LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
Op 18 april heb ik een nieuwe golf 7 gekocht bij de A-Point dealer in Amsterdam Zuidoost. Na exact een maand met 1800 km op de teller rook ik een brandende geur in de auto en besloot de mobiliteitsgarantie van de VW in te schakelen. Monteur kwam langs en heeft de auto nagekeken en gaf aan dat de koppeling waarschijnlijk is verbrand. Dat zou ook de reden kunnen zijn van de brandende geur in de auto. De auto is meegenomen naar de garage en werd een dag later gebeld door de monteur dat inderdaad mijn koppeling is verbrand, maar dat ze daarvoor geen oorzaak kunnen vinden. Mijn zorg was alleen wanneer ze mijn auto konden maken. Dat zou volgens hem wel een probleem zijn, aangezien de fabrikant (in dit geval de PON Dealer) niet akkoord ging met de garantievoorwaarden, omdat het onder de slijtage valt. Ik helemaal uit mijn dak. Hoe is het mogelijk dat de koppeling na één maand met 1800 op de teller kan verbanden. De monteur en verkoper begrijpen er blijkbaar ook niks van, maar geven aan dat ze hier niks aan kan doen en dat ik het met Pon moet oplossen. Nu lijkt het erop dat ze mij de schuld in de schoenen willen schuiven. Voor mij is het in ieder geval zeker: Nooit meer een VW.
Ben wel benieuwd of anderen hier ook ervaring mee hebben.
Ben wel benieuwd of anderen hier ook ervaring mee hebben.
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
De dealer en de fabrikant zijn 2 verschillende partijen. Je hebt alleen van doen met de dealer, daar heb je de auto gekocht.Scare schreef:aangezien de fabrikant (in dit geval de PON Dealer) niet akkoord ging met de garantievoorwaarden, omdat het onder de slijtage valt. Ik helemaal uit mijn dak. Hoe is het mogelijk dat de koppeling na één maand met 1800 op de teller kan verbanden. .
Auto was nog geen maand oud (=minder dan 6 maanden), dus bewijslast dat het product wel deugdelijk was is aan de dealer.
Heb je nooit gemerkt dat koppeling slipt? Als je ineens gas bij geeft, dan duurt het even voordat snelheid van voertuig toeneemt. Bij ineens gas bijgeven mag toerental dus niet ineens oplopen. Verdacht is ook koppelingspedaal, dat "hoog is afgesteld."
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
Nee, helaas niet. Anders had ik de auto eerder teruggebracht. Zondag rook ik een brandende geur en heb maandag een monteur van de VW dealer laten komen kijken. Maar bedankt voor je advies. Morgen ga ik weer langs de dealer en hopen dat ze het snel kunnen oplossen.16again schreef:De dealer en de fabrikant zijn 2 verschillende partijen. Je hebt alleen van doen met de dealer, daar heb je de auto gekocht.Scare schreef:aangezien de fabrikant (in dit geval de PON Dealer) niet akkoord ging met de garantievoorwaarden, omdat het onder de slijtage valt. Ik helemaal uit mijn dak. Hoe is het mogelijk dat de koppeling na één maand met 1800 op de teller kan verbanden. .
Auto was nog geen maand oud (=minder dan 6 maanden), dus bewijslast dat het product wel deugdelijk was is aan de dealer.
Heb je nooit gemerkt dat koppeling slipt? Als je ineens gas bij geeft, dan duurt het even voordat snelheid van voertuig toeneemt. Bij ineens gas bijgeven mag toerental dus niet ineens oplopen. Verdacht is ook koppelingspedaal, dat "hoog is afgesteld."
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
16again schreef:De dealer en de fabrikant zijn 2 verschillende partijen. Je hebt alleen van doen met de dealer, daar heb je de auto gekocht.Scare schreef:aangezien de fabrikant (in dit geval de PON Dealer) niet akkoord ging met de garantievoorwaarden, omdat het onder de slijtage valt. Ik helemaal uit mijn dak. Hoe is het mogelijk dat de koppeling na één maand met 1800 op de teller kan verbanden. .
Auto was nog geen maand oud (=minder dan 6 maanden), dus bewijslast dat het product wel deugdelijk was is aan de dealer.
Heb je nooit gemerkt dat koppeling slipt? Als je ineens gas bij geeft, dan duurt het even voordat snelheid van voertuig toeneemt. Bij ineens gas bijgeven mag toerental dus niet ineens oplopen. Verdacht is ook koppelingspedaal, dat "hoog is afgesteld."
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
als je terug gaat naar de dealer moet je je vooral goed realiseren dat, zoals 16again al aangaf, de bewijslast bij de dealer ligt. ze zullen ongetwijfeld claimen dat jij door een verkeerde rijstijl zelf je koppeling hebt verbrand. dit zullen ze dus moeten kunnen bewijzen.
Hou je het forum op de hoogte van de uitkomst?
Hou je het forum op de hoogte van de uitkomst?
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
Ook ik ben in het bezit van een nieuwe golf 7 met 2000 km op de teller met de volgende klacht,als ik hem in de achteruit wil zetten voel ik soms (niet altijd) een weerstand, daarom naar de dealer geweest en de werkplaatschef heeft het uitgeprobeerd en hij gaf aan dat de 2 syngronisatieringen nog wat verder moesten inslijten en dat het na een half jaar goed moet zijn, ikzelf vindt het een raar verhaal en denk zelf dat de koppeling hem niet helemaal vrijgeeft en daarom ga ik morgen naar een andere vw dealer waar ik hem gekocht heb eens vragen wat hun mening is. Ik zelf vindt de koppeling erg hoog staan maar hij slipt niet, dus het voelt allemaal niet erg lekker aan, dus ik ben benieuwd.
