LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door newmikey »

16again schreef: Deze berekening raakt kant noch wal.
Natuurlijk klopt ie niet, sjeez wat ben jij een licht zeg! Niet meer of minder dan de berekeningen van al die anderen die nu denken dat ze geld gaan krijgen. De enige berekeningen die kloppen zijn die van de oprichter van die stichting loterijverlies - die loopt binnen.

loek10
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2007 19:57

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door loek10 »

Een belangrijke vraag is:
kom je alleen in aanmerking voor compensatie als je bent aangesloten bij de St. Loterijverlies
of kun je ook gewoon zelfstandig een claim indienen??

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door GGG »

Dat is inderdaad een goeie vraag.
Die stichting staat natuurlijk voorgesorteerd, maar als de claim wordt toegwezen, dan zal er geen rechter zijn die de claim van andere spelers gaat afwijzen.

En dan zou de Staatsloterij om talloze rechtzaken te voorkomen er wel eens voor kunnen kiezen om aan abonnementspelers (dat zijn immers degenen die eenvoudig kunnen aantonen dat ze hebben meegespeeld) een vergoeding uit te keren. Ik speel aantoonbaar al zowat 25 jaar mee. Dus ik ben benieuwd....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door tenormin »

GGG, wat bent u een bofferd dat u nog kan aantonen te hebben meegespeeld. Ik heb ook meegespeeld maar natuurlijk de loten weggegooid. Een niet bewaar je NIET, toch? Maar u kunt zich nu aanmelden bij Loterijverlies, al zullen de bedragen wel tegenvallen. Maar beter iets dan niets. Veel succes.

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door vervelend »

Bankafschriften met bewijs van betaling voldoet ook

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door tenormin »

vervelend schreef:Bankafschriften met bewijs van betaling voldoet ook
Nou, ik heb eens mijn oude bankafschriften nagesnuffeld en daar staat echt niet op: staatsloten gekocht. Los daarvan: bij de tabakswinkel/'postkantoor' tegenwoordig, kocht ik vaker andere dingetjes erbij, dus ik heb helemaal niets om te bewijzen. Denk echter dat er, als er uitbetaald zal gaan worden, dit toch niet in vergelijking staat met wat men denkt dat er 'gevangen zal worden'. Ik lig er in ieder geval niet wakker van.

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door vervelend »

Ikweet niet welke bank jij hebt. Maar er staat echt het bedrag dat is afgeschreven en waar het naar toe gaat en hoeveel loten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door tenormin »

vervelend schreef:Ikweet niet welke bank jij hebt. Maar er staat echt het bedrag dat is afgeschreven en waar het naar toe gaat en hoeveel loten.
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik speel niet automatisch mee, maar koop ze altijd
los; daar zit het verschil in. Sorry voor misvatting mijnerzijds.

vura
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2013 12:09

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door vura »

Wat een oplichterij, 35 euro voor inschrijving, 10 euro per lot, dan nog eens bij winnen 15% voor hun dat betekent dat je niets overhoud van je inleggeld.
Snap niet dat zoiets mag. je maakt reclame met Misbruik

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door 16again »

Vura,

Al speel je 25 jaar met 1 lot mee, dan betaal je nog steeds maar 10,- per lot
Eerste lot is al in 35,- euro opgenomen, die betaal je niet.
Als je al lang meespeelt zijn kosten dus laag t.o.v. totale prijs die betaald is voor de loten.

....al moet ik nog zien dat deze actie tot enige uitkering gaat lijden.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
newmikey schreef:Het lijkt mij eigenlijk héél simpel: gaf een lot van €25 je eerst een kans van één op de miljoen op een prijs van €100.000 en blijkt nu dat dit slechts één op de twee miljoen was hebben jullie dus allemaal recht op €25/1000000*2 per lot = €0.00005
Uiteraard heeft u recht op zoveel malen dit bedrag als u loten heeft gekocht dus bij het 5 jaar lang maandelijks meespelen kunt u 5*12*€0.00005=€0.003 tegemoet zien.
Deze berekening raakt kant noch wal.

Uitgangspunt van newmikey is om prijzen, die gevallen zijn op loten die niet mee deden, te verdelen over deelnemers. Zeker verdedigbaar!
.... alleen berekening klopt niet.
Stel dat van de totale inleg volgens normale regels 50% uitgekeerd wordt. Door gesjoemel van staatsloterij wordt dit gehalveerd naar 25%.
Dit zou betekenen dat voor elk lot, een kwart van de aanschafprijs vergoed behoort te worden. Dat lijkt mij flink meer dan genoemde €0.00005 per lot.
De jackpot groeit door het niet vallen in een bepaalde trekking, maar wordt later wel gewonnen, hoe denk je dat op te gaan lossen? Moeten die winnaars dan geld inleveren?

