LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijs vliegticket ineens een stuk hoger na terugkeer op site
Prijs vliegticket ineens een stuk hoger na terugkeer op site
Van het weekend tickets geboekt voor een vliegreis naar Roemenië via Tarom.
Zaterdagavond begonnen met invullen van de data. Totale prijs was toen 857 euro. Bijna klaar met invullen toen de passportnummers werden gevraagd van de reizigers. Ik moest de paspoorten pakken dus liep weg om die te halen. Toen ik terugkwam en door wilde gaan kreeg ik een " time out" error. Niks aan de hand dacht ik; gewoon opnieuw beginnen. Wat schetst mijn verbazing: de prijs is nu (amper 10 minuten later, voor een boeking in december!) 200 euro hoger! Cookies, geschiedenis, alles verwijderd en opnieuw begonnen maar wederom 200 euro duurder dan de eerste keer.
Maandag opnieuw geprobeerd via de computer op mijn werk en ja hoor: weer de oude prijs. Mag dit???
Zaterdagavond begonnen met invullen van de data. Totale prijs was toen 857 euro. Bijna klaar met invullen toen de passportnummers werden gevraagd van de reizigers. Ik moest de paspoorten pakken dus liep weg om die te halen. Toen ik terugkwam en door wilde gaan kreeg ik een " time out" error. Niks aan de hand dacht ik; gewoon opnieuw beginnen. Wat schetst mijn verbazing: de prijs is nu (amper 10 minuten later, voor een boeking in december!) 200 euro hoger! Cookies, geschiedenis, alles verwijderd en opnieuw begonnen maar wederom 200 euro duurder dan de eerste keer.
Maandag opnieuw geprobeerd via de computer op mijn werk en ja hoor: weer de oude prijs. Mag dit???
Re: Prijs vliegticket ineens een stuk hoger na terugkeer op site
Ik denk dat het wel mag. Ik had het laatst met het kopen van een spijkerbroek online. Type broek opgezocht, later weer gekeken, en 20 euro duurder geworden. Op een andere PC besteld, voor de goedkopere prijs.
Het lijkt me dat de winkelier vrij is om zijn/haar eigen prijzen te bepalen en op ieder moment kan en mag wijzigen.
Het lijkt me dat de winkelier vrij is om zijn/haar eigen prijzen te bepalen en op ieder moment kan en mag wijzigen.
er zit een systeem in de aanbiedingen dat er voor zorgt dat niet alle goedkoopste vluchten gelijktijdig worden aangebodentaarsen schreef:Van het weekend tickets geboekt voor een vliegreis naar Roemenië via Tarom.
anders zou iedereen eerst die goekope stoelen boeken zouden alleen de dure stoelen overblijven
en dat verkoopt slecht
dus regelmatig wordt een goedkope vlucht in het systeem gezet om toch met een lage prijs te kunnen adverteren
u kwam in aanmerking voor die lage prijs, maar omdat uw sessie was verlopen is die lage prijs toen naar een ander gegaan
op maandag was er blijkbaar weer zo'n lage prijs in het systeem gezet
ik heb van allerlei inventieve dingen gehoord als er wordt naar het IP adres gekeken, of misschien naar cookies
misschien, maar de basis is regelmatig goedkope vluchten aan kunnen bieden
het lijkt me voor de luchtvaart maatschappij minder interessant wie die goedkope stoel precies krijgt
-
Nou, het is me nog nooit overkomen dat de prijs al omhoog ging TERWIJL ik de gegevens nog aan het invullen was, en vind dat dit ook niet kan.
natuurlijk kan dat en gebeurt het ook, de aanbieders zijn vrij in het aanbieden en de afnemer is vrij in het afnemenbummerdude schreef:Nou, het is me nog nooit overkomen dat de prijs al omhoog ging TERWIJL ik de gegevens nog aan het invullen was, en vind dat dit ook niet kan.
dat gebeurt waarschijnlijk ook niet zo snel, maar in dit geval heeft de computer van het reisbureau hem er uit gegooid, omdat er te lang niets meer gebeurde met de boekingbummerdude schreef:Nou, het is me nog nooit overkomen dat de prijs al omhoog ging TERWIJL ik de gegevens nog aan het invullen was, en vind dat dit ook niet kan.
hij moest eerst nog plassen, koffiedrinken, zijn paspoort zoeken enzovoort, enzovoort
-
- Contacteer:
Wordt gedaan via ipadres.......mijn server staat in DE en krijg veel DE aanbiedingen.
O.a. Tarom doe precies hetzelfde als vele andere reisaanbieders.
Om de paar uur wordt weer ververst
O.a. Tarom doe precies hetzelfde als vele andere reisaanbieders.
Om de paar uur wordt weer ververst
ruud_a schreef:dat gebeurt waarschijnlijk ook niet zo snel, maar in dit geval heeft de computer van het reisbureau hem er uit gegooid, omdat er te lang niets meer gebeurde met de boekingbummerdude schreef:Nou, het is me nog nooit overkomen dat de prijs al omhoog ging TERWIJL ik de gegevens nog aan het invullen was, en vind dat dit ook niet kan.
hij moest eerst nog plassen, koffiedrinken, zijn paspoort zoeken enzovoort, enzovoort
is daar iets mis mee??????
daar is niets mis mee, alleen gooit de computer van het reisbureau u na verloop van tijd uit het systeem, omdat er blijkbaar toch niet geboekt wordtHar06 schreef:ruud_a schreef:dat gebeurt waarschijnlijk ook niet zo snel, maar in dit geval heeft de computer van het reisbureau hem er uit gegooid, omdat er te lang niets meer gebeurde met de boekingbummerdude schreef:Nou, het is me nog nooit overkomen dat de prijs al omhoog ging TERWIJL ik de gegevens nog aan het invullen was, en vind dat dit ook niet kan.
is daar iets mis mee??????
die boeking blijft niet eeuwig actief, want als u die vlucht niet wil boeken is er misschien een ander die die vlucht wel wil boeken
vervolgens komt u zich daarover bij tros radar beklagen
-
- Contacteer:
ruud_a schreef:daar is niets mis mee, alleen gooit de computer van het reisbureau u na verloop van tijd uit het systeem, omdat er blijkbaar toch niet geboekt wordt
die boeking blijft niet eeuwig actief, want als u die vlucht niet wil boeken is er misschien een ander die die vlucht wel wil boeken
vervolgens komt u zich daarover bij tros radar beklagen
Banken doen trouwens precies hetzelfde. Ongeveer 10 minuten geen activiteiten dan wordt je bij nieuwe activiteit eruit gegooid en moet je opnieuw inloggen.