LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] conflict met baas

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
eveline857
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2013 19:45

conflict met baas

Ongelezen bericht door eveline857 »

Hoi

Weet niet of ik op het juiste forum zit, maar ik heb hulp nodig.

Ben alleenstaande moeder, met kind, werk parttime ong 22 uur. Werk wat mij nogal zwaar valt, vergt veel van mij. Punt is, ik moet elke dag die ik werk een geldzak afstorten bij de rabobank. Doe dit al bijna zeven jaar, en is altijd goed gegaan, tot afgelopen maart. Ik heb afgestort, maar geld is niet op de rekening gekomen. Bonnetje is weg, die ben ik kwijt. Ben bij de bank geweest, en die zei tegen mij, al heb je geen bonnetje, als jij weet dat je het hebt afgestort, moet het binnen zijn. Soms is die bonnen rol leeg, en komt er geen bon. De sealbags worden daar opgehaald door brinks, en verder vervoerd...zij kon mij niet verder helpen. Nu heeft mijn baas het bedrag dat weg is van mijn loon ingehouden, 315 euro.
Ik heb een aanvullende bijstandsuitkering, die zullen niet blij zijn. Ik ben bang dat er nog meer boven mijn hoofd hangt.
Nu wil ik geen sealbags meer wegbrengen, omdat ik mezelf dit niet nog een keer wil aandoen. Ik wil die verantwoordelijkheid niet meer. Maar het is verplicht bij ons. Kan ik dit dan weigeren?
Ik weet niet wat ik moet doen, ik denk dat ik geen poot heb om op te staan...ik heb nu helemaal geen zin meer om naar mijn werk te gaan, vertrouwen is weg, van beide kanten. Komt bij dat ik met mn ADD
toch al een moeilijk geval ben. Gauw in de stress en chaotisch.
Ik heb het gevoel dat ze me op deze manier eruit willen werken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door sjohie »

eveline857 schreef:Hoi

Weet niet of ik op het juiste forum zit, maar ik heb hulp nodig.

Ben alleenstaande moeder, met kind, werk parttime ong 22 uur. Werk wat mij nogal zwaar valt, vergt veel van mij. Punt is, ik moet elke dag die ik werk een geldzak afstorten bij de rabobank. Doe dit al bijna zeven jaar, en is altijd goed gegaan, tot afgelopen maart. Ik heb afgestort, maar geld is niet op de rekening gekomen. Bonnetje is weg, die ben ik kwijt. Ben bij de bank geweest, en die zei tegen mij, al heb je geen bonnetje, als jij weet dat je het hebt afgestort, moet het binnen zijn. Soms is die bonnen rol leeg, en komt er geen bon. De sealbags worden daar opgehaald door brinks, en verder vervoerd...zij kon mij niet verder helpen. Nu heeft mijn baas het bedrag dat weg is van mijn loon ingehouden, 315 euro.
Ik heb een aanvullende bijstandsuitkering, die zullen niet blij zijn. Ik ben bang dat er nog meer boven mijn hoofd hangt.
Nu wil ik geen sealbags meer wegbrengen, omdat ik mezelf dit niet nog een keer wil aandoen. Ik wil die verantwoordelijkheid niet meer. Maar het is verplicht bij ons. Kan ik dit dan weigeren?
Ik weet niet wat ik moet doen, ik denk dat ik geen poot heb om op te staan...ik heb nu helemaal geen zin meer om naar mijn werk te gaan, vertrouwen is weg, van beide kanten. Komt bij dat ik met mn ADD
toch al een moeilijk geval ben. Gauw in de stress en chaotisch.
Ik heb het gevoel dat ze me op deze manier eruit willen werken.
Wij kunnen geen gedachten lezen, maar werknemers die zoveel geld in 1x verliezen, zal men niet al te blij mee zijn lijkt me. In zoverre zal je gevoel wel kloppen, maar als ze dat echt als reden zouden willen gebruiken om je er uit te werken, hadden ze je toen ook meteen op staande voet kunnen ontslaan op verdenking van diefstal van het geld, toch?

En verplicht is lastig te beoordelen, als jij het al 7 jaar hebt gedaan, is nu ineens weigeren wel wat lastig te verdedigen natuurlijk. Zeker gezien het feit dat er geen onveilige situatie was of overval heeft plaats gevonden. Maar dit is in maart gebeurd schrijf je, hoe is het dan tussen toen en nu opgelost?

eveline857
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2013 19:45

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door eveline857 »

