Een paar maanden geleden boekte ik drie vliegtickets naar Brindisi, Italie, voor de mei vakantie. Op 26 april jl. waren wij op 11 uur op Schiphol voor onze vlucht van 12.30 uur. Wij konden niet inchecken, en bij de incheckbalie werd ons verteld dat er een probleem was met onze tickets, en dat er zgn. e-tickets nummers ontbraken. Wij werden verwezen naar een speciale hulpbalie van de KLM. Zij gingen met Alitalia bellen, maar toen bleek dat de fout lag bij Tix.nl. Eerder die week waren onze tickets nl. gewijzigd door een vluchtwijziging van Alitalia. Omdat we vroeg zouden vertrekken en nu een wachttijd van vijf uur zouden hebben in Rome, had ik Tix.nl gevraagd of we niet een andere vlucht konden nemen. Dit werd toegestaan. We vertrokken nu later Van Schiphol, en via Milaan. Echter, bij het annuleren van de originele vlucht hebben Tix.nl alleen nieuwe tickets “gere-issued” voor onze terugreis. Zodoende hadden wij geen e-ticket nummers voor de heenreis, iets wat je nodig hebben om ingecheckt te kunnen worden. Dit alles werd ons uitgelegd door de mevrouw van de KLM, die alles op haar monitor kon zien. Intussen hadden wij onze vlucht gemist, en wachtten om terug te worden gebeld door Tix.nl. Dit ging echter de hele middag duren. Wij hebben van 11 tot 18 uur bij die balie gezeten (!), en vele keren met Tix.nl gebeld, zonder dat dit probleem opgelost werd. Wij spraken steeds met dezelfde medewerkster, die volkomen onbekwaam bleek, en ons weigerde door te verbinden met een leidinggevende. Er was de volgende morgen een vlucht naar Brindisi vanuit Brussel, maar Tix.nl weigerde te betalen voor de vlucht die avond naar Brussel, omdat dit €868 zou kosten. Dit is hetzelfde reisburo dat op hun website zet dat ze dit jaar een omzet van tussen de 200 en 250 miljoen hopen te behalen! En dat, terwijl zij de stomme fout met ons ticket begaan hadden. Eindelijk, en met behulp van iemand van de KLM, werden wij doorverbonden met een leidinggevende van Tix.nl. Zij regelde een vlucht die avond van Amsterdam maar Milaan, waar we op kosten van Tix.nl in een Holiday Inn zouden overnachten, en dan de volgende dag om 12.30 uur zouden doorvliegen naar Brindisi. Wij gingen hiermee akkoord, al waren we zeer boos, gefrustreerd en moe, door de gang van zaken. Deze mw. zei nog dat we zelf het Hotel in Milaan moesten voorschieten, en dat Tix.nl ons dan later zou terug betalen. Zij had wel met een creditcard kunnen reserveren, niet betalen. Dit vond ik wel vreemd, maar goed. Ik wilde naar onze vakantiebestemming.
Toen we de volgende middag om 14 uur in Brindisi aankwamen, bleek onze huurauto door de vertraging niet klaar te staan, ondanks dat we gebeld hadden met Rentalcars en ze beloofd hadden dat de auto zou klaar staan. Toen hebben we daar ook nog eens tot 18 uur moeten wachten totdat er een auto voor ons beschikbaar was. Uiteindelijk kwamen we ruim 24 uur later dan gepland op onze bestemming aan.
Ik heb sindsdien een paar keer geprobeerd contact op te nemen met die leidinggevende van Tix.nl voor restitutie van de gemaakte onkosten. Ik heb haar een e-mail gestuurd, gebeld met de afdeling klantenservice (je wordt niet doorverbonden), en haar een brief gestuurd en gevraagd naar welk adres ik kostennota’s moest opsturen. Er is me al een paar keer toegezegd dat deze mw. mij zal terug bellen, maar tot op heden niks. Ze weigeren om me door te verbinden met een andere leidinggevende. Het is nu een maand na onze reis, en ik heb geen excuses gehad, noch zijn mijn onkosten vergoed (hotel, maaltijd op Schiphol, en één dag gemiste huur in ons vakantiehuisje).
Dit is een zeer onprofessioneel reisburo, en waarschijnlijk corrupt. Ik raad iedereen aan niet bij ze te boeken, en ik doe het ook nooit weer.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tix.nl. NOOIT weer!
Re: Tix.nl. NOOIT weer!
Ik begrijp je probleem. Maar corrupt? Wat is er precies corrupt?
