LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurverhogingen voor middeninkomens

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Huurverhogingen voor middeninkomens

Ongelezen bericht door kss »

zijn er al mensen die bezwaar maken en de woningcorporatie dwingen om de woning dan maar in de verkoop te doen of ze voor het blok zetten en dwingen om een andere huurwoning aan te bieden, met zulke prijsverhogingen kun je beter kopen, als er geen alternatieven beschikbaar zijn lijkt me van scheefwonen namelijk geen sprake.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Huurverhogingen voor middeninkomens

Ongelezen bericht door kokka »

kss schreef: met zulke prijsverhogingen kun je beter kopen
en dat is dus nu precies de bedoeling. mensen die kunnen kopen willen ze niet meer in de goedkope huurwoningen hebben. Dat ze in de praktijk de mensen die net boven de grens zitten onredelijk hard pakken wordt niet naar gekeken, ook niet naar de kosten die mensen moeten maken om te gaan verhuizen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Huurverhogingen voor middeninkomens

Ongelezen bericht door bprosman »

Ongeveer even belachelijk als op grond van iemands inkomen bepalen hoeveel iemand aan huur moet spenderen
Is het met een hoger loon "vasthouden" van een goedkope sociale huurwoning zodat een ECHTE "starter" of iemand met echt een minimum loon niet aan een woning kan komen en op een ellenlange wachtlijst komt te staan niet net zo belachelijk ?.
Sociale huurwoningen zijn goedkope huurwoningen voor mensen die moeite hebben om voor hun eigen huisvesting te zorgen. Deze woningen zijn meestal eigendom van een woningcorporatie
Dat lijkt me voor middeninkomens niet van toepassing.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Huurverhogingen voor middeninkomens

Ongelezen bericht door kss »

voor mensen die moeite hebben ...
je kan je afvragen wie dan moeite heeft? elke nederlander kan met gemak 1200 euro netto verdienen in nederland, zelfs al zou je daar maandelijk 600 euro aan hypotheek e.d voor betalen, hou je nog genoeg over. probleem blijven de banken en de overheid die dat maar toelaat. want stel je voor dat mensen hun hypotheken zouden aflossen dan hebben veel banken niets meer te verkopen.

meeste huurwoningen zijn naar 50 jaar ook geen fluut meer waard, daarom vinden er elke 20- 30 jaar ook gigantische wijkvernieuwingen plaats, maar zelfs dat is verkeerd besteed geld en word de beloofde nieuwbouw bijna nooit gerealiseerd.

huurwoningen kost de samenleving veel meer geld dat het oplevert.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Huurverhogingen voor middeninkomens

Ongelezen bericht door bprosman »

want stel je voor dat mensen hun hypotheken zouden aflossen dan hebben veel banken niets meer te verkopen.
Het aantal nieuwkomers wat zijn eerste koophuis 'contant' betaald is in NL wel op een paar handen te tellen denk ik dus voorlopig hebben de banken wel werk.
Zoals ik al ze, die hypotheekaftrek wil de regering al lang vanaf , die kost ze alleen maar geld.
en de overheid die dat maar toelaat.
Wat laat de overheid toe ?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Huurverhogingen voor middeninkomens

Ongelezen bericht door Miepje1 »

1200 euro netto, 600 euro hypotheek, 'genoeg over'? Grapje zeker! Hoe kan je nou rondkomen van 600 euro, als je ook nog je ziektekosten,verzekeringen, gas/licht/water, internet/telefoon moet betalen is dat al bijna op. Hou je bijna niks over voor eten, laat staan kleding of sparen voor tegenvallers.

thazia
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jul 2004 15:30

Re: Huurverhogingen voor middeninkomens

Ongelezen bericht door thazia »

Wij zijn dus 2 verdieners....
Wij zijn jaren geleden van een koopflatje naar een eengezinswoning (huur) gegaan. Wilde voor onze kinderen een huis met een tuin. Dit zou echter maar tijdelijk zijn ivm het werk van mijn man. Hiervoor zouden wij eventueel moeten gaan verhuizen en wilde dan niet zitten met maanden dubbele lasten. Het werk is nog niet verhuisd en wij dus ook nog niet. Wij begonnen met een huur van 720 en elk jaar kwam daar 4% bij. Dit jaar dus 6,5%!!!!