Toen ik hoorde dat het geld niet binnen was, ben ik dus bij de bank geweest, dat gesprek gehad. Baas weer gebeld, die vertelde dat ze zou blijven zoeken. En contact op zou nemen, als er iets was. Heb dus niets meer gehoord, en eigenlijk aangenomen dat het in orde was inmiddels. En nu opeens, via mijn bewindvoerder nota bene, kom ik erachter dat ze toch dat bedrag in gehouden hebben. Ik krijg verleden week mijn loonstrook, met mijn hele loon...inmiddels was er dus al wel minder overgemaakt. Wist ik niet, want dat komt bij bewindvoerder binnen. Van hem hoor ik vanmiddag, dat hij dus vandaag een loonstrook binnen kreeg, met een aantekening..verdwenen sealbag etc..Baas weer gebeld. die vertelde dat er niets teruggevonden is, en dat ik toch had gezegd dat ze het dan maar in moesten houden. Ja, inderdaad, omdat ik zeker wist dat hij afgeleverd is!!!
Nou, ja, nu voel ik me een dief, het is niet gezegd, maar komt op hetzelfde neer. En dat voelt niet fijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door sjohie »

eveline857 schreef:Toen ik hoorde dat het geld niet binnen was, ben ik dus bij de bank geweest, dat gesprek gehad. Baas weer gebeld, die vertelde dat ze zou blijven zoeken. En contact op zou nemen, als er iets was. Heb dus niets meer gehoord, en eigenlijk aangenomen dat het in orde was inmiddels. En nu opeens, via mijn bewindvoerder nota bene, kom ik erachter dat ze toch dat bedrag in gehouden hebben. Ik krijg verleden week mijn loonstrook, met mijn hele loon...inmiddels was er dus al wel minder overgemaakt. Wist ik niet, want dat komt bij bewindvoerder binnen. Van hem hoor ik vanmiddag, dat hij dus vandaag een loonstrook binnen kreeg, met een aantekening..verdwenen sealbag etc..Baas weer gebeld. die vertelde dat er niets teruggevonden is, en dat ik toch had gezegd dat ze het dan maar in moesten houden. Ja, inderdaad, omdat ik zeker wist dat hij afgeleverd is!!!
Nou, ja, nu voel ik me een dief, het is niet gezegd, maar komt op hetzelfde neer. En dat voelt niet fijn.
Je zou eens kunnen vragen of er camerabeelden bij de bank zijn? Daarop zou dan te zien moeten zijn dat jij daadwerkelijk dat geld hebt afgeleverd, en misschien ook dat er geen bon uit het apparaat kwam?

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door Frits Bband »

Dus geen stortingsbon en het geld is door de Rabobank ook niet ontvangen

Dan kan het toch niet anders dat je het niet gestort hebt? Anders wel heel toevallig!

Ik kan me goed voorstellen dat men dan de verantwoordelijkheid bij jou legt.

Ben je het, misschien door je add, niet gewoon echt vergeten te storten?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door Jolijn »

Baas ziet TS vast niet als dievegge, anders waren en wel wat meer woorden gevallen.
Dat
en dat ik toch had gezegd dat ze het dan maar in moesten houden. Ja, inderdaad, omdat ik zeker wist dat hij afgeleverd is!!!
is natuurlijk in het 'heetst' van de strijd gezegd en nu wordt TS er aan gehouden. :-|

Als het vergeten is te storten, kom je het toch tegen? Zo'n sealbag zie je wel.
Als het al 7 jaar goed gegaan is, zou werkgever best mee kunnen gaan met het verhaal van TS dat het echt gestort is. Ook bij de bank kan iets fout gaan.

Werkgever moet maar in conclaaf met de bank en dit evt. als bedrijfsongelukje zien.Als hij TS niet als dievegge ziet, kan hij dit geld ook niet zomaar inhouden.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door ruud_a »

Jolijn schreef:Baas ziet TS vast niet als dievegge, anders waren en wel wat meer woorden gevallen.
Dat
en dat ik toch had gezegd dat ze het dan maar in moesten houden. Ja, inderdaad, omdat ik zeker wist dat hij afgeleverd is!!!
is natuurlijk in het 'heetst' van de strijd gezegd en nu wordt TS er aan gehouden. :-|

Als het vergeten is te storten, kom je het toch tegen? Zo'n sealbag zie je wel.
Als het al 7 jaar goed gegaan is, zou werkgever best mee kunnen gaan met het verhaal van TS dat het echt gestort is. Ook bij de bank kan iets fout gaan.

Werkgever moet maar in conclaaf met de bank en dit evt. als bedrijfsongelukje zien.Als hij TS niet als dievegge ziet, kan hij dit geld ook niet zomaar inhouden.
mogelijk is er met het afstorten iets niet goed gegaan en is de zak door een volgende klant uit de bak gevist
dat zou misschien ook verklaren waarom er geen bon was
of dat geld zo maar ingehouden mag worden zal onder andere af hangen van het arbeidscontract
daar zou best iets in kunnen staan over aansprakelijkheid

als het geld wel wordt ingehouden zou u mogelijk wel kunnen stellen dat u niet meer verantwoordelijk wilt zijn voor het afstorten van geld en dat uw baas dat maar door iemand anders moet laten doen

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door nevermind »

ruud_a schreef:
als het geld wel wordt ingehouden zou u mogelijk wel kunnen stellen dat u niet meer verantwoordelijk wilt zijn voor het afstorten van geld en dat uw baas dat maar door iemand anders moet laten doen
TS is verplicht om het te doen!

