LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestolen door Oxxio (Cashback)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rizzah

Bestolen door Oxxio (Cashback)

Ongelezen bericht door rizzah »

Hallo allemaal,

Vanavond kreeg ik een email van Oxxio met als onderwerp "Uw cashback code is komen te vervallen". Na enig lees- en googlewerk kwam ik erachter dat dit over mijn geld teruggave ging. Enigszins verbaasd ben ik eens gaan lezen wat dit nu precies in hield en zag dat dit over mijn terrugave van 300 euro ging die mij was beloofd ten tijde van het overstappen naar Oxxio.

Ik zal gelijk maar even vermelden dat het inderdaad in hun voorwaarden staat dat ze via dit rare cashback systeem werken en dat ik de email die hier over ging niet heb gelezen (we krijgen immers allemaal spam van bedrijven als ziggo e.d. binnen met aanbiedingen). Daarnaast heb ik ook bij hun aangegeven dat ik de spullen graag per post wil ipv van email (juist omdat ik postzaken wel goed registreer).

Maar laat onverlet dat ik deze manier van werken echt belachelijk vind, want waarom werken ze op deze manier? Ze beloven toch jou het geld wanneer je lid wordt, waarom zou je dan nog iets extra's moeten doen om het ook te krijgen, om vervolgens niets te krijgen wanneer je niet op tijd reageert!! Ze gaan er natuurlijk vanuit dat mensen dit vergeten, hun mail niet goed lezen of wellicht wel dat die email in hun spam filter ergens belandt, want dan kunnen ze daarna vervolgens een email sturen dat je te laat bent om niets meer te hoeven uit te betalen! Dit vind ik pure diefstal! Ik snap ook niet dat deze manier van oplichting wordt toegestaan.

Morgen zal ik eens bellen, maar ben bang gezien deze setup dat ik wel kan fluiten naar mijn geld.

hawkwind

Re: Bestolen door Oxxio (Cashback)

Ongelezen bericht door hawkwind »

Tja, wie "Oxxioot" , moet op de blaren zitten.
Genoeg ellende op dit dit forum...

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Ik zit ook bij Oxxio en heb inderdaad in april reeds een e-mail gekregen over deze Cashback aktie.
Direct de code geactiveerd en bericht per email gekregen dat het bedrag zou worden overgemaakt. Enige tijd later een tweede e-mail gekregen waarin stond dat de datum in het eerste mailtje incorrect was en dat ik voor eind mei het bedrag op mijn rekening zou krijgen. Het bedrag is heden overigens nog niet ontvangen, maar ze hebben nog een paar dagen.

Mij was van het begin al duidelijk dat je een e-mail zou krijgen met een code en dat je deze zelf moest activeren. Ik vond dat toen raar en had er mijn twijfels bij. En was wel enigszins bang dat ik op een of andere manier naast deze aktie zou grijpen door e-mail in de spambox, niet ontvangen o.i.d.

Uiteraard hoopt Oxxio dat veel mensen deze code niet activeren. Dat scheelt hun natuurlijk 300 euro per klant, maar ja zo staat het wel in de voorwaarden.....

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Een beter titel zou natuurlijk zijn 'bestolen door mezelf vanwege het niet lezen en voldoen aan de actievoorwaarden'

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jefdus schreef:Een beter titel zou natuurlijk zijn 'bestolen door mezelf vanwege het niet lezen en voldoen aan de actievoorwaarden'
Hoe kom je daar bij? Blijkt dat uit het relaas van topicstarter? Of roeptoeter je maar wat aan?

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Bob Schurkjens schreef:
Jefdus schreef:Een beter titel zou natuurlijk zijn 'bestolen door mezelf vanwege het niet lezen en voldoen aan de actievoorwaarden'
Hoe kom je daar bij? Blijkt dat uit het relaas van topicstarter? Of roeptoeter je maar wat aan?
Zie hieronder:
rizzah schreef: Ik zal gelijk maar even vermelden dat het inderdaad in hun voorwaarden staat dat ze via dit rare cashback systeem werken en dat ik de email die hier over ging niet heb gelezen (we krijgen immers allemaal spam van bedrijven als ziggo e.d. binnen met aanbiedingen).

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Rond 1 Juni
2013 ontvangt u van Oxxio een unieke code per e
-
mail. Om de cashback te ontvangen dient
u
deze unieke code vóór
30 Juni 2013
te activeren op oxxio.nl/
zomer
cashback. Hierna is de code niet meer
geldig. De code kan eenmalig gebruikt worden.
Topicstarter heeft zich overal keurig aan gehouden. En heeft recht op de 300 euro.

Ik adviseer om een geschil aan te spannen tegen Pinoxxio bij http://www.sgc.nl

Eis naast de 300 euro een schadevergoeding van 100 euro voor tijd en moeite die je in het gechil hebt moeten steken. Velen gingen u met succes voor, dus drempelvrees is echt niet nodig.

e-chec

Ongelezen bericht door e-chec »

Het is bijzonder jammer als meerdere deskundige forumvolgers heel zinvol op een topic reageren, terwijl de TS na het starten van het topic niet meer terugkomt om reacties te lezen en iets daaruit te leren. (Geregistreerd: 27 mei 2013 22:19. Laatst bezocht: 27 mei 2013 22:41)

Komt helaas vaak voor.

tufima

Ik heb de 300 euro heden ontvangen.

tufima

Bob Schurkjens schreef:
Rond 1 Juni
2013 ontvangt u van Oxxio een unieke code per e
-
mail. Om de cashback te ontvangen dient
u
deze unieke code vóór
30 Juni 2013
te activeren op oxxio.nl/
zomer
cashback. Hierna is de code niet meer
geldig. De code kan eenmalig gebruikt worden.
Topicstarter heeft zich overal keurig aan gehouden. En heeft recht op de 300 euro.
Beste Bob, mag ik vragen waar je deze voorwaarden vandaan heb? Niet van TS vermoed ik. Ik vrees dat je de verkeerde aktievoorwaarden heb, want er zijn namelijk meerdere "Cashback" akties geweest. Deze hebben allemaal een andere periode van activeren.

Over roeptoeteren gesproken :)

Gesloten