LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uw huis veilig.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

Uw Huis Veilig schreef: onze adviseurs gaan bij mensen langs om geheel vrijblijvend afspraken te maken voor een adviesgesprek. Dat hierin wordt verteld dat wij een gratis systeem aanbieden icm een abonnement op onze dienstverlening is precies hetgeen wat wij doen en waar wij ons door onderscheiden.
UwHuisVeilig
En laat dat nu precies het grootste probleem zijn want wat Uw Huis Veilig ''adviseurs'' noemt zijn gewoon colporteurs die ook nog eens op commissiebasis werken en dus de zaken vaak anders (mooier) voorstellen om maar een contract af te sluiten, daar zit nu eenmaal hun inkomen en de drang om te scoren is groot.Steeds maar weer wijzen op inbraken in een bepaalde buurt is meer bangmakerij dan wat anders maar het maakt toekomstige klanten wel eerder bereid om (over een 5 jarig contract) vele duizenden euro's uit te geven aan een ''Gratis" alarmsysteem.Via Google.nl zie je dat de meeste klachten in deze verkoopmanier ( ik noem het Leuren langs de deuren ) en hoe goed het alarmsysteem ook is en hoe goed Uw Huis Veilig werkt word volkomen teniet gedaan door de colporteurs, hoeft niemand van mij aan te nemen kijk zelf op google en dit topic loopt ook al heel lang en krijgt regelmatig nog nieuwe boze klanten.

Reacties 321

Bekeken 70589

_sander_
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mei 2013 22:27

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door _sander_ »

Uw Huis Veilig schreef:Beste Sander,

onze adviseurs gaan bij mensen langs om geheel vrijblijvend afspraken te maken voor een adviesgesprek. Dat hierin wordt verteld dat wij een gratis systeem aanbieden icm een abonnement op onze dienstverlening is precies hetgeen wat wij doen en waar wij ons door onderscheiden.

Met vriendelijke groet,

UwHuisVeilig
Ik heb uw medewerker gevraagd of hij iets kwam verkopen.
- Hij loog nee.

Ik heb uw medewerker gevraagd of hij een colporteur was.
- Hij loog nee.

Ik heb uw medewerker gevraagd wat ik moest afnemen om een "gratis" installatie te krijgen.
- Hij weigerde de vraag te beantwoorden.

Ik heb uw medewerker gevraagd weg te gaan
- Ook dat heeft hij meerdere malen geweigerd.

Wat u beweert of denkt over uw colporteurs heeft geen enkele relatie met de werkelijkheid.

Alle product- en abonnementskenmerken heb ik via google moeten achterhalen. Ze staan geeneens op uw eigen website. Hoeveel moeite is het om uw product en conceptcontracten ook op uw eigen website te zetten? Zodat mensen zich op een adviesgesprek kunnen inlezen? Zodat mensen wellicht naar aanleiding van uw website zelfs het product bestellen? Kennelijk gaan jullie voor de overval techniek en hebben jullie het er zelfs voor over om directe verkoop via jullie eigen website onmogelijk te maken.

Dat u een filmpje post waarin de maker weigert de juiste frequenties te jammen spreekt boekdelen. Feit blijft dat het wanproduct niet controleert op sabotage van het ether signaal. Dat het de maker van uw filmpje niet lukt de juiste frequentie te jammen is zijn incompetentie, eentje die niet wordt gedeeld door de betere inbreker. Een inbreker die aan de goedkope stickers met uw merknaam zelfs ziet welke frequentie hij moet jammen en met welk alarm hij te maken heeft. Beetje jammer voor jullie dat er ook ingenieurs rondlopen op het internet. Kijk het filmpje nog eens, het is onversneden.
http://www.youtube.com/watch?v=nGOKpaLbjSw

U heeft kennelijk niet door in welke mate u zichzelf, uw product en uw werkwijze compleet belachelijk maakt.
Laatst gewijzigd door _sander_ op 17 mei 2013 12:17, 2 keer totaal gewijzigd.

