LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie vervallen?!

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
jeroenvdmeer

garantie vervallen?!

Ongelezen bericht door jeroenvdmeer »

Hallo,
ik heb een probleem met de reparatie van mijn dvd-speler, gekocht in oktober 2003. Ik heb een yamaha dvd-s540 regiovrij gemaakt middels de afstandsbediening (99990). Ik heb dus niets hardwarematig aangepast, heb de speler niet opengeschroefd of iets dergelijks. De speler leest nu alle dvd's maar bij sommige regio1 dvd's (uit amerika) blijft hij halverwege hangen (denk bij de laagwisseling).
Yamaha wil hem niet repareren omdat zij beweren dat de garantie vervallen is toen ik de speler regiovrij maakte. In de gebruiksaanwijzing staat echter nergens dat ik dat niet mag doen. Goed, er staat ook niet in dat het wel mag, maar volgens mij heb ik gewoon een (verborgen) functie van het apparaat gebruikt. Immers, bij het intoetsen van de code verschijnt netjes in beeld op welke regio de speler staat ingesteld.
Het bijzondere is, dat toen ik met de dvd's die bleven hangen naar de winkel ging en ze daar in dezelfde speler ging testen (ook meteen regiovrij gemaakt), ze het wel deden!
Yamaha stelde echter wel voor om het apparaaat te maken als ik 60 euro zou betalen. Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens. Ik vind dat ik gebruik heb gemaakt van een functie die de speler heeft. Ook vind ik dat ik mag verwachten dat de speler dezelfde eigenschappen heeft als de speler die in de winkel staat.
Mag ik nu aanspraak maken op de garantie? Immers, het apparaat doet iets niet wat eenzelfde speler in de winkel wel doet, en in de gebruiksaanwijzing is nergens te vinden dat de garantie zou vervallen bij regiovrij maken.

annanas

Re: garantie vervallen?!

Ongelezen bericht door annanas »

hallo

Mijn man heeft het in het begin toen de dvd spelers net uitwaen ook geprobeerd.
Wij hadden dan een phillips.
mijn man deed netjes wat erin het boekje stond alleen lukte het niet helemaal.
Er staat nu bij ons loewe als je hem aanzet dus geen phillips mee op het beginscherm
Mijn man naar phillips gebeld en daar zeiden ze ook dat als je dit soort dingen doet je het op eigen risico doet.
We konden hem wel opsturen en dat koste toen 150 gulden en dan programmeren hun hem weer zo dat er phillips komt te staan.
Nou we hebben het lekker zo gelaten hij doet het verder goed.En er werd ook gezegd dat als je het te vaak probeerd dan blijft ie ineens staan op de laatste code.
en dat kan fout aflopen zeiden ze toen bij philips
anna

dens

Ongelezen bericht door dens »

Zo zie je maar, Annanas, toch goed dat je toen je geld aan een Philips hebt uitgegeven en niet aan een dure Loewe. Zijn blijkbaar van binnen hetzelfde. Wel vreemd, hoor, dat dat zomaar gebeurd.

En Jeroen, echt bizar van Yamaha. Je hebt toch niets verkeerds gedaan in mijn ogen? De mogelijk zit blijkbaar in het apparaat. Jij vindt die mogelijkheid en dan zou de garantie vervallen. Belachelijk, helemaal voor zo'n goed en duur merk als Yamaha :!:
Heb je de garantievoorwaarden nog? Zo ja, staat daar iets in?

jeroenvdmeer

Ongelezen bericht door jeroenvdmeer »

hoi, nee dat is het hem juist, in de garantievoorwaarden staat nergens dat ik hem niet regiovrij mag maken!

dens

Ongelezen bericht door dens »

Is het misschien nuttig om de consumentenbond eens te bellen. Zij kunnen je hierover ook adviseren. Succes!

software

Ongelezen bericht door software »

Als je zelf de besturings softe ware veranderd vervalt je garantie
Vind ik heel logies trouwens !

Dus zelf eraan vervelend ook zelf de schade dragen ! :P

bertveendam

Ongelezen bericht door bertveendam »

de consumentenbond bellen ??? geen optie je moest eerst lid worden a 60 euro per jaar en dan krijg je een standaard brief van bla bla bla echt een fut club is dat

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

je zegt eerst dat je de DVD speler zelf hebt "aangepast", en dan blijkt dat niet te werken, en zeg je letterlijk "Ik vind dat ik gebruik heb gemaakt van een functie die de speler heeft."
Blijkbaar had de DVD speler niet die functie want anders zou je er zelf niet moeten aan prutsen.

Trouwens die regio's zijn gemaakt om het illegaal kopieren van DVDs tegen te gaan. Er zouden in Nederland geen DVD van andere regio's mogen verkocht worden, dus zijn alle andere per definitie illegaal (waar ik overigens geen enkel probleem mee heb, maar je moet achteraf niet lopen zagen dat je je illegale cd of DVD niet kan afspelen).

En lijkt het mij terecht dat je geen garantie erop krijgt (die DVD speler is gemaakt om enkel jou regio DVDs af te spelen, wat dus wel goed gaat), en dat de producent geen moeite voor je doet om illegale DVDs af te spelen lijkt mij ook logisch te zijn

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Koop voortaan eentje bij de makro of de media markt.
Vijf jaar garantie met een kopie erbij hoe de code ingebracht moet worden.
Waardeloos merk( garantie ) dus.

martin11

Ongelezen bericht door martin11 »

De dvd-speler die je hebt gekocht was geprogrammeerd voor regio 2. Yamaha garandeert dus niet dat disks van een andere regio, in dit geval 1 probleemloos kunnen worden afgespeeld. Een ander verhaal zou het zijn als je na het regiovrij maken geen disks meer van regio 2 zou kunnen afspelen, maar dit lijkt niet het geval te zijn. Je kunt regio 2 weer herstellen door 9999992 in te toetsen, terwijl de disclade openstaat (zelfde methode als regiovrij maken, alleen 0 vervangen door 2). Daarna kun je de speler opsturen.

Gesloten