LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro
onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro
ik heb een maandelijkse afbetaling van e 25,-- p/mnd. Ik betaal altijd elke maand keurig netjes af en elke maand ontvang ik van ABNAMRO dreigbrieven en de taalgebruik is zodanig alsof ik een crimineel en een grote wanbetaler ben. Ik heb herhaaldelijk een klacht ingediend omtrent hun schofterige taal gebruik, maar ik krijg NOOIT antwoord.
Mijn brief:
Betreft uw brief over uw schandalige taalgebruik die bol staat met eisen en bedreigingen.
Inhoud uw taalgebruik dd ... luidt alsvolgt:
"Wij eisen dat u ........"(?)
"U heeft opnieuw een maandbedrag WEER niet betaald...(????)"
"Als u niet op tijd betaald heeft dat ernsige gevolgen voor u met een BKR registratie.
Ik was vorige maand mei heel eventjes weg, zodat ik een ietsjepietsje later was met dat lullige bedrag van E 25,-- p/mnd af te betalen.
IK BETAAL ALTIJD KEURIG NETJES EN OP TIJD!
Waar gaat het over: openstaand bedrag van ca E200,-- of daaromtrent! U doet net of ik voor tonnen in de schuld bij uw bent. Wat een vreselijke bank!!! Een excuses van uw kant zou u sieren.
Mijn brief:
Betreft uw brief over uw schandalige taalgebruik die bol staat met eisen en bedreigingen.
Inhoud uw taalgebruik dd ... luidt alsvolgt:
"Wij eisen dat u ........"(?)
"U heeft opnieuw een maandbedrag WEER niet betaald...(????)"
"Als u niet op tijd betaald heeft dat ernsige gevolgen voor u met een BKR registratie.
Ik was vorige maand mei heel eventjes weg, zodat ik een ietsjepietsje later was met dat lullige bedrag van E 25,-- p/mnd af te betalen.
IK BETAAL ALTIJD KEURIG NETJES EN OP TIJD!
Waar gaat het over: openstaand bedrag van ca E200,-- of daaromtrent! U doet net of ik voor tonnen in de schuld bij uw bent. Wat een vreselijke bank!!! Een excuses van uw kant zou u sieren.
Re: onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro
U betaald niet altijd op tijd en het bedrag doet er niet toe.Verder zie ik geen onbeschoft taalgebruik ( van de bank dan).145MM schreef: Mijn brief:
Betreft uw brief over uw schandalige taalgebruik die bol staat met eisen en bedreigingen.
Inhoud uw taalgebruik dd ... luidt alsvolgt:
"Wij eisen dat u ........"(?)
"U heeft opnieuw een maandbedrag WEER niet betaald...(????)"
"Als u niet op tijd betaald heeft dat ernsige gevolgen voor u met een BKR registratie.
Ik was vorige maand mei heel eventjes weg, zodat ik een ietsjepietsje later was met dat lullige bedrag van E 25,-- p/mnd af te betalen.
IK BETAAL ALTIJD KEURIG NETJES EN OP TIJD!
Waar gaat het over: openstaand bedrag van ca E200,-- of daaromtrent! U doet net of ik voor tonnen in de schuld bij uw bent. Wat een vreselijke bank!!! Een excuses van uw kant zou u sieren.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 apr 2013 18:56
Re: onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro
Als dat zo'n l*llig bedragje is, waarom betaald U dat dan niet iets eerder dan de uiterste betaaldatum. Idem dito met dat l*llige totaalbedrag van 200 euro.145MM schreef:ik ....zodat ik een ietsjepietsje later was met dat lullige bedrag van E 25,-- p/mnd af te betalen.
U zou Uw excuses moeten maken!
Re: onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro
1 seconde, 1 minuut, 1 uur, 1 dag, 1 week, wat is precies "ietsjepietsje"?? En dan nog, je hebt daardoor zoals ze feitelijk juist schrijven, wéér een met hen gemaakte afspraak geschonden, de reden voor deze regeling is de eerste geweest, wat dacht je dat ze dan zouden doen?
Je betaald dus niet keurig en op tijd, ook al is het maar 1 cent en 1 dag te laat, afspraak is afspraak, en zeker als je al in een betalingsregeling zit, zou je dat donders goed in de gaten moeten hebben.
Je betaald dus niet keurig en op tijd, ook al is het maar 1 cent en 1 dag te laat, afspraak is afspraak, en zeker als je al in een betalingsregeling zit, zou je dat donders goed in de gaten moeten hebben.
Re: onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro
Het taalgebruik van ABN Amro is niet onbeschoft maar gewoon heel duidelijk. Je kan allerlei omfloerste kreten willen gebruiken maar dan weet de klant helemaal niet waar hij/zij aan toe is. Nu wel.
Als ze iets schrijven als "Allerliefste klant, Helaas hebben wij uw betaling ietsjes te laat gekregen. Wilt u dit alstublieft in de toekomst niet meer doen, anders moeten we misschien iets anders gaan regelen" dan weet de ontvanger nog niks.
Als ze iets schrijven als "Allerliefste klant, Helaas hebben wij uw betaling ietsjes te laat gekregen. Wilt u dit alstublieft in de toekomst niet meer doen, anders moeten we misschien iets anders gaan regelen" dan weet de ontvanger nog niks.
Re: onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro
Dat "grote" klopt inderdaad niet.en een grote wanbetaler ben
Re: onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro
"U heeft opnieuw een maandbedrag WEER niet betaald...(????)"
ik denk dat de ABNAMRO brieven in beter nederlands stuurt
ik denk dus ook niet dat het een serieus topic is
ik denk dat de ABNAMRO brieven in beter nederlands stuurt
ik denk dus ook niet dat het een serieus topic is
Re: onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro
Nee je betaalt dus niet op tijd, en dat "eventjes weg" is ook een slap excuus want je kun betalingen toch vooraf inplannen via internetbankieren. Je hebt een betalingsregeling dus je weet vantevoren wanneer je moet betalen. Je staat nogal voor schut met deze volkomen misplaatste klachtenbrief.145MM schreef: Ik was vorige maand mei heel eventjes weg, zodat ik een ietsjepietsje later was met dat lullige bedrag van E 25,-- p/mnd af te betalen.
IK BETAAL ALTIJD KEURIG NETJES EN OP TIJD!
-
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
- Locatie: 51.926316, 4.450772
Re: onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro
Over dergelijke stijl- en spelfouten zou ik inderdaad ook een klacht indienen.145MM schreef: "Als u niet op tijd betaald heeft dat ernsige gevolgen voor u met een BKR registratie.