_sander_
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mei 2013 22:27

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door _sander_ »

Uw Huis Veilig schreef:Beste Sander,

Gezien het stijgende aantal aanbraken in Nederland, ...

UwHuisVeilig
Ook deze uitspraak volgens burgerlijk wetboek 6 artikel 193g sub l onder ALLE omstandigheden een misleidende handelspraktijk .

Lees het wetboek er maar op na. http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/B ... 15-05-2013

Bovendien helpt het product niet tegen inbraken, het neemt soms een inbraak waar, waardoor soms de klant wordt gebeld zodat soms als de klant al terug is bij de woning de politie gebeld kan worden.

Uw Huis Veilig
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 mar 2012 14:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Uw Huis Veilig »

Beste Sander,

de zaken omtrent de specifieke adviseur welke u aangeeft zijn handelspraktijken welke wij niet ondersteunen en waar wij zeer scherp op toezien. Indien u in staat bent om deze adviseur te benoemen kunnen wij tot actie overgaan en hier direct passende maatregelen in te nemen.

Kunt u daarom contact met ons opnemen om deze adviseur kenbaar te maken en samen te zorgen dat de door u gestelde manier van benaderen niet meer voorkomt? Wij willen kwaliteit en prettige contactmomenten, dus waarderen uw input.

Wij zijn transparant in ons aanbod en willen mensen bewust maken van onze fantastische promotie actie, dit bereiken we door exact uit te leggen wie we zijn en wat we doen, het aanbod spreekt vervolgens voor zich. Desalniettemin hebben wij met elke klant een (noodzakelijk) adviesgesprek om de individuele wensen van de klant inzichtelijk te maken en hier een beveiligingsplan op af te stemmen. Om die reden hebben wij dus geen standaard voorstel op de website, maar wel ruim voldoende tekst en uitleg omtrent onze organisatie en de dienstverlening. Wij hebben de grootste zorg besteed aan onze website en geven de informatie die van belang is.

Een adviseur zal te allen tijde een passend advies uitbrengen en zorgen voor de juiste tekst en uitleg. Wij doen eerst een inventarisatie in de wijk om inzichtelijk te krijgen wie er vrijblijvend een afspraak willen maken. Tijdens deze afspraak zullen alle vragen beantwoord worden. Indien iemand hier niet van gediend is zullen we onze weg vervolgen, we bieden dit enkel aan bij mensen die elektronische beveiliging een meerwaarde vinden en doen een geheel vrijblijvend aanbod. Er zijn meer dan voldoende mensen die wel geïnteresseerd zijn en om die reden graag een afspraak maken.

Het alarmsysteem is met de grootste zorg gekozen. Dat u stelt dat de leverancier bewust verkeerde informatie deelt is pertinent onwaar, het systeem werkt op 1 frequentie dus uw stelling gaat geenszins op. Het filmpje dat door u gedeeld wordt is tevens met een ander (verouderd) systeem, danwel met andere componenten, zoals u ook kunt zien in de film vanuit de leverancier. Sabotagebeveiliging is standaard en het systeem is niet zomaar NCP gekeurd, hier worden zware eisen aan gesteld en garandeert de kwaliteit. We staan absoluut achter dit aanbod.

Dat het aantal inbraken stijgt is een feit vanuit de landelijke cijfers van de politie, zoals onder andere onlangs in het NOS nieuws gedeeld werd; http://nos.nl/artikel/486218-aantal-inb ... ocent.html
Hierin komt tevens naar voren dat een inbreker veelal de weg van de minste weerstand kiest, preventief beter beveiligen is dus iets wat een ieder wordt aangeraden.

Wij promoten het preventief handelen en willen een bijdrage leveren aan de veiligheid in en om de woning. Iedereen is welkom om hier vrijblijvend een adviesgesprek voor aan te gaan, of dit aanbod netjes te weigeren.

Met vriendelijke groet,

UwHuisVeilig

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door puma73 »

Wanneer stoppen jullie met reclame te maken in jullie reacties en je te beperken tot de zaak van het beestje.

