jaren geleden, ik veronderstel dat dit ongeveer in 2005 moet geweest zijn, had ik contact met telenet omdat ik aansluiting op internet wou.
Ze maakten toen reclame over gratis aansluiting.
Er werd een afspraak gemaakt en een technieker kwam langs, toen bleek echter dat het signaal te zwak was en er een kabel vanop de straat tot bij mij (op de 1e verdieping) moest worden gelegd, en deze diende ik zelf te betalen.
Ik heb dus vriendelijk bedankt en gemeld dat ik dan wel bij de concurrentie ging. Wat ik ook deed,
maanden later kreeg ik een factuur voor aansluiting van mijn tv ?
Ik heb dit niet gevraagd en heb geen contract met hen. Ik bel hen op en zeg dat ze die televisie mogen afsluiten, want dat ik niets van hen hoef. Het zou in orde komen.
Ik hoor niks meer tot een jaar later, komen er brieven van intrum met steeds hogere bedragen en dreigementen over deurwaarders, het gaat hier nu over een bedrag van 441 €
Het heeft mij enkele € en uren aan de telefoon gekost maar na lang proberen, en van mijn kant vernoemend dat ik test- aankoop zou inschakelen...
uiteindelijk gaf men toe dat ik inderdaad geen contractuele verbintenis ben aangegaan met telenet en ze mij dus niets konden maken. Ik mocht alles gewoon vergeten.
Ok, ik hoor niets meer dus denk alweer dat het nu in orde is,
tot 2 jaar later, opnieuw, helemaal opnieuw hetzelfde verhaal, Ik begin terug te bellen met hen, en na enkele dagen, zijn we er opnieuw uit, ik hoef niks te betalen en moet het mij niet aantrekken.
Weer blijft het stil,
zo een 2 of 3 jaar en dan begint ALweer het hele spelletje opnieuw !
Ik ontvang dus na 3 jaar een brief waarin staat, U gaf geen gevolg aan onze voorgaande brieven.
Van 3 jaar geleden???
Komaan, ik heb toen zelfs aan die man gevraagd of ik het nog per brief diende op te sturen, zodanig dat ik uit de database kon geschrapt worden, maar dit was 'echt' niet nodig, want hij ging meteen alles regelen...
Niet dus !! Dit blijft dus echt gewoon maar doorgaan , en ik ben het nu wel ECHT beu !! Het vreemde is dat ook telenet me toen (in 2005)gelijk gaf, aan de telefoon en zei dat alles in orde zou komen, en ik heb ook verder nooit nog iets van hen gehoord of ontvangen!?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoelang gaat dit spelletje nog doorgaan ?
Re: hoelang gaat dit spelletje nog doorgaan ?
probeer het eens in België? Je zit nu alleen je frustratie te uitten op een Nederlandsforum.....
Wij hebben genoeg aan onze eigen internet en TV providers.
Wij hebben genoeg aan onze eigen internet en TV providers.
Re: hoelang gaat dit spelletje nog doorgaan ?
ja ik weet het, bedankt, maar vind helaas bij ons niets soortgelijk terug .
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: hoelang gaat dit spelletje nog doorgaan ?
Stop met bellen - en regel het schriftelijk.
Aan de telefoon kunnen ze je van alles beloven.
Als je een en ander wel op schrift hebt - gewoon naar de politie gaan wegens oplichting/afpersing/bedreiging/belaging - hoe het dan ook mag heten.
Als er geen contract is, is er geen grond tot een vordering, en is elke poging om iets te incasseren dus per definitie onrechtmatig.
(Oplichting: omdat men niet bestaande rekeningen proberen te incasseren.
Afpersing: omdat die incassocowboys doorgaans dreigen met meer kosten, de rechter etc. om mensen tot betaling te dwingen - of dit proberen.
Bedreiging: telefoontjes en brieven die steeds weer terugkomen kunnen als bedreigend overkomen. Dit ligt aan de ontvanger - niet OF het daadwerkelijk bedreigend is.
Belaging: het herhaaldelijk lastig vallen / bellen / brieven sturen etc.etc.)
Aan de telefoon kunnen ze je van alles beloven.
Als je een en ander wel op schrift hebt - gewoon naar de politie gaan wegens oplichting/afpersing/bedreiging/belaging - hoe het dan ook mag heten.
Als er geen contract is, is er geen grond tot een vordering, en is elke poging om iets te incasseren dus per definitie onrechtmatig.
(Oplichting: omdat men niet bestaande rekeningen proberen te incasseren.
Afpersing: omdat die incassocowboys doorgaans dreigen met meer kosten, de rechter etc. om mensen tot betaling te dwingen - of dit proberen.
Bedreiging: telefoontjes en brieven die steeds weer terugkomen kunnen als bedreigend overkomen. Dit ligt aan de ontvanger - niet OF het daadwerkelijk bedreigend is.
Belaging: het herhaaldelijk lastig vallen / bellen / brieven sturen etc.etc.)
Re: hoelang gaat dit spelletje nog doorgaan ?
Ik geloof niet dat Intrum Justitia een vergunning heeft voor incassowerkzaamheden in België...
Tegenwoordig natuurlijk beide implementaties van dezelfde EU-richtlijnen.snuffel1 schreef:Belgisch consumentenrecht is niet te vergelijken met die in Nederland. Ts zal toch echt een Belgisch forum moeten zoeken.
Re: hoelang gaat dit spelletje nog doorgaan ?
Hey hallo allemaal, toch bedankt voor jullie reactie's.
Heb lang gezocht maar bij ons vind je dit soort site's helaas dus niet, alleszins toch niet erg actief. Wanneer ik zie dat hier een post op 1 dag meer dan 200 keer gelezen word, en bij ons 3x op 2 dagen, heeft dat helaas ook maar weinig zin hé.
Ik heb dan maar ineens klacht ingediend bij het ADCB (algemene directie controle en bemiddeling) Deze zullen per post antwoorden en zal wel gemiddeld een tweetal weken gaan duren.
Groetjes en succes iedereen
Heb lang gezocht maar bij ons vind je dit soort site's helaas dus niet, alleszins toch niet erg actief. Wanneer ik zie dat hier een post op 1 dag meer dan 200 keer gelezen word, en bij ons 3x op 2 dagen, heeft dat helaas ook maar weinig zin hé.
Ik heb dan maar ineens klacht ingediend bij het ADCB (algemene directie controle en bemiddeling) Deze zullen per post antwoorden en zal wel gemiddeld een tweetal weken gaan duren.
Groetjes en succes iedereen
Re: hoelang gaat dit spelletje nog doorgaan ?
Klacht indienen bij Telenet via de mail,anders bij de ombudsman telecom is het probleem zo opgelost.
Spreek uit ervaring.
Spreek uit ervaring.