LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fype Glasvezel (nu Fiber), nu drama met opzegging

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Jaydeem

Fype Glasvezel (nu Fiber), nu drama met opzegging

Ongelezen bericht door Jaydeem »

Hallo Allemaal,

Nu precies een maand geleden is glasvezel bij mij thuis geïnstalleerd, de monteur kreeg internet niet werkend.... dit zou een paar dagen duren zei hij, en heb dus een handtekening gezet op zijn bon (achteraf dom misschien), maar nu een maand later heb ik nog steeds geen internet! En dat is tegenwoordig toch knap lastig. (digitale tv werkt wel)

Heb ondertussen wel 15 keer gebeld met Fype, telkens hetzelfde verhaal, dat ik de modem moet resetten, en een hoop andere onzin. We zijn er nu sinds een week of 3 achter dat het modem niet goed is (computer krijgt geen ip adres toegewezen), dus even een nieuwe modem plaatsen zou geen probleem moeten zijn zou je denken..... nee hoor, ze blijven me aan het lijntje houden, en er gebeurd gewoon niks.
Ook contact gehad met reggefiber, en 2 keer in een reggefiber winkel geweest, allemaal nog niks geholpen, ik moet maar geduld hebben zegt fype want ze zijn er mee bezig, gek wordt ik er van.

Ik weet niet wat ik nu moet, het liefst zou ik het hele glasvezel gebeuren per direct annuleren en terug gaan naar UPC, waar ik erg goede ervaringen mee heb. Het probleem is dat Fype 3 maanden de tijd heeft om een werkende verbinding op te leveren voordat ik het kan annuleren, anders moet ik het contract afkopen.

Is er geen andere mogelijkheid om nu al van Fype af te komen?? Doet UPC aan klanten terug winning?
En is het slim om afgeschreven bedragen van Fype te storneren? Doet me een beetje zeer dat ik betaal voor een dienst die niet geleverd wordt......

Hoop dat iemand wat tips heeft voor me, want het geduld met Fype begint op te raken.

Groeten Wouter
Laatst gewijzigd door Jaydeem op 20 feb 2015 12:07, 3 keer totaal gewijzigd.

ciske

Re: Fype Glasvezel (nu Fiber), nu drama met opzegging

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.glasvezel-bestellen.nl/fype-ervaringen/

Misschien heb je hier iets aan, ik heb geen idee wie deze provider is.

Fype
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fype »

Jaydeem schreef:Hallo Allemaal,

Nu precies een maand geleden is glasvezel bij mij thuis geïnstalleerd, de monteur kreeg internet niet werkend.... dit zou een paar dagen duren zei hij, en heb dus een handtekening gezet op zijn bon (achteraf dom misschien), maar nu een maand later heb ik nog steeds geen internet! En dat is tegenwoordig toch knap lastig. (digitale tv werkt wel)

Heb ondertussen wel 15 keer gebeld met Fype, telkens hetzelfde verhaal, dat ik de modem moet resetten, en een hoop andere onzin. We zijn er nu sinds een week of 3 achter dat het modem niet goed is (computer krijgt geen ip adres toegewezen), dus even een nieuwe modem plaatsen zou geen probleem moeten zijn zou je denken..... nee hoor, ze blijven me aan het lijntje houden, en er gebeurd gewoon niks.
Ook contact gehad met reggefiber, en 2 keer in een reggefiber winkel geweest, allemaal nog niks geholpen, ik moet maar geduld hebben zegt fype want ze zijn er mee bezig, gek wordt ik er van.

Ik weet niet wat ik nu moet, het liefst zou ik het hele glasvezel gebeuren per direct annuleren en terug gaan naar UPC, waar ik erg goede ervaringen mee heb. Het probleem is dat Fype 3 maanden de tijd heeft om een werkende verbinding op te leveren voordat ik het kan annuleren, anders moet ik het contract afkopen.

Is er geen andere mogelijkheid om nu al van Fype af te komen?? Doet UPC aan klanten terug winning?
En is het slim om afgeschreven bedragen van Fype te storneren? Doet me een beetje zeer dat ik betaal voor een dienst die niet geleverd wordt......

Hoop dat iemand wat tips heeft voor me, want het geduld met Fype begint op te raken.

Groeten Wouter
Beste Wouter,

Wij komen hier uw bericht tegen en vinden het daarom ook gepast om ook even hier te reageren. We zijn hier druk bezig op kantoor om uw kwestie zo snel mogelijk op te lossen. Het is goed om te horen dat de digitale televisie wel werkt, maar vinden het uiterst vervelend dat het internet het nog niet doet. We zijn echt bekend met uw probleem hier op ons kantoor en daarom wisten we al snel je gegevens te achterhalen via de mensen die het probleem behandelen.
Wat ik kan zien is dat er oorspronkelijk uitgegaan werd van een modem fout. Maar het probleem lijkt uiteindelijk toch te liggen in het netwerk. Het netwerk wordt niet door onszelf beheerd en daarvoor schakelen we met een andere partij. Helaas is het tot ons spijt niet 1 2 3 zo geregeld. Wij gaan er vanuit dat we deze week hiervoor een oplossing vinden en naar u kunnen communiceren. Daarbij we ook de mogelijkheden tot compensatie bekijken.

