LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Ongelezen bericht door lelici »

Ja hoor, ze gaan het nu onder een andere naam proberen.
Die Courlux / Alektum boevenbende heet nu ESTELLE, en adverteren weer met zgn gratis scheermesjes.
Nu in samenwerking met het Kaartenhuis.nl!! Blijf dus weg bij die site!!

Hier een foto van de email die ik ontving:
Afbeelding

Wees gewaarschuwd!!

5november2009
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2012 18:56

Re: LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Ongelezen bericht door 5november2009 »

ja had t ook al door!tegenwoordig lees ik eerst heel goed de voorwaarden!

BARE4841
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2013 17:10

Re: LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Ongelezen bericht door BARE4841 »

Ook ik heb gisteren een zending scheermesjes van Estelle/Flexifront/Courlux/ Stella Lady ontvangen zonder dat ik me hier op heb/had geabonneerd. Vraag me dus af hoe ze aan mijn gegevens komen :?: :?:
Kosten 3,90 eur, met de mededeling dat de volgende zending over 6 maanden zal worden verstuurd (interval 6 maand)???
Ik probeer dus net om in te loggen met de gegevens die op de factuur staan om mijn 'zogenaamde' lidmaatschap op te zeggen, maar kom met geen mogelijkheid binnen. Bij Estelle krijg ik de mededeling: U bent bij de verkeerde club, u moet Stella Lady hebben, en bij Stella Lady krijg ik de mededeling: Uw gegevens kloppen niet.
Ga morgen maar bellen naar het telefoonnummer: 0900 456 45 64, in de hoop dat ik daar wel voet aan de grond krijg.
1 ding weet ik in ieder geval wel zeker, buiten de 3,90 eur voor de nu geleverde mesjes kunnen ze van mij de RAMBAM krijgen :evil:
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, maar voel me wel gesterkt door alle verhalen die ik hier lees :P

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Ongelezen bericht door Jolijn »

maar voel me wel gesterkt door alle verhalen die ik hier lees

Waarom ga je dan betalen en bellen als je niks besteld hebt?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

BARE4841 schreef:Ook ik heb gisteren een zending scheermesjes van Estelle/Flexifront/Courlux/ Stella Lady ontvangen zonder dat ik me hier op heb/had geabonneerd.
1 ding weet ik in ieder geval wel zeker, buiten de 3,90 eur voor de nu geleverde mesjes kunnen ze van mij de RAMBAM krijgen :evil:
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, maar voel me wel gesterkt door alle verhalen die ik hier lees :P
Uuh.. u gaat betalen, maar beweert niets besteld te hebben?
In dat geval - ik heb ook nog geld nodig - nog wat over?

Maar, serieus - als men u iets toestuurt - dan moet dat dus of op verzoek van u zijn, of een reclame actie van het bedrijf (kijk eens hoe goed ons product X is, hier heeft u een GRATIS sample).
Als het ongevraagd word toegezonden mag u het 'om niet' (dus, zonder betaling) behouden.

De brief met inlog details is leuk - maar soms hebben ze kleine letters in de trant van 'als u inlogt met deze gegevens, bevestigt u het abonnement van 1000 euro/maand' (of een variant hierop).

Vervolg actie: eventueel bellen - en vragen waarom je het krijgt, wie het besteld heeft, hoe/wanneer - en graag een kopie van deze bestelling - want je hebt niets besteld (zeg je - maar nogmaals, waarom dan betalen?) - en omdat jij niets besteld hebt - is er van betaling geen sprake (wettelijke regeling - zie : http://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending )

Bij de link ook een voorbeeldbrief.
Als je dit verstuurt, dan per mail of fax, of aangetekend - zodat het niet 'kwijt raakt' of 'niet aangekomen is' - je hebt dan in elk geval mogelijkheid om verzenden en ontvangen te bewijzen.

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Ongelezen bericht door lelici »

Gewoon negeren. Op gegeven moment stoppen ze er gewoon mee. Nergens op reageren, en vooral niet gaan betalen. Ik spreek uit ervaring!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

lelici schreef:Gewoon negeren. Op gegeven moment stoppen ze er gewoon mee. Nergens op reageren, en vooral niet gaan betalen. Ik spreek uit ervaring!
Totdat ze echt doorzetten en naar de rechter gaan - en de rechter u vraagt waarom u nooit enige actie heeft ondernomen (verwijtbaarheid).

Kim31
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2013 13:56

Re: LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Ongelezen bericht door Kim31 »

Ook ik word gek van die lui!

