LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] negatieve ervaring met Robijn wasverzachter parels

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Caro81

negatieve ervaring met Robijn wasverzachter parels

Ongelezen bericht door Caro81 »

Ik was(te) al 13 jaar met Robijn. Tot dusver met grote tevredenheid. Onlangs de 'nieuwe' wasverzachter parels Morgenfris gekocht welke zo in de trommel moet. Op normaal (lang) programma gewassen, so far so good. Bij het ophangen van de was ineens allemaal bleek achtige vlekken in de hele was! Handdoeken, baby kleding, t-shirts, alles was al vaker gewassen. Contact met Robijn 'klantenservice'. Het kon niet van de parel afkomstig zijn want er zit geen bleek in..Ik alle schoonmaak flessen doorzocht maar ik heb geen bleek in huis. Klantenservice teruggebeld, ik moest de vlek omcirkelen met watervaste stift en samen met de parels opsturen naar Robijn waar het lab dan ging kijken of het daadwerkelijk van de parel afkomstig was. 1 week later de uitslag; het komt niet van de parel en dat was het. Mijn shirt waar ik met watervaste stift op moest schrijven kreeg ik nog niet vergoed.

Wordt totaal niet gehoord in de klacht, en een tientje voor een niet shirt kan er nog niet af! Hartelijk dank voor de klantvriendelijke afhandeling van een jarenlange klant!

weetnietveel

Re: negatieve ervaring met Robijn wasverzachter parels

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ik weet het niet, maar als het werkelijk niet door die parels van Robijn veroorzaakt wordt dan heeft Robijn er toch ook verder niets meer mee te maken.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Caro81 schreef:Ik was(te) al 13 jaar met Robijn. Tot dusver met grote tevredenheid. Onlangs de 'nieuwe' wasverzachter parels Morgenfris gekocht welke zo in de trommel moet. Op normaal (lang) programma gewassen, so far so good. Bij het ophangen van de was ineens allemaal bleek achtige vlekken in de hele was! Handdoeken, baby kleding, t-shirts, alles was al vaker gewassen. Contact met Robijn 'klantenservice'. Het kon niet van de parel afkomstig zijn want er zit geen bleek in..Ik alle schoonmaak flessen doorzocht maar ik heb geen bleek in huis. Klantenservice teruggebeld, ik moest de vlek omcirkelen met watervaste stift en samen met de parels opsturen naar Robijn waar het lab dan ging kijken of het daadwerkelijk van de parel afkomstig was. 1 week later de uitslag; het komt niet van de parel en dat was het. Mijn shirt waar ik met watervaste stift op moest schrijven kreeg ik nog niet vergoed.

Wordt totaal niet gehoord in de klacht, en een tientje voor een niet shirt kan er nog niet af! Hartelijk dank voor de klantvriendelijke afhandeling van een jarenlange klant!
Heb je ook even het gebruikte wasmiddel bekeken? Misschien dat dáár iets inzat, een klontje oid? Het is natuurlijk niet gezegd dat het door die Robijn parels komt. Wasmiddelen bevatten zeolieten in plaats van fosfaat, en die hebben een zure achtergrond (oa kiezelzuur), welke ook voor verkleuringen kan zorgen bij (onbedoelde) verkeerde dosering, zeg een klontje in het wasmiddel poeder.

Maar je had dus een nieuw shirt verwacht van Robijn, ongeacht of de vlekken door hun product kwamen of niet?

weetnietveel

Caro je zou zelf ook de proef op de som kunnen nemen door nogmaals die parels te gebruiken (met oude kledingstukken van jezelf of bijv. familieleden) om te zien of hetzelfde weer gebeurd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sommige mensen doen de wasmachine ook stampvol zodat het amper gewassen kan worden en
poeder wasmiddel dus amper tot niet opgelost kan worden en zo kun je vlekken krijgen van wasmiddel.
De parels zelf heb ik nog nooit gebruikt, gebruik wel altijd Robijn wasverzachter.
Mischien proberen wat Weetnietveel al schreef : Caro je zou zelf ook de proef op de som kunnen nemen door nogmaals die parels te gebruiken (met oude kledingstukken van jezelf of bijv. familieleden) om te zien of hetzelfde weer gebeurd.

Succes

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je precies hetzelfde hebt gewassen als altijd, met al gewassen kleding, en hetzelfde wasmiddel, dan lijkt het mij wel dat het aan de wasverzachter ligt.
Vraag me af hoe Robijn dat kan onderzoeken, waar de oorzaak ligt.

sjohie

sephora30 schreef:Als je precies hetzelfde hebt gewassen als altijd, met al gewassen kleding, en hetzelfde wasmiddel, dan lijkt het mij wel dat het aan de wasverzachter ligt.
Je kan bekijken/onderzoeken waaruit die lichtere vlekken in de kleding bestaan, als dat komt door een zuur, in plaats van een base (wat bleek is), en er zitten geen zuurvormende bestanddelen in de wasverzachter, dan komt het dus van iets wat niet in het product van Robijn zit. :wink:

Verder kan het aan het gebruikte wasmiddel liggen, iets wat in een zak van de kleding zat, of aan een te volle machine.

sephora30

Lijkt mij dat ts wel weet of ze iets anders dan normaal heeft gedaan (bv te volle machine) dus zou dat graag horen.

whogenturf

Ongelezen bericht door whogenturf »

Aanklagen die handel, heb je Robijn al gebeld?

weetnietveel

Nee ts gaat eerst onderzoeken of de oorzaak niet bij haarzelf te vinden is.
Sjohie kan het misschien ook aan een niet goed schoongemaakt wasbakje liggen?

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

sephora30 schreef:Als je precies hetzelfde hebt gewassen als altijd, met al gewassen kleding, en hetzelfde wasmiddel, dan lijkt het mij wel dat het aan de wasverzachter ligt.
Waarom? Er kan toch net zo goed iets in een zak van een kledingstuk hebben gezeten?

sjohie

whogenturf schreef:Aanklagen die handel, heb je Robijn al gebeld?
Volgens mij kijk je wat teveel tv, in de grote mensen wereld werkt dat niet zo, en zal er tenminste iéts van bewijs moeten zijn. Vlekken op kleren afkomstig uit een wasmachine, kunnen door meer oorzaken komen, hoe denk jij dat TS kan bewijzen dat het door die parels komt, en niet geheel onbelangrijk, dat zij ze volgens voorschrift heeft gebruikt?

Robijn heeft het onderzocht, en die hebben veel meer middelen en technieken daarvoor dan een gemiddelde huisvrouw, of neem je aan dat ze gewoon liegen om van het gezeur af te zijn?

sephora30

Jefdus schreef:
Waarom? Er kan toch net zo goed iets in een zak van een kledingstuk hebben gezeten?
Juist, dat zou ik graag van ts willen weten. Lijkt mij dat als er iets in een zak heeft gezeten dat op de hele was vlekken geeft, dat ook wel terug te zien is in de betreffende zak.

Gesloten