelende is dat T-Mobile aangeeft het probleem niet te kunnen reproduceren. Dat bevreemd mij ten zeerste omdat zo velen van de ene op de andere dag met dit probleem worden geconfronteerd.
Spijtige voor mij is dat Tele2 binnen een week nadat ik bij hen een abonnement heb afgesloten zij mij al niet kunnen en willen helpen. Mijns inziens leveren zij een niet deugdelijk product en sta ik in mijn recht als ik per direct van het abonnement af wil. Dit is volgens hen niet mogelijk. Daarnaast zijn ze ook niet bereid om mij, zolang het probleem bij T-Mobile niet opgelost is, een gelijkwaardig, vervangend toestel te lenen. De enige oplossing die ze wel hebben is het abonnement openbreken en een duurder abonnement inclusief nieuw toestel te nemen. Wat een optie zeg... tjonge, dat kun je toch niet als passend accepteren?!?
Kortom, ik kan niet van het abonnement af. En moet mij dus verdiepen in het T-Mobile probleem. Tot op heden heb ik nog geen, voor mijn toestel werkende, oplossing gevonden. Ik hou me aanbevolen voor meer tips en ideeën.
Daarnaast ben ik bereid om mee te werken aan een collectieve actie richting T-Mobile en/of Tele2 om dit probleem opgelost te krijgen voor alle klanten. Want het kan toch niet waar zijn dat we door zowel T-Mobile als Tele2 met een kluitje in het riet worden gestuurd?

Hartelijke groet,

Bianca Abma

PS. Zijn er meer mensen die ervaren dat als je lastige vragen stelt aan de klantenservice van Tele2 ze de verbinding verbreken? Echt shocking!!!

kavanderheide

Ongelezen bericht door kavanderheide »

Ook mijn samsung galaxy gio had ineens last van een batterij die snel leeg was.
Gisteravond NL-alert uitgezet.
Hij is nu nog steeds vol. Eens kijken hoe lang hij vol blijft.
Maar het lijkt te helpen.
Helaas wel een nieuwe accu gekocht, die net zo snel leeg bleef gaan.

Maclaud

Ongelezen bericht door Maclaud »

Hier hetzelfde probleem in november 2011 2 htc wildfire s gekocht icm sim only abbo 1 voor mijn dochter 1 voor mezelf. Sinds enige tijd beide toestellen een snel leeglopende accu. Ik hoop dat snel duidelijk wordt hoe dit komt. Provider is T- mobile woonplaats Harderwijk. Cell broadcasting staat niet eens aan.

WimHuf

Ongelezen bericht door WimHuf »

Hilversum

Ongelezen bericht door Hilversum »

Ik heb een HTC Desire van 3 jaar oud. Twee kennissen van mij hebben hetzelfde model, van dezelfde leeftijd. Ook wij hebben ALLEDRIE sinds de genemde periode last van een batterij die vanaf die tijd ongekend snel leeg is. Terwijl dat eerder niet het geval was. Ik gebruik GEEN apps, bel heel zelden en wordt zelden gebeld. Ook Alert staat bij mij niet aan (ook nooit het geval geweest). Dus daar kan het (bij mij) niet aan liggen. Ik vermoed ook dat het aan T-Mobile ligt. Dat ligt het meest voor de hand; mede gezien de klachten van vele anderen verspreid over heel Nederland. Ik heb een Tele2 abonnement (werkt via T-Mobile netwerk). Ik overweeg om over te stappen naar KPN of Vodafone als hier niets aan gedaan wordt en roep ook alle ander T-Mobile en Tele2 gebruikers op ditzelfde te doen. Het getuigt van weinig respect en klantvriendelijkheid om betalende abonnees niet hetgeen te bieden waarvoor ze betalen.

spartametje

Ongelezen bericht door spartametje »

Yo.
Hier hetzelfde, sinds enkele dagen ineens grote achteruitgang in batterijduur.

HTC Desire S en Telfort ditmaal.

Kan geen toeval zijn.

Irma RD

Ongelezen bericht door Irma RD »

Wat een goede tip van "Zoblijfje" Ik heb het NL alert aan gezet en weer uit gezet en nu blijft de batterij zeker een dag in gebruik. :D Eerder heb ik via Ben mobiel een nieuwe simkaart ontvangen maar ook daarbij vloog de batterij leeg. Nu niet meer Hiep hoi. Bedankt voor de tip.

tmobilegebruiker

Ongelezen bericht door tmobilegebruiker »

Ik heb hetzelfde probleem: vanaf ongeveer 20 februari is de gebruiksduur van 4 dagen naar 7 uur teruggegaan. Tmobile geeft aan dat zij geen storingen zien in het netwerk en geeft ook aan dat er geen veranderingen in het netwerk zijn gedaan rond die datum.

