LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Online faktureerd teveel
Online faktureerd teveel
beste mensen,
heb met online gebeld (in april dit jaar) want ik ging verhuizen
ik had een erg goedkoop internet abb. nog geen 19 euro p/mnd.
met 4 of 5 Mb. uploaden
mij werd telefonisch een nieuw internet abb. aangeboden
voor 2 jaar voor 10 Mb. voor 22,50 per mnd. waarvan
het eerste half jaar 50% korting dus 11,25 p/mnd.
nu kreeg ik de rekening voor mei van zo'n 20 euro
waarover ze mij per mail niet erg veel duidelijk konden maken
maar beloofden in die mail het volgende:
"De volgende factuur zal het afgesproken bedrag van 9,95 euro bevatten, voor
de periode van 12 maanden. Na deze periode zal de factuur 21,95 euro
bevatten."
nou ik dacht dat is mij prima maar nu kreeg ik de faktuur voor juni
en was het weer iets meer dan 20 euro
als antwoord kreeg ik:
"Deze kosten worden gerekend voor het gebruik van het netwerk en de
onderhoud daarvan.
Voorheen had u een vaste blijvende korting op de lijnhuur. Dit betekende
voor u, binnen dat contract. Dat deze korting zou doorlopen op het
moment dat uw contractstermijn zou zijn verlopen. Echter heeft u nu een
nieuwe aanbieding aangenomen waarbij deze vaste prijs met het nieuwe
contract is komen te vervallen.
Onze excuses voor het ongemak"
maar er is hierover telefonisch bij het afsluiten van het kontrakt
helemaal niet gesproken......
alleen dat ik het eerste halfjaar 50% korting zou krijgen
op het 2 jarige abb. van 22,50 en de laatste andrehalf jaar 22,50
maar zoals U hierboven kunt lezen hebben ze mij in mei
per mail een nog weer betere aanbieding gedaan
hoe kan men bij online steeds zo switchen?
ik heb zojuist per mail de telefoontab opgevraagd
en hen gevraagd zich hieraan te houden
op welk antwoord ik nu wacht
maar er geen vertrouwen meer in heb.....
wat moet ik nog meer doen?
alvast bedankt en ik laat het antwoord weten
heb met online gebeld (in april dit jaar) want ik ging verhuizen
ik had een erg goedkoop internet abb. nog geen 19 euro p/mnd.
met 4 of 5 Mb. uploaden
mij werd telefonisch een nieuw internet abb. aangeboden
voor 2 jaar voor 10 Mb. voor 22,50 per mnd. waarvan
het eerste half jaar 50% korting dus 11,25 p/mnd.
nu kreeg ik de rekening voor mei van zo'n 20 euro
waarover ze mij per mail niet erg veel duidelijk konden maken
maar beloofden in die mail het volgende:
"De volgende factuur zal het afgesproken bedrag van 9,95 euro bevatten, voor
de periode van 12 maanden. Na deze periode zal de factuur 21,95 euro
bevatten."
nou ik dacht dat is mij prima maar nu kreeg ik de faktuur voor juni
en was het weer iets meer dan 20 euro
als antwoord kreeg ik:
"Deze kosten worden gerekend voor het gebruik van het netwerk en de
onderhoud daarvan.
Voorheen had u een vaste blijvende korting op de lijnhuur. Dit betekende
voor u, binnen dat contract. Dat deze korting zou doorlopen op het
moment dat uw contractstermijn zou zijn verlopen. Echter heeft u nu een
nieuwe aanbieding aangenomen waarbij deze vaste prijs met het nieuwe
contract is komen te vervallen.
Onze excuses voor het ongemak"
maar er is hierover telefonisch bij het afsluiten van het kontrakt
helemaal niet gesproken......
alleen dat ik het eerste halfjaar 50% korting zou krijgen
op het 2 jarige abb. van 22,50 en de laatste andrehalf jaar 22,50
maar zoals U hierboven kunt lezen hebben ze mij in mei
per mail een nog weer betere aanbieding gedaan
hoe kan men bij online steeds zo switchen?
ik heb zojuist per mail de telefoontab opgevraagd
en hen gevraagd zich hieraan te houden
op welk antwoord ik nu wacht
maar er geen vertrouwen meer in heb.....
wat moet ik nog meer doen?
alvast bedankt en ik laat het antwoord weten
Re: Online faktureerd teveel
Sorry, maar er valt echt geen touw aan jouw verhaal vast te knopen.
Enige dat opvalt is dat als jij werkelijk uit mails van Online citeert, ze daar wel eens op taalcursus mogen. Ik vind het daardoor nogal een ongeloofwaardig verhaal.
