LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multimate Zevenbergen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Samoth Rerefez

Multimate Zevenbergen

Ongelezen bericht door Samoth Rerefez »

Een ruitje besteld bij MM Zevenbergen.
De eerste levering, hoewel een paar dagen later dan aangegeven, zag er keurig uit. Helaas bleek bij thuiskomst dat het niet de juiste maat was. Dus teruggebracht en het blijkt inderdaad dat het niet conform onze opgegeven maat was. MM zou het corrigeren en we zouden gebeld worden.
Na twee weken niets gehoord te hebben, ben ik maar een keer langsgegaan. De medewerker van de balie wist er niets van maar uiteindelijk bleek het ruitje er al te liggen. Geen antwoord op de vraag waarom we niet gebeld zijn en zeker geen uitspraak dat dit niet is zoals het hoort. Ruitje blijkt slordig bijgesneden, dus aangegeven dat we het zo niet willen. Weer gaat men kijken en we zouden gebeld worden.
Na opnieuw 2 weken niets gehoord te hebben, weer langs bi Multimate Zevenbergen. Er is niets met het ruitje gebeurd want de manager vond dat je 'het toch niet ziet' dus we moeten het maar zo nemen. Geen excuses, geen geld retour. Hij moppert over het feit dat we zo slecht bereikbaar zijn. Op de vraag waarom we geen gemiste oproepen hebben en geen ingesproken bericht volgt geen antwoord. Op de vraag dat we een recht ruitje besteld hebben en dat het niet uitmaakt of je het wel of niet ziet, ook niet.
Al met al geeft de manager van Multimate Zevenbergen aan dat hem weinig gelegen is aan de mening van klanten noch dat hij service belangrijk vindt. Ook al is het dichtbij, we zullen in de toekomst naar Roosendaal gaan en dus naar naar een andere bouwmarkt. Het wordt ook duidelijk nu waarom het altijd zo leeg is en was in de MM te Zevenbergen.

kss

Re: Multimate Zevenbergen

Ongelezen bericht door kss »

ook bij maatwerk heb je recht op een deugdelijk produkt zoals is afgesproken dat voldoet aan alle eisen, kun je het glas nog recht bijsnijden ? dan zou ik dat door iemand anders laten doen en die kosten verhalen. wel voor & na situatie foto's maken.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Maakt u niet van een mug een olifant ?

Hoe groot was het verschil in afmeting en wat kostte het ruitje ?

U zet in op excuses en verklaringen terwijl de oplossing belangrijker lijkt.

Samoth Rerefez

Nee hoor. Ik zet in op goede service, dat is belangrijk. En daarmee komt dan de oplossing vanzelf. U wilt toch ook dat een winkelier zijn afspraken nakomt. Ik behoef ook geen excuses, wel actie en een winkelier die de klanttevredenheid voorop stelt.

Bijsnijden kan niet meer helaas en de winkel weigert actie omdat ' je het toch niet ziet'. De winkel had het ruitje terug kunnen sturen naar de fabriek en een nieuwe kunnen laten maken. Er is echter voor gekozen om het bij te laten snijden hoewel men wist dat het dan niet meer recht zou zijn. Zonder dit aan te geven.

Het is niet aan de winkelier om aan te geven wat de eis van de klant is en wat deze redelijk moet vinden.

Samoth Rerefez

Welnu Snuffel.

Wederom, het is niet aan MM om te bepalen of wij de ruit zo moeten accepteren.
Ik wil graag een rechte ruit (vandaar ook de opgegeven maatvoering) die overal goed pas en evenveel in contact is met de sponning.
Daarmee had MM rustig even contact kunnen opnemen over het feit dat men het niet naar wens kon herstellen.
Op het moment dat wij aangeven dat we de ruit op deze wijze niet willen, had MM weer contact kunnen zoeken. Nu wachtte men rustig af tot wij dat zouden gaan doen en ondertussen doet men niets.
U stelt dat het overdreven is om er een halszaak van te maken.
Ik stel dat u overdrijft door te stellen dat wij er een halszaak van maken. Het gaat hier evenwel om het principe.
Ik stel voorts dat de ondernemer geen moeite gedaan heeft om de klant te contacteren, geen moeite gedaan heeft om aan de vraag te voldoen en vervolgens tegen de klant klaagt dat deze slecht bereikbaar zou zijn (hetgeen onjuist is).