Ik verbruik ongeveer 150 min en 80 sms per maand, heb nooit een enkele app geinstalleerd op mijn samsung galaxy mini. Nooit wat gedaan met NL Alert.

Tmobile legt de schuld bij mijn toestel. Ik heb een nieuwe sim gekregen van ze. Ik heb een nieuwe accu gekocht, die helaas net zo kort meeging als mijn oude accu. Ik heb fabrieksinstellingen teruggezet, software update gedaan. Alle netwerkinstellingen heb ik uitgezet. Niets hielp.

Het enige wat hielp was het uitzetten van 3G en bellen via 2G. Of het vervangen van de sim-kaart door een simkaart van een andere provider.

Ik heb voor 3G betaald, maar Tmobile weigert tegemoet te komen in de kosten en weigert toe te geven dat alles wijst naar een probleem in hun netwerk.
Ik heb dit gemeld bij mijn rechtsbijstandverzekering. Zij keren 3/4 kwart uit van mijn abon.kosten de afgelopen 4 maanden, incl de kosten van de nieuwe accu en raadden me aan zsm op te zeggen en een nieuw abonnement te nemen bij een andere provider dan Tmobile (of Tele2, die werkt op het Tmobile netwerk).

AlexNietTevreden

Ongelezen bericht door AlexNietTevreden »

Hallo,

Ik heb ook hetzelfde probleem met een HTC Desire met CyanogenMod 7 erop via zakelijk T-Mobile
Heb een nieuwe accu geprobeerd zonder succes. Ik heb geen CellBroadcasting opties in de instellingen en kan het dus niet uitzetten.
Is inmiddels meer bekend, en heeft T-mobile er een oplossing voor????

bresjnef

Ongelezen bericht door bresjnef »

Bij mij ook sinds jan / febr batterij snel leeg. Van alles uitgeprobeerd : verschillende app's erafgegooit , blue tooth uit, GSMuit, toen maar factory reset werkt ook niet. Dus maar nieuwe batterij, net zo snel leeg. Abonnement van T-mobile afgelopen , ga denk ik naar ander netwerk. Weet ook niet meer wat ik nu nog kan proberen.... Iemand nog iedeeen?
Gezien de vorige forum opmerkingen: Beetje jammer dat T-mobile niet even een SMS / mail aan hun klanten stuurt met bovenstaande info, ik stop al 2/3 maanden zelf veel tijd in het probleem. Dus voor diegene die een provider zoeken ( geen TELE2 / T-mobile !!!! )

Gr,

Paul

arnobouwens

Ongelezen bericht door arnobouwens »

Het lijkt erop dat 3G idd de boosdoener is. Mijn Sony Xperia S heeft 12 maanden een goede accuduur gehad. Sinds ruim 2 maanden is de levensduur meer dan gehalveerd.
Tmobile webcare heeft geen oplossing. NL Alert kan niet worden uitgezet. Alleen de telefoon via GSM (en wifi) te laten functioneren lijkt de levensduur van de batterij weer te verlengen.
Inmiddels via een klacht bij T-Mobile gevraagd om een oplossing.

Poor

Ongelezen bericht door Poor »

Wie kent dit probleem ook bij Simpel (onderdeel van t-mobile)?
Sinds enige weken heb ik ook dat mijn accu zo snel leegloopt. Na het verwijderen van de sim-kaart gaat hij veel sneller mee.

Theemuts69

Ongelezen bericht door Theemuts69 »

Hallo
Ik heb het zelfde probleem.
Sinds mei 2013 ben ik overgestapt van T-mobile naar een simonly van Ben.
Toen begon het. Mijn batterij van mijn Nokia C7 op simbian besturing (dus niet de standaard mobielen die het probleem hebben hier op het forum), ging binnen een paar uur leeg.
Het vreemde is dat mijn mobiel ook heel erg warm wordt, alsof er ook heel veel stroom getrokken werd.
Ik heb inmiddels mijn batterij vervangen maar dat heeft geen effect.
Ook is het raar dat mijn dochter precies de zelfde mobiel heeft en met een abonnement van Ben!!
Zij heeft het probleem NIET???? Het lijkt dat het de service-instellingen die je ontvangt van Ben of T-mobile bij overstappen, veranderd zijn in 2013 en daardoor een verbinding open blijft staan of zo iets.
Ik ga kijken of ik de oude service-instellingen voor 2013 toe gestuurd kan krijgen.
Helaas heeft mijn dochter deze mms jes verwijderd heeft anders had ik het kunnen vergelijken.
Groet T

sander08

Ongelezen bericht door sander08 »

