LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuurderheffing is gewoon extra belasting voo rburgers!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Appel-Kers

Verhuurderheffing is gewoon extra belasting voo rburgers!

Ongelezen bericht door Appel-Kers »

Help mij begrijpen.

+ Het gedrocht van Steffie Bok/VVD, heet toch een verhuurderheffing. Waarom betaalt de huurder deze dan?

+ Politiek is boos op woningcorporaties omdat zij projecten stilleggen, zogezegd omdat zijzelf 1.75miljard moeten afstaan aan de roverheid. Maar dit wordt toch al gedekt door de huurder middels de nieuwe wetgeving niet dan. Wat is dit dan voor schijnheilige vertoon/poppenkast?

+ Dit voorstel was er toch eerst zogenaamd om scheefhuurders aantepakken. Waarom draaien minima-huishoudens in sociale huurwoningen hier dan ook voor op?

+ "Onder bepaalde omstandigheden kunnen chronisch zieken en gehandicapten worden ontzien als zij hierdoor in inkomen achteruit gaan". Dit prijkt zo in de media zonder verdere uitleg. Staat goed. Maar wanneer je verder op inetrnet leest, zal blijken dat dit alleen geldt voor chronisch zieken/gehandicapten met een aangepaste woning mbt de handicap.

Verder denk ik dat mensen die een dik inkomen hebben maar "scheefhuren" helemaal niet zullen schrikken van deze verhoging. Die kunnen zij makkelijk betalen. En aangezien zij toch geen hypotheek krijgen blijven zij zitten waar zij zitten. Hoe duur kan een sociale huurwoning nou zijn. Maar eris wel een groot verschil tussen iemand met een inkomen van 336000 of meer per jaar en iemand met een inkomen van maar 13000 aan inkomen per jaar. Weer worden de zwakkeren het hardst gepakt!

Oja onze overbtaalde uitkeringtrekkers in Den-haag kunnen weer lekker hun villa laten vebouwen. Want de btw hiervoor is omlaag gegaan naar 6%. hatsikidee!

Appel-Kers

Re: Verhuurderheffing is gewoon extra belasting voo rburgers!

-dubbel-
Laatst gewijzigd door Appel-Kers op 27 mei 2013 03:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Appel-Kers

Nog iets.

SP zegt: ‘Maak van verhuurderheffing een investeringsverplichting’

Was dit niet beter geweest. Dan betalen verhuurders pas ECHT hun eigen verplichte verhuurderheffing aan de roverheid en investeren zij direkt. NU wordt dmv wetgeving legaal gemaakt dat de verhuurder haar eigen lasten verhaalt bij bij de huurder.

Stel dat je het niet eens bent als huurder. En je belt met de woning-corporatie .Wat zegt zij dan. "Ja maar meneer/mevrouw dit mogen wij doen, het wordt ons ook verplicht!"
Tuurlijk.

Waar in hemelsnaam is deze poppenkast-politiek mee bezig?

Ik heb heel lang geleden gelezen dat woning-corporaties belasting ontwijken via allerlei constructies, en dat de overheid hiervoor een stokje wilde steken. Middels een extra heffing op de verhuurder. De verhuurder betaalt zelf dus te weinig belasting! Nu lijkt het erop dat Stef Blok (meneer die graag feest met de vastgoed-jongens zelve waar hij zogenaamd tegenover staat in de politiek) hen juist een voordeel doet! De verhuurder draagt nu wel meer af aan de roverheid via de huurder.
Maar verliest zelf geen donder! "Hocus Pocus ik draai U een rad?"

Mensen, help mij begrijpen zie ik dit goed of fout?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

ik had nooit verwacht dat iemand door zou hebben dat het een ordinaire belastingmaatregel was
dan weet u het vast bij de volgende verkiezing als u weer strategisch op de pvda gaat stemmen

nee ik ben de vvd niet vergeten, maar daar wisten we al van dat ze stelen van de armen om het aan de rijken cadeau te doen
een soort sheriff van notingham partij

de pvda is gewoon een hulpje in het kwaad, een klein sheriff-je van notinghammetje

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Het was toch vanaf de eerste melding over deze belastingmaatregel al duidelijk dat het niets te maken heeft met 'scheefwoners'? Gewoon een ordinaire verhoging. En ja, er zullen mensen zijn die het makkelijk kunnen betalen. Maar het zal ook mensen nét over het randje duwen van 'net rondkomen' tot 'niet meer rondkomen'.
Over 5 jaar bestaat de helft van de Nederlandse bevolking uit minima op bijstandsniveau, allemaal door dit en al die andere belastingverhogingen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zolang de overheid nog ieder uur miljoenen tekort komt zullen er nog wel meer verhoging worden ingevoerd. Of de overheid moet stoppen met een hoop (nog meer) voorzieningen die nu nog bestaan. Schaf bijvoorbeeld de AOW af, dan zijn heel veel extra zaken niet nodig. Maar iedereen zal snappen dat dat ook geen optie is.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

GJvdZ schreef:Zolang de overheid nog ieder uur miljoenen tekort komt zullen er nog wel meer verhoging worden ingevoerd. Of de overheid moet stoppen met een hoop (nog meer) voorzieningen die nu nog bestaan. Schaf bijvoorbeeld de AOW af, dan zijn heel veel extra zaken niet nodig. Maar iedereen zal snappen dat dat ook geen optie is.
of ga het geld halen daar waar het nooit gehaald wordt
bij de multinationals bijvoobeeld

Gesloten