LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC laagste prijsgarantie

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Kevin-Utrecht

BCC laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Kevin-Utrecht »

Mijn vaatwasser ging kapot en net als iedere andere ging ik op zoek naar een nieuwe. Omdat BCC bij mijn werk om de hoek zit, liep ik daar naar binnen en liet ik mij informeren over een nieuwe vaatwasser. Na een aantal modellen te hebben bekeken kwam ik uit op een Bosch van 649 euro. Omdat ik een bedrag van rond de 500 euro in gedachten had besloot ik het even in gedachten te houden en het op me in te laten werken. Omdat ik op de meubelboulevard nog iets voor mijn keuken moest doen, begaf ik me naar een keukenboer alwaar ik tot mijn verbazing exact dezelfde vaatwasser aantrof voor een bedrag van 489 euro. Omdat ik dezelfde dag een nieuwe vaatwasser wilde en deze een week levertijd had besloot ik om een offerte te vragen en deze kreeg ik ook.
Toen ik terugkeerde in de winkel van BCC werd ik met een brede lach begroet door de verkoper die mij eerder hielp. Ik vroeg hem wanneer de vaatwasser geleverd kon worden waarop hij antwoordde dat hij dit binnen 2 dagen kon leveren. Hierop gaf ik aan dat ik de vaatwasser wilde bestellen maar graag voor de prijs waarvoor de keukenboer deze aanbood. Hierop vertrok zijn gezicht naar een zuurdere blik en hij haalde er vrij fel een lijst bij met winkels waarmee BCC de prijzen vergeleek. Hierop kreeg ik een lijstje onder mijn neus geschoven waarop ongeveer 20 winkels stonden. Alleen deze winkels zouden zij in meegaan en anders niet. Toen ik aangaf dat de laagste prijsgarantie van BCC een wassen neus was omdat ik absoluut bij een gerenommeerde keukenzaak geweest ben en zij het apparaat net zo nieuw konden leveren sprong zelfs een collega en de filaalhouder er bovenop met de opmerking dat ik geen gelijk had en dat ze wel degelijk laagste prijsgarantie bieden. Ze geloven er zelf stellig in. In mijn ogen is laagste prijsgarantie een service waarin je aanbied met de prijs mee te gaan als je een artikel elders lager geprijsd treft. Niet volgens BCC. Na zoveel vijandigheid besloot ik de verkoper te bedanken voor de service en heb ik de vaatwasser bij Saturn aangeschaft,alwaar ik de prijs betaalde die ik wilde. Ik heb BCC gemaild over het voorval en deze wijzen op de voorwaarden op de site. Ik,als vaste klant van BCC zal dus voortaan mijn spullen bij Saturn halen. Jammer dat winkels mogen adverteren met een laagste prijsgarantie die totaal geen laagste prijsgarantie is. Let wel, de keukenwinkel is een duurdere keukenwinkel die toevallig een actie had op dit model, dus geen internetaanbieding of internetwinkel

bprosman

Re: BCC laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door bprosman »

Let wel, de keukenwinkel is een duurdere keukenwinkel die toevallig een actie had op dit model,
Vaak sluiten ze die (acties) ook nog uit. BCC en Mediamarkt hebben er ook een handje van om bij een fabrikant een speciaal model/type te bestellen wat niet te vergelijken valt.

Kevin-Utrecht

Klopt, maar op de offerte stond geen informatie over dat het een actie betrof. Het was een achtie die men instore voerde. Dus dit was niet te controleren en hier hebben ze ook helemaal geen moeite voor gedaan. Ze kwamen gelijk met een lijst. Saturn pakte het heel sportief op. Relaxte verkoper ook. Alleen al daarom ga ik voortaan daarheen. Bij BCC dook die filiaalhouder er meteen bij op.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Er zitten gewoon heel duidelijke voorwaarden aan die laagste prijs garantie en dat verschilt per winkel. Internetprijzen gelden bij de meeste ook niet. Als jij normaal had onderhandeld, had je bij BCC vast ook de prijs gekregen die je nu bij Saturn betaald hebt.

louella

Ongelezen bericht door louella »

Een kennis en wij kochten een Bosch wasmachine en een nieuwe Bosch condensdroger.

