LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EDR beetje laat???
EDR beetje laat???
Ik heb net een brief van EDR incasso gehad. Het betreft een openstaande schuld aan Marjoc/Telfort bv. Het gaat hier om 3 facturen uit 2007(!). Data: 8-8-'07 , 6-9-'07 en 5-10-'07. Mijn vraag is eigenlijk: kan dit zomaar: 5 jaar later nog terug komen op dit soort rekeningen? Ik heb in 2008 diverse rekeningen betaald aan telfort, maar dit heb ik gedaan met accept giro kaarten, dus beetje moeilijk om terug te halen. Ben net een beetje uit alle problemen en nu begint dit weer. Ik kan toch zeker eisen, dat ik een heel laag bedrag per maand als aflossing doe. Het is 5 jaar geleden allemaal.
Re: EDR beetje laat???
Verjaring bij contractuele vorderingen is 5 jaar, verjaring voor consumentenkoop is 2 jaar. Is er in de tussenliggende periode nooit een brief, aanmaning, herinnering geweest. En daar bent u ook heel zeker van?, want in dat geval wordt de rekening gestuit. Mijn ouders kregen ook toevallig onlangs een dergelijke brief van EDR, gelukkig niet voor mijn ouders bedoelt en van oxxio.
Maar als de herinneringen en aanmaningen volgens de regels zijn gegaan gaat dit argument niet op:
De andere kant is wel, heeft u nooit herinneringen gehad, en bent u nooit eerder aangeschreven hiervoor, dan zijn deze vorderingen niet eens meer geldig, want dan zijn ze langer dan 5 jaar geleden, en dus verjaard.
Maar als de herinneringen en aanmaningen volgens de regels zijn gegaan gaat dit argument niet op:
Dan kan ik een betaling ook zo lang mogelijk laten liggen en uiteindelijk zeggen dat ik maar weinig wil gaan aflossen, want het is al zo lang geleden.sjrd schreef:Ik kan toch zeker eisen, dat ik een heel laag bedrag per maand als aflossing doe. Het is 5 jaar geleden allemaal.
De andere kant is wel, heeft u nooit herinneringen gehad, en bent u nooit eerder aangeschreven hiervoor, dan zijn deze vorderingen niet eens meer geldig, want dan zijn ze langer dan 5 jaar geleden, en dus verjaard.
ja dat is een beetje het probleem. Ik kan wel zeggen dat er nooit iets is verstuurd naar mij, maar als hun het tegendeel zeggen dan hang ik. Lijkt wel of ze op de 5 jaar datum hebben gewacht ofzo. Heb nu wat meer info aangevraagd bij ze, dus zal mij benieuwen. Als ik zo de andere berichten over EDR lees dan hou ik mijn hart vast. Maar ja, zal wel weer de pineut zijn, jammer dacht dat ik bijna van alles af was.
Feit is wel dat zij ook moeten aantonen dat ze die verstuurd heeft, iets wat u niet ontvangen heeft, kunt u ook niet bewijzen. Maar als er dus medio januari 2008 nog een aanmaning is verstuurd, gaat dit al niet op en heeft EDR (bewust natuurlijk) precies nu de herinnering gestuurd.sjrd schreef:ja dat is een beetje het probleem. Ik kan wel zeggen dat er nooit iets is verstuurd naar mij, maar als hun het tegendeel zeggen dan hang ik. Lijkt wel of ze op de 5 jaar datum hebben gewacht ofzo. Heb nu wat meer info aangevraagd bij ze, dus zal mij benieuwen. Als ik zo de andere berichten over EDR lees dan hou ik mijn hart vast. Maar ja, zal wel weer de pineut zijn, jammer dacht dat ik bijna van alles af was.
-
Sja, maar als jij niet betaalt is een ander de pineut.sjrd schreef:ja dat is een beetje het probleem. Ik kan wel zeggen dat er nooit iets is verstuurd naar mij, maar als hun het tegendeel zeggen dan hang ik. Lijkt wel of ze op de 5 jaar datum hebben gewacht ofzo. Heb nu wat meer info aangevraagd bij ze, dus zal mij benieuwen. Als ik zo de andere berichten over EDR lees dan hou ik mijn hart vast. Maar ja, zal wel weer de pineut zijn, jammer dacht dat ik bijna van alles af was.

EDR heeft geen aangetekende brief gestuurd dus Post NL zou wel eens.....
Er is een kans op fout administratie en als Telfort zo lang wacht....
