LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
andregreven
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2013 10:31

wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door andregreven »

hoi . 22 oktober 2012 heb ik een pc scherm gekocht bij wehkamp.nl . helaas was deze 3 weken geleden stuk gegaan . dus ik belde wehkamp.nl op voor mijn garantie waar ik uiteraard recht op heb . maar helaas werdt ik keer op keer naar de fabrikant verwezen , en werdt ik op een ontfantsoenlijke manier te woord gestaan . na meerdere malen gebeld te hebben en op mijn rechten aangedrongen te hebben , zou wehkamp.nl met mij een retour afspraak maken om het defecte product op te halen voor reparatie . echter n week later heeft wehkamp.nl nog steeds niets van zich laten horen en zit ik nog steeds met een defect product . ik heb ze ook een mail gestuurd , dat ze van mij nog 5 werkdagen de tijd kregen om een afspraak te maken . en als dat niet zou gebeuren ,dat het dan de laatste keer was dat ik bij hun iets koop . helaas zijn die 5 dagen ook verstreken , en nog steeds niets gehoord . wie kan mij helpen of wat kan ik doen om dit probleem op te lossen .

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door Jolijn »

dat ze van mij nog 5 werkdagen de tijd kregen om een afspraak te maken . en als dat niet zou gebeuren ,dat het dan de laatste keer was dat ik bij hun iets koop

:roll:

Nou, dat heeft geholpen.

en op mijn rechten aangedrongen te hebben

Als je op de hoogte bent van je rechten, schrijf je toch zo'n kreet niet?

Gebruik de zoekfunctie van dit forum, vind de reacties van de Wehkamp webcare (frits pieters) n onderneem actie.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door ArneLH »

Als er sprake is van non-conformiteit (het product voldoet niet aan de overeenkomst), dan kun je als consument eerst bij de verkoper aanspraak maken op herstel of vervanging (art. 7:21 lid 1 BW). Voldoet de verkoper daar niet aan binnen een redelijke termijn, dan kan de consument de reparatie zelf laten uitvoeren op kosten van de verkoper (art. 7:21 lid 6 BW) of de overeenkomst ontbinden (art. 7:22 lid 1 BW).

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door angel1978 »

ArneLH schreef:Als er sprake is van non-conformiteit (het product voldoet niet aan de overeenkomst), dan kun je als consument eerst bij de verkoper aanspraak maken op herstel of vervanging (art. 7:21 lid 1 BW). Voldoet de verkoper daar niet aan binnen een redelijke termijn, dan kan de consument de reparatie zelf laten uitvoeren op kosten van de verkoper (art. 7:21 lid 6 BW) of de overeenkomst ontbinden (art. 7:22 lid 1 BW).
leuk, maar de bewijslast zou zo maar eens bij de koper kunnen liggen daar dit net op de grens van 6 maanden terecht is gekomen...

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door ArneLH »

angel1978 schreef:leuk, maar de bewijslast zou zo maar eens bij de koper kunnen liggen daar dit net op de grens van 6 maanden terecht is gekomen...
Wellicht, maar biedt de redelijke klachttermijn van tenminste 2 maanden ex art. 7:23 lid 1 BW daar een uitkomst (het kan zomaar zijn dat het defect wél binnen de 6 maanden na aflevering werd opgemerkt).

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door Barman »

angel1978 schreef: leuk, maar de bewijslast zou zo maar eens bij de koper kunnen liggen daar dit net op de grens van 6 maanden terecht is gekomen...
Waarom?

Hij zal toch wel garantie hebben.

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door angel1978 »

Barman schreef:
angel1978 schreef: leuk, maar de bewijslast zou zo maar eens bij de koper kunnen liggen daar dit net op de grens van 6 maanden terecht is gekomen...
Waarom?

Hij zal toch wel garantie hebben.
dan beroep je toch niet op non-conformiteit

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Goedmorgen,

Uit je bericht begrijp ik dat er tot nu toe geen oplossing is geboden voor het defecte scherm. Uiteraard wil ik graag even kijken of er op dit moment iets mee wordt gedaan en wat de status hiervan is. Misschien dat ik hierin nog iets kan betekenen. Ik heb hiervoor wel je gegevens nodig. Zou je mij je klantnummer of je postcode en huisnummer willen mailen via [email protected]? Ik wacht je reactie af.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam wehkamp.nl

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door Barman »

angel1978 schreef:
Barman schreef:
angel1978 schreef: leuk, maar de bewijslast zou zo maar eens bij de koper kunnen liggen daar dit net op de grens van 6 maanden terecht is gekomen...
Waarom?

