LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent maakt zomaar nieuw contract aan
Essent maakt zomaar nieuw contract aan
Ons energiecontract bij Essent loopt binnenkort af. Mijn vriend belde de klantenservice om te weten welke prijzen ze zouden hanteren als hij weer een nieuw contract zou afsluiten. De medewerker vertelde wat de kosten waren. De medewerkster drong erop aan om hem een offerte te sturen. Mijn vriend wilde dat niet want hij wist genoeg. Nu kreeg hij geen offerte maar een geheel nieuw contract via de mail. Mijn vriend pissig,want nu moet hij erachter aan om dit contract te beëindigen. Wat ik ook raar vind dat jij binnen 7 dagen kan opzeggen. Maar het zou toch moeten zijn dat een contract binnen 7 dagen vervalt als je er niet op reageert of niet opstuurt met handtekening Of maak een knop Weigeren contract. Zorg dat klanten zo min mogelijk last hebben als er iets verkeerds gebeurt. Nu heb jij er als persoon werk van. Terwijl het probleem bij Essent of andere energiemaatschappij bevindt. Of zorg gewoon dat het contract met handtekening toegestuurd moet worden anders is een contract niet geldig. Tijd voor een nieuwe wet.
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: Essent maakt zomaar nieuw contract aan
Beste solleila,
In uw bericht op dit forum geeft u aan dat uw vriend een overeenkomst heeft ontvangen terwijl dit niet de bedoeling was.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik u het klantnummer (of postcode en huisnummer), telefoonnummer en forumnaam te mailen naar forum@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om samen tot een oplossing te komen.
Stuur ook in de email een kopie van deze klacht.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
In uw bericht op dit forum geeft u aan dat uw vriend een overeenkomst heeft ontvangen terwijl dit niet de bedoeling was.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik u het klantnummer (of postcode en huisnummer), telefoonnummer en forumnaam te mailen naar forum@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om samen tot een oplossing te komen.
Stuur ook in de email een kopie van deze klacht.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
Re: Essent maakt zomaar nieuw contract aan
essent kan geen offerte sturen het word dan gelijk een contract en wil je dit niet dan moet je het binnen 7 dagen annuleren
Re: Essent maakt zomaar nieuw contract aan
Het wordt denk ik hoog tijd dat de consumentenautoriteit Essent eens goed gaat doorlichten en dan maar eens een flinke boete moeten opleggen voor hun onbehoorlijke gedrag.
Medewekers die niet terug bellen terwijl ze dit wel beloven enz. enz.
Anders moet de consumentenbond of radar hier maar eens aandacht aan besteden.
Medewekers die niet terug bellen terwijl ze dit wel beloven enz. enz.
Anders moet de consumentenbond of radar hier maar eens aandacht aan besteden.
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: Essent maakt zomaar nieuw contract aan
Beste ellobo64,
U heeft op 7 juni 2013 een klacht bij ons ingediend. Ik vind het erg vervelend dat u niet tevreden bent over onze service. Ik wil dit graag met u bespreken.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik u het klantnummer (of postcode en huisnummer), telefoonnummer en forumnaam te mailen naar forum@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om samen tot een oplossing te komen. Geef in genoemde e-mail ook alvast een omschrijving van uw klacht.
Met vriendelijk groet,
Richard
Essent Klantenservice
Webcare
U heeft op 7 juni 2013 een klacht bij ons ingediend. Ik vind het erg vervelend dat u niet tevreden bent over onze service. Ik wil dit graag met u bespreken.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik u het klantnummer (of postcode en huisnummer), telefoonnummer en forumnaam te mailen naar forum@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om samen tot een oplossing te komen. Geef in genoemde e-mail ook alvast een omschrijving van uw klacht.
Met vriendelijk groet,
Richard
Essent Klantenservice
Webcare
Re: Essent maakt zomaar nieuw contract aan
Hallo,
Hier hetzelfde probleem: telefonisch benaderd, bandje zo 'geplakt' dat het lijkt alsof je ja zegt op het contract en na binnen 7 dagen niet gereageerd te hebben, zit je ongewenst vast aan een contract.