Ben je niet verhuist en is alles nog hetzelfde dan zijn zij wel erg laat.
Laat hun maar bewijzen dat zij de administratie op orde hebben.
Het beste is gezien hun werkwijze niet te reageren.
Dan moeten zij bewijzen dat U binnen 5 jaar deze heeft ontvangen.
Als ze niet aangetekend stuurden is de kans groot dat ik deze in mijn brievenbus kreeg en nu bij het oud papier licht.
Dus een rechtszaak van een niet aangetekende brief, die verliezen zijn toch wel.
Laat het dus verjaren en zij moeten dan bewijs leveren dan Post NL betrouwbaar is.
Dat is gezien de vele klachten hier en bij Vara Kassa vrijwel onmogelijk.
Zo pak je deze ratten van EDR terug!
Er is een kans op fout administratie en als Telfort zo lang wacht....
Ben je niet verhuist en is alles nog hetzelfde dan zijn zij wel erg laat.
Laat hun maar bewijzen dat zij de administratie op orde hebben.
Het beste is gezien hun werkwijze niet te reageren.
Dan moeten zij bewijzen dat U binnen 5 jaar deze heeft ontvangen.
Als ze niet aangetekend stuurden is de kans groot dat ik deze in mijn brievenbus kreeg en nu bij het oud papier licht.
Dus een rechtszaak van een niet aangetekende brief, die verliezen zijn toch wel.
Laat het dus verjaren en zij moeten dan bewijs leveren dan Post NL betrouwbaar is.
Als het dezelfde brief is die onlangs bij mijn ouders in de bus lag, staat in deze brief ook een zin als iets van: om verjaring tegen te gaan beroepen we ons hier op stuiting.stofzuigertje schreef:
Maar zoals ik hierboven ook al heb aangegeven, als er in de periode januari 2008 aantoonbaar geen aanmaning of herinnering is geweest, zijn alle facturen verjaard.
-
- Contacteer:
EDR staat nu niet direct bekend als betrouwbaar aangezien zij partner zijn van dat "modellenburo" dat naieve tieners via Hyves benaderd.
Zoek op het forum maar eens goed.
Bij dergelijke bureaux altijd eerst je eigen administratie op orde maken, betalingen controleren, eventueel opzeggingen/beeindigingen erbij zoeken (laatste afrekening e.d.) want vaak gaan dergelijke cowboys er van uit dat ze met een beetje juridisch klinkende taal mensen genoeg angst aanjagen om ze te laten betalen.. terwijl het heel goed een administratieve fout kan zijn, of zelfs een bewuste poging tot oplichting.
Zoek op het forum maar eens goed.
Bij dergelijke bureaux altijd eerst je eigen administratie op orde maken, betalingen controleren, eventueel opzeggingen/beeindigingen erbij zoeken (laatste afrekening e.d.) want vaak gaan dergelijke cowboys er van uit dat ze met een beetje juridisch klinkende taal mensen genoeg angst aanjagen om ze te laten betalen.. terwijl het heel goed een administratieve fout kan zijn, of zelfs een bewuste poging tot oplichting.
Mijn werkgever heeft deze week een brief ontvangen van GGN dat ze namens Marjoc I B.V. beslag legen op mijn salaris. Nog nooit van dit bedrijf gehoord, dus lang leven Google. Wat je daar leest lusten de honden geen brood van. Ja ik heb ooit een schuld gehad bij Telfort, en Nee er staat niks meer open. Ik heb 3jaar in de schuldsanering gezeten en alles netjes betaald. Of ze doen daar bij Marjoc hun huiswerk niet of ze flessen de boel met opzet. Ik heb vandaag contact gezocht met GGN in Arnhem en mijn verhaal gedaan. Ik krijg als antwoord, het zal toch echt wel kloppen anders zou er geen vonnis van de rechtbank zijn, dus komt u maar met bewijs. Na dat vonnis hebben wij 3 jaar in de schuldsanering gezeten, waar wij inmiddels ook al weer 1 jaar uit zijn. Al die tijd (meer dan 4 jaar) nooit iets vernomen van Marjoc, tot van de week. Ik ben mijn afspraken nagekomen en heb alles netjes betaald, laat hun maar met bewijs komen. Natuurlijk heb ik alles zwart op wit en hoef ik me nergens zorgen om te maken, maar leuk is het niet. ben erg benieuwd wat hun volgende stap is. Ik wacht vol spanning af. Mijn werkgever vraagt zich af wat ze moet doen, ze is wettelijk verplicht om de vragen te beantwoorden, maar ik wil eigenlijk niet dat ze m,n gegevens doorgeeft, wat moet ze doen?
