LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeten we in de toekomst zelf onze hartklep betalen??

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
annekedirks

Moeten we in de toekomst zelf onze hartklep betalen??

Ongelezen bericht door annekedirks »

Ik heb een verzakking van de blaas en baarmoeder. In goed overleg met de gynaecoloog volgen wij een drie-stappenplan.
Eerst fysiotherapie: is mij prima bevallen. Wat schets mijn verbazing....een hulpapparaatje moest ik zelf betalen...geen vergoeding dus. Fysiotherapie heeft nu niet voldoende effect meer, dus stap twee:
Een ring(pessarium). Ik heb hem besteld bij de apotheek en....ook zelf betalen....64 euro!!!
Vreemd, dat dit soort dingen niet meer in de pakketten zitten. Ik bespaar erg veel geld, want ik had ook voor een operatie kunnen kiezen. Straks moeten we onze hartklep nog zelf betalen!!!

puma73

Re: Moeten we in de toekomst zelf onze hartklep betalen??

Ongelezen bericht door puma73 »

Gewoon eens bijhouden wat er in het basispakket van de zorgverzekeraar zit, dan voorkom je dit soort teleurstellingen.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Voor hartkleppen gebruiken ze die van varkens. Een karbonade is duurder.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als dat ding van 64 euro via de verzekering was gegaan waren de kosten een veelvoud geworden vanwege alle papieren rompslomp. Er zouden eigenlijk veel meer goedkope producten (die van een normaal inkomen betaald kunnen worden) uit de verzekering gehaald moeten worden. Dan wordt de premie een stuk lager. De verzekering moet eigenlijk weer terug naar waar het voor bedoeld is: verzekeren van bedragen die normaal gesproken niet opgehoest kunnen worden. Van de premie die je dan bespaard kan je makkelijk iets bij elkaar sparen voor de kleine bedragen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Zo'n pessarium is toch eigenlijk een voorbehoedsmiddel? Voorbehoedsmiddelen worden niet meer vergoed.

Een hartklep kun je vlg mij niet als voorbehoedsmiddel gebruiken. :mrgreen:
Een pessarium word ook voorgeschreven door gynaecoloog als vrouwen een verzakking hebben. Wat mannen dan niet kunnen krijgen :mrgreen: :!:

Gesloten