Het enige wat we kunnen vragen is nog even geduld te hebben waar wij hard bezig zijn het voor u op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Fype

ciske

Fype, geven jullie TS ook compensatie voor de schade?? Tenslotte betaald die wel voor diensten .

devious

Ongelezen bericht door devious »

Als dit normaal gedrag is van Fype ( en dat betwijfel ik ten zeerste ) dan mogen ze de medewerkers nog eens terug naar de BASIS school sturen. De hele reaktie staat krom van taal- en schrijffouten. Bovendien is het ook erg onprofessioneel om hier neer te zetten wat het probleem is. Mocht je echt uit monde van deze ISP mogen spreken dan weet je ook hoe de klant te benaderen is op zijn mobiele telefoon.

Maar goed...is het hier allemaal wel echt...dan is het net zo vreemd en slecht-bedacht als de naam "Fype" die ik blijf uitspreken als "viep" en daarbij denk ik idd aan zo'n ding op batterijen....

ciske

die ik blijf uitspreken als "viep" en daarbij denk ik idd aan zo'n ding op batterijen....
:lol: Duidelijk.

Jaydeem

Hallo,

Afgelopen vrijdag (22-03-2013) is er eindelijk een monteur langs geweest..... De monteur stond versteld dat er nog niet eerder iemand was langs geweest in die 5 weken, en vond dit een zeer slechte gang van zaken.

De monteur heeft de modem vervangen, maar daar lag het niet aan. Hij heeft gebeld met iemand die mee kon kijken op afstand, die heeft wat dingen veranderd, en toen was ik weer online..... een of andere link was niet gemaakt. Al met al was dit 10 minuten werk. Ongelooflijk dat je daar dan 5 weken op moet wachten.

Ik heb wat telefoon gesprekken opgevangen van de monteur, en het blijkt dat de samenwerking tussen providers en reggefiber belabberd is, monteur klaagde er nogal over.

En het is nogal triest dat fype hier een reactie plaatst, en mij telefonisch niet op de hoogte houd.

Kwa snelheid zit ik nu op 70/50, terwijl er 100/100 aangeboden wordt.... dus dit is het volgende punt van aandacht.

Ik zal fype nog een brief sturen om te vragen om compensatie voor de gemiste diensten, want hier zullen ze echt niet zelf mee komen.
Ik kan voor iedereen zeggen die glasvezel en een goede klantenservice wil, niet voor fype te kiezen, maar voor een bekendere aanbieder.

Groeten Wouter

ciske

@Wouter, de boel werkt nu wel bij jou?
succes met de volgende strijd om je gelijk te krijgen.

devious

Als er 100/100 wordt geboden en je haalt 70/50 is dat zeker een reden tot klagen. MAAR!

Haal je op alle testservers een 70/50? En op hoeveel ping zit je dan? Schrijf je in op Speedtest.net en log in. Doe dan een paar speedtests en de resultaten worden netjes bijgehouden. Als ze allemaal slecht zijn ( liefst op verschillende dagen, zelfde tijden ) dan heb je een gegronde reden tot een officiele klacht. En die moet je bij Vib melden hoor!

Almere R

Ongelezen bericht door Almere R »

Helaas bij mij ook een probleem.

Man die langs is gekomen om mij Fype Glasvezel te verkopen, heeft niet 1 ding "Vals" beloofd, maar wel 4 of 5 dingen.

Zo zou er op elke verdieping (inclusief zolder) glasvezel TV aansluiting gemaakt worden, ik vanaf elk punt in huis op de digitale box pragramma's kunnen opnemen, terugkijken, films kijken, gratis uitzending gemist etc. Nou krijg ik te horen voordat ik de "Instalatie monteur" laat komen (de installateur van het glasvezelmodem in de meterkast is al langsgeweest om de meterkast "Fype klaar" te maken) dat het volgende niet mogelijk is zonder extra kosten te maken:

glasvezel aansluiting op meer dan 1 punt.
Vanaf andere punten in huis geen digitale tv te kunnen kijken, (en dus ook geen films, opnamen etc.)
Ik zelf een modem voor internet aan moet schaffen. (ondanks dat dit mij wel beloofd is)

Nou waren de mensen van de klantenservice en installatieservice erg vriendelijk, dus ben beniewd wat zij gaan doen met de "Al gemaakte kosten". Dit was €50,- aan inschrijfkosten. En benieuwd wat zij gaan doen met de monteurskosten voor het modem in de meterkast.

