LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso Unie wil incasseren bij mij ipv ex partner

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Miranda7
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2013 12:01

Incasso Unie wil incasseren bij mij ipv ex partner

Ongelezen bericht door Miranda7 »

Hallo beste forumleden

Ik wil jullie eens je mening vragen.

Ik heb 7 jaar geleden een realtie gehad met een man uit Marokko. We hebben 18 maanden samengewoond in een woning in Lelystad. Toen was de relatie voorbij en hij keerde terug naar Marokko.

We hebben wat betalingsproblemen gehad. We waren allebei werkeloos en zo jong als we waren hebben we niet altijd de juiste keuzes gemaakt. Zo zijn er onder meer huurschulden ontstaan.

3 jaar geleden heb ik na discussie de helft van de achterstallige huursom in termijnen gaan betalen. Een jaar geleden was dat afbetaald. Nu wil men dat ik de andere helft ook ga betalen maar ik heb hen destijds heel duidelijk aangegeven dat ze dat maar bij mijn ex partner moeten gaan halen. Nu is het uitbesteed aan incasso unie en zojuist (!) Zondag dus, stond er iemand van dat bedrijf op mijn stoep om mij vriendelijk doch heel dringend te verzoeken snel te betalen.

Nogmaals uitgelegd dat hij toch echt bij mijn ex moet zijn, daar nam hij geen genoegen mee.

Ik heb nu mijn leven goed op de rit. Een hardstikke lieve vriend, een leuk dochtertje, en we kunnen zelfs in de zomer een kleine vakantie plannen en ik wil dat niet laten vergallen door die oude schuld die nota bene nijn ex heeft veroorzaakt.

Ik heb mijn deel betaald, voor de rest moeten ze maar bij mijn ex zijn. Ik heb ze zelfs het adres gegeven waar hij woont. Kan men van mij meer verwachten?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Incasso Unie wil incasseren bij mij ipv ex partner

Ongelezen bericht door Barman »

Miranda7 schreef: Ik heb mijn deel betaald, voor de rest moeten ze maar bij mijn ex zijn.
Zo werkt het helaas niet. Jullie zijn beiden verantwoordelijk voor die schuld en ze halen het gewoon bij de persoon die ze kunnen vinden. Dat mogen ze. Aan jou de taak dan om het op je ex te verhalen.

Tenzij jij nooit op dat huurcontract gestaan hebt.

thecure
Berichten: 2709
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Incasso Unie wil incasseren bij mij ipv ex partner

Ongelezen bericht door thecure »

Miranda7 schreef:Hallo beste forumleden

Ik wil jullie eens je mening vragen.

Ik heb 7 jaar geleden een realtie gehad met een man uit Marokko. We hebben 18 maanden samengewoond in een woning in Lelystad. Toen was de relatie voorbij en hij keerde terug naar Marokko.

We hebben wat betalingsproblemen gehad. We waren allebei werkeloos en zo jong als we waren hebben we niet altijd de juiste keuzes gemaakt. Zo zijn er onder meer huurschulden ontstaan.

3 jaar geleden heb ik na discussie de helft van de achterstallige huursom in termijnen gaan betalen. Een jaar geleden was dat afbetaald. Nu wil men dat ik de andere helft ook ga betalen maar ik heb hen destijds heel duidelijk aangegeven dat ze dat maar bij mijn ex partner moeten gaan halen. Nu is het uitbesteed aan incasso unie en zojuist (!) Zondag dus, stond er iemand van dat bedrijf op mijn stoep om mij vriendelijk doch heel dringend te verzoeken snel te betalen.

Nogmaals uitgelegd dat hij toch echt bij mijn ex moet zijn, daar nam hij geen genoegen mee.

Ik heb nu mijn leven goed op de rit. Een hardstikke lieve vriend, een leuk dochtertje, en we kunnen zelfs in de zomer een kleine vakantie plannen en ik wil dat niet laten vergallen door die oude schuld die nota bene nijn ex heeft veroorzaakt.

Ik heb mijn deel betaald, voor de rest moeten ze maar bij mijn ex zijn. Ik heb ze zelfs het adres gegeven waar hij woont. Kan men van mij meer verwachten?
maar even bewaren, voor het geval dat...
Laatst gewijzigd door thecure op 26 mei 2013 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Incasso Unie wil incasseren bij mij ipv ex partner

Ongelezen bericht door ruud_a »

thecure schreef:
Miranda7 schreef:Hallo beste forumleden

Ik wil jullie eens je mening vragen.