Zij kochten via een webwinkel en wij bij Expert. Het prijsverschil van de condensdroger was
gelijk. Via de webshop was de wasmachine 200 goedkoper dan bij Expert.

Om een kort verhaal lang te maken:

Wij wonen 3 hoog op een flat en de kennis 2 hoog. Bij Expert werd alles naar etage 3 gebracht
en geïnstalleerd met een prima uitleg. En bij de kennis werd afgeleverd tot aan de voordeur daar namen
ze geen genoegen mee. De besteldienst moest een extra kracht inschakelen om te helpen sjouwen en er moest een installateur komen om de handel aan te sluiten.

Meerprijs 350 euro geef mij maar de vakman :D

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Kevin-Utrecht schreef:Klopt, maar op de offerte stond geen informatie over dat het een actie betrof. Het was een achtie die men instore voerde. Dus dit was niet te controleren en hier hebben ze ook helemaal geen moeite voor gedaan. Ze kwamen gelijk met een lijst. Saturn pakte het heel sportief op. Relaxte verkoper ook. Alleen al daarom ga ik voortaan daarheen. Bij BCC dook die filiaalhouder er meteen bij op.
Bcc doet niet precies wat u wil en is een vreselijke zaak
Saturn doet wel wat u wil en is een super zaak.

Bedankt voor de info. Kunnen we allemaal naar saturn.

Of natuurlijk naar de keukenboer die nooit meer een offerte op papier geeft....

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

ik vraag me eigenlijk af waarom hij de vaatwasser niet bij die keukenboer heeft gekocht.
ik vind zelf zowel Mediamarkt als Saturn en BCC prut winkels, waar totaal geen kennis van de door hun verkocht spullen aanwezig is.
ik vroeg bij Saturn naar het verschil tussen een warmtepompdroger en een (gewone)condensdroger en ik kreeg als antwoord dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt en meer persoonlijke smaak is. Daar zakt dus je broek vanaf

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

BCC is duidelijk ten aanzien van hun prijsgarantie.
Zie: http://www.bcc.nl/info/altijd-de-beste-prijs.html

Wat ik van u echter niet begrijp: u had een offerte van een keukenboer, maar hebt hem uiteindelijk bij Saturn gekocht?! Terwijl de prijs van de keukenboer de prijs was die u er voor wilde betalen. Tenzij de levertijd hier het bezwaar was.
Overigens staat Saturn wél in het lijstje van BCC. U had hem dus rustig bij BCC kunnen kopen tegen de prijs die Saturn er voor vraagt.

@Algemeen: Overigens is mijn ervaring met Saturn goed. Zoals bij iedere winkel of webshop het geval is, soms zal het mis gaan. Vervelend als het jou net betreft.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Kevin-Utrecht schreef: Hierop vertrok zijn gezicht naar een zuurdere blik en hij haalde er vrij fel een lijst bij met winkels waarmee BCC de prijzen vergeleek. Hierop kreeg ik een lijstje onder mijn neus geschoven waarop ongeveer 20 winkels stonden. Alleen deze winkels zouden zij in meegaan en anders niet.
Op de BCC website staan laagste prijs voorwaarden:
http://www.bcc.nl/info/altijd-de-beste-prijs.html
Hier staat inderdaad een lijst met concurrenten, echter dat gaat alleen over internet aanbiedingen.
Voor prijsvergelijk in fysieke winkels geldt die lijst niet maar geldt de beperking: "Vergelijkbare concurrent in straal 20 km."

Kevin-Utrecht

crazyme schreef:
Kevin-Utrecht schreef:Klopt, maar op de offerte stond geen informatie over dat het een actie betrof. Het was een achtie die men instore voerde. Dus dit was niet te controleren en hier hebben ze ook helemaal geen moeite voor gedaan. Ze kwamen gelijk met een lijst. Saturn pakte het heel sportief op. Relaxte verkoper ook. Alleen al daarom ga ik voortaan daarheen. Bij BCC dook die filiaalhouder er meteen bij op.
Bcc doet niet precies wat u wil en is een vreselijke zaak
Saturn doet wel wat u wil en is een super zaak.