Inderdaad niet wat je bij Essent verwacht.
Groetjes Sade
Hier hetzelfde probleem: telefonisch benaderd, bandje zo 'geplakt' dat het lijkt alsof je ja zegt op het contract en na binnen 7 dagen niet gereageerd te hebben, zit je ongewenst vast aan een contract.
Inderdaad niet wat je bij Essent verwacht.
Groetjes Sade
Re: Essent maakt zomaar nieuw contract aan
Hallo allemaal,
Nu maandag een rechtzaak "ESSENT", in 2009 kreeg ik zo'n euro 700 terug en in 2010 zo'n 200 euro maar in 2011 moest ik maar even euro 5.182,45 betalen dit is niet normaal ik ben geen bedrijf maar ik zag bijvoorbeeld dit :
26-11-2010 t/m 09-04-2011 Beginstand 077447 Eindstand 081188 verschil stand 03741
Dit valt terug op de volgende data 26-11-2009 t/m 26-11-2010, M.A.W. een periode van 1 jaar een 0 stand. Dan berekend Essent de meterstand op 081188 waardoor een meet verschil ontstaat van 03741
Hetzelfde zien wij bij gas :
17-11-2008 t/m 09-04-2009 Beginstand 056109 Eindstand 056109
Hier heeft de gas meter van 17-11-2008 t/m 09-04-2009 een 0 stand.
(de meter loopt niet in maar vooruit)
Essent mag verklaren hoe hun komen aan deze 0 standen, want ik kan het niet verklaren en daarom ben ik het niet eens. Kortom de berekende standen kloppen gewoon niet, en de laaste nota verslaat alles, verbruik is een linear begrip, soms gaat het wat sneller en soms wat langzamer maar een meter staat nooit stil. En hoe ze aan euro 5.182,45 komen geen idee, maar ja door Essent berekend zeggen ze dan.
Zo kan ik ook wel rijk worden, toch?
Nu maandag een rechtzaak "ESSENT", in 2009 kreeg ik zo'n euro 700 terug en in 2010 zo'n 200 euro maar in 2011 moest ik maar even euro 5.182,45 betalen dit is niet normaal ik ben geen bedrijf maar ik zag bijvoorbeeld dit :
26-11-2010 t/m 09-04-2011 Beginstand 077447 Eindstand 081188 verschil stand 03741
Dit valt terug op de volgende data 26-11-2009 t/m 26-11-2010, M.A.W. een periode van 1 jaar een 0 stand. Dan berekend Essent de meterstand op 081188 waardoor een meet verschil ontstaat van 03741
Hetzelfde zien wij bij gas :
17-11-2008 t/m 09-04-2009 Beginstand 056109 Eindstand 056109
Hier heeft de gas meter van 17-11-2008 t/m 09-04-2009 een 0 stand.
(de meter loopt niet in maar vooruit)
Essent mag verklaren hoe hun komen aan deze 0 standen, want ik kan het niet verklaren en daarom ben ik het niet eens. Kortom de berekende standen kloppen gewoon niet, en de laaste nota verslaat alles, verbruik is een linear begrip, soms gaat het wat sneller en soms wat langzamer maar een meter staat nooit stil. En hoe ze aan euro 5.182,45 komen geen idee, maar ja door Essent berekend zeggen ze dan.
Zo kan ik ook wel rijk worden, toch?