Nu wil ik geen sealbags meer wegbrengen, omdat ik mezelf dit niet nog een keer wil aandoen. Ik wil die verantwoordelijkheid niet meer. Maar het is verplicht bij ons. Kan ik dit dan weigeren?
D.w.z. dat er steeds iemand anders de sealsbag moet wegbrengen, of hoe moet ik mij dat voorstellen?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door ruud_a »

nevermind schreef:
ruud_a schreef:
als het geld wel wordt ingehouden zou u mogelijk wel kunnen stellen dat u niet meer verantwoordelijk wilt zijn voor het afstorten van geld en dat uw baas dat maar door iemand anders moet laten doen
TS is verplicht om het te doen!

dat hang er van af wat haar reguliere werkzaamheden zijn
en hoe zit het met waarborgen voor haar veiligheid?
zijn die goed geregeld?
is ze verzekerd als ze een klap op haar hoofd krijgt en arbeidsongeschikt raakt?
een verzekering naast de normale WAO bedoel ik dus
staat er wat in het contract over de aansprakelijkheid voor dit geld?
zou het niet door minimaal 2 personen moeten worden weggebracht?

Nu wil ik geen sealbags meer wegbrengen, omdat ik mezelf dit niet nog een keer wil aandoen. Ik wil die verantwoordelijkheid niet meer. Maar het is verplicht bij ons. Kan ik dit dan weigeren?
D.w.z. dat er steeds iemand anders de sealsbag moet wegbrengen, of hoe moet ik mij dat voorstellen?

misschien kan de baas het gewoon zelf doen
het is zijn geld

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik vind het niet terecht dat de baas dit geld op haar loon heeft ingehouden.

Immers dit afstorten gebeurt al 7 jaar (dat is dus ongeveer 1000 keer), klaarblijkelijk zonder problemen. Nu is het 1 keer fout gegaan en is de werknemer gelijk de pineut.

Het kan best een fout van Eveline zijn geweet, dat ze vergeten is om de klep dicht te maken of anderzins per ongeluk foutief heeft gehandeld. Echter dit kan iedereen wel een keer overkomen.

Het lijkt me logisch dat hiervoor een waarschuwing wordt uitgedeeld, maar dat het daarbij blijft.
Ik zou dit toch opnieuw aankaarten bij de baas.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ben het met leo eens en met ruud..

Volgens mij kunnen ze je niet verplichten de sealbags weg te brengen! Mits je er voor getekend hebt!
Ik heb het vroeger ook geweigerd,ging om veel meer omzet per dag,doe het niet simpel.
Toen was het nog minder gevaarlijk als nu..

Idd ze zullen niet aan diefstal denken anders had ze op staande voet ontslag gehad,wat sjohie zegt,camera beelden,die,moeten er zijn!meestal hangen daar idd camera,s boven.,,

En sealbag even vergeten,gebeurd niet zomaar,zie nou niet bepaald over het hoofd,


Succes!!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door sjohie »

rozemarijntje schreef:Ben het met leo eens en met ruud..

Volgens mij kunnen ze je niet verplichten de sealbags weg te brengen! Mits je er voor getekend hebt!
Ik heb het vroeger ook geweigerd,ging om veel meer omzet per dag,doe het niet simpel.
Toen was het nog minder gevaarlijk als nu..

Idd ze zullen niet aan diefstal denken anders had ze op staande voet ontslag gehad,wat sjohie zegt,camera beelden,die,moeten er zijn!meestal hangen daar idd camera,s boven.,,

En sealbag even vergeten,gebeurd niet zomaar,zie nou niet bepaald over het hoofd,


Succes!!
Aan de nadere kant, TS heeft het 7 jaar wél gedaan, dat maakt het zomaar weigeren ervan ook lastig te onderbouwen, nu het spijtig genoeg 1x niet goed is gegaan. Is dat niet vergelijkbaar met een buurman die al 10+ jaar over je tuinpad loopt met de fiets, zonder officieel recht van overpad? Dat wordt dan na een X jaren ook een stilzwijgend recht, omdat beide partijen het zolang al doen/deden. Hoe dat in dit soort gevallen werkt binnen het arbeidsrecht weet ik niet, maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit op die manier zou kunnen uitgelegd worden?

