LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tickets niet geldig vanwege initialen - Wizzair

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
BShehi

Re: Tickets niet geldig vanwege initialen - Wizzair

Ongelezen bericht door BShehi »

zusjej21 schreef:Ik weet niet beter dat je gegevens in moet vullen zoals in je paspoort vermeld.
Misschien was er iets te regelen, maar ik ben toch ook wel eens benieuwd hoe je je gedragen hebt op het vliegveld? Rustig, opgewonden, boos? Stennis maken? Wil ook wel verschil maken.
Neem je verlies en zie het als een leer voor een volgende keer.
(toch nog succes met je poging het geld terug te krijgen en bedenk wel: met vriendelijk blijven en zakelijk kan je misschien verder komen dan een brief/mail op poten). :!:
Ik ben over het algemeen een vrij rustig type en weet ook dat opwinden geen zin heeft in zulke situaties. De medewerkster (die niet van Wizzair waren) volgen gewoon de instructies op die zij gekregen hebben. Ik heb natuurlijk wel gezegd dat ik dit belachelijk vond en het er totaal niet mee eens was.

Qqkoll

Ongelezen bericht door Qqkoll »

k zou tevreden zijn als Wizzair het volledige bedrag van 500 euro terug stort op mijn rekening, omdat we niet gebruik hebben gemaakt van hun service en diensten en dus eigenlijk voor niets betaald hebben. Het mogelijk maken van het wijzigen van de tickets zou ik ook tevreden zijn.
Dit gaat toch niet gebeuren omdat jij een fout hebt gemaakt, je moet je naam invullen die op je paspoort staat en niet je initialen of roepnaam.

Thuis kon u 3 uur van te voren dat uw vlucht vertrekt uw naam veranderen via Wizzair.com, voor 45 euro per persoon per vlucht.
En het is dan ook logisch dat de dame van de informatiebalie/check in balie dan zegt dat u nieuwe tickets moet aanschaffen, dit is bij alle low-budget luchtvaartmaatschappijen en zo verdienen ze dus ook hun geld.

zusjej21

Ongelezen bericht door zusjej21 »

BShehi schreef:
zusjej21 schreef:Ik weet niet beter dat je gegevens in moet vullen zoals in je paspoort vermeld.
Misschien was er iets te regelen, maar ik ben toch ook wel eens benieuwd hoe je je gedragen hebt op het vliegveld? Rustig, opgewonden, boos? Stennis maken? Wil ook wel verschil maken.
Neem je verlies en zie het als een leer voor een volgende keer.
(toch nog succes met je poging het geld terug te krijgen en bedenk wel: met vriendelijk blijven en zakelijk kan je misschien verder komen dan een brief/mail op poten). :!:
Ik ben over het algemeen een vrij rustig type en weet ook dat opwinden geen zin heeft in zulke situaties. De medewerkster (die niet van Wizzair waren) volgen gewoon de instructies op die zij gekregen hebben. Ik heb natuurlijk wel gezegd dat ik dit belachelijk vond en het er totaal niet mee eens was.
Dus: over het ALGEMEEN een vrij rustig typje en je weet dat ook opwinden geen zin heeft in zulke situaties.
Nogmaals: leer van je fout en schrijf een nette/zakelijk mail en wellicht lukt het je nog.

BShehi

Als u dit verzuimt tijdens het boeken of binnen 2 uur na de boeking via ons Callcenter, moet een kleine vergoeding voor naamswijziging van de Passagier worden betaald. De hoogte van het bedrag is beschikbaar op onze Website en bij ons Callcenter
Ik heb weer eens tickets besteld bij Wizzair en kwam opeens dit tegen in de voorwaarden. Wat bedoelen ze hier precies mee, want ik begrijp het niet zo.

Verder wordt er bij het inchecken gevraagd naar de vervaldatum van de paspoort en staat er een vinkje onder van 'paspoort vervalt niet'. Mijn paspoort vervalt pas in april 2016, maar moet ik dat dan aanvinken of gewoon de vervaldatum noteren. Of maakt dit niet zoveel uit?