Vanaf nu zal ik alle berichten van jullie waar ook maar een regeltje reclame in zit zoals bovenstaande aanmelden als spam en reclame. Te beginnen met bovenstaand bericht.

Uw Huis Veilig
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 mar 2012 14:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Uw Huis Veilig »

Beste Puma,

Wij hebben de intentie gehad om de bron te vermelden om te onderbouwen hoe wij tot een eerdere uitspraak kwamen dat de inbraken zijn gestegen, met name doordat dit door een ander forumlid wordt betwist en strijdig noemt met de Nederlandse wet. Wij hebben dus niet de intentie om reclame te maken.

Met vriendelijke groet,

UwHuisVeilig

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

Uw Huis Veilig schreef:Beste Sander,

de zaken omtrent de specifieke adviseur welke u aangeeft zijn handelspraktijken welke wij niet ondersteunen en waar wij zeer scherp op toezien. Indien u in staat bent om deze adviseur te benoemen kunnen wij tot actie overgaan en hier direct passende maatregelen in te nemen.


Hierin komt tevens naar voren dat een inbreker veelal de weg van de minste weerstand kiest, preventief beter beveiligen is dus iets wat een ieder wordt aangeraden.
Klopt, maar dan zou ik voor beter Hang en Sluitwerk kiezen simpel omdat dit de toekomstige inbreker direct opvalt en een alarmsysteem niet, die lullige stickertjes houd niemand tegen omdat er meestal geeneens een alarmsysteem aan vast zit. Trouwens, gezien de tijd die het kost voor de meldkamer een melding doorzet naar de politie is je hele huis allang leeg. Het blijft een feit dat een ''Gratis'' alarmsysteem de klant over 5 jaar vele honderden zo niet duizenden Euro's kost en dat voor nogmaals een ''Gratis'' Alarmsysteem. :mrgreen:

_sander_
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mei 2013 22:27

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door _sander_ »

Uw Huis Veilig schreef:Beste Sander,

Wij zijn transparant in ons aanbod ..., het aanbod spreekt vervolgens voor zich.

Kunt u daarom contact met ons opnemen om deze adviseur kenbaar te maken

... Er zijn meer dan voldoende mensen die wel geïnteresseerd zijn en om die reden graag een afspraak maken.

Dat u stelt dat de leverancier bewust verkeerde informatie deelt is pertinent onwaar, het systeem werkt op 1 frequentie dus uw stelling gaat geenszins op.

Dat het aantal inbraken stijgt is een feit vanuit de landelijke cijfers van de politie,

Met vriendelijke groet,

UwHuisVeilig
U bent niet transparant in uw aanbod. Het ontbreekt nota bene op uw eigen website. U kunt best voor een drie of vierkamer woning met drie deuren en zes ramen een proefberekening maken. Waarom kunnen uw concurrenten met hetzelfde alarmsysteem het wel? De voorwaarden van het te ondertekenen contract en algemene voorwaarden horen sowieso op de website en ontbreken ook. Of krijgt iedereen een ander contract met andere voorwaarden ofzo? Wilt u online niks verkopen?

De medewerker die ik gesproken hebt is representatief voor uw organisatie. Dat kan ik afleiden aan de grootte van dit topic. Dergelijk handelen is een centraal probleem met colportage op commissie basis. Er staan in dit topic genoeg voorbeelden. De verkoop van een geluidsalarm aan een doof iemand is het mooiste voorbeeld. Hoezo maakwerk of advies. Lees de rest van dit topic maar door, het topic op kassa of andere consumenten programma`s over colportage in het algemeen van ook andere producten, diensten en bedrijven. Het gaat altijd fout. Ik heb geen behoefte aan represailles van uw medewerkers, het is uw taak uw medewerkers in het veld te controleren, niet de mijne.