Ik houd iedereen graag op de hoogte zodra ik meer weet.

Mvg,

R uit Almere

ciske

voor het modem in de meterkast.
Jij bent klant bij hun geworden, dus zijn de kosten voor het modem in de meterkast voor Fype.
Wat heb je over de monteur afgesproken? Is je niet toegezegd dat die gratis was?

Jaydeem

Beetje late reactie, alles werkt op zich wel nu..... internet snelheid is redelijk maar niet maximaal. Vergeleken met UPC zie ik niet veel voordelen van glasvezel, upc had ook z'n pluspunten, oa. meerdere programma's tegelijk opnemen, betere opname gids, en een veel betere klanten service.

Ik heb fype een tijd geleden een brief gestuurd waarin ik heb gevraagd om een vergoeding voor de gemiste diensten, tevens heb ik gevraagd om een schriftelijke reactie. Tot heden niks gehoord, echt te triest voor woorden. Zodra mijn contract duur voorbij is, zeg ik fype meteen op en ga ik naar een andere provider, puur een principe kwestie, ben echt helemaal klaar met Fype!

Profisound

Ongelezen bericht door Profisound »

Valt nog mee allemaal, ik ben al een half jaar bij Tweak.nl bezig om een normale telefoon lijn voor elkaar te krijgen. Sommige (50%) van de mensen kunnen ons niet bereiken op ons vaste nummer en dat is al vanaf het begin zo.
Op de klantenservice daar hebben ze helemaal de ballen verstand van wat ze verkopen of wat ze aanbieden, volgens mij weten ze het zelf niet eens.
Als je een mail stuurt krijg je elke keer weer van iemand anders een mail terug, heb inmiddels al zo'n 9 à 10 verschillende namen in m'n lijst staat, ti's haast comisch aan het worden.

Maar goed, nog 5 maanden en dan gaat deze jongen weer terug naar UPC, ze kunnen er over zeggen wat ze willen maar de service bij UPC is perfect!

Tes1972

Ongelezen bericht door Tes1972 »

Blij met Fype! :D Ik heb ook gekozen voor Fype. Loopt als een zonnetje. Ik herken jou ervaring wel een beetje. Bij mij was het niet makkelijk om aan te leggen. De kabel moest doorgetrokken worden en dat was een hele operatie. Maar de monteur (aardige man) heeft een extra kabel van de meterkast aangelegd onder de vloer. Laatste stukje wel met een gootje naar de tv, dat dan wel. Al met al, heel goed opgelost. @Jaycee wel fijn dat het allemaal nu wel werkt :wink:

Tes1972

Sorry Jaydeem bedoel ik :wink:

Doetie12

Ongelezen bericht door Doetie12 »

Goedemiddag,

Ik heb hier net de monteur aan huis gehad. En ben er nu achter dat ik een ander product heb gekregen dan de verkoper mij heeft beloofd. Natuurlijk was de opzegtermijn al verstreken. Ik heb een ander contract getekend dan wat de verkoper mij voor hield. Heb niet goed gekeken helaas.

De verkoper heeft mij toegezegd dat ik voor € 45 p/m een opneem box had. Nu blijkt dat ik alleen analoge televisie heb. Analoge telvisie van een glasvezel provider... hoe mooi is dat!
Heb de verkoper meerdere keren gevraagd of ik voor dat bedrag p/m een opname functie had. Ja zei hij. De verkoper heeft mij toegezegd voor € 45 p/m 30 mb internet, televisie met opname functie. Modem € 50,-- en nog telefonie. Als ik naar een glasvezel provider over stap neemik natuurlijk geen analoge televisie.

Ik ben gewoon misleid door de verkoper om maar een klant binnen te harken. Als reactie zegt fype; onze excuses voor de miscommunicatie met de verkoper. Miscommunicatie is het niet eens te noemen, ben gewoon voor gelogen door de verkoper. En daar wordt dus niks mee gedaan door Fype. Belachelijk! Ik kan wel digitale televisie krijgen maar dan moet ik gewoon meer betalen per maand. En dan over de borg van het modem nog maar te zwijgen.

Als ik dit had geweten was ik nooit over gestapt.

Al met al een WAARDELOZE service en reactie van Fype! Ik zou zeggen niet aan beginnen!

Mvg, D. van der Meulen

devious

Blijven zeuren bij Fiep dan. Liegen tijdens verkoop is niet kies. Maar ook mondelinge toezeggingen zijn bindend, helaas slecht te bewijzen. Maar blijf zeuren en knetter je klacht ook op KLacht.nl..of op het hele internet. Komt dan echt wel goed, kost je wel heel veel ergernis en tijd.

