LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] privé of niet?
privé of niet?
Waar ik mij over verwonder is het volgende. De belasting weet al mijn
betaalgegevens en ook wat er op mijn rekening en spaar rekening staat.
Ook die van mijn vrouw en zoon.Nou kreeg ik bericht in verband met de
huurverhoging en daaruit blijkt dat de woningbouw ook precies weet wat
mijn inkomsten zijn.Mogen ze daar bij de regering wel alle gegevens door-
geven als het gaat om meer geld binnen te krijgen.
Vind het zelf boevenstreken!
betaalgegevens en ook wat er op mijn rekening en spaar rekening staat.
Ook die van mijn vrouw en zoon.Nou kreeg ik bericht in verband met de
huurverhoging en daaruit blijkt dat de woningbouw ook precies weet wat
mijn inkomsten zijn.Mogen ze daar bij de regering wel alle gegevens door-
geven als het gaat om meer geld binnen te krijgen.
Vind het zelf boevenstreken!
Re: privé of niet?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... e-inkomens
In een (te) goedkope woning blijven wonen met een hoog inkomen zodat starters op een ellenlange wachtlijst blijven staan verdiend nu ook niet het predikaat "sociaal".Vind het zelf boevenstreken!
Ze weten het niet precies, ze hebben een indicatie.daaruit blijkt dat de woningbouw ook precies weet wat
mijn inkomsten zijn
Indicatie of niet mijn gegevens worden doorgegeven.Mijn buurman werk bij de
woningbouw en die weet nu wat mijn inkomsten zijn ook al is het ongeveer.
Daar heeft hij volgens mij dus niets mee te maken.Vandaar mijn posting.
Wat een te goedkope woning aangaat,dat speelt al meer dan 30 jaar.
Denk je nou werkelijk dat dit hele gedoe dat oplost.
Daar heeft hij volgens mij dus niets mee te maken.Vandaar mijn posting.
Wat een te goedkope woning aangaat,dat speelt al meer dan 30 jaar.
Denk je nou werkelijk dat dit hele gedoe dat oplost.
Als hij in de functie van die gegevens zit , ja dan weet jouw buurman het , sho what?? Hij mag en kan er niks mee, 1 woord er over en hij heeft een probleem.Mijn buurman werk bij de
woningbouw en die weet nu wat mijn inkomsten zijn ook al is het ongeveer
Tja, daar kun je nou eenmaal weinig aan doen, de vriend van mijn ex-vrouw werkt bij de belastingdienst, die weet ook wat ik verdien. Maar tussen weten en er iets mee kunnen zijn nog twee verschillende zaken.Mijn buurman werk bij de woningbouw
Als hij het "op straat" gooit kun je er een klacht tegen indienen.
Zoals de link van Bram de informatie geeft, is het een indicatie van......
Inderdaad gaat het om mensen met een te hoog inkomen ook daarmee te confronteren.Verklaring Belastingdienst voor verhuurder
Verhuurders kunnen voor de huurverhoging van 2013 bij de Belastingdienst een inkomensverklaring opvragen over 2011 (het inkomenstoetsjaar). De Belastingdienst geeft geen gespecificeerde inkomensgegevens. De verhuurder levert digitaal een bestand met de woonadressen van zijn woningen waarvoor hij een inkomensverklaring wil ontvangen. De Belastingdienst levert per woonadres digitaal een code. Die code geeft aan of het huishoudinkomen meer dan € 43.000 is, in de categorie € 33.614-43.000 valt, minder dan € 33.614 is of onbekend is. Als de code “meer dan € 43.000” of “€ 33.614-43.000” is, wordt ook het getal van het aantal bewoners vermeld en krijgt de verhuurder voor dat woonadres een inkomensverklaring die de verhuurder bij zijn inkomensafhankelijk huurverhogingsvoorstel moet voegen.
Dat doet die buurman echt niet, anders heeft die een probleem.Als hij het "op straat" gooit kun je er een klacht tegen indienen
Tsja, misschien werkt je andere buurman bij de belastingen en kan die ook achter je inkomen komen. En weer een andere buurvrouw werkt bij een bank en kan weten hoeveel hypotheek of inkomen je hebt. En de postbode weet het wanneer een een brief van het CJIB komt, of een aanmaning vanwege een niet betaalde rekening. En wie weet is er een dokter die weet of/dat je vader niet je vader is.plumber schreef:Mijn buurman werk bij de
En zo zijn er zo veel zaken waar iemand die 'ergens' werkt achter kan komen.
er zijn inmiddels zoveel mensen die weten wat uw inkomsten zijn, en dat was ook nooit een probleem...
En ik denk dat wanneer er daardoor geld naar u toekwam het vermoedelijk ook geen probleem zou zijn...toch?
En ik denk dat wanneer er daardoor geld naar u toekwam het vermoedelijk ook geen probleem zou zijn...toch?