Enige dat opvalt is dat als jij werkelijk uit mails van Online citeert, ze daar wel eens op taalcursus mogen. Ik vind het daardoor nogal een ongeloofwaardig verhaal.
Re: Online faktureerd teveel
sorry, maar het is echt allemaal zo
en wat tussen aanhalingstekens staat is gekopieerd en geplakt
wat is er niet aan mijn verhaal te begrijpen?
ze beloofden mij het eerste half jaar een prijs van 11,25 en daarna 22,50 per mnd.
(kontrakt van 2 jaar)
en ik krijg tot 2 x toe een faktuur van iets meer dan 20 euro......
dat klopt toch niet
en wat tussen aanhalingstekens staat is gekopieerd en geplakt
wat is er niet aan mijn verhaal te begrijpen?
ze beloofden mij het eerste half jaar een prijs van 11,25 en daarna 22,50 per mnd.
(kontrakt van 2 jaar)
en ik krijg tot 2 x toe een faktuur van iets meer dan 20 euro......
dat klopt toch niet
Re: Online faktureerd teveel
Online zegt nu:
"Dat klopt deze staan al vast in de algemene voorwaarden"
DUS als er aan de telefoon wordt gezegd dat internetten
22,50 p/mnd. kost moet je er zelf 10,16 bijrekenen voor lijnhuur...
dat had men mij dan wel even mogen zeggen
moet je dan de hele algemene voorwaarden eerst nalezen?
"Dat klopt deze staan al vast in de algemene voorwaarden"
DUS als er aan de telefoon wordt gezegd dat internetten
22,50 p/mnd. kost moet je er zelf 10,16 bijrekenen voor lijnhuur...
dat had men mij dan wel even mogen zeggen
moet je dan de hele algemene voorwaarden eerst nalezen?
Re: Online faktureerd teveel
Wat denk je zelf? Je tekent er toch voor?Bilas schreef:Online zegt nu:
"Dat klopt deze staan al vast in de algemene voorwaarden"
DUS als er aan de telefoon wordt gezegd dat internetten
22,50 p/mnd. kost moet je er zelf 10,16 bijrekenen voor lijnhuur...
dat had men mij dan wel even mogen zeggen
moet je dan de hele algemene voorwaarden eerst nalezen?
Re: Online faktureerd teveel
Maar welke posten staan er eigenlijk op de factuur? Online specificeert de hele factuur, dus de reden waarom het 20 euri is ipv 10 moet je daarop terugvinden.
Anders maak je een c&p van je factuur en plemp je em hier. Je facturen vind je bij Online door in te loggen op Mijn Online
Anders maak je een c&p van je factuur en plemp je em hier. Je facturen vind je bij Online door in te loggen op Mijn Online
Re: Online faktureerd teveel
devious schreef:Maar welke posten staan er eigenlijk op de factuur? Online specificeert de hele factuur, dus de reden waarom het 20 euri is ipv 10 moet je daarop terugvinden.
Anders maak je een c&p van je factuur en plemp je em hier. Je facturen vind je bij Online door in te loggen op Mijn Online
Nooit een factuur met naam en toenaam zichtbaar maken foei metalman
Re: Online faktureerd teveel
alleen de kostenposten c&p.. dan staat erverder niks geks op hoor. Geen naam/adres en gebelde nummers. Maar goed, ik denk niet dat we nog wat horen van de TS
Re: Online faktureerd teveel
de korting is oke,
maar er staat nu een post bij op
DOORBELASTING LIJNHUUR a 10,16
waarover in het telefonische aanmelden
door online niet is gesproken
kijk maar op hun site
snel internet 10 mb. eerste 12 mnd. 9,95
daarna 19,95 p/mnd.
dan verwacht je toch niet dat er iedere mnd. nog 10,16 lijnhuur bijkomt
maar er staat nu een post bij op
DOORBELASTING LIJNHUUR a 10,16
waarover in het telefonische aanmelden
door online niet is gesproken
kijk maar op hun site
snel internet 10 mb. eerste 12 mnd. 9,95
daarna 19,95 p/mnd.
dan verwacht je toch niet dat er iedere mnd. nog 10,16 lijnhuur bijkomt
Re: Online faktureerd teveel
Staat er beneden niet hetzelfde bedrag, wat dan weer als + credit bijgeschreven wordt?Bilas schreef:de korting is oke,
maar er staat nu een post bij op
DOORBELASTING LIJNHUUR a 10,16
waarover in het telefonische aanmelden
door online niet is gesproken
kijk maar op hun site
snel internet 10 mb. eerste 12 mnd. 9,95
daarna 19,95 p/mnd.
