| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OrangeOffice
OrangeOffice
Hallo,
Ik erger me soms dood aan advertenties van deze firma:
http://www.orangeoffice.eu/
Ze verkopen OpenOffice paketten. Deze zijn gratis. Maar toch vragen ze hier geld voor.
Volgens mij mag je het dan niet verkopen, zeker niet als het LPG gelicensieerd materiaal is... Zeker niet als je dit soort advertenties plaatst:
http://link.marktplaats.nl/361273378
Mensen denken gewoon dat ze Office 2007 kopen, maar in hun AV is terug te vinden, dat ze OpenOffice verkopen...
Daarbij heb ik nergens een bezoekadres, kvk nummer of btw nummer gevonden.
Mijn vraag: Zijn deze mensen, of man, legaal bezig?
Volgens mij is het gewoon misleiding, en profiteren van iemands onervarenheid met de pc...
Ik erger me soms dood aan advertenties van deze firma:
http://www.orangeoffice.eu/
Ze verkopen OpenOffice paketten. Deze zijn gratis. Maar toch vragen ze hier geld voor.
Volgens mij mag je het dan niet verkopen, zeker niet als het LPG gelicensieerd materiaal is... Zeker niet als je dit soort advertenties plaatst:
http://link.marktplaats.nl/361273378
Mensen denken gewoon dat ze Office 2007 kopen, maar in hun AV is terug te vinden, dat ze OpenOffice verkopen...
Daarbij heb ik nergens een bezoekadres, kvk nummer of btw nummer gevonden.
Mijn vraag: Zijn deze mensen, of man, legaal bezig?
Volgens mij is het gewoon misleiding, en profiteren van iemands onervarenheid met de pc...
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: OrangeOffice
In principe is het misleiding..
zeker als men de schijn wekt Microsoft Office te verkopen.
Als dan in kleine lettertjes staan "wij verkopen Open Office - terwijl dit gratis is" dan zou dit wel onder misleiding kunnen vallen.
Gewoon melden bij MP - bij elke advertentie die je ziet.
zeker als men de schijn wekt Microsoft Office te verkopen.
Als dan in kleine lettertjes staan "wij verkopen Open Office - terwijl dit gratis is" dan zou dit wel onder misleiding kunnen vallen.
Gewoon melden bij MP - bij elke advertentie die je ziet.
Wij zijn er dus ingetuind door € 14,95 te betalen voor OpenOffice in de veronderstelling dat je Microsoft Office 2007 zou krijgen, terwijl OpenOffice gratis te downloaden is van Internet.
De advertentie op www.orangeoffice.eu is qua tekst op een zeer geraffineerde manier heel misleidend.
Via Marktplaats kan je ook worden doorgelinkt naar http://link.marktplaats.nl/361273378
De aanbiedingstekst op de orangeoffice- website zit volgens mij juridisch gezien heel goed in elkaar zodat daar geen speld tussen te krijgen is en je nergens op kan terugvallen.
In deze tekst wordt ook de naam Marco Wateringen genoemd. Dit zal waarschijnlijk fake zijn.
Op gestelde vragen via het contactformulier op deze website wordt niet gereageerd.
Niettemin voelen wij ons knap belazerd en bedrogen. Als je op zo’n manier je geld moet verdienen dan ben je een parasiet van de maatschappij.
Maar wat zijn we dom, dom, dom en nog eens dom door onze naïviteit.
We gaan van deze misleiding melding maken bij andere consumenten-organisaties, Marktplaats, Speurders, politie en overheid.
De advertentie op www.orangeoffice.eu is qua tekst op een zeer geraffineerde manier heel misleidend.
Via Marktplaats kan je ook worden doorgelinkt naar http://link.marktplaats.nl/361273378
De aanbiedingstekst op de orangeoffice- website zit volgens mij juridisch gezien heel goed in elkaar zodat daar geen speld tussen te krijgen is en je nergens op kan terugvallen.
In deze tekst wordt ook de naam Marco Wateringen genoemd. Dit zal waarschijnlijk fake zijn.
Op gestelde vragen via het contactformulier op deze website wordt niet gereageerd.
Niettemin voelen wij ons knap belazerd en bedrogen. Als je op zo’n manier je geld moet verdienen dan ben je een parasiet van de maatschappij.
Maar wat zijn we dom, dom, dom en nog eens dom door onze naïviteit.
