LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te hoge energie rekening
-
Te hoge energie rekening
Hoi,
Ik kon sinds vandaag mijn energie jaarafrekening bekijken via mijn Nuon.nl
Voor een 1 persoon huishouden. ik zit nu sinds 2011 bij Nuon.
elke jaar moet ik bij betalen.
Jaarafrekening 2011-2012 zou ik 2.653 kWh elektriciteit hebben verbruikt.
Dat is volgens Nuon meer dan het gemiddelde in mijn postcode gebied. dit zou zo 1.129 kWh zijn. Ik betaal in 2011 €103,48 p/m
En kreeg dus een jaarafrekening van € 438,17, wat ik moest bijbetalen.
Nu hebben ze mij in 2012 opnieuw ingeschat op z'n €153.86 p/m.
Volgens de Nuon klantenservice zo ik minder kans hebben dat ik het nieuwe jaar weer moet bijbetalen
Ik heb dit jaar 3.353 kWh elektriciteit verbruikt.
En 1.692 m3 gas verbruikt. Nu moet weer bijbetalen. met een bedrag van, € 80,88
En wordt nu weer opnieuw ingeschat op een bedrag van z'n 178,18 p/m
Voor een 1 persoon huishouden
Ik vindt dit zelf erg hoog.
Want ik woon in een duplex woning, boven op een hoek.
het zijn niet echt nieuwe woningen denk dat ze tussen 1960 en 1980 zijn gebouwd.
Er zit nog enkel glas in het gehele huis. heb 2 slaapkamers. waar van 1 aan de woonkamer vast. en 1 met een trap naar boven. ik heb de kachel in de winter af en toe wel eens op 20/21 gehad. maar geregeld stond hij op 18 graden. en zelfs in de zomer rond de 15á 16 graden staan
heb nog een boiler in de keuken boven het aanrecht.
Nu vraag ik mij af waar dit aan ligt.
- de Woning
- De energieleverancier
- Of aan mij zelf
zitten uw/ jullie in de zelfde situatie.
of kunt mij tips geven hoe ik dit moet oplossen
vriendelijke groet Anna Carina
Ik kon sinds vandaag mijn energie jaarafrekening bekijken via mijn Nuon.nl
Voor een 1 persoon huishouden. ik zit nu sinds 2011 bij Nuon.
elke jaar moet ik bij betalen.
Dat is volgens Nuon meer dan het gemiddelde in mijn postcode gebied. dit zou zo 1.129 kWh zijn. Ik betaal in 2011 €103,48 p/m
En kreeg dus een jaarafrekening van € 438,17, wat ik moest bijbetalen.
Nu hebben ze mij in 2012 opnieuw ingeschat op z'n €153.86 p/m.
Volgens de Nuon klantenservice zo ik minder kans hebben dat ik het nieuwe jaar weer moet bijbetalen
Ik heb dit jaar 3.353 kWh elektriciteit verbruikt.
En 1.692 m3 gas verbruikt. Nu moet weer bijbetalen. met een bedrag van, € 80,88
En wordt nu weer opnieuw ingeschat op een bedrag van z'n 178,18 p/m
Voor een 1 persoon huishouden
Ik vindt dit zelf erg hoog.
Want ik woon in een duplex woning, boven op een hoek.
het zijn niet echt nieuwe woningen denk dat ze tussen 1960 en 1980 zijn gebouwd.
Er zit nog enkel glas in het gehele huis. heb 2 slaapkamers. waar van 1 aan de woonkamer vast. en 1 met een trap naar boven. ik heb de kachel in de winter af en toe wel eens op 20/21 gehad. maar geregeld stond hij op 18 graden. en zelfs in de zomer rond de 15á 16 graden staan
heb nog een boiler in de keuken boven het aanrecht.
Nu vraag ik mij af waar dit aan ligt.
- de Woning
- De energieleverancier
- Of aan mij zelf
zitten uw/ jullie in de zelfde situatie.
of kunt mij tips geven hoe ik dit moet oplossen
vriendelijke groet Anna Carina
Re: Te hoge energie rekening
De eerste besparing is om zelf de meterstanden op bv. de 1e van de maand te noteren. Hierdoor gaat u vanzelf al bewuster om met energie.
Verder is een verbruik voor een 1 persoon huishouden ca. 2000 KWh op jaarbasis en het gasverbruik voor een slecht geïsoleerde woning minimaal 1500 M3 op jaarbasis. Verder weet ik niet of u een elektrische boiler of een gasboiler in uw keuken heeft.
Ook de opname data van uw jaarafrekening hoeft natuurlijk niet precies 365 dagen te behappen. Ook hierdoor kan er een verschil ontstaan.