dan verwacht je toch niet dat er iedere mnd. nog 10,16 lijnhuur bijkomt
Re: Online faktureerd teveel
nee, kijk faktuur hieronder
" Internet
Abonnement: Snel Internet 10 Mb/s 01-06-13 01-07-13 20,95
Actie: eerste 6 maanden 12 euro korting 01-06-13 01-07-13 -12,00
Doorbelasting lijnhuur 01-06-13 01-07-13 10,16
Huur: modem (EUR 3 draadloos en EUR 1 standaard) 01-06-13 01-07-13 4,07
Actie: korting op huur modem (draadloos) 01-06-13 01-07-13 -3,05
Totaal exclusief btw 16,63
btw 21.00 % over 16,63 3,49
Totaal maandelijkse rekening 20,12
" Internet
Abonnement: Snel Internet 10 Mb/s 01-06-13 01-07-13 20,95
Actie: eerste 6 maanden 12 euro korting 01-06-13 01-07-13 -12,00
Doorbelasting lijnhuur 01-06-13 01-07-13 10,16
Huur: modem (EUR 3 draadloos en EUR 1 standaard) 01-06-13 01-07-13 4,07
Actie: korting op huur modem (draadloos) 01-06-13 01-07-13 -3,05
Totaal exclusief btw 16,63
btw 21.00 % over 16,63 3,49
Totaal maandelijkse rekening 20,12
Re: Online faktureerd teveel
Ik ken de rest van jouw contract niet, maar kijk wat onder lijnhuur wordt bedoeld.
http://www.online.nl/klantenservice/
Anders probeer via de klantenservice helderheid te krijgenDoorbelasting lijnhuur, wat is dat?
Als uw analoge telefoonabonnement van KPN is opgezegd, bespaart u op de maandelijkse kosten van dat abonnement. KPN rekent voor het gebruik van de telefoonlijn waar geen telefoonabonnement meer op zit wel kosten aan Online. De ADSL verbinding maakt namelijk gebruik van de telefoonlijn, en die is van KPN.
De kosten berekenen wij aan u door. Deze kosten staan op uw rekening als 'doorbelasting lijnhuur'. De maandelijkse kosten voor de doorbelasting lijnhuur zijn € 10. Mocht u gedeeltelijk berekend worden voor lijnhuur, dan is er een korting van toepassing, controleer hiervoor uw factuur.
http://www.online.nl/klantenservice/
Re: Online faktureerd teveel
beste nevermind,
bedankt voor het opzoeken van de relevante tekst
(ben er zelf niet zo'n held in)
het internet is/was mijn enige abb.
heb geen tel. aansluiting bij KPN
dus als ik die tekst goed begrijp kan/mag online dus
doorbelasting lijnhuur van mij vragen?
dan blijft alleen
dat bij de gemiddelde Nederlander die zich opgeeft
bij Online voor een internet abb.
uit gaat van de prijs die je op hun website ziet
(dus zonder lijnhuur) waar ik nu pas achter ben
hadden ze mij er in dat tel. gesprek niet op moeten wijzen?
bedankt tot zover nevermind
bedankt voor het opzoeken van de relevante tekst
(ben er zelf niet zo'n held in)
het internet is/was mijn enige abb.
heb geen tel. aansluiting bij KPN
dus als ik die tekst goed begrijp kan/mag online dus
doorbelasting lijnhuur van mij vragen?
dan blijft alleen
dat bij de gemiddelde Nederlander die zich opgeeft
bij Online voor een internet abb.
uit gaat van de prijs die je op hun website ziet
(dus zonder lijnhuur) waar ik nu pas achter ben
hadden ze mij er in dat tel. gesprek niet op moeten wijzen?
bedankt tot zover nevermind
Re: Online faktureerd teveel
Online.nl maakt er een potje van en er klopt geen bal van.
Ik heb die hele site met talloze acties en pakketten doorgenomen, maar nergens kom ik iets van kosten lijnhuur tegen.als ze die berekenen, MOET dat op hun website terug te vinden zijn.
Daarnaast zijn er wettelijke spelregels: de totale abonnement kosten dienen inclusief alles te zijn. Kijkende naar hun prijslijsten, staat werkelijk nergens iets van lijnhuur kosten apart vermeld.
Als je op hun website het zoekwoord lijnhuur intikt, heeft het geen resultaat.
Als online extra, dus lijnhuurkosten in rekening brengt, dient dit ergens op hun website terug te vinden zijn. En na goed pluiswerk, ik kan nergens iets vinden.