Ja, ik let nu echt op alles, zeker na het debacle van de vorige keer :P

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Verder wordt er bij het inchecken gevraagd naar de vervaldatum van de paspoort en staat er een vinkje onder van 'paspoort vervalt niet'. Mijn paspoort vervalt pas in april 2016, maar moet ik dat dan aanvinken of gewoon de vervaldatum noteren. Of maakt dit niet zoveel uit?

Bij een vinkje moet je dit zetten, als jou paspoort niet vervalt.
Waar kan je dan het jaargetal invoegen, als er alleen een vierkant staat om aan te vinken.?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BShehi schreef:
Als u dit[/b[\] verzuimt tijdens het boeken of binnen 2 uur na de boeking via ons Callcenter, moet een kleine vergoeding voor naamswijziging van de Passagier worden betaald. De hoogte van het bedrag is beschikbaar op onze Website en bij ons Callcenter

Ik heb weer eens tickets besteld bij Wizzair en kwam opeens dit tegen in de voorwaarden. Wat bedoelen ze hier precies mee, want ik begrijp het niet zo.

Als je wat verzuimd ?? Heb je niet de hele zin gekopieeerd ?
Ik ga raden dat - DIT - slaat op de initialen.

Rest is al beantwoord. Veelal slaat dit op land van aankomst dat je paspoort nog 3 tot 6 maanden of langer geldig moet zijn.

BShehi

Teunbosseman schreef:
BShehi schreef:
Als u dit verzuimt tijdens het boeken of binnen 2 uur na de boeking via ons Callcenter, moet een kleine vergoeding voor naamswijziging van de Passagier worden betaald. De hoogte van het bedrag is beschikbaar op onze Website en bij ons Callcenter

Als je wat verzuimd ?? Heb je niet de hele zin gekopieeerd ?
Ik ga raden dat - DIT - slaat op de initialen.

Rest is al beantwoord. Veelal slaat dit op land van aankomst dat je paspoort nog 3 tot 6 maanden of langer geldig moet zijn.
Dit is de volledige tekst.
REISDOCUMENTEN

Wizz Air vereist dat alle passagiers de benodigde, geldige reisdocumenten overleggen bij het inchecken en voldoen aan de vereisten van het land van vertrek, transit of bestemming. Wizz Air aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele bijkomende kosten indien de passagier de toegang tot een land wordt geweigerd vanwege het ontbreken van een geldig paspoort of visum.

U bent verplicht om ons te voorzien van de volledige naam van de Passagier zoals vermeld op het reisdocument van de Passagier die het reisdocument gebruikt om te reizen. Als u dit verzuimt tijdens het boeken of binnen 2 uur na de boeking via ons Callcenter, moet een kleine vergoeding voor naamswijziging van de Passagier worden betaald. De hoogte van het bedrag is beschikbaar op onze Website en bij ons Callcenter
En over het vervaldatum. Heb gewoon het vakje aangevinkt; 'paspoort vervalt niet'.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

BShehi schreef:Mijn paspoort vervalt pas in april 2016
BShehi schreef:En over het vervaldatum. Heb gewoon het vakje aangevinkt; 'paspoort vervalt niet'.
Bent u niet gewoon een beetje hardleers uit baldadigheid? Het is een ticket boeken, géén rocketscience!

BShehi

newmikey schreef:
BShehi schreef:En over het vervaldatum. Heb gewoon het vakje aangevinkt; 'paspoort vervalt niet'.
Bent u niet gewoon een beetje hardleers uit baldadigheid? Het is een ticket boeken, géén rocketscience!
Ik snap niet wat u bedoelt? 500 euro verliezen in deze tijden is niet niks. Bovendien wil ik gewoon geen tweede fout begaan en een nieuwe teleurstelling op lopen. Zeker omdat ze blijkbaar op alle details letten.

