Beste forumleden,
Ik heb mijn telefoon al geruime tijd verzekerd bij Mobile4Sure (onderdeel van Young & Parker Insurance).
In 2008 was ik al verzekerd bij Conner and Davis Insurance, maar bij het verzekeren van mijn nieuwe Iphone 4S in november 2011 kreeg ik via Conner and Davis contact met Young & Parker (een overname lijkt me, aangezien het emailadres hetzelfde blijft).
Een tijdje geleden kreeg mijn telefoon na 1,5 jaar last van haar batterij. De batterij viel telkens willekeurig uit als deze onder de 20% geraakte. Daarnaast was de batterij ook erg matig, waardoor je niet eens een dag met de telefoon kon rondlopen. Het werd er niet beter op en de telefoon viel soms ook al uit rond de 25%. Dat was voor mij de oorzaak om een schadeclaim in te dienen, aangezien dit toch een hardware defect is wat niet zou mogen voorkomen na 1,5 jaar gebruik.
De telefoon werd kort daarna opgehaald en ik verwachtte dat het wel een aantal weken zou duren. Ik kreeg ineens een week later de telefoon gewoon via pakketpost teruggestuurd, zonder enig bericht van de andere kant. Na een aantal dagen kon ik wel concluderen dat de telefoon in ieder geval niet meer willekeurig uit valt. De voltmeter van de batterij zal dus wel zijn vervangen, maar de batterij is in ieder geval niet nieuw (want de duur van de batterij is niet zoals het in het eerste half jaar was).
Maar daar zou ik niet moeilijk over doen, want ik wist in ieder geval weer wat ik van mijn telefoon kon verwachten en hoe lang hij nog bruikbaar was.
Tot op het moment dat ik op mijn bankrekening een afschrijving van 50 euro zie staan met de vermelding 'eigen risico'. Na enig contact met de klantenservice snap ik er echt helemaal niets meer van. Hieronder zal ik mijn visie op het contract geven, hopelijk kunnen jullie aangeven of ik wel gelijk heb, of dat ik ergens iets over het hoofd zie?
Mobile4sure geeft op de website aan:
Wat is m’n eigen risico en wanneer geldt dat?
Een eigen risico wordt alleen gerekend voor reparaties die niet vallen binnen fabrieksgarantie, maar wel reparaties als gevolg van val-, stoot en waterschade. Daarnaast geldt er een eigen risico bij diefstal.
Hier staat dat het eigen risico niet wordt gerekend als iets valt onder fabrieksgarantie. Na contact met de klantenservice wordt aangegeven dat het vervangen van de batterij niet valt onder de fabrieksgarantie. Deze is namelijk maar één jaar! Maar dan zie ik verderop op de site:
Waarvoor bent ik precies verzekerd? De verzekering van MOBILE4SURE biedt;
- Wereldwijde verzekeringsdekking voor val-, stoot- en waterschade en diefstal (beperkt).
- Een verlenging van fabrieksgarantie tot 59 maanden.
- Afwikkeling van fabrieksgarantie.
Als ik het goed begrijp wordt de fabrieksgarantie verlengd door Mobile4Sure. Is het eigen risico dan nog wel van toepassing? De reactie van de klantenservice is als volgt:
"De verzekering staat één jaar vast en wordt daarna steeds met een maand verlengt met een maximum van 59 maanden. Het betreft hier de verzekeringsdekking en niet de fabrieksgarantie."
Maar naar mijn idee is dit toch iets heel anders?
Het 2e punt wat ik nog niet bij de klantenservice heb aangekaart, maar wel even hier wil vermelden.
Op de site vind ik de algemene voorwaarden van de verzekeringen. Daarin staat een eigen risico van € 30,- vermeld. Ik ben echter nooit op de hoogte gesteld van een verhoging van het eigen risico. Wat is dan hun recht om ineens € 50,- eigen risico te tellen, terwijl ik hier nooit mee akkoord ben gegaan?
Dat zijn twee punten die ik even niet snap. Ik voel me eigenlijk heel erg benadeeld door deze verzekering. Zeker omdat de marktwaarde van de 'reparatie' minder is dan het eigen risico dat is betaald. Ik vind zelf ook niet dat ze in hun recht staan. Ik ben al jaren klant, maar heb er in principe op deze manier helemaal niets aan, want het kost me alleen maar meer geld.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |