Een kennis van mij loopt zeer waarschijnlijk tegen een heel groot probleem aan. De situatie is als volgt: Mijn kennis zit al jaren in de schulden en zit daardoor bij de Stadsbank Oost-Nederland. Ze zitten in een behoorlijk duure huurwoning en ze hebben nu een andere woning gevonden die €300,- per maand goedkoper is. Ze hebben nog niks officieel ondertekend maar er is al wel een mondelinge overeenkomst en ze zijn al in bezit van de sleutel en daarbij hebben ze de oude huurwoning per 1 juli opgezegd. Nu heeft de Stadsbank een brief gestuurd naar de nieuwe huurbaas en daar staat iets in van; houd er rekening mee dat de huurder niet elke maand aan de huur kan voldoen ivm met schulden. Deze huurbaas is hier zo van geschrokken dat ze de deuren hebben gebarricadeerd en zeggen dat ze er niet meer inkomen.
- Ja, ik weet dat het dom is dat mijn kennis de nieuwe huurbaas niet op de hoogte heeft gebracht omtrent hun financieele situatie.
-Ja, het is absoluut geen nette actie van de nieuwe huurbaas. Maar dit terzijde.
Nu heb ik al wat research gedaan en nu denk ik dat de Stadsbank sowiezo de vaste lasten moet betalen (en van wat er overblijft de schulden) en dus kan het niet zo zijn dat de huur soms niet wordt betaald. Kan iemand dit bevestigen? Daarnaast vraag ik mij ook af of de Stadsbank uberhaupt het recht heeft om zo'n brief te sturen naar een huurbaas?
Kan iemand mij meer inzicht geven in deze situatie? Anders komen ze per 1 juli op straat te staan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Werkwijze Stadsbank
Re: Werkwijze Stadsbank
Ik neem aan dat dit bericht een grapje is?Silliejj schreef:Een kennis van mij loopt zeer waarschijnlijk tegen een heel groot probleem aan. De situatie is als volgt: Mijn kennis zit al jaren in de schulden en zit daardoor bij de Stadsbank Oost-Nederland. Ze zitten in een behoorlijk duure huurwoning en ze hebben nu een andere woning gevonden die €300,- per maand goedkoper is. Ze hebben nog niks officieel ondertekend maar er is al wel een mondelinge overeenkomst en ze zijn al in bezit van de sleutel en daarbij hebben ze de oude huurwoning per 1 juli opgezegd. Nu heeft de Stadsbank een brief gestuurd naar de nieuwe huurbaas en daar staat iets in van; houd er rekening mee dat de huurder niet elke maand aan de huur kan voldoen ivm met schulden. Deze huurbaas is hier zo van geschrokken dat ze de deuren hebben gebarricadeerd en zeggen dat ze er niet meer inkomen.
- Ja, ik weet dat het dom is dat mijn kennis de nieuwe huurbaas niet op de hoogte heeft gebracht omtrent hun financieele situatie.
-Ja, het is absoluut geen nette actie van de nieuwe huurbaas. Maar dit terzijde.
Nu heb ik al wat research gedaan en nu denk ik dat de Stadsbank sowiezo de vaste lasten moet betalen (en van wat er overblijft de schulden) en dus kan het niet zo zijn dat de huur soms niet wordt betaald. Kan iemand dit bevestigen? Daarnaast vraag ik mij ook af of de Stadsbank uberhaupt het recht heeft om zo'n brief te sturen naar een huurbaas?
Kan iemand mij meer inzicht geven in deze situatie? Anders komen ze per 1 juli op straat te staan.
