LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15 mei 2013 08:50
Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Wat zijn onze rechten?
Wij hebben een vakantie geboekt voor circa 4000,- voor 6 personen (incl. 4 jonge kinderen) via de internetsite van de reisorganisatie.
Helaas zijn we er sinds een paar weken achter gekomen dat de verkeerde accomodatie is geboekt door de reisorganisatie. De namen lijken een beetje op elkaar.
Toegegeven op de bevestingsmail staat de naam van de (verkeerde) accommodatie, maar staat duidelijk het plaatje van de accommodatie (waar wij wel naar toe wilden).
Ze spreken nu tegen dat zij zelf de verkeerde accommodatie geboekt hebben.
Wij weten echter dat we op het juiste knopje (op de website) hebben gedrukt. In eerdere telefoongesprekken is dit ook bevestigd door een medewerker (die kon dat zien), maar daar weten ze nu opeens niks meer van en ligt het aan ons. Ik weet dat we niet slim zijn geweest om het niet goed te controleren.
Ook vrienden van ons hebben deze accommodatie bekeken via hun website (voor dezelfde 'goedkope' prijs, maar nu is het dus een stuk duurder). Waarschijnlijk dus verkeerd gekoppeld of de verkeerde prijs aangegeven op hun site.
Ze bieden ons nu het volgende aan:
1- 5% korting als we naar de voor ons verkeerde locatie gaan (ondanks dat het niet hun fout is volgens hun)
2- omboeken naar de juiste locatie, maar dan moeten we dik 1000,- euro bijbetalen.
Optie 1 vinden we niet geschikt, omdat we de locatie helemaal niks vinden.
Optie 2 is voor ons te duur.
Hoe zit het nu met onze rechten?
Hoe zit het met de annuleringsverzekering en reisverzekering ter waarde van circa 300,-
- Kun je dit geld nog volledig terugkrijgen bij annuleren?
- Kun je deze verzekering ook gebruiken als je de reis omboekt?
- Kun je deze verzekering meenemen, als je evt. bij een ander reisbureau boekt?
B.v.d. voor de evt. reacties.
Groeten Ricky
Wij hebben een vakantie geboekt voor circa 4000,- voor 6 personen (incl. 4 jonge kinderen) via de internetsite van de reisorganisatie.
Helaas zijn we er sinds een paar weken achter gekomen dat de verkeerde accomodatie is geboekt door de reisorganisatie. De namen lijken een beetje op elkaar.
Toegegeven op de bevestingsmail staat de naam van de (verkeerde) accommodatie, maar staat duidelijk het plaatje van de accommodatie (waar wij wel naar toe wilden).
Ze spreken nu tegen dat zij zelf de verkeerde accommodatie geboekt hebben.
Wij weten echter dat we op het juiste knopje (op de website) hebben gedrukt. In eerdere telefoongesprekken is dit ook bevestigd door een medewerker (die kon dat zien), maar daar weten ze nu opeens niks meer van en ligt het aan ons. Ik weet dat we niet slim zijn geweest om het niet goed te controleren.
Ook vrienden van ons hebben deze accommodatie bekeken via hun website (voor dezelfde 'goedkope' prijs, maar nu is het dus een stuk duurder). Waarschijnlijk dus verkeerd gekoppeld of de verkeerde prijs aangegeven op hun site.
Ze bieden ons nu het volgende aan:
1- 5% korting als we naar de voor ons verkeerde locatie gaan (ondanks dat het niet hun fout is volgens hun)
2- omboeken naar de juiste locatie, maar dan moeten we dik 1000,- euro bijbetalen.
Optie 1 vinden we niet geschikt, omdat we de locatie helemaal niks vinden.
Optie 2 is voor ons te duur.
Hoe zit het nu met onze rechten?
Hoe zit het met de annuleringsverzekering en reisverzekering ter waarde van circa 300,-
- Kun je dit geld nog volledig terugkrijgen bij annuleren?
- Kun je deze verzekering ook gebruiken als je de reis omboekt?
- Kun je deze verzekering meenemen, als je evt. bij een ander reisbureau boekt?