We gaan van deze misleiding melding maken bij andere consumenten-organisaties, Marktplaats, Speurders, politie en overheid.
-
Guardian72
- Contacteer:
De tekst, ja.afagivo schreef: De aanbiedingstekst op de orangeoffice- website zit volgens mij juridisch gezien heel goed in elkaar
Maar zeker op de MP advertenties (die MP niet weghaalt, ondanks melding) en ook op de site, maakt men gebruik van beeldmateriaal van microsoft.
Die zijn hier vrij fel op - omdat men (bewust) een verkeerd beeld schetst.
Dus, ook melden bij MS op [email protected] met link(s) erbij.
Beste Guardian72,
Bedankt voor je reactie.
Ik ben het helemaal met je eens.
Inmiddels heb ik dit item aangekaart bij Marktplaats.
Op jouw advies ga ik dit ook doen bij Microsoft-piracy.
Bedankt voor je reactie.
Ik ben het helemaal met je eens.
Inmiddels heb ik dit item aangekaart bij Marktplaats.
Op jouw advies ga ik dit ook doen bij Microsoft-piracy.
Als je denkt voor 14,95 Microsoft Office te kopen ben je zelf ook niet al te kosher bezig. Je zou nl. kunnen weten dat het dan geen zuivere koffie is.afagivo schreef:Wij zijn er dus ingetuind door € 14,95 te betalen voor OpenOffice in de veronderstelling dat je Microsoft Office 2007 zou krijgen, terwijl OpenOffice gratis te downloaden is van Internet.
-
Guardian72
- Contacteer:
Tenzij je gelooft wat OrangeOffice beweert - echt, legaal en eerlijk.GJvdZ schreef: Als je denkt voor 14,95 Microsoft Office te kopen ben je zelf ook niet al te kosher bezig. Je zou nl. kunnen weten dat het dan geen zuivere koffie is.
Want hun site en hun MP advertenties beweren namenlijk dat je LEGAAL het OFFICE pakket kan kopen.
-
Tis weer bijzonder
Ook hier komt dus de Wet Oneerlijke Handelspraktijken om de hoek kijken.
http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/ ... ucp_nl.pdf
http://ec.europa.eu/consumers/cons_int/ ... ucp_nl.pdf
De advertentie op Marktplaats is zeker misleidend. Op de foto staat duidelijk een doosje van Microsoft Office Professional en dan mag je ook verwachten dat dit voor die prijs geleverd wordt. Ik ken het pakket uiteraard zelf verder niet wat er dus gedownload wordt, maar er wordt op de website wel duidelijk een leuke draai aangegeven. Op hun eigen website wordt duidelijk gesproken over OrangeOffice en over de pakketten Writer en Calc. Ik vind dit ook gewoon pure misleiding en dit is mensen echt gewoon geld uit hun zak kloppen zonder dat ze er maar werkelijk iets voor doen.
Dat weet ik no niet... Ik heb ook voor 12.95 Office 2010+ gekocht via het werk.GJvdZ schreef:Als je denkt voor 14,95 Microsoft Office te kopen ben je zelf ook niet al te kosher bezig. Je zou nl. kunnen weten dat het dan geen zuivere koffie is.afagivo schreef:Wij zijn er dus ingetuind door € 14,95 te betalen voor OpenOffice in de veronderstelling dat je Microsoft Office 2007 zou krijgen, terwijl OpenOffice gratis te downloaden is van Internet.
Dit is volledig legaal en gelicensieerd...
Pssst, ik heb nog een mooie nieuwe Gazelle herenfiets te koop. Niet gestolen. Kost maar een geeltje..... Koop je die dan ook zomaar?Guardian72 schreef:Tenzij je gelooft wat OrangeOffice beweert - echt, legaal en eerlijk.GJvdZ schreef: Als je denkt voor 14,95 Microsoft Office te kopen ben je zelf ook niet al te kosher bezig. Je zou nl. kunnen weten dat het dan geen zuivere koffie is.
Want hun site en hun MP advertenties beweren namenlijk dat je LEGAAL het OFFICE pakket kan kopen.