Heb net nieuwe hts wildfire gekocht. Had ik maar eerst op internet gekeken. Winkelier zegt niets over de problemen, die wil alleen verkopen.
Gebruik hem alleen om te bellen, af en toe een sms-je en af en toe een foto. Loopt elke dag weer leeg.
Mijn provider: Ben. Is die soms ook onderdeel van T-Mobile.
Laten we massaal overstappen andere provider, de macht van de consument! Of is het probleem daar hetzelfde? Als dat zo is, moet hts de apparaten terugnemen!
Radar DOE IETS! De macht van het consumenten-tv-programma!

Neesje

Ongelezen bericht door Neesje »

Het ligt bij mijn Samsung s2 aan het 3g netwerk, het begon half jaar geleden met elke keer de standaard instellingen als hij opnieuw opgestart was..., daarna was ik op een pagina en wilde wat kopieren en dan startte hij opnieuw op...
Daarna in mijn vakantie heb ik hem vaak in de auto opgeladen en vrij veel opgezocht op internet en ging het beeld knipperen en stond er een rondje bovenin 'geen netwerk' en daarna sloeg hij vast en was er maar 1 optie: batterij verwijderen!
.Daarna aanzetten ging niet want dan was hij opeens extreem leeg terwijl ik daarvoor 11% over had!!!
Ik dacht dat het aan mijn batterij lag dus heb een originele nieuwe gekocht...
Eenmaal thuis nieuwe batterij erin gedaan en en opladen aan netstroom en telefoon uit laten staan en na 3 uur opladen stond er nog steeds dat hij leeg was! Dus ik zet mn telefoon aan en toen was hij opeens 63% vol!
Maar het werd nog gekker.....!!! Telefoon aan het opladen en i.p.v. dat hij oplaad liep hij om de minuut met 1% leeg AAN DE OPLADER IN NETSTROOM!!
Daarna was hij 33% vol en begon het beeld te knipperen en alweer geen netwerk en daarna kei vast lopen en daarna helemaal leeg...(eerst bij 11%)

Ik heb 2 dagen geleden een reboot gedaan door home/volume up/vergrendel knop tegelijk ingedrukt te houden en allerlei opschoon dingen uitgevoerd maar helaas het was nog erger als daarvoor en al mn apps opnieuw moeten installeren

Ik kan het helaas nooit erbij laten dus ben op google gaan zoeken en kwam op een goed werkende oplossing!
* Naar instellingen gaan
* Mobiele netwerken, dan Netwerkmodus op GSM zetten i.p.v. GSM/WCDMA,
Hierdoor had ik opeens vol bereik en nu gaat batterij 2,5 dagen mee i.p.v. 5 uur en hij doet niet raar meer!
Het ligt schijnbaar aan update van 3g (we zullen wel met zn allen over moeten gaan op 4g straks...)

nico..d

Ongelezen bericht door nico..d »

Accu van Samsung Gio erg snel leeg, bij Saturn afgeleverd voor garantie.
Toestel bleek helemaal in orde en de nieuwe accu heeft ook niet geholpen.
Medewerker van Saturn wist van het NL-Alert probleem en adviseerde om Simpel te benaderen.(T-Mobile netwerk)
De medewerkster van de helpdesk kende het probleem niet en na overleg met een supervisor kwam het advies om cell broadcasting uit te zetten via het menu instellingen van de telefoon.
Men kent het probleem dus wel vermoed ik.
De komende dagen eens kijken wat het effect daarvan is, wel bijzonder dat wanneer het een
Simpel/T-Mobile fout zou blijken er verrekt traag gereageerd is van hun kant.
Zoals ik al eerder op dit forum las zou een SMS oid wel op zijn plaats geweest zijn.
Wordt vervolgd...........

incocknito

Ongelezen bericht door incocknito »

Bij ons exact het zelfde verhaal, Ook met Saturn, enkel zij wisten mij na drie keer het toestel terug te sturen dat het toestel goer werkt, maar dat het 'custome misubderstanding" was. Zij wisten mij niet te vertellen over deze instelling. Zodra het toestel weer terug is ga ik dat maar eens proberen.

Gaat Trosradar hier in springen misschien?

Gesloten