Hij zal toch wel garantie hebben.
dan beroep je toch niet op non-conformiteit
Doet hij dat dan? TS heeft het gewoon over garantie.

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door angel1978 »

Barman schreef:
Doet hij dat dan? TS heeft het gewoon over garantie.
Ik quote een bericht van Arne en die had het wel over non-conformiteit..
Als je op TS wilt reageren, quote dan ook zijn bericht en niet de mijne

hendrie1963
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 mar 2010 15:03

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door hendrie1963 »

Even registreren bij http://www.klachtenkompas.nl en daar je klacht vertellen. Dit is een site van de consumentenbond (is gratis) en die stuurt de klacht door naar de klachtenafdeling van het desbetreffende bedrijf.(in u geval wehkamp). Bedrijven houden er niet van als ze negatief in het nieuws komen op het internet waar iedereen het kan lezen.
Bij mij was de klacht na 8 maanden (bellen en mailen) binnen 1 week opgelost.
Succes ermee.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door Barman »

angel1978 schreef: Ik quote een bericht van Arne en die had het wel over non-conformiteit.
Wat dus kompleet nergens op slaat. Daar ga je dan toch de discussie niet mee aan. Het zet TS alleen maar op het verkeerde been.

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door angel1978 »

Barman schreef:
angel1978 schreef: Ik quote een bericht van Arne en die had het wel over non-conformiteit.
Wat dus kompleet nergens op slaat. Daar ga je dan toch de discussie niet mee aan. Het zet TS alleen maar op het verkeerde been.
Omdat dat niet de slimste weg is laat ik zien wat de nadelen zijn van die route..
En wat doe jij vervolgens ? Je gaat met mij in discussie ?!?!

andregreven
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2013 10:31

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door andregreven »

fritspieters schreef:Goedmorgen,

Uit je bericht begrijp ik dat er tot nu toe geen oplossing is geboden voor het defecte scherm. Uiteraard wil ik graag even kijken of er op dit moment iets mee wordt gedaan en wat de status hiervan is. Misschien dat ik hierin nog iets kan betekenen. Ik heb hiervoor wel je gegevens nodig. Zou je mij je klantnummer of je postcode en huisnummer willen mailen via [email protected]? Ik wacht je reactie af.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam wehkamp.nl
ik heb de gegevens via de mail doorgestuurd .

andregreven
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2013 10:31

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door andregreven »

probleem is nu gellukig opgelost door wehkamp . top

alfatrion
Berichten: 22126
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 schreef:dan beroep je toch niet op non-conformiteit
Waarom niet? De handelsgarantie kan nadelig zijn ten opzichte van de wettelijke garantie en het defect kan binnen de zes maanden na aflevering zijn ontdekt.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door Barman »

alfatrion schreef: Waarom niet? De handelsgarantie kan nadelig zijn ten opzichte van de wettelijke garantie en het defect kan binnen de zes maanden na aflevering zijn ontdekt.
Is dat dan zo?

BaS 1205
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2013 15:01

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door BaS 1205 »

Onlangs ook voor het eerst te maken gekregen met servicecentre van Wehkamp. Goedbedoelde vriendelijkheid, maar weinig oplossingsgericht, en voordat je belt (a 10 ct per minuut) ook nog eens een erg lange inleiding.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door tenormin »

BaS 1205 schreef:Onlangs ook voor het eerst te maken gekregen met servicecentre van Wehkamp. Goedbedoelde vriendelijkheid, maar weinig oplossingsgericht, en voordat je belt (a 10 ct per minuut) ook nog eens een erg lange inleiding.
Dan stuur jij toch ook een bericht naar wat andregreven gekregen heeft. Het mailadres van wehkamp. Geloof 23 mei.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: wehkamp weigert mij te helpen met een defect product

Ongelezen bericht door devious »

Webcarewehkamp.nl schreef:... Zou je mij je klantnummer of je postcode en huisnummer willen mailen via [email protected]? ...
Webcareteam wehkamp.nl

Deze? :mrgreen:

Gesloten