Je hebt het hierover ? https://www.stadsbankoostnederland.nl/voor-klanten
Jolijn schreef:Ik neem aan dat dit bericht een grapje is?Silliejj schreef:Een kennis van mij loopt zeer waarschijnlijk tegen een heel groot probleem aan. De situatie is als volgt: Mijn kennis zit al jaren in de schulden en zit daardoor bij de Stadsbank Oost-Nederland. Ze zitten in een behoorlijk duure huurwoning en ze hebben nu een andere woning gevonden die €300,- per maand goedkoper is. Ze hebben nog niks officieel ondertekend maar er is al wel een mondelinge overeenkomst en ze zijn al in bezit van de sleutel en daarbij hebben ze de oude huurwoning per 1 juli opgezegd. Nu heeft de Stadsbank een brief gestuurd naar de nieuwe huurbaas en daar staat iets in van; houd er rekening mee dat de huurder niet elke maand aan de huur kan voldoen ivm met schulden. Deze huurbaas is hier zo van geschrokken dat ze de deuren hebben gebarricadeerd en zeggen dat ze er niet meer inkomen.
Je hebt het hierover ? https://www.stadsbankoostnederland.nl/voor-klanten
Hoezo moet dit een grapje zijn? En wat heb ik aan jouw link? Ik snap wel dat een vraag is voor de Stadsbank zelf, maar ik zou graag wat jurisprudentie willen zodat ik ook weet welke rechten wij hebben. Graag zou ik serieuze reacties willen waar ik op verder kan borduren.
In de link staat wat de stadsbank doet, waar het voor is, dat lijkt me niet stroken met wat gedaan is in geval van jouw kennissen. Dat lijkt me er zelfs dwars tegen in gaan.
Als de stadsbank zoiets beweert naar de nieuwe verhuurder toe, betekent dat dan dat er nu, bij de huidige woning, ook niet altijd huur betaald wordt? Dat kan en mag toch niet?
Als je kennissen een manier gevonden hebben (goedkoper wonen) om (sneller) hun schulden af te betalen, is dat toch alleen maar mooi? Dan reageert de stadsbank dan toch niet zo raar op?
Vandaar mijn reaktie 'is dit een grapje?' , omdat het me ongeloofwaardig en onprofessioneel voorkomt.
De brief is verstuurd, huis is gebarricadeerd, ook al vind je jurisprudentie dat de stadsbank die brief niet had mogen versturen, de huisbaas zal huiverig blijven, ook al zou de stadsbank toezeggen er zorg voor te dragen dat de stadsbank elke maand tijdig de huur overmaakt.
Dat zou je natuurlijk voor elkaar kunnen proberen te krijgen, niet met jurisprudentie, maar met gezond verstand.
https://www.stadsbankoostnederland.nl/o ... t-indienen
Als de stadsbank zoiets beweert naar de nieuwe verhuurder toe, betekent dat dan dat er nu, bij de huidige woning, ook niet altijd huur betaald wordt? Dat kan en mag toch niet?
Als je kennissen een manier gevonden hebben (goedkoper wonen) om (sneller) hun schulden af te betalen, is dat toch alleen maar mooi? Dan reageert de stadsbank dan toch niet zo raar op?
Vandaar mijn reaktie 'is dit een grapje?' , omdat het me ongeloofwaardig en onprofessioneel voorkomt.
De brief is verstuurd, huis is gebarricadeerd, ook al vind je jurisprudentie dat de stadsbank die brief niet had mogen versturen, de huisbaas zal huiverig blijven, ook al zou de stadsbank toezeggen er zorg voor te dragen dat de stadsbank elke maand tijdig de huur overmaakt.
Dat zou je natuurlijk voor elkaar kunnen proberen te krijgen, niet met jurisprudentie, maar met gezond verstand.
https://www.stadsbankoostnederland.nl/o ... t-indienen
Jij in ieder geval niets in dit geval, want het betreft een kennis van je.... Of??Silliejj schreef:maar ik zou graag wat jurisprudentie willen zodat ik ook weet welke rechten wij hebben.
GJvdZ schreef:Jij in ieder geval niets in dit geval, want het betreft een kennis van je.... Of??Silliejj schreef:maar ik zou graag wat jurisprudentie willen zodat ik ook weet welke rechten wij hebben.
Meen je dat nou? Reageer dan niet. Je snapt toch ook nog wel dat ik deze mensen help en dus daardoor de wij-term gebruik.
-
- Contacteer:
Ik zou in deze eens advies vragen aan het juridisch loket.
Lijkt me dat deze stadsbank te ver is gegaan..
Lijkt me dat deze stadsbank te ver is gegaan..