Dat u slachtoffers kunt vinden betekend niet dat u correct te werk gaat. Of een goed product verkoopt.Dat die slachtoffers tevreden zijn maakt ook niet uit. U draagt argumenten aan die niet relevant ten opzichte van het punt wat u probeert te maken. Die drogreden heeft zelfs een aparte naam. Ad populum.

Voor de rest is het in deze discussie erg onhandig als u reactie blijft vervuilen met langdurige reclame teksten. Dat is spam. Dat is zinloos. Uw klanten zitten hier toch niet, uw slachtoffers wel. Ik heb uw reactie moeten samenvatten en schonen van reclame om dit topic leesbaar te houden.

Fijn dat u stelt dat het systeem maar op 1 frequentie werkt. Het is heel dom die informatie te delen. Dan hoef je maar 1 frequentie te overstemmen. De leverancier test zijn apparatuur in uw filmpje direct naast de te controleren sensor. In de echte wereld zit tussen alarminstallatie en sensor meer dan een paar meter en soms een muur. In mijn filmpje zie jij bij een tussenafstand van maar anderhalve meter dat het stoorsignaal al boven het alarmsignaal van de sensor uitkomt. En nog veel belangrijker, een alarm behoort af te gaan als contact met een sensor verloren is, niet als pas als een sensor alarm geeft. Een inbreker zal zijn stoorzender naast de sensor houden en je kan het bedieningspaneel niet naast ieder raam monteren. Het is gewoon een kwestie van wie het hardste schreeuwt. Basis fysica die uw fabrikant zou moeten begrijpen. NT of NG profiel is al genoeg. Ik adviseer onder alle omstandigheden een bedraad alarmsysteem en ik verkoop die meuk geeneens. Scheelt ook gezeik met batterijen.
http://www.youtube.com/watch?v=nGOKpaLbjSw

Het burgerlijk wetboek verbiedt onder alle omstandigheden het gebruik van de veiligheidssituatie van de klant als verkoop argument. Dat is dus altijd een misleidende handelspraktijk. Dat u een feitelijke situatie zou kunnen beschrijven doet er totaal niets aan af. Het wetboek staat niet open voor een andere uitleg. U voert een verweer tegen een beschuldiging van smaadschrift, maar dat verwijt ik u helemaal niet. U maakt gebruik van een verboden verkoopargument. Lees maar na.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/B ... 15-05-2013

Daarnaast is uw aanbod ongelofelijk ongunstig ten opzichte van de concurrentie. Waar jullie een contract aanbieden van vijf jaar maal 30 euro plus 5 maal 129 onderhoud, maakt € 2445 is de concurrentie een veelvoud goedkoper. Neem bijvoorbeeld http://www.woonveilig.nl/ zelf te installeren, basisset voor 300 euro, abonnement met dezelfde service voor 8,95 per maand. Dat scheelt na vijf jaar ruim duizend euro. Dan begin ik nog geeneens over concepten die zelf de klant bellen en zonder abonnement werken.

MetallicatTim
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mei 2013 16:12

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door MetallicatTim »

Ik ben vanmiddag benaderd door iemand van Securitas/UwHuisVeilig.
Ze bieden aan enkele huizen een gratis systeem aan in ruil voor mond-op-mond reclame. Dit konden ze financieren omdat ze gestopt zijn met tv-spotjes en dat geld gebruiken voor deze doeleindes. Tenminste dat was het verhaal.
Door het vlotte verkooppraatje van de verkoper ingestemd met een afspraak vanavond, dan komen ze checken hoe belangrijk wij veiligheid vinden en of wij een gratis systeem krijgen.

Is dit weer een nieuwe vorm? Achteraf denk ik, waarom heb ik dat in vredesnaam ingestemd :roll:
Mijn huis is al heel goed beveilig met div. middelen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

MetallicatTim
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mei 2013 16:12

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door MetallicatTim »

Ja daar was ik al bang voor dat het niet "gratis" was.