Het aanbod wat zij u hebben gedaan en waarop. Ja hebt gezegd, dient een totaalprijs te zijn. Dus er mogen géén verborgen extra kosten weggelaten worden. Is dat wel gedaan, dan hebben ze u misleid.
Wel ben ik benieuwd hoe uw contract in uw mijnonline omgeving vermeld staat met de bijbehorende overzicht kosten. Dus, abonnement actieprijs en de abonnementprijs die daarna geldt.
Kunt u een printscreen maken (zonder dat uw gegevens zichtbaar zijn) en die eens hier plaatsen?
Ik heb die hele site met talloze acties en pakketten doorgenomen, maar nergens kom ik iets van kosten lijnhuur tegen.als ze die berekenen, MOET dat op hun website terug te vinden zijn.
Daarnaast zijn er wettelijke spelregels: de totale abonnement kosten dienen inclusief alles te zijn. Kijkende naar hun prijslijsten, staat werkelijk nergens iets van lijnhuur kosten apart vermeld.
Als je op hun website het zoekwoord lijnhuur intikt, heeft het geen resultaat.
Als online extra, dus lijnhuurkosten in rekening brengt, dient dit ergens op hun website terug te vinden zijn. En na goed pluiswerk, ik kan nergens iets vinden.
Het aanbod wat zij u hebben gedaan en waarop. Ja hebt gezegd, dient een totaalprijs te zijn. Dus er mogen géén verborgen extra kosten weggelaten worden. Is dat wel gedaan, dan hebben ze u misleid.
Wel ben ik benieuwd hoe uw contract in uw mijnonline omgeving vermeld staat met de bijbehorende overzicht kosten. Dus, abonnement actieprijs en de abonnementprijs die daarna geldt.
Kunt u een printscreen maken (zonder dat uw gegevens zichtbaar zijn) en die eens hier plaatsen?
Re: Online faktureerd teveel
Zoals je gelezen hebt, maakt Online gebruik van de telefoonlijn van KPN.heb geen tel. aansluiting bij KPN
Deze berekenen aan Online lijnhuur en wederom wordt deze aan jouw doorberekend.
Het is alleen, dat je normaal bij een aanbieding SOMS de lijnhuur voor een bepaalde tijd wordt geschonken/gecrediteerd.
@ ShineAls online extra, dus lijnhuurkosten in rekening brengt, dient dit ergens op hun website terug te vinden zijn. En na goed pluiswerk, ik kan nergens iets vinden.
Heb je mijn eerder bericht gelezen, deze quote is van de website online.
Re: Online faktureerd teveel
Bilas schreef:beste nevermind,
bedankt voor het opzoeken van de relevante tekst
(ben er zelf niet zo'n held in)
het internet is/was mijn enige abb.
heb geen tel. aansluiting bij KPN
dus als ik die tekst goed begrijp kan/mag online dus
doorbelasting lijnhuur van mij vragen?
dan blijft alleen
dat bij de gemiddelde Nederlander die zich opgeeft
bij Online voor een internet abb.
uit gaat van de prijs die je op hun website ziet
(dus zonder lijnhuur) waar ik nu pas achter ben
hadden ze mij er in dat tel. gesprek niet op moeten wijzen?
bedankt tot zover nevermind
U mag ook uitgaan van de prijs die zij op hun website vermelden. Indien ze lijnhuur apart in rekening brengen dient dit duidelijk vermeld te staan met bijbehorende prijs. En dit staat nergens!
Kijk eens bij deze link. Klik dan eens op veelgestelde vragen , internet. Daar komt de vraag voorbij ' moet ik een abo hebben bij kpn....' Antwoord is nee, en ook hier rept men dan niet over extra lijnhuurkosten.
http://www.online.nl/internet/
Re: Online faktureerd teveel
@nevermind
Waar heb jij het stukje van lijnhuur gevonden? Kun je link en eventueel artikel nr even aanreiken?
Als ik naar de voorwaarden kijk en lees
http://www.online.nl/fileadmin/document ... emerge.pdf
Zie ik TS abonnement erbij staan.
Als je dan naar artikel 3.7 gaat, staat er toch echt héél duidelijk:
" de acties zijn alleen verkrijgbaar inclusief KPN lijnhuur. Deze kosten zijn in de maandelijkse abonnementsprijs inbegrepen."
Open je willekeurig tarieven overzicht http://www.online.nl/klantenservice/ext ... /tarieven/
Staat daar ook nergens apart de xtra kosten van een of andere huurlijn vermeld.
Ik blijf er dus bij dat hetgeen TS in rekening gebracht krijgt niet klopt.
