Dit is mijn klacht die ik via het klachtenformulier op de ANWB site heb gestuurd:
*Bericht: Een tijd geleden heb ik via het contactformulier ook al een klacht geschreven, maar schijnbaar is deze nooit bij jullie aangekomen.
Nogmaals dus: tot mijn grote verbazing kreeg mijn zoon (ik behartig zijn zaken, omdat hij in Duitsland werkt) een acceptgirokaart voor 2013.
Hij heeft al meer dan 2 jaar geen auto. Voor 2012 hebben wij inderdaad verzuimd op te zeggen, dus ook gewoon betaald EN direct opgezegd. Telefonisch. Groot was onze verbazing dan ook dat er weer een acceptgiro kwam. Daarop heb ik gebeld met jullie 'klantenservice' en werd op klantonvriendelijke manier te woord gestaan. Hooghartig, neerbuigend en ronduit sarcastisch.
ik kon een mooie brief sturen via het contactformulier en mij werd veel succes gewenst. De medewerker heet ****
Na het telefoongesprek met deze medewerker voelde ik me zwaar in mijn integriteit aangetast. Ik ben nog nooit zo te woord gestaan door iemand op een klantenservice. Van service was geen sprake.
Ik verzoek u vriendelijk het lidmaatschap per 1.1.13 op te zeggen.*
Antwoord van de ANWB: Melding medewerker zou aan teammanager doorgespeeld worden. Verder kon/wilde ANWB me niet tegemoet komen want "er waren geen contactmomenten terug te vinden in de ledenadministratie van de ANWB"
Mijn reactie hierop: Een voorstel om wel lidmaatschap te betalen, maar geen WW service. Dit naar aanleiding van reacties op Facebook en Twitter en zelfs van een 2 tal collega's die dit aanbod van ANWB kregen, na een vergelijkbaar 'mislukt' opzeggen. Hiertoe was alleen het vrijwaringsbewijs nodig.
Antwoord van ANWB: Ze blijven bij het eerder genomen standpunt en beeindigen per 31.12.13
Mijn reactie hierop: Ik vraag hoe het kan dat ik verschillende verhalen lees/hoor en aan welke criteria ik dan moet voldoen.
Antwoord van ANWB: Iedere situatie is anders. (Ze begrijpen dat ik teleurgesteld ben)
Mijn reactie: Ik vraag wederom aan welke criteria ik moet voldoen, dat vrijwaringsbewijs aanwezig is en ik verhalen lees die nauwelijks verschillen van het mijne, maar waar klanten wel lidmaatchap en geen WW service betalen.
Antwoord ANWB: Ze hebben mijn situatie bekeken en blijven bij standpunt en zullen verder niet meer inhoudelijk op mijn mails ingaan.
Auto is naar sloop gegaan eind 2010. Nooit meer een andere auto gekocht. Voor 2011 was het te laat met opzeggen. 2012 door eigen fout niet opgezegd (eigen schuld, ik heb daar ook geen problemen mee) , maar direct na binnenkomst acceptgiro voor 2012 telefonisch opgezegd voor 2013. Te goeder trouw dacht ik dat het hiermee afgehandeld zou zijn.
Nee hoor....ik ben terecht gekomen in de nachtmerrie die ANWB heet
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Weet iemand nog iets?