Dutch Viking

Ongelezen bericht door Dutch Viking »

Gisteren kreeg ik twee Fype-colporteurs aan de deur. Jonge knapen, die een enthousiast verhaal begonnen af te steken. Ik heb de tijd genomen ze aan te horen, en ze binnen gelaten.
Binnen een paar minuten moest ik ze wijzen op een aantal pertinente onjuistheden, grenzend aan oplichting:
1. Ziggo zou alleen een analoog signaal doorgeven, dat door de decoder zou worden omgezet naar digitaal;
2. Fype HD zou veel scherper en beter zijn dan Ziggo HD;
3. De HD-recorder van Fype zou wel tot 6 programma's van verschillende zenders tegelijk kunnen opnemen;
4. De HD-recorder van Fype zou wel 200 uur TV kunnen opnemen in HD;
5. Fype is tenminste 20 Euro per maand goedkoper dan Ziggo voor een vergelijkbaar produkt;
6. TV van Ziggo zou via de modem lopen.
Al deze punten zijn feitelijk onjuist.
Ik heb de heren een basisles TV-techniek gegeven (!) en ze gewezen op de pertinente onwaarheden. Met de goede raad zich eens goed te laten voorlichten door hun manager heb ik ze met de staart tussen de benen laten gaan.
De website van Fype bevestigde mijn vermoedens: een rommeltje qua inhoud en taalgebruik.
Dit forum bevestigt mijn bange vermoedens.
Laat mij maar mooi bij Ziggo blijven (100% snelheid, >99,99% uptime, redelijke prijs).

Tes1972

Ik heb me ook aangemeld bij een van hun adviseurs. Niets voor mij. Ik heb er niet zoveel verstand van als Dutch Viking :wink: Dus toch even controleren toen zag ik deze blog, maar ook dat ze de goedkoopste zijn (http://www.glasvezel-vergelijken.nl) Zag dat ik minder betaal dan ik voorheen deed. Dus toch maar gedaan. Al met al ben ik erg tevreden over Fype. Je moet natuurlijk wel opletten als je wat koopt. Ik ben niet zo'n internet gebruiker, dus snelheid is niet zo belangrijk als ie het maar doet. Maar merk nu echt het verschil en nooit meer uitval wat ik bij Ziggo wel de hele tijd had.

dr. hook

Ongelezen bericht door dr. hook »

Herken veel van de problemen zoals hier geschetst. Heb zelf problemen met niet werkende recorder (er is wel een bedrag van € 165,- afgeschreven maar het werkt niet!). Al tig keren gebeld met klantenservice en ze beloven van alles maar er gebeurt niks. Vorige week zouden ze het oplossen, maar dat doen ze niet. Ze hebben de meest fantastische verhalen zo is de technische dienst aan het onderzoeken wat het probleem van mijn recorder is terwijl die bij mij thuis staat! Hoe dat mogelijk is mogen ze me nog wel eens uitleggen.

Het begon allemaal met waslijst aan problemen: nummer-portering moest ik zelf regelen maar dat was nergens aangegeven moest via website (waarom ze dat niet hadden vermeld is mij raadsel nu claimen ze dat ze dat wel hebben gecommuniceerd maar klantenservice zei dat dit normaal is en dat je dan maar een week zonder inkomende telefoon zit).

Snelheid (100MB) werd bij lange na niet gehaald, bleek aan netwerkkaart te liggen, was ook niet vermeld. Vervolgens haalde ik nog maar de helft van de snelheid. Bleek, alweer bij navraag je moet er kennelijk maar tegen aanlopen, aan de AV-software te liggen. Heb nu andere av-software en haal nu zo'n 80 - 90MB volgens klantenservice is dat heel redelijk en ik vind het ook wel acceptabel op zich maar toen ik stelde dat wel heel veel mensen het probleem moeten hebben (mijn av-software word namelijk door veel mensen gebruikt) stelde de medewerker dat "de meeste mensen daar gewoon niet achter komen..."

Op het moment heb ik nog steeds geen digitale tv hoewel ik daar dus wel voor betaal. Ze leveren geen deugdelijk product en laten je dan stikken. Gelukkig heb ik mij zelf met de andere problemen kunnen redden want als ik het van de klantenservice had moeten hebben zat ik nu waarschijnlijk ook zonder internet! Als je Fype neemt mag je hopen dat alles direct goed wordt opgeleverd want als het één keer goed loopt zal het wel okay zijn dat geldt eigenlijk voor alle providers. Als je echter tegen een probleem aanloopt mag je hopen dat je een goede rechtsbijstandsverzekeraar hebt want die zul je dan wel nodig hebben, ze liegen alles bij mekaar namelijk en laten je gewoon stikken. Dat u het maar even weet!

Gesloten