Jantje
Verder is een verbruik voor een 1 persoon huishouden ca. 2000 KWh op jaarbasis en het gasverbruik voor een slecht geïsoleerde woning minimaal 1500 M3 op jaarbasis. Verder weet ik niet of u een elektrische boiler of een gasboiler in uw keuken heeft.
Ook de opname data van uw jaarafrekening hoeft natuurlijk niet precies 365 dagen te behappen. Ook hierdoor kan er een verschil ontstaan.
Jantje
Hoe slechtere een huis geïsoleerd is des te meer er valt te besparen op gas...
Afgelopen winter was strenger dus hogere rekening is dan normaal.
En wat stroom betreft, een vriezer of koelkast met veel ijs erin zal ook meer gebruiken dus houd hem schoon...
En vergeet je nooit een apparaat, vooral nieuwe apparaten eerst kijken wat deze gebruikt voor je iets koopt.
Zo is de losse kast voor digitale TV een energie vreter maar de insteek kaarten van Ziggo of UPC gebruiken niets extra.
En de telefoon lader en zo?
Die blijven ook stroom gebruiken als je ze er niet uit haalde.
En sluit de koelkast nog goed? Want ook een rubber kan stuk of los gaan.
Dus zoek eens uit welk apparaat zoveel gebruikte.
Afgelopen winter was strenger dus hogere rekening is dan normaal.
En wat stroom betreft, een vriezer of koelkast met veel ijs erin zal ook meer gebruiken dus houd hem schoon...
En vergeet je nooit een apparaat, vooral nieuwe apparaten eerst kijken wat deze gebruikt voor je iets koopt.
Zo is de losse kast voor digitale TV een energie vreter maar de insteek kaarten van Ziggo of UPC gebruiken niets extra.
En de telefoon lader en zo?
Die blijven ook stroom gebruiken als je ze er niet uit haalde.
En sluit de koelkast nog goed? Want ook een rubber kan stuk of los gaan.
Dus zoek eens uit welk apparaat zoveel gebruikte.
laten we het er voorlopig eens op houden dat het een electrische boiler isJantje7 schreef:De eerste besparing is om zelf de meterstanden op bv. de 1e van de maand te noteren. Hierdoor gaat u vanzelf al bewuster om met energie.
Jantje
als je daar mee moet douchen wordt het inderdaad een heel dure hobby
gezien de ruiten van enkel glas en het feit dat het een hoekwoning betreft lijkt het gasverbruik mij niet overdreven
-
Kijk of daar een timer op zit of zet er zelf een tijdklok op bespaar je ook weer wat.ruud_a schreef:laten we het er voorlopig eens op houden dat het een electrische boiler isJantje7 schreef:De eerste besparing is om zelf de meterstanden op bv. de 1e van de maand te noteren. Hierdoor gaat u vanzelf al bewuster om met energie.
Jantje
als je daar mee moet douchen wordt het inderdaad een heel dure hobby
gezien de ruiten van enkel glas en het feit dat het een hoekwoning betreft lijkt het gasverbruik mij niet overdreven
En grote boiler +120 liter is erg onzuinig en laat hem opwarmen al je het echt gaat gebruiken.
-
Hoi.
Ik heb goeie vriezer waar geen ijs in kan komen.
de wasmachine is van energielabel A
en de droger ook energielabel A of B.
Gebruik heel weinig. eigenlijk meer voor de dekbedovertrekken enzo.
Ik denk toch dat het door de enkele beglazing komt.
als ik op de bank zit (zat) voel(de) ik in (winter) de kou in mijn nek.
als je tegen sommige het raam tikt of klopt trilt het wat. voor als ik mijn huisdeur dicht doe.trilt het keuken raam heel erg. Ik weet ook niet of het zin heeft om naar een andere energie leverancier te gaan.
ik vind voor een duplex bovenwoning op een hoekje met 2 slaapkamers en enkele beglazing een stroom/gastarief van +/- € 187,- p/m erg veel.
want als ik de woning van mijn vader vergelijk. hij zit in een rijtjeswoning. op een hoekje.
3 slaapkamers. wel dubbelbeglazing , en de kachel dagelijks, ook nachts op 21,5 graden heeft staan
En hij betaald 161,- p/m.
Ik heb weet niet wat voor boiler het is maar er zit een sticker van de energieservice Friesland op.
als je tegen sommige het raam tikt of klopt trilt het wat. voor als ik mijn huisdeur dicht doe.trilt het keuken raam heel erg. Ik weet ook niet of het zin heeft om naar een andere energie leverancier te gaan.
ik vind voor een duplex bovenwoning op een hoekje met 2 slaapkamers en enkele beglazing een stroom/gastarief van +/- € 187,- p/m erg veel.
want als ik de woning van mijn vader vergelijk. hij zit in een rijtjeswoning. op een hoekje.