Bedankt voor de info. Kunnen we allemaal naar saturn.

Of natuurlijk naar de keukenboer die nooit meer een offerte op papier geeft....
Het gaat er niet alleen om wat BCC niet en Saturn wel deed, het gaat mij om de felheid waarmee er bovenop het voorkomen van een prijsverlaging gesprongen werd door mensen die er niks mee te maken hebben. Wellicht dat we met normaal onderhandelen elkaar ergens in het midden hadden kunnen treffen, echter waren ze zo bezig met mij wijzen op de voorwaarden dat een normale discussie nooit meer had kunnen plaatsvinden.
Shine schreef:BCC is duidelijk ten aanzien van hun prijsgarantie.
Zie: http://www.bcc.nl/info/altijd-de-beste-prijs.html

Wat ik van u echter niet begrijp: u had een offerte van een keukenboer, maar hebt hem uiteindelijk bij Saturn gekocht?! Terwijl de prijs van de keukenboer de prijs was die u er voor wilde betalen. Tenzij de levertijd hier het bezwaar was.
Overigens staat Saturn wél in het lijstje van BCC. U had hem dus rustig bij BCC kunnen kopen tegen de prijs die Saturn er voor vraagt.

@Algemeen: Overigens is mijn ervaring met Saturn goed. Zoals bij iedere winkel of webshop het geval is, soms zal het mis gaan. Vervelend als het jou net betreft.
Ik heb het model bij de Saturn gekocht omdat het toeval wilde dat zij hem netjes in het magazijn hadden staan en ik deze zo achterin de auto kon schuiven.De keukenboer had een levertijd.

En natuurlijk als je de site uiteindelijk bekijkt is de laagste prijsgarantie duidelijk.Het duidelijkst is dat het geen laagste prijsgarantie meer is met zoveel uitzonderingen

Kevin-Utrecht

16again schreef:
Kevin-Utrecht schreef: Hierop vertrok zijn gezicht naar een zuurdere blik en hij haalde er vrij fel een lijst bij met winkels waarmee BCC de prijzen vergeleek. Hierop kreeg ik een lijstje onder mijn neus geschoven waarop ongeveer 20 winkels stonden. Alleen deze winkels zouden zij in meegaan en anders niet.
Op de BCC website staan laagste prijs voorwaarden:
http://www.bcc.nl/info/altijd-de-beste-prijs.html
Hier staat inderdaad een lijst met concurrenten, echter dat gaat alleen over internet aanbiedingen.
Voor prijsvergelijk in fysieke winkels geldt die lijst niet maar geldt de beperking: "Vergelijkbare concurrent in straal 20 km."
Volgens de verkoper en filiaalhouder zijn dit alle winkels waarmee BCC vergelijkt,of het nou internetwinkel of fysieke winkel is. Dus al had ik een offerte gehad van de witgoedboer op de hoek, deze had op de lijst moeten staan om de "laagste prijsgarantie" in werking te kunnen laten treden

crazyme

Je hebt een verkoper gehad die misschien niet zo handig heeft gereageerd.

Get over it.

kss

Ongelezen bericht door kss »

.De keukenboer had een levertijd.
de bcc heeft een "beste prijs garantie", dus niet de laagste dus en als voorwaarde dat het alternatief direct leverbaar is. nu is dit laatste een beetje vreemd, want je kon bij de bcc kopen en binnen 14dagen kijken of het bij de ander direct leverbaar was onder dezelfde AV.

dit soort service garanties werken alleen goed als je al iets hebt gekocht en de winkelprijs binnen 14 dagen omlaag gaat.