B.v.d. voor de evt. reacties.
Groeten Ricky
Laatst gewijzigd door rickyvdberge op 15 mei 2013 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Een beetje fatsoenlijk reisbureau is aangesloten bij de ANVR, misschien kan je het aan de geschillencommissie voorleggen?rickyvdberge schreef:Wat zijn onze rechten?
Wij hebben een vakantie geboekt voor circa 4000,- voor 6 personen (incl. 4 jonge kinderen).
Helaas zijn we er sinds een paar weken achter gekomen dat de verkeerde accomodatie is geboekt door de reisorganisatie. De namen lijken een beetje op elkaar.
Toegegeven op de bevestingsmail staat de naam van de (verkeerde) accommodatie, maar staat duidelijk het plaatje van de accommodatie (waar wij wel naar toe wilden).
Ze spreken nu tegen dat zij zelf de verkeerde accommodatie geboekt hebben.
Wij weten echter dat we op het juiste knopje hebben gedrukt. In eerdere telefoongesprekken is dit ook bevestigd door een medewerker (die kon dat zien), maar daar weten ze nu opeens niks meer van en ligt het aan ons. Ik weet dat we niet slim zijn geweest om het niet goed te controleren.
Ook vrienden van ons hebben deze accommodatie bekeken via hun website (voor dezelfde 'goedkope' prijs, maar nu is het dus een stuk duurder). Waarschijnlijk dus verkeerd gekoppeld of de verkeerde prijs aangegeven op hun site.
Ze bieden ons nu het volgende aan:
1- 5% korting als we naar de voor ons verkeerde locatie gaan (ondanks dat het niet hun fout is volgens hun)
2- omboeken naar de juiste locatie, maar dan moeten we dik 1000,- euro bijbetalen.
Optie 1 vinden we niet geschikt, omdat we de locatie helemaal niks vinden.
Optie 2 is voor ons te duur.
Hoe zit het nu met onze rechten?
Hoe zit het met de annuleringsverzekering en reisverzekering ter waarde van circa 300,-
- Kun je dit geld nog volledig terugkrijgen bij annuleren?
- Kun je deze verzekering ook gebruiken als je de reis omboekt?
- Kun je deze verzekering meenemen, als je evt. bij een ander reisbureau boekt?
B.v.d. voor de evt. reacties.
Groeten Ricky
Maar zoals je al aangeeft, ook jullie hebben een steek(je) laten vallen door die bevestiging niet te controleren, en je enkel te verlekkeren aan de plaatjes er in, dus de oplossing zal ergens in het midden liggen lijkt me.
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Ik ben nog nooit in een reisbureau geweest: wat zijn dat voor juiste (en kennelijk ook onjuiste) knopjes waar je als klant op moet drukken ?rickyvdberge schreef: Ze spreken nu tegen dat zij zelf de verkeerde accommodatie geboekt hebben.
Wij weten echter dat we op het juiste knopje hebben gedrukt. In eerdere telefoongesprekken is dit ook bevestigd door een medewerker (die kon dat zien), maar daar weten ze nu opeens niks meer van en ligt het aan ons.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15 mei 2013 08:50
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Ik bedoel een reisbureau waarbij je (ook) via internet kunt boeken.
Dus op de website bij de accommodatie op het 'knopje' boeken drukken.
Dus op de website bij de accommodatie op het 'knopje' boeken drukken.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Als je het zelf online hebt gedaan,dan??.
Of je moet echt goed aan kunnen tonen dat verkeerde accommodatie bij verkeerde naam stond,
Feit blijft dat je zelf erg goed moet opletten..
Reisburo ben je dus niet geweest,gewoon online geboekt,
Misschien komen ze je tegemoet,maar of ze het verplicht zijn?..
Hopelijk aangesloten idd bij de anvr,nvr,sgr ???de symbolen staan op de site?
Misschien dat je dan iets verder komt
Succes
Of je moet echt goed aan kunnen tonen dat verkeerde accommodatie bij verkeerde naam stond,
Feit blijft dat je zelf erg goed moet opletten..