3 slaapkamers. wel dubbelbeglazing , en de kachel dagelijks, ook nachts op 21,5 graden heeft staan
Ik heb weet niet wat voor boiler het is maar er zit een sticker van de energieservice Friesland op.
Dat is volgens Nuon meer dan het gemiddelde in mijn postcode gebied. dit zou zo 1.129 kWh zijn
Aan dit soort kreten zou ik me niet teveel storen.
Ik vind met name je elektriciteitsverbruik nogal hoog en zeker het meer verbruik tov het jaar daarvoor.
Dat is volgens Nuon meer dan het gemiddelde in mijn postcode gebied. dit zou zo 1.129 kWh zijn
Aan dit soort kreten zou ik me niet teveel storen.
Ik vind met name je elektriciteitsverbruik nogal hoog en zeker het meer verbruik tov het jaar daarvoor.
-
Oh ik heb wel ijs in mijn vriezer hertog,ben &Jerry,sdierenvriend22 schreef:Hoi.
21,5 graden dan is het hier vies warm in huis en s,nachts snap ik helemaal niet want onder mijn dekbed is het ook wel 25 graden en stook ik voor niks en doe dat dan ook niet.ook die bedragen moet je niet naar kijken wij betalen ook maar 70 euro per maand aan gas/licht en zijn met 6 personen.misschien huurder vragen voor energie maatregelen ,bv dubbelglas en type boiler wel vaak onderop.
als je naar een andere leverancier gaat wordt je verbruik er niet minder op. je voelt 's winters de kou in je nek en je vraagt je af waarom je zoveel verstookt??? als je echt wil besparen zal je moeten gaan isoleren.dierenvriend22 schreef:Hoi.
-
Uiteraard ieder jaar overstappen je verbruik wordt niet minder maar je totale nota wel:-)
Komt door de welkomspremie en die kan in aantal gevallen wel ruim 300 euro zijn dat is toch een leuke besparing iedere jaar weer. Wil je minder energie verbruiken zal je moeten isoleren.
Komt door de welkomspremie en die kan in aantal gevallen wel ruim 300 euro zijn dat is toch een leuke besparing iedere jaar weer. Wil je minder energie verbruiken zal je moeten isoleren.
@ Slobberbone
€ 300,- premie voor 1 jaar ??? Bij opzeggen € 300,- boete wegens contract te vroeg opzeggen.
Staar je daar niet op blind..
Inderdaad de verhuurder vragen om een betere isolatie, dat levert in elk geval een behoorlijke besparing op.
Jantje
€ 300,- premie voor 1 jaar ??? Bij opzeggen € 300,- boete wegens contract te vroeg opzeggen.
Inderdaad de verhuurder vragen om een betere isolatie, dat levert in elk geval een behoorlijke besparing op.
Jantje
-
Jantje7 schreef:@ Slobberbone
Jantje
Jazeker dat is voor gekomen zelf 325 euro, uiteraard wel je contract uitdienen.
als u de koude wind in uw nek voelt zou een paar dikke gordijnen al een hoop kunnen schelendierenvriend22 schreef:Hoi.
en voor een dierenvriend doet een warme kat op schoot ook wonderen
-
hoi,
Hahaha, heb een kat die op schoot zit.
heb de gordijnen vaak dicht .i.v.m. de kou.
verder zou ik eerst maar eens bellen.
misschien wordt ik daar wijzer van.
en isoleren , enge tips hoe.
het is een huur woning,
dus dubbele beglazing laten zetten doen ze niet. zijn de woningen te oud voor.
anders is verhuizen misschien een optie.
het is een huur woning,
die dikke gordijnen leken me al een goede tipdierenvriend22 schreef:hoi,
het is een huur woning,
dat die kat op schoot zit verbaast me niets in zo'n koud huis
die kat van mij wil ook altijd op schoot zitten bij voorkeur languit op mijn knieen als mijn benen languit op een bankje liggen
maar omdat dat nogal pijnlijk wordt leg ik hem naast me
dan kijkt hij me eens beledigd aan van moet dat miauw?
en na een kwartiertje schuift er heel voorzichtig een pootje naar voren
dan schuift de voorkant va het lichaam naar voren en volgt heel langzaam het tweede pootje
en zo schuift hij heel langzaam door tot hij weer languit op mijn knieen ligt
en dat beest maar denken dat ik het niet merk
ik las ook nog iets over een trap omhoog [of omlaag als je aan de aan de andere kant staat]
valt daar niets dicht te maken?
maar om eerlijk te zijn zou ik kiezen voor de optie verhuizen als dat mogelijk is
wel de kat meenemen bij de bezichtiging