Verder heb ik de vervaldatum niet ingevuld, omdat in de voorwaarden van Wizzair dit enkel relevant is als je paspoort afloopt. Vandaar het vinkje 'paspoort vervalt niet'.
Laatst gewijzigd door BShehi op 05 mar 2013 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey

BShehi schreef:
newmikey schreef:
Ik snap niet wat u bedoelt? 500 euro verliezen in deze tijden is niet niks. Bovendien wil ik gewoon geen tweede fout begaan en een nieuwe teleurstelling op lopen. Zeker omdat ze blijkbaar op alle details letten.
Dan doet u het toch hier, dit keer met opzet, wéér fout? Uw paspoort heeft een vervaldatum maar u verklaart dat dit niet het geval is. U geeft dus opzettelijk foutieve informatie door.

Wat wilt u nu eigenlijk bereiken? Uiteraard letten ze op alle details, dat is wat de overheid van ze eist en wat ze als luchtvaartmaatschappijen bij de IATA met z'n allen zijn overeengekomen.

BShehi

Ik heb de vervaldatum niet ingevuld, omdat in de voorwaarden van Wizzair dit enkel relevant is als je paspoort afloopt. Vandaar het vinkje 'paspoort vervalt niet'. Dus ik geef niet aan dat mijn paspoort geen vervaldatum heeft, maar enkel dat mijn paspoort niet vervalt. Maar ik heb nog niet ingechekt, dus ik wijzig het wel meteen.

newmikey

BShehi schreef:Ik heb de vervaldatum niet ingevuld, omdat in de voorwaarden van Wizzair dit enkel relevant is als je paspoort afloopt.
Kunt u dat hier quoten? Wat definieert u als tijd dat het moment gekomen is dat het "relevant is als je paspoort afloopt" :lol:

BShehi

newmikey schreef:
BShehi schreef:Ik heb de vervaldatum niet ingevuld, omdat in de voorwaarden van Wizzair dit enkel relevant is als je paspoort afloopt.
Kunt u dat hier quoten? Wat definieert u als tijd dat het moment gekomen is dat het "relevant is als je paspoort afloopt" :lol:
Je mag toch niet reizen als je paspoort over 3 tot 6 maanden afloopt? Als je bijvoorbeeld bij het inchecken intikt dat je paspoort over 3 tot 6 maanden afloopt, dan krijg je een extra veld om in te vullen en moet je via een aparte wijze inchecken. Vandaar het vakje eronder 'paspoort vervalt niet' :wink: Waarvoor zetten ze anders zo een veldje eronder, terwijl je aanvinkt dat je met een paspoort reist. Elk paspoort heeft namelijk een vervaldatum.

Maar ok, heb het gewijzigd en gelukkig zal dit keer de toegang niet geweigerd worden :P Ook al was dat hoogstwaarschijnlijk nooit een probleem geweest.

Met bagage heb ik nooit problemen (i.t.t. vele andere reizigers).

estherlah

Ongelezen bericht door estherlah »

BShehi schreef:Ook al was dat hoogstwaarschijnlijk nooit een probleem geweest.
Dat was het dus wel geweest.

Is het nu echt zo moeilijk om gewoon goed te lezen en in te vullen wat ze vragen?

BShehi

estherlah schreef:
Nee, want als je aanvinkt dat je met paspoort reist, waarom zetten ze eronder een vakje die ja kan aanvinken dat je paspoort niet vervalt. Elk paspoort vervalt namelijk en heeft dus een vervaldatum. Kortom, in dit geval moet het geen probleem zijn. Als er passagiers zijn die hierdoor in de problemen geraken, dan is het gewoon de fout van de website.