Normaal gesproken wordt het zo geregeld dat als je bij een WBV werkt jij de gegevens van je buren niet in kan zien.plumber schreef:Indicatie of niet mijn gegevens worden doorgegeven.Mijn buurman werk bij de
En wie waakt erover?Barman schreef:Normaal gesproken wordt het zo geregeld dat als je bij een WBV werkt jij de gegevens van je buren niet in kan zien.plumber schreef:Indicatie of niet mijn gegevens worden doorgegeven.Mijn buurman werk bij de
Hij weet het via de belastingdienst! Dus als hij iets zegt kan ik een klacht indienenbprosman schreef:Tja, daar kun je nou eenmaal weinig aan doen, de vriend van mijn ex-vrouw werkt bij de belastingdienst, die weet ook wat ik verdien. Maar tussen weten en er iets mee kunnen zijn nog twee verschillende zaken.Mijn buurman werk bij de woningbouw
Als hij het "op straat" gooit kun je er een klacht tegen indienen.
terwijl de belasting het wereldkundig maakt.
Dit is dus het bewijs hou verknipt we in Nederland zijn om dit maar goed te vinden.
Lees net een heel artikel in de krant over bankrekeningen van oplichters en dat
de bank daar geen gegevens over mag verstrekken.Ze mogen dus wel mijn gegevens
doorgeven aan de belastingen en die op hun beurt weer aan de woningbouw.Indicatie
of niet het zijn privé gegevens.
Lees hier dus dat het allemaal goedgepraat wordt maar het zijn ook allemaal dezelfde
die zeggen dat de Nederlanders niets anders doen dan klagen.Let maar op maar vandaag
of morgen zijn jullie aan de beurt.
JIj denkt dat je de enigste bent waarvan de indicatie wordt doorgegeven??.Let maar op maar vandaag
of morgen zijn jullie aan de beurt.
Nogmaals ze mogen en kunnen er niks mee, dus maak je niet zo druk.
Nee hoor. Bedoel er alleen mee te zeggen dat als er bij jullie
iets verkeerd gaat dan gaan ze pas klagen.
Ieder mag mijn gegevens in zien heb niets te verbergen maar als het
om criminelen gaat dan staat de hele wereld op zijn kop en worden
er hele debatten over gehouden.Dat staat mij dus tegen.
Er zijn altijd mensen die zeuren om iets te zeuren te hebben. Weer eens een keertje storm in een glas water. Gezeur om te zeuren
plumber schreef:Nee hoor. Bedoel er alleen mee te zeggen dat als er bij jullie
Wat is er nu crimineel aan ?
Als iedereen jou gegevens mag zien, waarover maakt je dan druk.

Het is juist de bedoeling , om mensen na mate van het inkomen te laten betalen.
Lees deze van Bram nog eens:
In een (te) goedkope woning blijven wonen met een hoog inkomen zodat starters op een ellenlange wachtlijst blijven staan verdiend nu ook niet het predikaat "sociaal".
de belastingdienst maakt het niet 'wereldkundig'. De belastingdienst geeft deze indicatie alleen door aan de verhuurder van jouw woning. Deze mag niet zomaar willekeurige dingen met deze gevevens doen, maar moet de nodige privacyregels in acht nemen. Hij mag dus niet zomaar 'iets zeggen' aan willekeurige andere mensen. Dan maakt híj het nl wel wereldkundig.plumber schreef: Hij weet het via de belastingdienst! Dus als hij iets zegt kan ik een klacht indienen
terwijl de belasting het wereldkundig maakt.
Zo zijn er vele tientallen instellingen waar meer of minder privé gegevens van je zijn. Daarvoor zijn duidelijke regels. Ik heb ook dagelijks te maken met de privé gegevens van honderdduizenden mensen. Maar er zijn wel heel duidelijke regels wat je met die gegevens mag doen en aan wie welke gegevens mogen worden verstrekt.
In een (te) goedkope woning blijven wonen met een hoog inkomen zodat starters op een ellenlange wachtlijst blijven staan verdiend nu ook niet het predikaat "sociaal".Vind het zelf boevenstreken!
Dit is toch serieus een andere discussie?! Wat je mening dan ook is over scheefwonen het heeft toch niks te maken met de discussie over je privé gegevens die met allerlei instanties gedeeld worden?!
Ze mogen van mij best weten wat ik verdien hoor. En ook ik ben scheefhuurder. Het enige wat me dwars zit aan die informatie delen is : Waar ligt de grens? En schuift de grens niet stiekem steeds verder op? Aan de andere kant in dit digitale tijdperk kun je via internet al achter zoveel dingen komen. Mensen laten heel veel op internet achter en aan het einde van de rit gaan we nu pas vallen over privacy?!
Vaak zijn ze wel gerelateerd, door dit delen wordt het voor de woningbouw vereniging duidelijk wie er scheef woont. Dat geldt ook voor de "slimme meter" en pintransacties, diegenen die het meest vallen over "Privacy" zijn vaak diegenen die bang zijn dat de gemeente er achter komt dat er in dat huis wel erg vaak 2 tandenborstels staan op te laden of dat ze wel opvallend vaak in een andere stad boodschappen halen.Wat je mening dan ook is over scheefwonen het heeft toch niks te maken met de discussie over je privé gegevens die met allerlei instanties gedeeld worden?!
Helemaal mee eens, ik ken mensen die niet traceerbaar willen zijn en daarom ook niet willen pinnen maar wel op Facebook gedetaileerd bijhouden waar ze allemaal (geweest) zijn.Mensen laten heel veel op internet achter en aan het einde van de rit gaan we nu pas vallen over privacy?!