Hang- en sluitwerk heb ik al, vandaar dat ik achteraf denk, beetje zinloos. Ik heb me een beetje laten verleiden door het verkooppraatje.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door angel1978 »

Voor een beetje beveiligingssysteem hoef je niet meer dan een kleine 200 euro ( eenmalig ) en 10 euro in maand kwijt te zijn..
Uitgaande van die 2000 euro zou je hier dus een abonnement van 15 jaar van kunnen draaien...

patito
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2013 13:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door patito »

Ik heb een klein maar toch redelijk groot probleem met mijn bosch easy serie alarm syteem.
Als het alarm geactiveerd is en je op elk willekeurige toets drukt op het bedieningspaneel , gaat de sirene voor een 15 sec uit . Daarna gaat ie weer loeien.
Totdat je weer op een toets drukt en weer even uit gaat. na het toetsen van de code gaat ie helemaal uit.
Niet erg handig vond ik. Ik kon niets in de beschrijving er over vinden.
Misschien zie ik iets over het hoofd.
Is er iemand die dit probleem herkent?

patito

geest47
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2013 16:20

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door geest47 »

Ik heb ze vandaag ook aan de deur gehad.
Kan niet mee zeggen dat ze duidelijke taal spreken.
Correct en zeer vriendelijk.
Ik ga er zeker over na denken.

mariekorving
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2013 23:26

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door mariekorving »

Helaas ben ik ook in zee gegaan met uw huis veilig, met veel trammelant.
Laatst gewijzigd door mariekorving op 13 jun 2013 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

voertaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2013 14:26

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door voertaal »

Waar ik over val is dat de "verkoper" bij mij vertelde dat ze dit aanbod maar bij enkele mensen in de wijk doen.
Maar dit is meer een gevoel van schaarste creëren, dan een daadwerkelijk feit.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

voertaal schreef:Waar ik over val is dat de "verkoper" bij mij vertelde dat ze dit aanbod maar bij enkele mensen in de wijk doen.
Maar dit is meer een gevoel van schaarste creëren, dan een daadwerkelijk feit.
Helaas nog steeds nodig.

_sander_
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mei 2013 22:27

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door _sander_ »

Details, algemene voorwaarden, concept contract EN voorbeeld berekening ontbreken nog steeds op de site. Je mag het aanbod pas weten als de verkoper bij jou thuis aan de eetkamertafel zit. Gelukkig staat het veel te dure aanbod al meerdere malen in dit topic. De voorwaarden ook. Als je niet oplet zit je er vijf jaar aan vast, tussentijds opzeggen kan, als je tot de originele einddatum even vooruit wil betalen.

Nu een maand verder, geen excuses, geen reactie, ze gaan gewoon verder op straat met een agressieve methode een slecht werkend product te verkopen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door trail46 »

_sander_ schreef:Details, algemene voorwaarden, concept contract EN voorbeeld berekening ontbreken nog steeds op de site. Je mag het aanbod pas weten als de verkoper bij jou thuis aan de eetkamertafel zit. Gelukkig staat het veel te dure aanbod al meerdere malen in dit topic. De voorwaarden ook. Als je niet oplet zit je er vijf jaar aan vast, tussentijds opzeggen kan, als je tot de originele einddatum even vooruit wil betalen.

Nu een maand verder, geen excuses, geen reactie, ze gaan gewoon verder op straat met een agressieve methode een slecht werkend product te verkopen.
Voor de zekerheid.

lesmills
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2013 20:35

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door lesmills »

uw huis veilig.nl stond vandaag ook bij mij voor de deur. Kreeg er gelijk een naar gevoel bij; gladde jongens in een pak die mij iets gratis komen aanbieden.. nee bedankt. Deden wel een poging om betrouwbaar over te komen via identificatie, logo's etc. Dacht eigenlijk dat ze misschien meer interesse hadden in inbreken dan in beveiligen (recent is er een inbraakgolf in de buurt, vandaar wellicht ook hun komst), en probeerden het inderdaad op veiligheidsgevoel in te spelen. Louche bedrijf, zou er nooit mee in zee gaan. Lees hier nu dat mijn instinct juist was; vertrouw deze types niet!

Gesloten