Re: Tix.nl. NOOIT weer!
Ik heb een soortgelijke ervaring.
Reis voor het gezin geboekt naar Pisa via TIX.nl. Keurig 5 maanden van tevoren betaald. Binnen twee dagen kregen we de e-tickets.
Op Schiphol aangekomen bleek de heenvlucht naar Pisa geannuleerd door Alitalia. TIX.nl was hiervan op de hoogte, maar had het niet aan ons doorgegeven. Op Schiphol veel telefonisch in de wacht gestaan (a 45 ct/min) en via het meisje nix wijzer geworden. De schuld lag bij Alitalia en TIX.nl kon er niets aan doen. Via de KLM balie contact gezocht met Alitalia, die melden dat TIX.nl 2 dagen na boeking al wist dat de vlucht geannuleerd was. Aangezien we een huurauto en accommodatie hadden geregeld (niet via TIX.nl) heb ik ter plekke via KLM een vlucht naar Florence geboekt. Uiteraard met betaling van het volle pond. Extra hotel en de volgende dag transfers naar Pisa etc....
Totale extra kosten (aantoonbaar met bonnen) 1500 euro. Na de vakantie alles netjes naar TIX.nl gestuurd, met bonnen en documentatie. Per email een verontschuldiging en een melding dat zij er niets aan kunnen doen. De schuld wordt bij Alitalia gelegd en zij hebben de klacht doorgespeeld (zo wordt beweerd) Nu 3 maanden en vele emails later nog geen oplossing. Mijn stelling is dat het mij niet zoveel uitmaakt wie er uiteindelijk verantwoordelijk is, maar dat ik zaken doe met TIX.nl en dat ik verwacht dat bij aantoonbaar falen zij de zaak oplossen. Ik heb immers direct aan mijn verplichtingen voldaan. Bovendien heb ik de situatie opgelost en niet TIX.nl. Ik verwacht restitutie van de door mij gemaakte kosten.
Vooralsnog zal ik nooit meer boeken van TIX.nl. Het is voor mij onbegrijpbaar dat je diensten aanbiedt, de mensen laat betalen en als je niet aan je verplichtingen voldoet je met de vinger naar een ander wijst. Dat noem ik geen zaken doen.
Mensen NIET BOEKEN VIA TIX.NL
Reis voor het gezin geboekt naar Pisa via TIX.nl. Keurig 5 maanden van tevoren betaald. Binnen twee dagen kregen we de e-tickets.
Op Schiphol aangekomen bleek de heenvlucht naar Pisa geannuleerd door Alitalia. TIX.nl was hiervan op de hoogte, maar had het niet aan ons doorgegeven. Op Schiphol veel telefonisch in de wacht gestaan (a 45 ct/min) en via het meisje nix wijzer geworden. De schuld lag bij Alitalia en TIX.nl kon er niets aan doen. Via de KLM balie contact gezocht met Alitalia, die melden dat TIX.nl 2 dagen na boeking al wist dat de vlucht geannuleerd was. Aangezien we een huurauto en accommodatie hadden geregeld (niet via TIX.nl) heb ik ter plekke via KLM een vlucht naar Florence geboekt. Uiteraard met betaling van het volle pond. Extra hotel en de volgende dag transfers naar Pisa etc....
Totale extra kosten (aantoonbaar met bonnen) 1500 euro. Na de vakantie alles netjes naar TIX.nl gestuurd, met bonnen en documentatie. Per email een verontschuldiging en een melding dat zij er niets aan kunnen doen. De schuld wordt bij Alitalia gelegd en zij hebben de klacht doorgespeeld (zo wordt beweerd) Nu 3 maanden en vele emails later nog geen oplossing. Mijn stelling is dat het mij niet zoveel uitmaakt wie er uiteindelijk verantwoordelijk is, maar dat ik zaken doe met TIX.nl en dat ik verwacht dat bij aantoonbaar falen zij de zaak oplossen. Ik heb immers direct aan mijn verplichtingen voldaan. Bovendien heb ik de situatie opgelost en niet TIX.nl. Ik verwacht restitutie van de door mij gemaakte kosten.
Vooralsnog zal ik nooit meer boeken van TIX.nl. Het is voor mij onbegrijpbaar dat je diensten aanbiedt, de mensen laat betalen en als je niet aan je verplichtingen voldoet je met de vinger naar een ander wijst. Dat noem ik geen zaken doen.
Mensen NIET BOEKEN VIA TIX.NL