LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
145MM

onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro

Ongelezen bericht door 145MM »

ik heb een maandelijkse afbetaling van e 25,-- p/mnd. Ik betaal altijd elke maand keurig netjes af en elke maand ontvang ik van ABNAMRO dreigbrieven en de taalgebruik is zodanig alsof ik een crimineel en een grote wanbetaler ben. Ik heb herhaaldelijk een klacht ingediend omtrent hun schofterige taal gebruik, maar ik krijg NOOIT antwoord.

Mijn brief:

Betreft uw brief over uw schandalige taalgebruik die bol staat met eisen en bedreigingen.

Inhoud uw taalgebruik dd ... luidt alsvolgt:

"Wij eisen dat u ........"(?)
"U heeft opnieuw een maandbedrag WEER :evil: niet betaald...(????)"
"Als u niet op tijd betaald heeft dat ernsige gevolgen voor u met een BKR registratie.

Ik was vorige maand mei heel eventjes weg, zodat ik een ietsjepietsje later was met dat lullige bedrag van E 25,-- p/mnd af te betalen.
IK BETAAL ALTIJD KEURIG NETJES EN OP TIJD!

Waar gaat het over: openstaand bedrag van ca E200,-- of daaromtrent! U doet net of ik voor tonnen in de schuld bij uw bent. Wat een vreselijke bank!!! Een excuses van uw kant zou u sieren.

trail46

Re: onbeschoft taalgebruik in brief door ABN Amro

Ongelezen bericht door trail46 »

145MM schreef: Mijn brief:

Betreft uw brief over uw schandalige taalgebruik die bol staat met eisen en bedreigingen.

Inhoud uw taalgebruik dd ... luidt alsvolgt:

"Wij eisen dat u ........"(?)
"U heeft opnieuw een maandbedrag WEER :evil: niet betaald...(????)"
"Als u niet op tijd betaald heeft dat ernsige gevolgen voor u met een BKR registratie.

Ik was vorige maand mei heel eventjes weg, zodat ik een ietsjepietsje later was met dat lullige bedrag van E 25,-- p/mnd af te betalen.

Waar gaat het over: openstaand bedrag van ca E200,-- of daaromtrent! U doet net of ik voor tonnen in de schuld bij uw bent. Wat een vreselijke bank!!! Een excuses van uw kant zou u sieren.
U betaald niet altijd op tijd en het bedrag doet er niet toe.Verder zie ik geen onbeschoft taalgebruik ( van de bank dan).

sTENNISmaker

Ongelezen bericht door sTENNISmaker »

145MM schreef:ik ....zodat ik een ietsjepietsje later was met dat lullige bedrag van E 25,-- p/mnd af te betalen.
Als dat zo'n l*llig bedragje is, waarom betaald U dat dan niet iets eerder dan de uiterste betaaldatum. Idem dito met dat l*llige totaalbedrag van 200 euro.
U zou Uw excuses moeten maken!

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

1 seconde, 1 minuut, 1 uur, 1 dag, 1 week, wat is precies "ietsjepietsje"?? En dan nog, je hebt daardoor zoals ze feitelijk juist schrijven, wéér een met hen gemaakte afspraak geschonden, de reden voor deze regeling is de eerste geweest, wat dacht je dat ze dan zouden doen?

Je betaald dus niet keurig en op tijd, ook al is het maar 1 cent en 1 dag te laat, afspraak is afspraak, en zeker als je al in een betalingsregeling zit, zou je dat donders goed in de gaten moeten hebben.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het taalgebruik van ABN Amro is niet onbeschoft maar gewoon heel duidelijk. Je kan allerlei omfloerste kreten willen gebruiken maar dan weet de klant helemaal niet waar hij/zij aan toe is. Nu wel.

Als ze iets schrijven als "Allerliefste klant, Helaas hebben wij uw betaling ietsjes te laat gekregen. Wilt u dit alstublieft in de toekomst niet meer doen, anders moeten we misschien iets anders gaan regelen" dan weet de ontvanger nog niks.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

en een grote wanbetaler ben
Dat "grote" klopt inderdaad niet.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

"U heeft opnieuw een maandbedrag WEER niet betaald...(????)"

ik denk dat de ABNAMRO brieven in beter nederlands stuurt
ik denk dus ook niet dat het een serieus topic is

miffy53

Ongelezen bericht door miffy53 »

145MM schreef: Ik was vorige maand mei heel eventjes weg, zodat ik een ietsjepietsje later was met dat lullige bedrag van E 25,-- p/mnd af te betalen.
Nee je betaalt dus niet op tijd, en dat "eventjes weg" is ook een slap excuus want je kun betalingen toch vooraf inplannen via internetbankieren. Je hebt een betalingsregeling dus je weet vantevoren wanneer je moet betalen. Je staat nogal voor schut met deze volkomen misplaatste klachtenbrief.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

145MM schreef: "Als u niet op tijd betaald heeft dat ernsige gevolgen voor u met een BKR registratie.
Over dergelijke stijl- en spelfouten zou ik inderdaad ook een klacht indienen.

Gesloten