LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salaris niet betaald

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Oldskool

Salaris niet betaald

Ongelezen bericht door Oldskool »

Hier mijn verhaal, ik ben echt ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen.

Ik heb van april 2011 t/m december 2011 bij een restaurant gewerkt in Heerde. De eigenaar deed altijd al vaag met betalen, vaak te laat of onvolledig. Toen ik ontslag nam in november heb ik de maand december nog netjes gewerkt. Ik verdiende in die maand nog 550 euro, waarvan ik 150 euro in februari betaald heb gekregen na lang zeuren. De overige 400 euro heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet gehad. (ik ben een student, dus voor mij is dat veel geld!)

Ik heb eerst veelvuldig verzocht over te gaan tot betaling, zonder succes. Vervolgens heb ik twee keer een ingebrekestelling (aangetekend) verstuurd, zonder succes. Wat kan ik doen om mijn geld alsnog te krijgen? Ik heb er hard voor gewerkt en het eerlijk verdiend. Ik heb incassobureau's en soortgelijke bedrijven gebeld maar die praten allemaal over rechtszaken en procedures die beginnen bij 500€.

Chocomelk

Re: Salaris niet betaald

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Oldskool schreef:Hier mijn verhaal, ik ben echt ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen.

Ik heb van april 2011 t/m december 2011 bij een restaurant gewerkt in Heerde. De eigenaar deed altijd al vaag met betalen, vaak te laat of onvolledig. Toen ik ontslag nam in november heb ik de maand december nog netjes gewerkt. Ik verdiende in die maand nog 550 euro, waarvan ik 150 euro in februari betaald heb gekregen na lang zeuren. De overige 400 euro heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet gehad. (ik ben een student, dus voor mij is dat veel geld!)

Ik heb eerst veelvuldig verzocht over te gaan tot betaling, zonder succes. Vervolgens heb ik twee keer een ingebrekestelling (aangetekend) verstuurd, zonder succes. Wat kan ik doen om mijn geld alsnog te krijgen? Ik heb er hard voor gewerkt en het eerlijk verdiend. Ik heb incassobureau's en soortgelijke bedrijven gebeld maar die praten allemaal over rechtszaken en procedures die beginnen bij 500€.
Neem contakt op met het juridisch loket die kunnen u vast en zeker hele
goede raad geven.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Succes !

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inderdaad het Juridisch Loket bezoeken of bellen. Het zal wel uitlopen op het inschakelen van een incassobureau. Die kunnen je werkgever desnoods dagvaarden als ie blijft weigeren.

Oldskool

Ongelezen bericht door Oldskool »

Oke, dan ga ik daar deze week even langs! Bedankt!

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Oldskool schreef:Oke, dan ga ik daar deze week even langs! Bedankt!
Was je legaal aan de slag of zwartwerk? Kan me nauwelijks voorstellen dat een solide werkgever je niet iedere week/maand uitbetaald. Meestal krijgen studenten per week hun geld.

nevertennis

Ongelezen bericht door nevertennis »

Ik heb nog een andere suggestie. Ga op de toptijden voor het restaurant zitten en spreek iedereen aan die naar binnen wil gaan en vertel je verhaal.....Er is een beetje lef voor nodig, om het is een probaat middel.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat laatste is vooral een aardige oplossing om je persoonlijke frustraties kwijt te raken maar of het probleem er mee wordt opgelost. Hoeveel gasten zullen besluiten om na het verhaal toch maar ergens anders te gaan eten?

Daarnaast kan het ook nog tegen je gaan werken als je in die branche wilt blijven werken.

Gesloten