LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ontslag geen vakantiegeld !!
ontslag geen vakantiegeld !!
hallo,
ik heb 10-4-2013 ontslag gehad bijna 2 maanden geleden.
ik werkte bij een koeriersbedrijf en ivm evt boetes houden ze mijn overuren+vakantiedagen 2 maanden vast , dat snap ik nog maar mijn vakantiegeld had ik toch al gelijk uitbetaald moeten hebben of heb ik het nu helemaal verkeerd ??
ik werkte bij een koeriersbedrijf en ivm evt boetes houden ze mijn overuren+vakantiedagen 2 maanden vast , dat snap ik nog maar mijn vakantiegeld had ik toch al gelijk uitbetaald moeten hebben of heb ik het nu helemaal verkeerd ??
Re: ontslag geen vakantiegeld !!
Uitbetaling van vakantiegelden liggen ruim.
Meestal tussen maart en juni.
Voorbeelden: Eind juni betaald mijn werkgever mijn vakantiegeld.
Die van mijn partner is al betaald in april.
Nathalie
Meestal tussen maart en juni.
Voorbeelden: Eind juni betaald mijn werkgever mijn vakantiegeld.
Die van mijn partner is al betaald in april.
Nathalie
Tja..en als je er maar een week hebt gewerkt krijg je niks...
Wat houd dat in. ivm boetes. Een werkgever mag je geen boetes opleggen,uut84 schreef:hallo,
alleen de overheid.Ze kunnen wel niet gewerkte uren of te laat komen in houden.
Of het moet om verkeersboetes gaan?
-
(Rest)salaris, overuren en vakantiegeld horen een betalingstermijn ná ontslag uitbetaald te worden.
Sommigen hebben een 4 weken loo, de meesten een maandloon.
m.a.w. 4 weken na ontslag, of een maand na ontslag hoort wettelijk het financiële afgewikkeld te worden.
Contract afspraken of niet, waar Snuffel over spreekt, dit is wettelijk zo geregeld.
Je vakantiegeld is tenminste 8% bruto over je bruto salaris genoten vanaf het begin van je contract, of vanaf de laatste keer dat het is uitgekeerd.
inderdaad verschilt de maand van uitbetaling bij sommigen (bijvoorbeeld bij 4 weken salaris). De meesten echter ontvangen het bij hun salaris in mei.
Datum van ontslag kan iets meespelen, maar aangezien dit in het begin van april was mag je verwachten dat eind mei alles is afgewikkeld.
Sommigen hebben een 4 weken loo, de meesten een maandloon.
m.a.w. 4 weken na ontslag, of een maand na ontslag hoort wettelijk het financiële afgewikkeld te worden.
Contract afspraken of niet, waar Snuffel over spreekt, dit is wettelijk zo geregeld.
Je vakantiegeld is tenminste 8% bruto over je bruto salaris genoten vanaf het begin van je contract, of vanaf de laatste keer dat het is uitgekeerd.
inderdaad verschilt de maand van uitbetaling bij sommigen (bijvoorbeeld bij 4 weken salaris). De meesten echter ontvangen het bij hun salaris in mei.
Datum van ontslag kan iets meespelen, maar aangezien dit in het begin van april was mag je verwachten dat eind mei alles is afgewikkeld.
-
Is een onzinnige stelling.dhc schreef:Tja..en als je er maar een week hebt gewerkt krijg je niks...
Zelfs al heb je er maar 1 dag gewerkt dienen de overuren van die dag en het vakantiegeld van die dag uitbetaald te worden.
Nou, dat zal me een bedrag zijn, en uiteraard weet ik dat je ook na een week werken bonussen krijgt.
TS werkte voor een KOERIERSBEDRIJF!plumber schreef: Wat houd dat in. ivm boetes. Een werkgever mag je geen boetes opleggen,
Wat denk je dat het inhoud?
-
snuffel1 schreef:Als in het contract staat dat ze vakantiegeld en overuren 2 maanden vast mogen houden ivm. verkeersovertredingen dan zijn ze er nu 1 dag overheen. De ontslag datum is wel wat vreemd normaliter wordt contract aan het begin van de maand aangegaan en eindigt op de laatste van de maand. Op een woensdag ontslag krijgen lijkt op ontslag in de proeftijd danwel een staande voetje.
Hoeft niet kan flexwerker zijn? Of contract is die datum 6 mnd of 12 mnd geleden ingegaan,
Dan nog staande voet,recht op je geld..of rijbewijs kwijt,door te hard rijden en in contract dan einde contract..kan ook nog??.
Maar misschien zijn de boetes zo hoog......heb je al navraag gedaan,misschien had je dat beter even kunnen doen,morgen bellen?
-
Wederom een niet ter zake doende opmerking. TS is meer gebaat bij feiten.dhc schreef:Nou, dat zal me een bedrag zijn, en uiteraard weet ik dat je ook na een week werken bonussen krijgt.
Topics zouden een stuk leesbaarder zijn als er niet steeds zinloze opmerkingen gemaakt zouden worden. Scheelt een hoop vervuiling waardoor het voor anderen met een zelfde probleem het minder makkelijk lezen wordt
...en helaas doe ik het nu zelf ook!
U heeft uzelf gebombardeerd tot moderator? Fijn, dan hebben we er nu eindelijk een die ook 's nachts werkt..
Overigens denk ik niet dat u in de positie bent om regelneef te spelen.
Jan Tinus heeft gewoon gelijk. Uw narcistische opmerkingen hebben maar een doel en dat is het onderuit schoffelen van medeforumleden en met name nieuwkomers. En dit alles ter ere van uw vergenoegzaamheiddhc schreef:U heeft uzelf gebombardeerd tot moderator? Fijn, dan hebben we er nu eindelijk een die ook 's nachts werkt..
Goed lezen is een kunst voor jou he.Barman schreef:TS werkte voor een KOERIERSBEDRIJF!plumber schreef: Wat houd dat in. ivm boetes. Een werkgever mag je geen boetes opleggen,
Is inderdaad niet makkelijk, maar heeft dat bedrijf nu een boete op gelegd wegens niet gewerkte uren of te laat komen?plumber schreef:Goed lezen is een kunst voor jou he.Barman schreef:TS werkte voor een KOERIERSBEDRIJF!plumber schreef: Wat houd dat in. ivm boetes. Een werkgever mag je geen boetes opleggen,
Wat houdt het nu in? Zou het zelfs om boetes voor een slechte haardag kunnen gaan?
Vraag het nog eens.
Ik heb er 2,5 jaar gewerk en moest naar vaste dienst en dat deden ze niet .
Met de boetes bedoel ik idd verkeersboetes .
Ik heb gebeld maar ze willen het pas de 25e overmaken ivm de rest van het bedrijf krijg dan ook uitbetaald ,maar in de brief die ik heb gekregen staat echt duidelijk binnen 2 maanden met hun handtekening!
En ben niet op staande voet ontslagen gewoon normaal ontslag . Maar mag dit wat hun doen 15 dagen later betalen dan in hun brief ?
Met de boetes bedoel ik idd verkeersboetes .
Ik heb gebeld maar ze willen het pas de 25e overmaken ivm de rest van het bedrijf krijg dan ook uitbetaald ,maar in de brief die ik heb gekregen staat echt duidelijk binnen 2 maanden met hun handtekening!
En ben niet op staande voet ontslagen gewoon normaal ontslag . Maar mag dit wat hun doen 15 dagen later betalen dan in hun brief ?