LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN 4G

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
martin p

KPN 4G

Ongelezen bericht door martin p »

Ik heb nu twee maanden een nieuw abonnement van KPN. Het is een Samsung SIII met 4G en bijgehorend 4G abonnement. Gelijktijdig ook thuis alles van KPN genomen dus TV, Internet en vaste telefoon. Beiden zijn bijzonder slecht verlopen. Monteurs weigeren afgesproken werk te doen, materiaal wordt niet geleverd of is incompleet. Thuis werkt het nu eindelijk, maar pas na veel gedoe en geklaag.

Mijn GSM heeft echter vanaf het begin erg vaak geen of een heel langzame verbinding met Internet. Dit zowel in de nog beperkte 4G gebieden als in een 3G gebied. Regelmatig heb ik in Amsterdam geen verbinding, maar uit (ver) buiten Amsterdam en in het buitenland is het vaak mis en werkt internet niet. Veel klachten, veel telefoontjes, bezoeken aan de winkel. Niets helpt. Zelf een klachtenbrief naar de directie wordt eerst niet beantwoord en na sommatie komt er dan wel een telefoontje, maar geen oplossing. Een medewerkers van de helpdesk had wel een oplossing: Meneer u weet toch dat de eerste TV's ook vaak storing hadden :!: . U moet het maar accepteren. Wij weten ook niet waardoor dit komt. Met andere woorden zoek het maar uit. :oops: Bijkomend probleem is dat de oplader van de telefoon niet werkte (via ander snoertje lukte het wel). De defecte oplader bij de winkel ingeleverd en onder garantie is (ook weer na gedoe) een nieuwe besteld. vier weken verder...... u raadt het: nog steeds geen snoertje. De helpdeks heeft toen wel een snoertje opgestuurd, maar dat was dan wel buiten hun bevoegdheid kreeg ik te horen.

Vandaag na een klacht over deze behandeling ben ik gebeld met excuses voor de opmerking over de eerste TV. En mijn probleem? Ja meneer we gaan dat aan de desbetreffende afdeling doorgeven. Jammer, maar die weten hier al maanden van!~ :!:
Wie herkent dit probleem? Zowel dus de niet werkende verbinding als de extreem slechte service van KPN.

sjohie

Re: KPN 4G

Ongelezen bericht door sjohie »

martin p schreef:Ik heb nu twee maanden een nieuw abonnement van KPN. Het is een Samsung SIII met 4G en bijgehorend 4G abonnement. Gelijktijdig ook thuis alles van KPN genomen dus TV, Internet en vaste telefoon. Beiden zijn bijzonder slecht verlopen. Monteurs weigeren afgesproken werk te doen, materiaal wordt niet geleverd of is incompleet. Thuis werkt het nu eindelijk, maar pas na veel gedoe en geklaag.

Mijn GSM heeft echter vanaf het begin erg vaak geen of een heel langzame verbinding met Internet. Dit zowel in de nog beperkte 4G gebieden als in een 3G gebied. Regelmatig heb ik in Amsterdam geen verbinding, maar uit (ver) buiten Amsterdam en in het buitenland is het vaak mis en werkt internet niet. Veel klachten, veel telefoontjes, bezoeken aan de winkel. Niets helpt. Zelf een klachtenbrief naar de directie wordt eerst niet beantwoord en na sommatie komt er dan wel een telefoontje, maar geen oplossing. Een medewerkers van de helpdesk had wel een oplossing: Meneer u weet toch dat de eerste TV's ook vaak storing hadden :!: . U moet het maar accepteren. Wij weten ook niet waardoor dit komt. Met andere woorden zoek het maar uit. :oops: Bijkomend probleem is dat de oplader van de telefoon niet werkte (via ander snoertje lukte het wel). De defecte oplader bij de winkel ingeleverd en onder garantie is (ook weer na gedoe) een nieuwe besteld. vier weken verder...... u raadt het: nog steeds geen snoertje. De helpdeks heeft toen wel een snoertje opgestuurd, maar dat was dan wel buiten hun bevoegdheid kreeg ik te horen.

Vandaag na een klacht over deze behandeling ben ik gebeld met excuses voor de opmerking over de eerste TV. En mijn probleem? Ja meneer we gaan dat aan de desbetreffende afdeling doorgeven. Jammer, maar die weten hier al maanden van!~ :!:
Wie herkent dit probleem? Zowel dus de niet werkende verbinding als de extreem slechte service van KPN.
De service van KPN wordt niet vaak geprezen, niet hier op het forum, en ook niet op alle andere fora op internet. Daar zal je dus plenty medestanders voor vinden, alhoewel de levering en installatie van KPN alles-in-een glasvezel en het omzetten van het eredivisie live abonnement van UPC naar KPN bij mijn ouders foutloos ging.

4G is echt nét nieuw, net als de toestellen en de 4G chipssets er in, dus daarin heeft KPN wel een punt. Maar daarin kan je zelf een grote stap zetten, door alle firmware updates etc goed bij te houden, die komen voor dit soort toestellen met enige regelmaat uit in dit soort situaties.

Overigens sla ik het nog even over, de HSDPA(+)/HSUPA netwerken hier in Nederland zijn snel zat, en wat KPN als 4G uitrolt en verkoopt, is eigenlijk 3,9G (LTE), en dat is in de praktijk lang niet altijd sneller dan een goede HSDPA+ verbinding. En het zuipt de accu niet zo leeg. :wink:

KPN Webcare

Ongelezen bericht door KPN Webcare »

Beste Martin P,

Vervelend om te horen dat je zoveel problemen hebt gehad met je aansluitingen. Als ik je post zo lees begrijp ik dat je vaste aansluiting nu wel goed werkt, echter je 4G aansluiting werkt nog niet naar wens en hiervoor is (waarschijnlijk) met name je toestel verantwoordelijk.

Al ik het goed begrijp is het volgende gebeurd:
- Toestel werkt niet zoals het moet (slechte/trage verbinding, zowel via 3g als via 4g). Is dit overal zo of op bepaalde plekken? Zou je de postcodes van de probleemgebieden aan me kunnen doorzetten per privé bericht in combinatie met je mobiele nummer? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen in deze situatie.

- Je oplader is defect, hiervoor zou een nieuwe worden opgestuurd. Dit is echter (nog) niet gebeurd. Heb je hier inmiddels al meer over gehoord?

Ik wacht je antwoord af.

Met vriendelijke groet,

Daan
KPN Webcare

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef: 4G is echt nét nieuw, net als de toestellen en de 4G chipssets er in, dus daarin heeft KPN wel een punt.
4G/LTE is net nieuw voor KPN, niet voor de rest van de wereld. LG Uplus (dat is de provider, niet de toestelleverancier) heeft het al in 2011 gelanceerd. In Korea nota bene, dus voor Samsung is het niet echt nieuw....

Gesloten