Ze is inderdaad verplicht de verklaring af te geven. Doet zij dat niet, dan kan zij zelf voor het hele bedrag van de schuld opdraaien (art. 476a lid 1 Rv).ArLefers schreef:Mijn werkgever vraagt zich af wat ze moet doen, ze is wettelijk verplicht om de vragen te beantwoorden, maar ik wil eigenlijk niet dat ze m,n gegevens doorgeeft, wat moet ze doen?
Doel je met 'schuldsanering' op WSNP en heb je een schone lei gekregen? In dat geval kan er natuurlijk geen beslag worden gelegd.
Je werkgever is inderdaad verplicht om mee te werken.
Maar je zegt dat t vonnis van 4 jaar geleden is en dat je niet zo lang uit de wsnp bent.
Die, door jou betwiste, vordering zou dan zijn ontstaan voordat je de wsnp in ging.
Als dat zo is en je hebt een schone lei dan moeten ze zich melden bij je bewindvoerder voor de slotuitdelingslijst.
Je hebt vast nog wel het bericht van je beëindiging wsnp, stuur dan een kopie naar ggn.
Vraag ook een kopie van de inleidende dagvaarding en een kopie van het vonnis op. Je kan binnen 4 weken nadat je het vonnis hebt ontvangen in verzet gaan tegen die uitspraak.
Ga dan ook zo snel mogelijk met dat vonnis (en de dagvaarding) naar het juridisch loket en vraag hulp voor het verzet.
Maar je zegt dat t vonnis van 4 jaar geleden is en dat je niet zo lang uit de wsnp bent.
Die, door jou betwiste, vordering zou dan zijn ontstaan voordat je de wsnp in ging.
Als dat zo is en je hebt een schone lei dan moeten ze zich melden bij je bewindvoerder voor de slotuitdelingslijst.
Je hebt vast nog wel het bericht van je beëindiging wsnp, stuur dan een kopie naar ggn.
Vraag ook een kopie van de inleidende dagvaarding en een kopie van het vonnis op. Je kan binnen 4 weken nadat je het vonnis hebt ontvangen in verzet gaan tegen die uitspraak.
Ga dan ook zo snel mogelijk met dat vonnis (en de dagvaarding) naar het juridisch loket en vraag hulp voor het verzet.
Nog even voor de duidelijkheid, er is geen schuld meer maar een schone lei. Dus ze doen of hun huiswerk niet of het zijn gewoon oplichters. Dus nogmaals de vraag wat moet mijn werkgever doen in dit geval? Zij kan niet voor een schuld opdraaien die er niet is.
Je werkgever draait er toch niet voor op? ?
Zie bericht Guusje.
Zie bericht Guusje.
Hij heeft zelf in 2008 nog betalingen gedaan. Als dat op deze vorderingen is geweest hoeft het nog niet verjaar te zijn.berndv schreef: De andere kant is wel, heeft u nooit herinneringen gehad, en bent u nooit eerder aangeschreven hiervoor, dan zijn deze vorderingen niet eens meer geldig, want dan zijn ze langer dan 5 jaar geleden, en dus verjaard.
Mensen, het klopt allemaal van geen kant. Ze proberen je bang te maken met dure woorden, beslagleggingen etc, en hopen dan dat je over gaat tot betaling. Mijn bewindvoerder van destijds heeft ze gebeld en dan is alles ineens opgelost. Ik weet niet wie hier de boefjes zijn maar het is pure oplichterij of ze begrijpen hun eigen vak niet
Je werkgever draait niet voor die schuld op. Het wordt van jouw loon afgehaald. Prima dat het nu opgelost is, maar je werkgever is altijd verplicht dat formulier in te vullen. Daar komt ze niet onderuit.ArLefers schreef:Nog even voor de duidelijkheid, er is geen schuld meer maar een schone lei. Dus ze doen of hun huiswerk niet of het zijn gewoon oplichters. Dus nogmaals de vraag wat moet mijn werkgever doen in dit geval? Zij kan niet voor een schuld opdraaien die er niet is.
Ghe ghe ghe ik heb ook een maand of anderhalf zo'n mooi product van EDR mogen ontvangen.
Ging om een zgn openstaand bedrag van Ziggo uit December 2007.
Gekke was alleen dat de facturen zouden dateren van 19 December terwijl de huur van die woning was beeindigd per 15 December.