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:De jackpot groeit door het niet vallen in een bepaalde trekking, maar wordt later wel gewonnen, hoe denk je dat op te gaan lossen? Moeten die winnaars dan geld inleveren?
Uiteraard zullen prijswinnaars niets terug hoeven te betalen.
Het gaat om het gemiddelde uitkeringspercentage.
Bij een enkele trekking kan, afhankelijk of jackpot valt, meer of minder dan 60% uitgekeerd worden, deze uitschieters worden gewoon in gemiddelde opgenomen.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

GGG schreef:Zie: http://www.nu.nl/binnenland/3485542/hof ... idend.html

Zeer interessant! Ik kan aantonen dat ik al sinds 1990 elke maand met een heel lot meespeel als abonnee. Dat betekent dat ik dus van 1990 tot en met 2008 door de Staatloterij gedupeerd ben.

18 jaar keer 13 trekkingen, dat is dus 234 trekkingen waarbij er prijzen werden getrokken uit niet verkochte loten. Dat gaat dus om ruim 3.000 euro inleggeld.

Hoe gaat de Staatsloterij mij daarvoor compenseren?
Over de periode 1990 t/m 17 juni 2008 krijg je in ieder geval niets, want - tenzij je tijdig de verjaring hebt gestuit - is een eventuele vordering over die periode verjaard. Over de periode daarna krijg je ook niets, want wat is concreet je schade?

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door 16again »

Ad Verkaad schreef: Over de periode 1990 t/m 17 juni 2008 krijg je in ieder geval niets, want - tenzij je tijdig de verjaring hebt gestuit - is een eventuele vordering over die periode verjaard.
Volgens mij begint verjaringstermijn pas te lopen, op het moment dat het duidelijk wordt dat er sprake is van een vordering/schuld.
Twistpunt is om dat tijdstip te bepalen:
-Indien datum van recente uitspraak geldt, dan zijn er nu nog 5 jaar!
-Als alternatieve datum kan ook start werkzaamheden Stichting loterij verlies aangehouden worden, dat is ongeveer 5 jaar geleden, en dan wordt het mogelijk haast maken met stuitingsbrieven....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door tenormin »

16again, dat is correct, daarom kan men, indien men dit wil, nog steeds aansluiten bij de zich "gedupeerd" voelende mensen.

Zita1
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 apr 2013 17:05

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Zita1 »

vura schreef:Wat een oplichterij, 35 euro voor inschrijving, 10 euro per lot, dan nog eens bij winnen 15% voor hun dat betekent dat je niets overhoud van je inleggeld.
Snap niet dat zoiets mag. je maakt reclame met Misbruik

Inderdaad !
35,00 schrijft deze stichting meteen af van je rekening, heb het terug gehaald maar gistere kreeg ik brief binnen of ik de € 35,= terug wilde overmaken.
Duhhhhhhhh

tinniejanssen
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 aug 2012 21:56

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door tinniejanssen »

dus? ze zouden geen niet verkochte loten mogen laten meedoen met de trekking?
dit is toch ook een niet verkocht lot of tellen die wel mee?
ik krijg een brief van de staatsloterij dat ze het geld van de staatslot niet hebben kunnen incasseren en dat dat lot dus NIET meedoet in de staatsloterij.
dus het lot dat ze me gestuurd hadden deed niet mee aan de trekking maar..... blijkt tot mijn grote verbazing dat op dat lot nu net een prijs valt ??? geen grote prijs maar toch ....
lekker dan , als niet actieve loten ook meedoen in de trekking:S. ik dacht dat dit was afgelopen en dat alleen verkochte loten meededen ?

christian.gibson
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2012 12:27

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door christian.gibson »

Volgens mij moet je je schadeclaim berekenen m.b.v. het percentageverschil tussen het daadwerkelijke door de staatsloterij uitgekeerde totaalbedrag en de wettelijke vastgestelde minimumuitkering van 60% van de totale inleg. Om de waarde van je eigen schadevergoeding te berekenen moet je dan dit percentage jaarlijks toepassen op je eigen inleg over de periode 2000 t/m 2007, toen de misleidende reclame (verkeerde voorstelling van zaken) door de staatsloterij van toepassing is geweest. Hoeveel is de totale inleg en de totale uitkering geweest? They're not telling :roll:

albersroos
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2015 11:51

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door albersroos »

Kan iemand mij zeggen waar ik mij op kan geven voor de schadeclaim Staatsloterij?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door tenormin »

albersroos schreef:Kan iemand mij zeggen waar ik mij op kan geven voor de schadeclaim Staatsloterij?
https://www.loterijverlies.nl/

Succes.

Gesloten