Ik heb 7 jaar geleden een realtie gehad met een man uit Marokko. We hebben 18 maanden samengewoond in een woning in Lelystad. Toen was de relatie voorbij en hij keerde terug naar Marokko.

We hebben wat betalingsproblemen gehad. We waren allebei werkeloos en zo jong als we waren hebben we niet altijd de juiste keuzes gemaakt. Zo zijn er onder meer huurschulden ontstaan.

3 jaar geleden heb ik na discussie de helft van de achterstallige huursom in termijnen gaan betalen. Een jaar geleden was dat afbetaald. Nu wil men dat ik de andere helft ook ga betalen maar ik heb hen destijds heel duidelijk aangegeven dat ze dat maar bij mijn ex partner moeten gaan halen. Nu is het uitbesteed aan incasso unie en zojuist (!) Zondag dus, stond er iemand van dat bedrijf op mijn stoep om mij vriendelijk doch heel dringend te verzoeken snel te betalen.

Nogmaals uitgelegd dat hij toch echt bij mijn ex moet zijn, daar nam hij geen genoegen mee.

Ik heb nu mijn leven goed op de rit. Een hardstikke lieve vriend, een leuk dochtertje, en we kunnen zelfs in de zomer een kleine vakantie plannen en ik wil dat niet laten vergallen door die oude schuld die nota bene nijn ex heeft veroorzaakt.

Ik heb mijn deel betaald, voor de rest moeten ze maar bij mijn ex zijn. Ik heb ze zelfs het adres gegeven waar hij woont. Kan men van mij meer verwachten?

dit hadden we al gelezen, staat bovenaan???

thecure
Berichten: 2709
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Incasso Unie wil incasseren bij mij ipv ex partner

Ongelezen bericht door thecure »

ja, maar zoals je als vaste bezoeker van dit forum wel weet, 'verdwijnen' deze berichten wel eens plotseling... :wink:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Incasso Unie wil incasseren bij mij ipv ex partner

Ongelezen bericht door ruud_a »

thecure schreef:ja, maar zoals je als vaste bezoeker van dit forum wel weet, 'verdwijnen' deze berichten wel eens plotseling... :wink:
niet zo gemakszuchtig
zet dat er dan gewoon bij
ik weet dat het morgen weer maandag is, maar toch...

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Incasso Unie wil incasseren bij mij ipv ex partner

Ongelezen bericht door Shine »

Indien het huurcontract destijds op uw en/of uw beider naam stond, ja dan mag de verhuurder de volledige schuld op u verhalen.
Het feit dat u aan de verhuurder het adres van uw ex in Marokko hebt gegeven pleit u niet vrij. U zult begrijpen dat een verhuurder, of willekeurige organisatie niet achter uw ex aan gaat. Dat is iets wat onder uw verantwoordelijkheid valt. Verhuurders bemoeien zich niet met echtelijke scheidingen of verbroken relaties, zij gaan hier niet tussen staan, wat volkomen terecht is.

Er zit voor u niets anders op dan het restbedrag ook te gaan betalen en dan zelf op zoek gaan naar en contact zoeken met uw ex en zelf proberen nog wat centjes bij hem los te peuteren.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Incasso Unie wil incasseren bij mij ipv ex partner

Ongelezen bericht door Jolijn »

Shine schreef:Indien het huurcontract destijds op uw en/of uw beider naam stond, ja dan mag de verhuurder de volledige schuld op u verhalen.
Het feit dat u aan de verhuurder het adres van uw ex in Marokko hebt gegeven pleit u niet vrij. U zult begrijpen dat een verhuurder, of willekeurige organisatie niet achter uw ex aan gaat. Dat is iets wat onder uw verantwoordelijkheid valt. Verhuurders bemoeien zich niet met echtelijke scheidingen of verbroken relaties, zij gaan hier niet tussen staan, wat volkomen terecht is.

Er zit voor u niets anders op dan het restbedrag ook te gaan betalen en dan zelf op zoek gaan naar en contact zoeken met uw ex en zelf proberen nog wat centjes bij hem los te peuteren.
Er vanuit gaande dat het huurcontract op naam van beiden stond:
Verhuurder gaat toch ook achter TS aan?
De ex valt niet onder verantwoordelijkheid van TS, TS is alleen het bokje als ex niet wil/kan betalen.
Het is wel idd het makkelijkst om bij TS verhaal te halen, die heeft al een gedeelte betaald en is bekend bij verhuurder.

TS zou met de noorderzon kunnen vertrekken, misschien dat verhuurder de adresgegevens van ex dan wel interessant vindt.

Gesloten