Ik heb vandaag een brief ontvangen van een incasso Buro genaamd alektum incasso.
De brief gaf een bedrag van 3,90 aan maar met de incassokosten kwam dit op
43,90. Afkomstig van her bedrijf courlux. Beide bedrijven zegt mij niets en ben op google gaan kijken.... Toen zag ik de vele negatieve reactie en verhalen van mensen die opgelicht zijn door deze instanties. Ik heb beide bedrijven gebeld... Courlux heeft een 0900 nummer en mevrouw kent geen klantvriendelijkheid... Ze is onbeschoft enz. Maar goed ik zei mevrouw vertel mij is waarom ik u zou moeten betalen... Toen kwam ze met een verhaald over scheermessjes die ik
Bestel moest hebben... Ik
Begon te lachen en zei nou mevrouw als ik
Die nodig heb ga ik wel ba de drogist... Ik zei ook dat ik
Het toeval vond dat ik verhalen van mensen op internet ( oa bij tros radar) lees waar mensen Vertellen wat mevrouw van courlux te
Vertellen heeft en dat het bij iedereen het zelfde verhaal is en vaak om de zelfde factuur bedragen gaat.... Erg vreemd! Maar goed ik zei
Mevrouw dat ik
Aangifte zou gaan doen bij de politie voor poging tot oplichting en dat ik mijn advocaat in zou schakelen... Haar antwoord was als u die moeite
En tijd erin wilt steken moet u dat doen. Ik heb het gesprek toen beëindigd. Nog geen 2 min na het telefoon gesprek krijg ik opeens een mail van courlux waarin staat bij deze bevestigen wij u dat het lidmaatschap bij ons opgezegd is... Nou ik weet niet maar ik heb nooit een lidmaatschap gehad... Uit eindelijk alektum gebeld maar zoals op internet te lezen is, dat is volgens mij een en dezelfde... Ook daar valt niet meer te praten...

Marga Wubbema
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2014 13:23

Re: LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Ongelezen bericht door Marga Wubbema »

[color=#000000][/color]

Marga Wubbema
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2014 13:23

Re: LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Ongelezen bericht door Marga Wubbema »

Ook ik ben de dupe geworden van Alektum. Heb de politie gebeld....zij gaven mij het advies om mijn klacht door te geven aan www.fraudemeldpunt.nl.

eefieeh
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2015 22:28

Re: LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Ongelezen bericht door eefieeh »

Hoi,

Ik vulde online een survey in, en meestal heb je aan het einde van PROFITEER NU OOK VAN DEZE ACTIES! En dat je dan vervolgens ja, of nee moet aankruisen. Nu heb ik waarschijnlijk in de haast toen de gratis scheermesjes kwamen gewoon ja aan geklikt. Vervolgens kreeg ik later een mail van joh ze worden verzonden dit kost je 3,90. Toen dacht ik jullie doen je best maar... Maar nu heb ik blijkbaar mijn oude adres ingevuld. Daar wonen nu gewoon lieve mensen. Ik kreeg mijn pakketje dus vandaag pas van hun binnen dus retour doen is al telaat(en mammie had het pakketje ook leuk losgerukt want er stond een heel andere achternaam op, althans het leek er een beetje op).

Ze hebben dus niet mijn echte adres, en niet mijn echte achternaam. Maar ik heb geen zin dat er bij hun een deurwaarder voor de deur komt en dat ik dat dan straks heb gedaan? Want zij heeft dat pakketje aan ons gegeven omdat de achternaam er dus op leek, en weet zij veel.

Wat moet ik nu doen? Gewoon die 3,90 betalen? Vind ik opzich niet erg maar wel het feit dat ik nergens echt op OK VERZEND MIJN PRODUCT heb geklikt. Het ging perongeluk, hoe stom dat ook klinkt. De abbo heb ik inmiddels stopgezet via de website en het adres heb ik ook maar even aangepast... Kunnen ze mij nu nog wat maken? Gaan ze de nieuwe bewoners van mijn oude huis terroriseren? Heeft iemand ervaring met soortgelijke verhalen? Het enige wat ik op internet kan lezen zijn verhalen van mensen die zeggen "jooo ik ga eggg nie betalee" en vervolgens houd verdere informatie ook op.

Alvast bedankt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: LET OP: Courlux / Alektum heet nu: Estelle!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

eefieh - betalen, en zo snel mogelijk opzeggen.
Dan moet het goed komen.
3,90 is te overleven denk ik zo

Gesloten