LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketje chocolade gekocht online maar is over de datum

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Pakketje chocolade gekocht online maar is over de datum

Ongelezen bericht door Ainariel »

Ik heb gisteren een pakket ontvangen. Het gaat om een spel chocolade monopoly. Ik had het er net toevallig met iemand over en ik kijk toevallig achterop en zie dat de tht datum al bijna 2 maanden is verstreken.

Ik ben van plan om dit morgen aan een kameraad te geven voor z'n verjaardag, maar nu die over datum is, vind ik dat gewoon niet kunnen.

Ook weet ik dat chocolade niet zo snel kapot gaat, maar met een tht datum geven aan iemand gaat me eigenlijk te ver.

Dus net de klantenservice opgebeld. Kreeg te horen dat ze die klacht al vaker hebben gehoord maar dat de chocolade nog echt wel te eten is. Dat geloof ik ook wel, maar ik ga natuurlijk geen producten over de datum weggeven aan iemand anders. Dat snapte ze nog wel, maar ik had het gevoel dat ze me eigenlijk een zeurkous vond.

Nou is mijn vraag: wat zouden jullie in mijn geval doen? Het liefst stuur ik m zelf terug en wil ik mijn geld terug. Ze heeft al toegezegd dat ik het gehele bedrag (incl verzendkosten) terug krijg. En nog belangrijker: mag je als verkoper spullen verkopen die over de datum zijn? Afgezien van het feit dat ze technisch gezien misschien nog wel jaren eetbaar zijn.

Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Re: Pakketje chocolade gekocht online maar is over de datum

Ongelezen bericht door Ainariel »

Ik heb toch nog even gebeld, want het zat me gewoon niet lekker. Ik mag het spel houden en krijg mijn geld terug gestort. Dat is dan wel weer service. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Pakketje chocolade gekocht online maar is over de datum

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

en nu?nu geef j ehet wel aan je vriend? :lol: :lol: misschien wel wit uitgeslagen die kans zit erin

Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Re: Pakketje chocolade gekocht online maar is over de datum

Ongelezen bericht door Ainariel »

Nou nee, ik heb mijn plan b maar opgezet. Ik zat te twijfelen tussen dit of wat anders. Ik ga vanavond wel kijken, maar die kameraad van me krijgt m niet. Ben echt niet zo cheap om mensen spullen te geven die over de datum zijn. :mrgreen:

Maar ik zit nog wel steeds met de vraag: mag je dingen verkopen die over de datum zijn? Ik persoonlijk vind dat gewoon niet kunnen, als je zoiets in de supermarkt doet, krijg je ook problemen....

stofzuigertje

Re: Pakketje chocolade gekocht online maar is over de datum

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoewel zelfs 2 jaar over datum geen probleem is....

Het mag niet.
Het mag als het duidelijk over datum is niet meer verkocht worden.
Dit is wettelijk geregeld en je krijgt je geld terug.
Omdat het als cadeau gekocht is hoef je ook geen nieuwe met goede datum te accepteren.

Succes in het geld terug halen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Pakketje chocolade gekocht online maar is over de datum

Ongelezen bericht door Brainless »

stofzuigertje schreef:Hoewel zelfs 2 jaar over datum geen probleem is....

Het mag niet.
Het mag als het duidelijk over datum is niet meer verkocht worden.
Dit is wettelijk geregeld en je krijgt je geld terug.
Omdat het als cadeau gekocht is hoef je ook geen nieuwe met goede datum te accepteren.

Succes in het geld terug halen.
Ongekoelde producten mogen gerust verkocht worden na het verstrijken van de THT datum.
http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... -tgt-.aspx
Ongekoeld met THT-datum

Voor producten die je ongekoeld kunt bewaren, is de THT-datum voornamelijk gebaseerd op de kwaliteitseisen aan het product. Denk aan meel, koffie, snoep en frisdranken. Deze producten kunnen vaak nog prima gegeten worden na de THT-datum. Aanbevolen wordt om het zelf te beoordelen door te kijken, ruiken en proeven.

Producten waarvan de THT-datum is verstreken, mogen volgens de wet nog wel worden verkocht en gebruikt. Als dit gebeurt, is dit op verantwoordelijkheid van de verkoper.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Pakketje chocolade gekocht online maar is over de datum

Ongelezen bericht door Jolijn »

stofzuigertje schreef:Hoewel zelfs 2 jaar over datum geen probleem is....

Het mag niet.
Het mag als het duidelijk over datum is niet meer verkocht worden.
Dit is wettelijk geregeld en je krijgt je geld terug.
Omdat het als cadeau gekocht is hoef je ook geen nieuwe met goede datum te accepteren.

Succes in het geld terug halen.
door Ainariel » 24 mei 2013 14:51

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Pakketje chocolade gekocht online maar is over de datum

Ongelezen bericht door kss »

het mag alleen verkocht worden als dit van te voren met de klant zo besproken is en ik neem aan van niet. in dat geval geldt de regel dat het produkt niet deugdelijk is. ook als de waren niet zijn bedorven.

je mag vrijwel alles verhandelen, dus ook rommel, mits dat de afspraak was ;)

Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Re: Pakketje chocolade gekocht online maar is over de datum

Ongelezen bericht door Ainariel »

Het is idd niet met mij overlegd. Ik heb op zich ook geen problemen met producten over de datum. Dat eten we hier doorgaans rustig op (ook vlees, maar dan controleren we het wel eerst). Maar als je een cadeau weggeeft, dan moet dat wel tiptop zijn natuurlijk. ;)

Ze heeft me verzekerd dat ik het geld terug krijg, dus ik vertrouw daar maar op. Mocht ik binnen een week niks hebben terug gekregen, ga ik wel weer bellen, maar aangezien ze moeilijk zijn over de telefoon, neem ik aan dat ze wel doen wat ze beloven.

Ik vind het wel raar dat het blijkbaar wettelijk gezien gewoon kan. Je hebt het wel over etenswaren.

Ainariel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2009 22:17

Re: Pakketje chocolade gekocht online maar is over de datum

Ongelezen bericht door Ainariel »

Ik heb mijn geld teruggestort gekregen. Erg netjes!

Jolien Fabri
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 okt 2013 13:14

Re: Pakketje chocolade gekocht online maar is over de datum

Ongelezen bericht door Jolien Fabri »

Ow vervelend zeg dat ie over datum was, maar ze hebben het gelukkig wel netjes opgelost. Misschien was het een niet zo populair product waardoor het al een tijdje er lag :P

Gesloten