Natuurlijk was Ziggo daarvan op de hoogte omdat je je aansluiting moet laten afsluiten met een opzegtermijn van 2 maanden.
Heb gebeld en gevraagd of het sowieso niet verjaard was, ik moest volgens de person niet zo bijdehand en hooghartig doen whahaha.
Heb toen een klacht per mail gezonden en je raadt het al zgn niet ontvangen, tweede mail gestuurd, wel excuses ontvangen maar geen verlaging.
Ik heb toen weer een mail gezonden met het bericht dat ik mijn rechtbijstandverzekering zou benaderen, kreeg ik ineens een mail waaruit bleek dat men de kosten al had laten vallen.
Desalniettemin advise ingewonnen en op basis van dat advies gevraagd om afschriften van correspondentie waaruit de adressering blijkt.
Verlenging van vervallen van de verjaring kan alleen als zij binnen die termijn van 5 jaar brieven hebben verzonden naar het adres waar men bij de gemeente staat ingeschreven.
Ik heb het vermoeden dat er in mijn geval of geen brieven zijn verzonden of naar een onjuist adres waardoor verlenging isa gestuit.
In ieder geval kreeg ik binnen twee dagen van mijn verzoek een schrijven waaruit bleek dat het bedrag nu ineens op Nihil was gesteld.
Strekking van het verhaal dus, vraag altijd afschriften van de correspondentie met betrekking tot de zogenaamde schuld, zeker ingeval van verhuizing.
Mij is ter ore gekomen dat dit sort bedrijven wel eens grote pakketten oude openstaande posten bij bedrijven opkopen en dan op Eigen rekening trachten deze alsnog te innen.
Het oorspronkelijke bedrijf heft,als er al een schuld zou bestaan, deze al afgeschreven en EDR tracht dan hun Eigen zak op deze manier nog even snel te vullen. er zijn altijd mensen die klakkeloos betalen omdat ze geen narigheid willen maar steek er in ieder geval wat tijd in, je kunt er alleen wijzer van worden.
Ging om een zgn openstaand bedrag van Ziggo uit December 2007.
Gekke was alleen dat de facturen zouden dateren van 19 December terwijl de huur van die woning was beeindigd per 15 December.
Natuurlijk was Ziggo daarvan op de hoogte omdat je je aansluiting moet laten afsluiten met een opzegtermijn van 2 maanden.
Heb gebeld en gevraagd of het sowieso niet verjaard was, ik moest volgens de person niet zo bijdehand en hooghartig doen whahaha.
Heb toen een klacht per mail gezonden en je raadt het al zgn niet ontvangen, tweede mail gestuurd, wel excuses ontvangen maar geen verlaging.
Ik heb toen weer een mail gezonden met het bericht dat ik mijn rechtbijstandverzekering zou benaderen, kreeg ik ineens een mail waaruit bleek dat men de kosten al had laten vallen.
Desalniettemin advise ingewonnen en op basis van dat advies gevraagd om afschriften van correspondentie waaruit de adressering blijkt.
Verlenging van vervallen van de verjaring kan alleen als zij binnen die termijn van 5 jaar brieven hebben verzonden naar het adres waar men bij de gemeente staat ingeschreven.
Ik heb het vermoeden dat er in mijn geval of geen brieven zijn verzonden of naar een onjuist adres waardoor verlenging isa gestuit.
In ieder geval kreeg ik binnen twee dagen van mijn verzoek een schrijven waaruit bleek dat het bedrag nu ineens op Nihil was gesteld.
Strekking van het verhaal dus, vraag altijd afschriften van de correspondentie met betrekking tot de zogenaamde schuld, zeker ingeval van verhuizing.
Mij is ter ore gekomen dat dit sort bedrijven wel eens grote pakketten oude openstaande posten bij bedrijven opkopen en dan op Eigen rekening trachten deze alsnog te innen.
Het oorspronkelijke bedrijf heft,als er al een schuld zou bestaan, deze al afgeschreven en EDR tracht dan hun Eigen zak op deze manier nog even snel te vullen. er zijn altijd mensen die klakkeloos betalen omdat ze geen narigheid willen maar steek er in ieder geval wat tijd in, je kunt er alleen wijzer van worden.
-
- Contacteer:
Voor zover ik weet maakt Ziggo geen gebruik van de diensten van EDR.
Tenzij de policy recentelijk is veranderd daar...
Tenzij de policy recentelijk is veranderd daar...