Reisburo ben je dus niet geweest,gewoon online geboekt,
Misschien komen ze je tegemoet,maar of ze het verplicht zijn?..
Hopelijk aangesloten idd bij de anvr,nvr,sgr ???de symbolen staan op de site?
Misschien dat je dan iets verder komt
Succes
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Die mail toont al aan dat de reisorganisatie die 2 locaties door elkaar haalt.rickyvdberge schreef: Toegegeven op de bevestingsmail staat de naam van de (verkeerde) accommodatie, maar staat duidelijk het plaatje van de accommodatie (waar wij wel naar toe wilden).
Lijkt mij dat je recht hebt op reis naar goede locatie, of ontbinden van de koop zonder welke kosten dan ook. (eventuele gemaakte kosten voor annuleringsverzekering dienen ook vergoed te worden)
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Voor zover als ik begrijp heb je zelf geboekt bij een online reisburo. Dat betekent dat je zelf alles goed moet controleren, liefst dubbel. Je bent namelijk eigenlijk reisagent (verkoper) en consument (koper). Dat heb je dus niet goed gedaan. Het is dus eigenlijk je eigen fout. Door alleen op het plaatje af te gaan maak je alweer een fout. De tekst is belangrijker.rickyvdberge schreef:Wat zijn onze rechten?
Wij hebben een vakantie geboekt voor circa 4000,- voor 6 personen (incl. 4 jonge kinderen).
Helaas zijn we er sinds een paar weken achter gekomen dat de verkeerde accomodatie is geboekt door de reisorganisatie. De namen lijken een beetje op elkaar.
Toegegeven op de bevestingsmail staat de naam van de (verkeerde) accommodatie, maar staat duidelijk het plaatje van de accommodatie (waar wij wel naar toe wilden).
Ze spreken nu tegen dat zij zelf de verkeerde accommodatie geboekt hebben.
Wij weten echter dat we op het juiste knopje hebben gedrukt. In eerdere telefoongesprekken is dit ook bevestigd door een medewerker (die kon dat zien), maar daar weten ze nu opeens niks meer van en ligt het aan ons. Ik weet dat we niet slim zijn geweest om het niet goed te controleren.
Hoe zit het met de annuleringsverzekering en reisverzekering ter waarde van circa 300,-
- Kun je dit geld nog volledig terugkrijgen bij annuleren?
- Kun je deze verzekering ook gebruiken als je de reis omboekt?
- Kun je deze verzekering meenemen, als je evt. bij een ander reisbureau boekt?
B.v.d. voor de evt. reacties.
Groeten Ricky
Het enige wat je zou kunnen doen is nogmaals in contact gaan met het reisburo en hopen op coulance, want meer zijn ze je niet verschuldigd.
En voor de verzekering is het antwoord op alle 3 de vragen waarschijnlijk nee. De verzekering zijn afgesloten voor deze reis, niet voor een andere. Maar een belangrijke tip daarvoor. Neem een doorlopende reis- en annulerings verzekering. De kosten zijn veel minder en alle reizen zijn verzekerd.
En nog een tip. Door je reis niet bij een fysiek reisburo te boeken, spaar je de boekingskosten van dat reisburo uit. Maar zij hadden je nu wel een hoop ellende kunnen besparen. En zij hadden je ook de tip van een doorlopende verzekering kunnen geven (dat hebben ze mij destijds ook gedaan...). En dan was de besparing ondanks de boekingskosten nog hoger geweest.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15 mei 2013 08:50
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Bedankt voor jullie reacties en @Dirkie,
Ja klopt, het is stom van mij om het niet goed te controleren..., maar het is toch niet alleen mijn fout.
Ik mag toch ook wel enige zorgvuldigheid verwachten van het (internet) reisbureau en dat als ik op het 'knopje' boeken druk van de (juiste) accommodatie via internet, dat deze ook geboekt wordt?
Ja klopt, het is stom van mij om het niet goed te controleren..., maar het is toch niet alleen mijn fout.
Ik mag toch ook wel enige zorgvuldigheid verwachten van het (internet) reisbureau en dat als ik op het 'knopje' boeken druk van de (juiste) accommodatie via internet, dat deze ook geboekt wordt?