Dat is wat anders. In dat geval lift je gewoon mee op de bedrijfslicentie en betaald de werkgever waarschijnlijk ook een stukje mee. Dat is toch heel anders dan kopen via een vage marktplaatsadvertentie.bvddnm schreef:Dat weet ik no niet... Ik heb ook voor 12.95 Office 2010+ gekocht via het werk.GJvdZ schreef:Als je denkt voor 14,95 Microsoft Office te kopen ben je zelf ook niet al te kosher bezig. Je zou nl. kunnen weten dat het dan geen zuivere koffie is.afagivo schreef:Wij zijn er dus ingetuind door € 14,95 te betalen voor OpenOffice in de veronderstelling dat je Microsoft Office 2007 zou krijgen, terwijl OpenOffice gratis te downloaden is van Internet.
Dit is volledig legaal en gelicensieerd...
Jullie hebben allen gelijk. Ik was dom, etc.
Maar waar het me feitelijk om gaat is het volgende:
Ik heb op mijn laptop een originele en betaalde versie van MS Office 2007 (incl. Outlook !!!) staan en daar ben ik zeer tevreden mee, want ik hoef al die nieuwe toeters en bellen van de 2010-versie niet.
Dus op een nieuwe laptop van een van mijn kinderen wilde ik ook MS Office 2007 installeren voor een goedkope prijs, gezien het feit dat inmiddels MS Office 2010 uit is.
Maar goed: door http://www.orangeoffice.eu ben ik op een niet lekkere manier genaaid, mijn eigen stomme schuld.
Nu de kern van mijn reactie:
Nergens kan ik oudere en officiële versies van pakketten kopen (bv. bij Dynabite of Dixons) als er nieuwe versies van een bepaald pakket zijn uitgebracht.
In supermarkten en andere winkels kan je produkten die overtijd zijn of niet meer in de mode /in het assortiment passen met grote kortingen kopen.
Waarom niet met software?
Is dit een kartel-afspraak tussen software-leveranciers?
Ik ben van plan om dit bij de EC aan te geven.
Maar waar het me feitelijk om gaat is het volgende:
Ik heb op mijn laptop een originele en betaalde versie van MS Office 2007 (incl. Outlook !!!) staan en daar ben ik zeer tevreden mee, want ik hoef al die nieuwe toeters en bellen van de 2010-versie niet.
Dus op een nieuwe laptop van een van mijn kinderen wilde ik ook MS Office 2007 installeren voor een goedkope prijs, gezien het feit dat inmiddels MS Office 2010 uit is.
Maar goed: door http://www.orangeoffice.eu ben ik op een niet lekkere manier genaaid, mijn eigen stomme schuld.
Nu de kern van mijn reactie:
Nergens kan ik oudere en officiële versies van pakketten kopen (bv. bij Dynabite of Dixons) als er nieuwe versies van een bepaald pakket zijn uitgebracht.
In supermarkten en andere winkels kan je produkten die overtijd zijn of niet meer in de mode /in het assortiment passen met grote kortingen kopen.
Waarom niet met software?
Is dit een kartel-afspraak tussen software-leveranciers?
Ik ben van plan om dit bij de EC aan te geven.
Blijkbaar heeft marktplaats een paar advertenties verwijderd 
Kijk, meneer heeft nog zo'n soort zaakje: http://www.digitaaltvpakket.net/
Ik weet niet of dit ook helemaal goed inelkaar steekt.
-
Guardian72
- Contacteer:
De site wel.bvddnm schreef:Kijk, meneer heeft nog zo'n soort zaakje: http://www.digitaaltvpakket.net/
Maar dit pakket - een stukje software - is al eerder ergens behandeld in een topic - dat werkt maar nauwelijks.
Ook weer zonde van het geld.
Je kan dit ook ergens gratis downloaden volgens mij, maar zoek via Google..
-
cvproductions
- Contacteer:
Meestal ben ik zeer oplettend, maar nu even niet. Voor sommige Linux versies moet je ook betalen en een aantal office pakketten die op CD / DVD geleverd, zijn ook niet gratis (Ability).
€ 14,95 armer vandaag. Dan moet ik maar een paar extra's uren draaien dit weekend.
Maar.... oplichting is het zeker. Ik ga het betaalde bedrag terug eisen. Of dat lukt??????
€ 14,95 armer vandaag. Dan moet ik maar een paar extra's uren draaien dit weekend.
Maar.... oplichting is het zeker. Ik ga het betaalde bedrag terug eisen. Of dat lukt??????
-
cvproductions
- Contacteer:
Geen reactie van de oplichter ontvangen!!!!!