Deze tweede dealer vondt het trouwens wel een raar verhaal over die twee ringen die moesten inslijten.
Deze tweede dealer vondt het trouwens wel een raar verhaal over die twee ringen die moesten inslijten.
-
- Berichten: 32370
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
En na dat half jaar heb je weliswaar garantie, maar ligt de bewijslast dat het een gebrek aan de auto is bij de klant, bij jou dus.dat het na een half jaar goed moet zijn,
Je wordt letterlijk met een kluitje in het riet gestuurd.
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
Vandaar dat ik gewoon naar een andere dealer ga voor een tweede mening, het is wel zo dat elke klacht en handeling met datum opgeslagen wordt op de computer bij het kenteken dus aldoende bewijs van de datum van de klacht, wel zeg ik er eerlijk bij dat ik nog nooit een slechte ervaring heb gehad met een vw dealer maar het is natuurlijk wel zo dat de ene monteur of de andere aanzienlijk kan schelen.witte angora schreef:En na dat half jaar heb je weliswaar garantie, maar ligt de bewijslast dat het een gebrek aan de auto is bij de klant, bij jou dus.dat het na een half jaar goed moet zijn,
Je wordt letterlijk met een kluitje in het riet gestuurd.
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
Ik vind het een bizarre toestand. Volgens mij zijn Pon en mogelijk ook de gehele VAG volledig de weg kwijt als het gaat om kwaliteitscontrole en service. De tijd dat de Golf nog zonder meer symbool stond voor sobere degelijkheid ligt wel achter ons.
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
KLOPT NIET!witte angora schreef: En na dat half jaar heb je weliswaar garantie, maar ligt de bewijslast dat het een gebrek aan de auto is bij de klant, bij jou dus.
Dat gaat slechts op voor wettelijke garantie en hij heeft fabrieksgarantie.
De periode van zes maanden met omgekeerde bewijslast wordt bij vrijwillig gegeven garanties automatisch verlengd gedurende de gehele garantieperiode.
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
De soap gaat verder en helaas wordt ik van het kastje naar de muur doorgestuurd. Iedereen lijkt me te begrijpen en wilt het graag oplossen, maar kan dat niet. Blijkbaar heeft een ambtenaar (in mijn ogen) van de afdeling garantie van PON zoveel macht dat hij kan bepalen wie wel en niet in aanmerking komt voor de garantieregeling. Hierbij probeert hij zich te verschuilen achter de leveringsvoorwaarden. Maar om die persoon te spreken, HO maar. Nu gaat de specialistenteam uitzoeken wat de klachten zijn. Vrijdag komen ze hierop terug. Dan zijn we weer vijf dagen verder en weet ik nog steeds niet waar ik aan toe ben. Ik ben van nature niet agressief, maar op dit moment kook ik van woede. Hoe is het mogelijk om een klant die Eur. 30.000 heeft besteedt aan de aankoop van een auto, waarvan de auto een maand oud is met nog geen 1800 km op de teller, zo in de steek te laten. Waar blijven de normen en waarden van zo'n bedrijf. Wat betekent de visie en missie van zo'n organisatie. Hoe zit het met de protocollen en gedragscodes van PON. Wat mij betreft kunnen ze die doorspoelen, want het heeft totaal geen waarde. Het draait hun alleen maar om meer en meer geld. Eur. 30.000 is niet genoeg. Ze willen meer. Ze willen alles. Het liefst kleden ze je nog uit. Eén al hebzucht. Miljarden omzet is niet genoeg. Ze willen meer. Hebben die mensen niet een beetje fatsoen. Zo kan ik nog door gaan. Vrijdag ga ik overleggen met mijn advocaat. Kijken wat hij mij te vertellen heeft. Maar die mensen hebben mijn hele week verpest.
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
ik denk dat je voor je eigen gemoedsrust een stapje terug moet doen, en bedenken wat jij zou doen als jij de verkoper was. op zich is het helemaal niet raar dat ze er even goed naar kijken, maar daar mag jij niet de dupe van worden.
je hebt overigens niet heel veel te maken met PON, maar met de dealer.
als ik jou was zou ik mijn rechtsbijstandsverzekering erop zetten. dit ga je zeker winnen.
Gr
je hebt overigens niet heel veel te maken met PON, maar met de dealer.
als ik jou was zou ik mijn rechtsbijstandsverzekering erop zetten. dit ga je zeker winnen.
Gr
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
Zojuist met de adviseur van Autovroon uit Amsterdam gesproken. Samen met de after-sales medewerker van A-Point hebben zij hier echt werk van gemaakt en PON aangesproken op hun verantwoordelijkheid. Gelukkig is het nu opgelost en wordt het probleem verholpen. Eind goed al goed zal ik maar zeggen.
Dus bij deze: Bedankt voor jullie inzet.
Dus bij deze: Bedankt voor jullie inzet.
Re: VW Golf 7 met verbrande koppeling na 1800 KM
Mijn vermoeden is dat de 'edelmoedige' actie van PON niet is voortgekomen uit gezond verstand, maar uit het feit dat je de publiciteit hebt gezocht. Opvallend dat genomen bedrijfs-besluiten razendsnel worden teruggedraaid zodra ze in de openbaarheid komen. Meer bedrijven hebben daar een handje van, inclusief een uitgebreide 'forum-response dienst'; Eerste hulp bij onwelgevallige forumberichten.