En dat inhouden bij verlies kan best al eerder voorgekomen zijn, of genoemd zijn bij het aanvaardden van de taak? Immers, met de genoemde 22 uur die ze werkt, lijkt het me onwaarschijnlijk dat dat alle dagen dat de winkel, of het bedrijf,open is dekt, en dat ze dus die 7 jaar lang alle sealbags heeft ingeleverd? Dit zal dus mogelijk bij meer collega's bekend zijn?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door ruud_a »

sjohie schreef:
rozemarijntje schreef:Ben het met leo eens en met ruud..

Volgens mij kunnen ze je niet verplichten de sealbags weg te brengen! Mits je er voor getekend hebt!
Ik heb het vroeger ook geweigerd,ging om veel meer omzet per dag,doe het niet simpel.
Toen was het nog minder gevaarlijk als nu..

Idd ze zullen niet aan diefstal denken anders had ze op staande voet ontslag gehad,wat sjohie zegt,camera beelden,die,moeten er zijn!meestal hangen daar idd camera,s boven.,,

En sealbag even vergeten,gebeurd niet zomaar,zie nou niet bepaald over het hoofd,


Succes!!
Aan de nadere kant, TS heeft het 7 jaar wél gedaan, dat maakt het zomaar weigeren ervan ook lastig te onderbouwen, nu het spijtig genoeg 1x niet goed is gegaan. Is dat niet vergelijkbaar met een buurman die al 10+ jaar over je tuinpad loopt met de fiets, zonder officieel recht van overpad? Dat wordt dan na een X jaren ook een stilzwijgend recht, omdat beide partijen het zolang al doen/deden. Hoe dat in dit soort gevallen werkt binnen het arbeidsrecht weet ik niet, maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit op die manier zou kunnen uitgelegd worden?

En dat inhouden bij verlies kan best al eerder voorgekomen zijn, of genoemd zijn bij het aanvaardden van de taak? Immers, met de genoemde 22 uur die ze werkt, lijkt het me onwaarschijnlijk dat dat alle dagen dat de winkel, of het bedrijf,open is dekt, en dat ze dus die 7 jaar lang alle sealbags heeft ingeleverd? Dit zal dus mogelijk bij meer collega's bekend zijn?

er is na 7 jaar iets veranderd
ze is aansprakelijk gesteld voor het verdwenen geld
dat geeft alle recht om dit geld in het vervolg niet meer weg te willen brengen
dit voor zover het niet tot haar nomale werkzaamheden behoort

dat inhouden bij verlies eerder voorgekomen zou kunnen zijn of dat het haar is verteld zijn alleen maar veronderstellingen
het kan ook niet zijn gebeurd

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: conflict met baas

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjohie schreef:
rozemarijntje schreef:Ben het met leo eens en met ruud..

Volgens mij kunnen ze je niet verplichten de sealbags weg te brengen! Mits je er voor getekend hebt!
Ik heb het vroeger ook geweigerd,ging om veel meer omzet per dag,doe het niet simpel.
Toen was het nog minder gevaarlijk als nu..

Idd ze zullen niet aan diefstal denken anders had ze op staande voet ontslag gehad,wat sjohie zegt,camera beelden,die,moeten er zijn!meestal hangen daar idd camera,s boven.,,

En sealbag even vergeten,gebeurd niet zomaar,zie nou niet bepaald over het hoofd,


Succes!!
Aan de nadere kant, TS heeft het 7 jaar wél gedaan, dat maakt het zomaar weigeren ervan ook lastig te onderbouwen, nu het spijtig genoeg 1x niet goed is gegaan. Is dat niet vergelijkbaar met een buurman die al 10+ jaar over je tuinpad loopt met de fiets, zonder officieel recht van overpad? Dat wordt dan na een X jaren ook een stilzwijgend recht, omdat beide partijen het zolang al doen/deden. Hoe dat in dit soort gevallen werkt binnen het arbeidsrecht weet ik niet, maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit op die manier zou kunnen uitgelegd worden?

En dat inhouden bij verlies kan best al eerder voorgekomen zijn, of genoemd zijn bij het aanvaardden van de taak? Immers, met de genoemde 22 uur die ze werkt, lijkt het me onwaarschijnlijk dat dat alle dagen dat de winkel, of het bedrijf,open is dekt, en dat ze dus die 7 jaar lang alle sealbags heeft ingeleverd? Dit zal dus mogelijk bij meer collega's bekend zijn?
Het onderbouwen van het weigeren is dat als er bij het afstorten ( 1 keer in 7 jaar) iets fout gaat, TS daarvoor financieel aansprakelijk gehouden wordt. Dat lijkt me nogal bezwarend. TS weigert niet zomaar, maar met reden.
TS moet in elk geval op alle dagen dat zij werkt de sealbag wegbrengen.

TS wat vindt je bewindvoerder van de handelwijze van je baas? Wat adviseert hij/zij jou?

Gesloten