Re: Essent maakt zomaar nieuw contract aan
Hier nog wat, was dat vergeten bij mijn eerder bericht:
Verbruik
12.592 Elektriciteit, verbruik in kWh Beginstand Eindstand
3.741 Nacht-/weekendtelwerk 26-11-2010 t/m 08-04-2011 77.447 H) 81.188 H)
4.856 Nacht-/weekendtelwerk 09-04-2011 t/m 31-10-2011 81.188 H) 86.044 A)
1.861 Dagtelwerk 26-11-2010 t/m 08-04-2011 53.206 G) 55.067 H)
2.134 Dagtelwerk 09-04-2011 t/m 31-10-2011 55.067 H) 57.201 A)
5.879 Gas, gecorrigeerd verbruik in m³ Beginstand Eindstand
(3.899) 3.902 Verbruik 26-11-2010 t/m 09-03-2011 56.475 G) 60.377 H)
- 3 Calorische correctie 26-11-2010 t/m 09-03-2011 (-0.0008 x 3.902 m³ | zie toelichting)
(1.980) 1.982 Verbruik 10-03-2011 t/m 31-10-2011 60.377 H) 62.359 A)
- 2 Calorische correctie 10-03-2011 t/m 31-10-2011 (-0.0008 x 1.982 m³ | zie toelichting)
A) Door u doorgegeven G) Door lokaal meetbedrijf berekend H) Door uw
leverancier Essent berekend
Verbruikshistorie
2010/2011 2010/2011 2010/2011
Elektriciteit (kWh) 1.908 808 13.650 <---- En dit snap ik totaal niet 13650 kWh voor 1 jaar
Gas (m³) 217 283 6.500
Uw energieverbruik is omgerekend naar een volledig jaar (365 dagen). Voor gas is dit inclusief de calorische
Verbruik
12.592 Elektriciteit, verbruik in kWh Beginstand Eindstand
3.741 Nacht-/weekendtelwerk 26-11-2010 t/m 08-04-2011 77.447 H) 81.188 H)
4.856 Nacht-/weekendtelwerk 09-04-2011 t/m 31-10-2011 81.188 H) 86.044 A)
1.861 Dagtelwerk 26-11-2010 t/m 08-04-2011 53.206 G) 55.067 H)
2.134 Dagtelwerk 09-04-2011 t/m 31-10-2011 55.067 H) 57.201 A)
5.879 Gas, gecorrigeerd verbruik in m³ Beginstand Eindstand
(3.899) 3.902 Verbruik 26-11-2010 t/m 09-03-2011 56.475 G) 60.377 H)
- 3 Calorische correctie 26-11-2010 t/m 09-03-2011 (-0.0008 x 3.902 m³ | zie toelichting)
(1.980) 1.982 Verbruik 10-03-2011 t/m 31-10-2011 60.377 H) 62.359 A)
- 2 Calorische correctie 10-03-2011 t/m 31-10-2011 (-0.0008 x 1.982 m³ | zie toelichting)
A) Door u doorgegeven G) Door lokaal meetbedrijf berekend H) Door uw
leverancier Essent berekend
Verbruikshistorie
2010/2011 2010/2011 2010/2011
Elektriciteit (kWh) 1.908 808 13.650 <---- En dit snap ik totaal niet 13650 kWh voor 1 jaar
Gas (m³) 217 283 6.500
Uw energieverbruik is omgerekend naar een volledig jaar (365 dagen). Voor gas is dit inclusief de calorische
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 08 nov 2012 00:25
Re: Essent maakt zomaar nieuw contract aan
Ik geef je weinig kans in de rechtzaak.
De de beginstand voor elektra is in 2011 geschat (de jaarnota daarvoor dus ook)
Dit betekent dat of de netbeheerder heeft de standen afgewezen of u heeft ze niet doorgegeven.
Aangezien bij gas de stand niet geschat is, vermoed ik het eerste.
Dit betekent dat je het jaar ervoor voor te weinig bent afgerekend. Dat is met deze rekening rechtgetrokken.
De de beginstand voor elektra is in 2011 geschat (de jaarnota daarvoor dus ook)
Dit betekent dat of de netbeheerder heeft de standen afgewezen of u heeft ze niet doorgegeven.
Aangezien bij gas de stand niet geschat is, vermoed ik het eerste.
Dit betekent dat je het jaar ervoor voor te weinig bent afgerekend. Dat is met deze rekening rechtgetrokken.