Het is niet aan de ondernemer om te stellen waarmee de klant tevreden moet zijn. Als de ondernemer dat al zou willen stellen, dan op zijn minst de klant contacteren om eea te bespreken.
Niet in de laatste plaats omdat de klant, per slot van rekening, zorgt voor den inkomsten.

Samoth Rerefez

misschien dat een woordenboek uitsluitsel kan brengen :)

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik geef ts gelijk, ik zou ook geen scheef gesneden ruitje accepteren, tenzij het totaal niet uitmaakt voor het resultaat.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Ik mag dan een ouwe penis zijn maar hier zie je dus duidelijk het
verschil van vroeger en nu.Had op mijn werk ook veel te maken met
het haaks zijn van voorwerpen.Niet haaks gemaakt,dan kreeg ik me
toch een uitbrander van de voorman zodat dat het niet meer gebeurde.
Moest het wel overdoen want de klant moest vakwerk krijgen.
Tegenwoordig moeten ze in het woordenboek kijken wat vakman betekend. :wink:

crazyme

Het ruitje was niet scheef plumber, er was een (minimaal) maatverschil. Waarschijnlijk ipv 1000mm 1001 mm... En 1mm eraf halen wordt niet fraai maar maakt in de praktijk geen moer uit.

Het is mij wel duidelIjk. Veel gezeur om niets.

Samoth Rerefez

Interessant crazyme, de details zijn niet bekend maar je weer het al?
Het LIJKT wel duidelijk hoe je aan je alias komt. Veel success verder.

crazyme

Samoth Rerefez schreef:Interessant crazyme, de details zijn niet bekend maar je weer het al?
Het LIJKT wel duidelijk hoe je aan je alias komt. Veel success verder.
Veel succes met je service, daar heb je zoveel meer aan dan een ruitje....

Samoth Rerefez

Klopt! Dan krijg ik her ruitje vanzelf dat ik wil en nodig heb!
Ik ben blij dat het toch duidelijk is geworden dat het niet gaat om de voorbeelden maar om het algemene principe.

plumber

crazyme schreef:Het ruitje was niet scheef plumber, er was een (minimaal) maatverschil. Waarschijnlijk ipv 1000mm 1001 mm... En 1mm eraf halen wordt niet fraai maar maakt in de praktijk geen moer uit.

Het is mij wel duidelIjk. Veel gezeur om niets.
Het gaat er om hoe het werk tegenwoordig afgeleverd wordt.
Je ziet het aan alles,snel-snel en hoe het er uit ziet kan
ze geen bal schelen.Had je vroeger niet werd gecontroleerd
voordat het naar de klant ging.Lees nu vaak dat er niet eens
naar gekeken is en zo weer weg gestuurd wordt.

crazyme

Ja. Vroeger was alles beter.

plumber

crazyme schreef:Ja. Vroeger was alles beter.
Nou dat hoor je mij niet zeggen hoor dat maken jullie er
altijd zelf van.Vroeger werd er beter werk afgeleverd getuige
de apperaten van 30 jaar en ouder die nog draaien.De mensen
waren relexer en meer op elkaar aangewezen.Ga maar eens naar
die woonwijken en vraag een of ze hun buur kennen van drie
huizen verder.Wedden dat er nee gezegd wordt want daar bemoeien
ze hun eigen niet mee.

crazyme

plumber schreef:
crazyme schreef:Ja. Vroeger was alles beter.
De mensen waren relexer en meer op elkaar aangewezen.Ga maar eens naar die woonwijken en vraag een of ze hun buur kennen van drie huizen verder.Wedden dat er nee gezegd wordt want daar bemoeien ze hun eigen niet mee.
Ze zijn veel te druk met hard werken om alle pensioenen en aow uitkeringen bij elkaar te verdienen ! :lol:

Gesloten