Ook mijn Samsung Galaxy S3 deed de radio van de Renault Megane Estate 2010 vastlopen. De oorzaak is waarschijnlijk een te groot telefoonboek in de telefoon. De autoradio kan dit blijkbaar niet aan.
Mijn oplossing:
1. Bluetooth op telefoon uitzetten om koppelen te voorkomen.
2. Accu 10 seconden loskoppelen. De radio speelde weer.
3. De Telefoon verwijderen uit de Bluetooth lijst van de auto.
4. Opnieuw de telefoon aanmelden bij de radio
5. Sta niet toe dat het telefoonboek worden uitgelezen door de radio!
6. Geef aan dat dat altijd zo moet in dezelfde Bluetooth sectie van de telefoon.
7. Het pairen verder afmaken.
Het nadeel is dat je niet meer met de stuurbediening door de telefoon-contacten kan, maar even je telefoonboek van de auto zelf uitbreiden met de nodige nummers en je bent weer in bedrijf.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bluetooth autoradio kan niet tegen bluetooth, garantie?
Re: Bluetooth autoradio kan niet tegen bluetooth, garantie?
Ook ik heb hetzelfde probleem,
Pas de Samsung galaxy s3 mini gekocht en sinds ik hem verbonden heb met de autoradio van men Renault megane, slaat de radio tilt.
Ben dus blij hier een oplossing te vinden.
Teung, kan je me even verduidelijken wat ik precies moet doen in jouw stap 6?
Waar precies in welk menu van de galaxy kan ik dit zo instellen?
Pas de Samsung galaxy s3 mini gekocht en sinds ik hem verbonden heb met de autoradio van men Renault megane, slaat de radio tilt.
Ben dus blij hier een oplossing te vinden.
Teung, kan je me even verduidelijken wat ik precies moet doen in jouw stap 6?
Waar precies in welk menu van de galaxy kan ik dit zo instellen?
Misschien is het probleem inmiddels al opgelost, maar anders kun je het volgende doen (op de Galaxy S3):
- Ga naar "Instellingen",
- Bij Apparaat kies je "Applicatiebeheer",
- Veeg over je scherm van rechts naar links tot je "Alles" v/d applicaties ziet,
- Kies "Bluetooth delen",
- Zet "Gedwongen stoppen" uit.
Probeer nu weer opnieuw verbinding te maken met de radio, en laat ook het telefoonboek inlezen in de radio.
Alle functies werken zoals het hoort, dus ook stuurbediening, het telefoonboek kan doorlopen worden enz.
Bij mij werkt het prima.
Succes.
- Veeg over je scherm van rechts naar links tot je "Alles" v/d applicaties ziet,
Probeer nu weer opnieuw verbinding te maken met de radio, en laat ook het telefoonboek inlezen in de radio.
Alle functies werken zoals het hoort, dus ook stuurbediening, het telefoonboek kan doorlopen worden enz.
Bij mij werkt het prima.
Succes.
Het gaat om een SII aldus TS.ESC schreef:Misschien is het probleem inmiddels al opgelost, maar anders kun je het volgende doen (op de Galaxy S3):
Bij mij werkt het prima.
Succes.
Ja maar de S2 en S3 zijn software technisch grotendeels gelijk dus het verbaasd me niks dat de S3 ook problemen geeft. Overigens hielp het trucje met de accu loskoppelen bij mij ook niet.sjohie schreef:Het gaat om een SII aldus TS.ESC schreef:Misschien is het probleem inmiddels al opgelost, maar anders kun je het volgende doen (op de Galaxy S3):
Bij mij werkt het prima.
Succes.