LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ex na 4 jaar geen contact toestemming paspoort vragen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
werakaya

Ex na 4 jaar geen contact toestemming paspoort vragen?

Ongelezen bericht door werakaya »

Ongeveer 8 jaar geleden is er een einde aan mijn relatie gekomen. Na een moeilijke scheiding bleef ik alleen achter met onze dochters. In eerste instantie was er wel een bezoekregeling. Mijn ex had een hoop financiële problemen. Werd rond dezelfde periode uit de wsnp gegooid en had op een bepaald moment zelfs geen woning meer. De kinderen toen 7 en 8 vonden dit buitengewoon moeilijk omdat ze elke twee weken bij iemand anders moesten slapen.Na 2 weekenden besloot ik dat het zo niet langer kon en heb ik hem hier op aangesproken omdat ik me alles behalve prettig voelde bij het feit dat ik de mensen waar hij ze achterliet niet kende ( en in 1 geval waren het zelfs vreemde voor de meiden). Maar wat me nog het meest dwars zat was dat hij ze achterliet en er zelf niet bleef slapen. Heb toen voorgesteld een zogenaamde "zondagmiddag" regeling in te stellen tot hij weer een huisje had. Dat was niet wat hij wilde en uiteindelijk na overleg met de advocaat hebben we het ook nog een keer via zijn advocaat aangekaart maar nee hij wilde de bezoekregeling in stand houden. Ik heb het toen ontzettend moeilijk gehad met de beslissing maar na overleg met een kinderpsycholoog en mijn advocaat besloten de regeling stop te zetten. We hebben hem hier via zijn advocaat van op de hoogte gesteld en er duidelijk bij gezet dat wat mij betreft de zondagmiddag regeling altijd mogelijk was en dat zodra hij weer een huisje had we de gewone regeling voort zouden zetten. Daarna heeft hij nog 2 keer aan de deur gestaan om ze op te halen voor een heel weekend waarop ik nogmaals heb uitgelegd dat dit voor de kids niet goed was en dat hij ze wel een middagje mee mocht nemen maar dat weigerde hij "of het hele weekend of helemaal niet"zijn woorden. Dit was in juni 2008. In september kregen we nog een brief dat hij het er niet mee eens was en naar de rechter zou stappen.

We zijn nu bijna 5 jaar verder en je raadt het al,al die tijd niks meer van hem vernomen. Hij is ze nooit meer komen halen. Heeft geen contact meer gezocht. Nu willen we op vakantie en hebben daarvoor paspoorten nodig maar bij de gemeente krijg ik te horen dat ze zonder toestemming van hem geen paspoort krijgen een id kan wel maar alleen als ze 12 jaar zijn. Dat word lastig want de jongste word pas in augustus 12. De advocaat geraadpleegd die stelt voor hem aan te schrijven maar ja meneer heeft geen vaste woon of verblijfplaats is op papier compleet van de aardbodem verdwenen, Uiteindelijk naar wat speurwerk een facebook account gevonden maar daar reageert hij niet op.

Afijn terug naar de gemeente maar nee die hebben er geen boodschap aan. Wachten tot ze 12 is. De oude id's zijn in augustus verlopen. Heb de meiden nog maar niet verteld dat op vakantie gaan er dit jaar niet in zit maar baal er wel van. Zijn er andere mensen met ervaring omtrent dit verhaal en heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

Barman

Re: Ex na 4 jaar geen contact toestemming paspoort vragen?

Ongelezen bericht door Barman »

Eerder met vakantie?
Later met vakantie?
Vakantie in eigen land?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou terug gaan naar de gemeente en iemand "hoger" dan de persoon aan de balie proberen te spreken te krijgen. Een kennis van me had een soortgelijk iets, vader uit beeld / onvindbaar en dan heeft de gemeente mogelijkheden om uitzonderingen te maken. De kunst is om daar iemand te vinden die mee wil denken en niet handelt volgens "Befehl ist Befehl".
Je bent echt niet de enige ouder die hier mee zit.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Vakantie in eigen land?
//Offtopic, misschien willen ze zon :wink:

essie78

Ongelezen bericht door essie78 »

Je kunt via de rechter vervangende toestemming vragen voor een paspoort. Als hij onvindbaar is of niet mee wil werken is dat de enige mogelijkheid.

Footstep

Ongelezen bericht door Footstep »

Hallo daar, misschien een beetje late reactie, maar ik zit een beetje met hetzelfde probleem.
Ik heb een legitimatie-bewijs nodig voor mijn zoon van 10. Mijn ex weigert mee te werken. Omdat ik hem heb verboden zijn zoon op te halen. Mijn ex is een alcoholist. Vorig jaar heeft hij zijn zoon een half jaar niet gezien, omdat hij dronken met de auto heeft gereden met mijn zoon erbij. Na een half jaar toch weer afgesproken. Komt hij anderhalf uur te laat: meneer lag zijn roes uit te slapen. Ik heb de deur niet meer opengedaan. Om wraak op mij te nemen, weigert hij nu te tekenen voor het legitimatie-bewijs. Blijkbaar kan ik alleen nog naar een advocaat. Dit is toch niet eerlijk geregeld? Ik vind dat ik gewoon dat legitimatie-bewijs moet kunnen krijgen. Mijn zoon woont bij mij. En als mijn ex het er niet mee eens is, dat schakelt hij maar een advocaat in. Dat is eerlijk! Heb jij het inmiddels voor elkaar gekregen?

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

wat je maar eerlijk vindt! Jij vindt het dus eerlijk dat een ouder een kind naar het buitenland kan ontvoeren en de achterblijvende ouder dan maar een advocaat moet inschakelen! Want dat is een gevolg van datgene dat jij eerlijk noemt.....

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MC Stoffels schreef:Omdat ik hem heb verboden zijn zoon op te halen.
Daar ga jij niet over.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

GJvdZ schreef:
MC Stoffels schreef:Omdat ik hem heb verboden zijn zoon op te halen.
Daar ga jij niet over.
Als het voor de veiligheid van het kind is wel.

Gesloten