Wij gaan nu 950 betalen. Officieel weten we nog niets, het is te lezen op de site van de verhuurder. Met alle kosten die zijn gestegen, loon dat niet stijgt en 2 kleine kinderen is het amper nog op te brengen. Wij doen niet gek, weten niet eens of we op vakantie kunnen, gaan niet uit eten of dat soort dingen.... Volgend jaar zal het weer 6,5 zijn.... Kopen is voor ons geen optie, dus we zitten vast.

En heb je voor dat bedrag nou een geweldig onderhouden huis prima, maar ook dat is bagger....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Huurverhogingen voor middeninkomens

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

thazia schreef:Wij zijn dus 2 verdieners....
Wij zijn jaren geleden van een koopflatje naar een eengezinswoning (huur) gegaan. Wilde voor onze kinderen een huis met een tuin. Dit zou echter maar tijdelijk zijn ivm het werk van mijn man. Hiervoor zouden wij eventueel moeten gaan verhuizen en wilde dan niet zitten met maanden dubbele lasten. Het werk is nog niet verhuisd en wij dus ook nog niet. Wij begonnen met een huur van 720 en elk jaar kwam daar 4% bij. Dit jaar dus 6,5%!!!!

Wij gaan nu 950 betalen. Officieel weten we nog niets, het is te lezen op de site van de verhuurder. Met alle kosten die zijn gestegen, loon dat niet stijgt en 2 kleine kinderen is het amper nog op te brengen. Wij doen niet gek, weten niet eens of we op vakantie kunnen, gaan niet uit eten of dat soort dingen.... Volgend jaar zal het weer 6,5 zijn.... Kopen is voor ons geen optie, dus we zitten vast.

En heb je voor dat bedrag nou een geweldig onderhouden huis prima, maar ook dat is bagger....
Zit je voor dat geld in een sociale huurwoning? Ik betaal niet eens zoveel vrije sec

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Huurverhogingen voor middeninkomens

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Naar ik heb begrepen grijpen ook particuliere verhuurders deze 'kans' aan om nog meer te vragen...

thazia
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jul 2004 15:30

Re: Huurverhogingen voor middeninkomens

Ongelezen bericht door thazia »

Natuurlijk zit ik niet in een sociale huurwoning. Als dat zo was geweest had ik de verhoging nog enigszins begrepen. 950 pm voor 4 kamers (oké redelijk ruime kamers) vind ik mooi zat.... Is niet echt een huur voor een sociale woning. Onze tuin zakt als een gek, elke 2 jaar ophogen. Normaal kregen we zand van de verhuurder, nu moeten we het zelf kopen. Schilderwerk buiten laat los, noem maar op..... Tja, ach geen keus dus we zullen nog even moeten

16again
Berichten: 16178
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Huurverhogingen voor middeninkomens

Ongelezen bericht door 16again »

thazia schreef: Wij gaan nu 950 betalen. Officieel weten we nog niets, het is te lezen op de site van de verhuurder.
Voorstel tot huurverhoging dient minimaal 2 maanden voor ingangsdatum aan huurder verstuurd te worden, anders kun je (wellicht succesvol) bezwaar maken bij huurcommissie.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Huurverhogingen voor middeninkomens

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Miepje1 schreef:Naar ik heb begrepen grijpen ook particuliere verhuurders deze 'kans' aan om nog meer te vragen...

Idd ik zit al 16 jr voor een makelaar,en die vraagt nu ook 4%..
Nu mag ik nog niet klagen eerste bewoner van dit huis,sommige buren zitten meer als 120 hoger als ik..
Zijn vaak derde bewoners...tja dan krikken ze prijs nog eens op..

Gesloten