Kevin-Utrecht

Allereerst heb ik een hekel aan afwassen. Vandaar dat ik het snel geregeld hebben. Ten 2e geeft de klantenservice van BCC mij middels een mail gelijk.Een quote uit de mail±

"Wat op de website wordt aangegeven gaat alleen over de enkele internet aanbieders waar wij in meegaan.
Verder gaan wij ook mee met fysieke winkels welke binnen een straal van 20 km bij de winkel vandaan liggen.
Internet aanbieders welke een lagere prijs aanbieden en niet zijn opgenomen in de lijst met con collega's kunnen deze prijs hanteren vanwege het feit dat er geen fysieke winkels zijn waardoor zij de prijs goedkoper kunnen aanbieden. "

ik had een offerte van een fysieke winkel binnen een straal van 2 km van de betreffende vestiging

Kevin-Utrecht

crazyme schreef:Je hebt een verkoper gehad die misschien niet zo handig heeft gereageerd.

Get over it.
Beste crazyme

zelf ben ik ook filiaalmanager in een winkel. Ik weet hoe een verkoper dient te reageren, want ik beoordeel 2 keer per jaar een heel team en ik zorg voor kwaliteit op de winkelvloer. Het feit dat zowel een verkoper en een filiaalhouder op deze manier reageren geeft aan dat ze zelf niet weten hoe het werkt. De klantenservice geeft mij gelijk middels een mail, dus dit soort rare reacties van jou, die ik in bijna ieder thread tegenkom is een beetje onnodig.Ik ben al langer bezoeker van deze site en zie bijna overal wel een reactie van je waarin je dolgraag je gelijk wil. Bij deze zit je ernaast :wink:

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Heeft BCC u in de mail ook toegezegd dat ze richting het betreffende filiaal met haar medewerkers actie zullen ondernemen. Er voor gaan zorgen dat hun medewerkers goed op de hoogte zullen zijn van hun eigen 'beste deal/prijs' voorwaarden? Want anders schiet het namelijk nog niet echt op bij een eventuele volgende keer hetzij bij u, hetzij bij een andere klant. :-(

Kevin-Utrecht

Shine schreef:Heeft BCC u in de mail ook toegezegd dat ze richting het betreffende filiaal met haar medewerkers actie zullen ondernemen. Er voor gaan zorgen dat hun medewerkers goed op de hoogte zullen zijn van hun eigen 'beste deal/prijs' voorwaarden? Want anders schiet het namelijk nog niet echt op bij een eventuele volgende keer hetzij bij u, hetzij bij een andere klant. :-(
Allereerst heb ik gevraagd inderdaad hoe dat zit met die instructies. Het is vreemd dat een verkoper en een manager niet weten hoe ze een garantie moeten toepassen. Daarbij heb ik inderdaad ook gevraagd of en welke stappen BCC hierin onderneemt. Ik wacht rustig op een reactie van BCC. Moet wel zeggen dat de klantenservice snel reageert. Iets wat niet van iedere klantenservice gezegd kan worden.

crazyme

Kevin-Utrecht schreef:
crazyme schreef:Je hebt een verkoper gehad die misschien niet zo handig heeft gereageerd.

Get over it.
Beste crazyme

zelf ben ik ook filiaalmanager in een winkel. Ik weet hoe een verkoper dient te reageren, want ik beoordeel 2 keer per jaar een heel team en ik zorg voor kwaliteit op de winkelvloer. Het feit dat zowel een verkoper en een filiaalhouder op deze manier reageren geeft aan dat ze zelf niet weten hoe het werkt. De klantenservice geeft mij gelijk middels een mail, dus dit soort rare reacties van jou, die ik in bijna ieder thread tegenkom is een beetje onnodig.Ik ben al langer bezoeker van deze site en zie bijna overal wel een reactie van je waarin je dolgraag je gelijk wil. Bij deze zit je ernaast :wink:
Man, wat maak jij je druk om niets.

Kevin-Utrecht

Ik maak me niet druk. Maar als je geen reactie kan geven die iets toevoegt aan een discussie, geef dan geen reactie...

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ts heeft toch gelijk, deze winkel zou mee moeten tellen aangezien hij binnen een straal van 20 km ligt.
Alleen wel het feit dat de vaatwasser bij de keukenboer in de 'aanbieding' was zou een rol kunnen spelen.

Gesloten