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Dat ben ik deels met je eens,maar eigen verantwoording....daarom ga ik nog steeds het liefst naar reisburo! Dan maar iets meer...
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Uiteraard mag je zorgvuldigheid verwachten van ieder persoon die ergens werkt. Maar waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Maar uiteindelijk is het het contract (in dit geval de bevestiging) die leidend is.
Normaal gesproken krijg je voor dat je een iets bevestigd nog een samenvatting van wat je wilt gaan bestellen. Stond daar hetzelfde als op de orderbevestiging, of stond daar waar je op geklikt had?
Normaal gesproken krijg je voor dat je een iets bevestigd nog een samenvatting van wat je wilt gaan bestellen. Stond daar hetzelfde als op de orderbevestiging, of stond daar waar je op geklikt had?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15 mei 2013 08:50
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Ik moet eerlijk toegeven dat we na de reserveringsbevestiging (foto juiste locatie, naam verkeerde locatie), de boekingsbevestiging hebben gehad waarop ook de verkeerde naam staat.
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Dan is het dus bij de selectie fout gegaan, ofwel omdat knop A locatie B gaf in het vervolgtraject, wat een technische fout binnen het bestelsysteem is, want knop A moet locatie A geven, ofwel omdat jij dacht op A te klikken, maar dat per ongeluk op B hebt gedaan, en dit niet hebt opgemerkt in het vervolgtraject. Dat laatste is je eigen fout, en dan is elke coulance leuk meegenomen.rickyvdberge schreef:Ik moet eerlijk toegeven dat we na de reserveringsbevestiging (foto juiste locatie, naam verkeerde locatie), de boekingsbevestiging hebben gehad waarop ook de verkeerde naam staat.
Maar als beide bevestigingen klopten, lijkt het me dat dit een gebruikersfout is, IT/technische fouten in dit soort veelgebruikte systemen zijn toch veel zeldzamer..
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15 mei 2013 08:50
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Bij (eerder) telefonisch contact heeft een medewerker verklaart dat hij kon zien dat we de juiste accommodatie geboekt hebben, dus de juiste knop hebben ingedrukt.
Nu beweren ze echter dat ze dat niet kunnen zien.
Nu beweren ze echter dat ze dat niet kunnen zien.
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Aan de andere kant van het IT system zit iemand die gegevens invoert, ook daar kunnen dingen foutIT/technische fouten in dit soort veelgebruikte systemen zijn toch veel zeldzamer..
De bevestiging toont niet bij bestemming behorende foto, en is dus bewijs dat in het system dingen niet op orde waren.
Overigens, hoeveel lijken de namen op elkaar?
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Bewijstechnisch heeft TS een probleem. Een mogelijk afwijkend plaatje lijkt mij onvoldoende sterk om voor een rechter ontbinding te kunnen realiseren.
En wanneer je 4000 kunt neerleggen voor een vakantie is het argument dat bijbetalen onmogelijk is ook niet sterk.
TS heeft de medewerking nodig van het reisorganisatie en dan werkt stroop meestal beter dan azijn.
(Wanneer de relatie niet al is verpest)
En wanneer je 4000 kunt neerleggen voor een vakantie is het argument dat bijbetalen onmogelijk is ook niet sterk.
TS heeft de medewerking nodig van het reisorganisatie en dan werkt stroop meestal beter dan azijn.
(Wanneer de relatie niet al is verpest)
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
zoals altijd geldt dan of je dit kan bewijzen ?rickyvdberge schreef:Bij (eerder) telefonisch contact heeft een medewerker verklaart dat hij kon zien dat we de juiste accommodatie geboekt hebben, dus de juiste knop hebben ingedrukt.
Nu beweren ze echter dat ze dat niet kunnen zien.
Als dat niet zo is, dan heeft het verder weinig zin dit als argument op te voeren; dat helpt je verder niet.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15 mei 2013 08:50
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Bedankt voor de reacties weer.
@crazyme
3 jaar lang voor gespaard op aparte rekening en helaas kan er niet meer bij. Is al meer dan genoeg.