Maar om even duidelijkheid te scheppen. Ik heb wel de vervaldatum ingevuld, alleen het is gewoon heel erg onduidelijk.

estherlah

Ongelezen bericht door estherlah »

BShehi schreef:
estherlah schreef:
Nee, want als je aanvinkt dat je met paspoort reist, waarom zetten ze eronder een vakje die ja kan aanvinken dat je paspoort niet vervalt. Elk paspoort vervalt namelijk en heeft dus een vervaldatum. Kortom, in dit geval moet het geen probleem zijn. Als er passagiers zijn die hierdoor in de problemen geraken, dan is het gewoon de fout van de website.

Maar om even duidelijkheid te scheppen. Ik heb wel de vervaldatum ingevuld, alleen het is gewoon heel erg onduidelijk.
Met deze eigenwijze houding kom je over het algemeen niet heel erg ver.

Nickwo

Ongelezen bericht door Nickwo »

Ik hoop dat je succes hebt hiermee! Mijn ervaring was matig in ieder geval maar ik kreeg van de call center medewerker gratie omdat ik diezelfde avond nog belde om N in Nick te veranderen. Maar een prettig gevoel was het niet en de voorwaarden schuren heel dicht tegen onredelijk aan.

Ik ben jurist maar deze zin doet me nog steeds duizelen: Volgens de tariefregels worden geen vliegtarieven, belastingen, kosten en tarieven voor andere services voor niet-gebruikte vluchten niet gerestitueerd, tenzij voor zover expliciet is uiteengezet in de algemene vervoersvoorwaarden.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Elk paspoort vervalt namelijk en heeft dus een vervaldatum.
O, knap dat je dat voor ieder land van de wereld weet. Ik kan me voorstellen dat er ook landen zijn waar het paspoort geen vervaldatum heeft.die mensen kunnen dankzij dit vinkjetoch beken.

Stormygirl

Ongelezen bericht door Stormygirl »

harrie masch schreef:
sjohie schreef:Dat kan ook prima, en die kosten zijn ook wel te vinden bij de touroperator of vliegmaatschappij in kwestie, maar dat kan niet meer als het ticket al gebruikt is om in te checken. Maw je kan een ticket deels gebruiken, om in te checken, maar vervolgens kom je er niet mee het vliegtuig in, omdat er alleen initialen op staan. Dan is het ticket al gebruikt, en in de systemen ingevoerd, en dan is er niks meer aan te doen, en is het feitelijk onbruikbaar geworden.
In dat geval heeft men bij de incheckbalie een fout gemaakt door de passagier toch te laten inchecken. De klant mag daar de dupe niet van worden. In dat geval dient gewoon een nieuw (gratis) ticket aan de passagier aangeboden te worden.
niet als je online incheckt en naar een drop off balie je bagage aflevert hier bij zal de groundhandler van Wizzair je koffer labelen naar je bestemming...en ook om je legitimatie vragen,,,het is verzekerings technisch ook verplicht ivm bijv een crash ed maatschappijen staan een hoge boete te wachten als zij in gebreke blijven. En Wizzair is een LCC maatschappij dwz vliegen tegen dump prijzen en alle luxe daarop moet worden betaald. zoals bagage, fast lane/priority boarding en extra leg room.(transavia is van dat betreft nog luxe met boardingspassen).

alles_is_voor_bassie

Ongelezen bericht door alles_is_voor_bassie »

Ja hoor, ook ervaring mee.
Niet persoonlijk maar onze dochter. Overigens vloog ze vanaf Eindhoven met dezelfde gegevens wel zonder probleem naar Boedapest maar in Boedapest zijn ze kennelijk wat secuurder. Ook wij reageerden, zoals u, dat er bij het invullen van alleen voorletters geen foutmelding kwam. Evengoed wordt er wél op de site vermeld dat de namen volledig moeten worden vermeld zoals ze op uw reisdocument staan (ID-card, paspoort). En tja, als je dan meerdere voornamen hebt en je vult alleen de eerste voluit in en van de rest alleen de initialen, wat in de meeste gevallen goed is, dan zit je hier goed fout. Het systeem kan natuurlijk niet zien of je voornaam AB is of ANTON BERNARD.

Gesloten