Waar heb jij het stukje van lijnhuur gevonden? Kun je link en eventueel artikel nr even aanreiken?
Als ik naar de voorwaarden kijk en lees
http://www.online.nl/fileadmin/document ... emerge.pdf
Zie ik TS abonnement erbij staan.
Als je dan naar artikel 3.7 gaat, staat er toch echt héél duidelijk:
" de acties zijn alleen verkrijgbaar inclusief KPN lijnhuur. Deze kosten zijn in de maandelijkse abonnementsprijs inbegrepen."
Open je willekeurig tarieven overzicht http://www.online.nl/klantenservice/ext ... /tarieven/
Staat daar ook nergens apart de xtra kosten van een of andere huurlijn vermeld.
Ik blijf er dus bij dat hetgeen TS in rekening gebracht krijgt niet klopt.
Laatst gewijzigd door Shine op 12 jun 2013 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Online faktureerd teveel
Zoekfunctie
Factuur
Veelgestelde vragen over mijn factuur
Na beneden scrollen, daar staat de mij geplaatste tekst.
Factuur
Veelgestelde vragen over mijn factuur
Na beneden scrollen, daar staat de mij geplaatste tekst.
Re: Online faktureerd teveel
Online is verplicht om op grond van de wet koop op afstand om de totaalprijs te vermelden of, wanneer dit niet kan, aangeven hoe de totaalprijs berekend wordt. Op zichzelf kan het legitiem zijn om de lijnhuur niet in de prijs op te nemen, omdat dit soms al door een andere overeenkomst gedekt wordt, maar het moet wel vermeld wordt.
U geeft aan dat Online het hier niet over heeft gehad dus u mocht, gezien het bovenstaande, er vanuit gaan dat het om een totaalprijs ging en derhalve hoeft de lijn kosten niet te betalen. Daarnaast heeft Online u misleid en dus kunt u een klacht bij de ConsuWijzer indien.
U geeft aan dat Online het hier niet over heeft gehad dus u mocht, gezien het bovenstaande, er vanuit gaan dat het om een totaalprijs ging en derhalve hoeft de lijn kosten niet te betalen. Daarnaast heeft Online u misleid en dus kunt u een klacht bij de ConsuWijzer indien.
Re: Online faktureerd teveel
@nevermind
Dank, gevonden.
*****, dit zit wel héél erg verstopt. En iets waarop je niet zoekt.
Als klant zoek je op: heb ik een KPN abonnement nodig.
"Heb ik een KPN abonnement nodig voor ADSL Extra (& Telefonie)?
U heeft geen KPN telefoonabonnement nodig om ADSL van Online (& Telefonie) te kunnen bestellen. Doe de postcodecheck om te zien of u al kunt bestellen.
Uw telefoonnummer behouden
U kunt uw KPN nummer laten overzetten naar Telefonie van Online. Wij zeggen daarna uw KPN telefoonabonnement voor u op. Tijdens het bestellen kunt u aangegeven dat u dit wilt. Als u al ADSL van Online heeft, kunt u nummerbehoud aanvragen via 0900 0133 (€0,10/min)."
Ik vind dat men dan hier al de extra kosten van lijnhuur moet gaan benoemen en uitleggen. Maar dat ontbreekt in alle vormen.
Klant(en) komt(en) er nu pas achter nadat het abonnemen is aangegaan. En vraag me derhalve serieus af of er dan geen sprake is van misleiding, of achterhouden van informatie door verkoper.
Dank, gevonden.
*****, dit zit wel héél erg verstopt. En iets waarop je niet zoekt.
Als klant zoek je op: heb ik een KPN abonnement nodig.
"Heb ik een KPN abonnement nodig voor ADSL Extra (& Telefonie)?
U heeft geen KPN telefoonabonnement nodig om ADSL van Online (& Telefonie) te kunnen bestellen. Doe de postcodecheck om te zien of u al kunt bestellen.
Uw telefoonnummer behouden
U kunt uw KPN nummer laten overzetten naar Telefonie van Online. Wij zeggen daarna uw KPN telefoonabonnement voor u op. Tijdens het bestellen kunt u aangegeven dat u dit wilt. Als u al ADSL van Online heeft, kunt u nummerbehoud aanvragen via 0900 0133 (€0,10/min)."
Ik vind dat men dan hier al de extra kosten van lijnhuur moet gaan benoemen en uitleggen. Maar dat ontbreekt in alle vormen.
Klant(en) komt(en) er nu pas achter nadat het abonnemen is aangegaan. En vraag me derhalve serieus af of er dan geen sprake is van misleiding, of achterhouden van informatie door verkoper.