Nu op zoek naar hoe ik die pot stroop open krijg...
@16again
Namen lijken redelijk op elkaar, alleen 1 (cruciaal) woord is anders en de volgorde van de woorden is anders. Ik bleef nog redelijk op de vlakte ivm evt. meelezen en we nog in (goed) gesprek zijn (pot stroop...).
@angel1978
Nee kan dit niet bewijzen, geen idee hoe ik dat moet doen, is alleen telefonisch medegedeeld.
@crazyme
3 jaar lang voor gespaard op aparte rekening en helaas kan er niet meer bij. Is al meer dan genoeg.
Nu op zoek naar hoe ik die pot stroop open krijg...
@16again
Namen lijken redelijk op elkaar, alleen 1 (cruciaal) woord is anders en de volgorde van de woorden is anders. Ik bleef nog redelijk op de vlakte ivm evt. meelezen en we nog in (goed) gesprek zijn (pot stroop...).
@angel1978
Nee kan dit niet bewijzen, geen idee hoe ik dat moet doen, is alleen telefonisch medegedeeld.
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Helaas een zwak argument. Om dit soort problemen te voorkomen ga ik altijd bij een reisburo langs. Als ik 4000 euro ga uitgeven, ga ik niet besparen op die paar euro kosten, die zij in rekening brengen. Tijdens het boeken kan ik meekijken, voor het tekenen wordt de gehele boeking nogmaals regel voor regel doorlopen. En pas na het tekenen door mij wordt de optie (want dat is het tot dan aan toe) definitief gemaakt. Bijkomend voordeel is, dat de namen van de deelnemers overeenkomen met hun ticket en paspoort. Deze zijn namelijk eenmaal ingevoerd bij het reisburo en worden iedere keer overgenomen. En zo zijn er nog meer zaken die zij voor mij regelen. En niet onbelangrijk: gewoon praten met elkaar onder het genot van een gratis kopje koffie is veel leuker dan wat klikken op een computer toch.rickyvdberge schreef:Ik moet eerlijk toegeven dat we na de reserveringsbevestiging (foto juiste locatie, naam verkeerde locatie), de boekingsbevestiging hebben gehad waarop ook de verkeerde naam staat.
Je hebt er nu niets meer aan helaas denk ik. Des te triester is het dat je voor deze vakantie zo lang hebt moeten sparen en het nu dreigt mis te gaan. Ik zou toch het reisburo blijven benaderen om tot een oplossing te komen, want beide opties die geboden zijn, zijn niet acceptabel voor je.
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
Ook vrienden van ons hebben deze accommodatie bekeken via hun website (voor dezelfde 'goedkope' prijs, maar nu is het dus een stuk duurder). Waarschijnlijk dus verkeerd gekoppeld of de verkeerde prijs aangegeven op hun site.
Ze bieden ons nu het volgende aan:
1- 5% korting als we naar de voor ons verkeerde locatie gaan (ondanks dat het niet hun fout is volgens hun)
2- omboeken naar de juiste locatie, maar dan moeten we dik 1000,- euro bijbetalen.
Ik vind dat het reisbureau jullie best wat meer tegemoet mag komen; het is niet voor niets dat deze fout is ontstaan, daar zijn ze zeker zelf (ook) schuldig aan.
Ze bieden ons nu het volgende aan:
1- 5% korting als we naar de voor ons verkeerde locatie gaan (ondanks dat het niet hun fout is volgens hun)
2- omboeken naar de juiste locatie, maar dan moeten we dik 1000,- euro bijbetalen.
Ik vind dat het reisbureau jullie best wat meer tegemoet mag komen; het is niet voor niets dat deze fout is ontstaan, daar zijn ze zeker zelf (ook) schuldig aan.
Re: Verkeerde accommodatie geboekt door reisbureau, rechten?
als u een mail hebt waarin een plaatje en een adres hebt staan die duidelijk niet bij elkaar horen bewijst dat, dat er in ieder geval in het systeem wat mis is gegaan
het lijkt me dat u dan erg sterk staat bij een verschillencommissie
het lijkt me dat u dan erg sterk staat bij een verschillencommissie