| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DRAMA : Canal Digitaal Internet + bellen
DRAMA : Canal Digitaal Internet + bellen
Na lang overwegen de stap gemaakt om over te stappen van KPN ADSL naar Canal Digitaal internet + bellen. Wat heb ik spijt !
Samenvatting :
- 26 april was de KPN lijn dood, maar Canal Digitaal werkte niet ! Dit is pas 28 april hersteld. Volgens de klantenservice schuld van de KPN.
- Telefonie werkt nog steeds niet tot op heden (3 mei). De klantenservice kan niet achterhalen wanneer dit wel zou moeten werken. Ook hier krijgt KPN weer de schuld.
- De snelheid is niet de beloofde 20 MB maar enkel 6 MB.
- Het is maar mogelijk één primair emailadres aan te maken (met 4 aliassen), mijn vrouw kan dus geen eigen mailbox krijgen. Advies klantenservice : maak maar een Gmail account aan !
Samenvatting :
- 26 april was de KPN lijn dood, maar Canal Digitaal werkte niet ! Dit is pas 28 april hersteld. Volgens de klantenservice schuld van de KPN.
- Telefonie werkt nog steeds niet tot op heden (3 mei). De klantenservice kan niet achterhalen wanneer dit wel zou moeten werken. Ook hier krijgt KPN weer de schuld.
- De snelheid is niet de beloofde 20 MB maar enkel 6 MB.
- Het is maar mogelijk één primair emailadres aan te maken (met 4 aliassen), mijn vrouw kan dus geen eigen mailbox krijgen. Advies klantenservice : maak maar een Gmail account aan !
Re: DRAMA : Canal Digitaal Internet + bellen
Beloofde snelheid is TOT 20MB en dat heb je dus.DrDree schreef: - De snelheid is niet de beloofde 20 MB maar enkel 6 MB.
Internet doet het niet, en Canal Digitaal ook niet? Dat komt toch op 2 verschillende manieren je huis binnen? (internet via adsl, en tv via schotel bij Canal Digitaal?) Wat heeft het één dan met het ander te maken? En dat was zo te zien in een weekend, dus dan is reparatie binnen 2 dagen niet zo gek voor een consumentenproduct als dit, wij betalen voor 24h service zakelijk grofweg 10x zo veel.DrDree schreef:Na lang overwegen de stap gemaakt om over te stappen van KPN ADSL naar Canal Digitaal internet + bellen. Wat heb ik spijt !
Samenvatting :
Vervelend, maar kunnen ze wel zeggen wát er niet werkt? De fysieke verbinding, ging het fout met de nummerportering, is je modem niet helemaal fris?- Telefonie werkt nog steeds niet tot op heden (3 mei). De klantenservice kan niet achterhalen wanneer dit wel zou moeten werken. Ook hier krijgt KPN weer de schuld.
Er staat duidelijk tót 20Mbit, wat bij ADSL afhankelijk is van de afstand van je huis tot aan de wijkcentrale. Kwestie van goed opletten bij afsluiten.- De snelheid is niet de beloofde 20 MB maar enkel 6 MB.
Dit staat duidelijk op de help/klantenservice pagina van ze vermeld. Wederom een kwestie van goed opletten bij afsluiten van dit product.- Het is maar mogelijk één primair emailadres aan te maken (met 4 aliassen), mijn vrouw kan dus geen eigen mailbox krijgen. Advies klantenservice : maak maar een Gmail account aan !
Uit de vorige reacties blijkt duidelijk :
Stap niet zomaar over, ondanks alle geweldige reclames en actie !
In eerste instantie blijkt alles mogelijk, uiteindelijk zijn er weer heel veel kleine lettertjes waardoor niets meer mogelijk is en heb je een hoop overlast. Jammer dat nog steeds providers uit winstbejag de gewone consument op een dwaalspoor zetten.
Deze reactie is juist bedoeld om mensen hiervoor te waarschuwen zodat ze een verantwoorde keuze kunnen maken.
Stap niet zomaar over, ondanks alle geweldige reclames en actie !
In eerste instantie blijkt alles mogelijk, uiteindelijk zijn er weer heel veel kleine lettertjes waardoor niets meer mogelijk is en heb je een hoop overlast. Jammer dat nog steeds providers uit winstbejag de gewone consument op een dwaalspoor zetten.
Deze reactie is juist bedoeld om mensen hiervoor te waarschuwen zodat ze een verantwoorde keuze kunnen maken.
Complete onzin. Als je nu nog niet weet dat TOT 20 MB geen gegarandeerde snelheid is heb je op internet niets te zoeken.
Als dat het enigste was............
Net gekeken, nog steeds geen telefoon.
Heb je niet toevallig een ouder type draadloze (dect) telefoon die niet lekker werkt icm dat adsl modem? In de begindagen van adsl en ook kabelinternet waren er een aatal merken die het niet lekker deden om de een of andere reden.DrDree schreef:Als dat het enigste was............
Zover kom ik helemaal niet, het telefoon ledje op het modem gaat helemaal niet aan. Dat moet eerst alvorens iets kan worden aangesloten.
Ook de snelheid was bij KPN soms wel 30MB, heb daar nog screen prints van, de lijn van Canal Digitaal is dus geknepen.
Ook de snelheid was bij KPN soms wel 30MB, heb daar nog screen prints van, de lijn van Canal Digitaal is dus geknepen.
Maandag 13 mei : nog steeds geen telefoon.
De klacht is bij Canal Digitaal in behandeling genomen, voor de rest doodse stilte, geen indicatie over de voortgang helemaal NIETS.
De klacht is bij Canal Digitaal in behandeling genomen, voor de rest doodse stilte, geen indicatie over de voortgang helemaal NIETS.
CD maakt gebruikt van de lijn van KPN, dus kunnen zij niets knijpen.DrDree schreef:Zover kom ik helemaal niet, het telefoon ledje op het modem gaat helemaal niet aan. Dat moet eerst alvorens iets kan worden aangesloten.
Nog steeds geen telefoon.
Inmiddels wel reactie van de klantenservice, komt erop neer dat ze de extra telefoonkosten wel willen betalen, voor de rest bekijk het maar !! Ben er klaar mee, ga proberen op te zeggen en dan snel terug naar KPN.........
Geachte heer,
U geeft aan graag de gemaakte telefoonkosten naar ons klantenservice telefoonnummer 0900-9323 terug te willen ontvangen.
Hiervoor kunt u een brief sturen met een (kopie van) specificatie van uw telefoonrekening. Hierop moet duidelijk uw adres en telefoonnummer vermeld staan. Als wij deze ontvangen zijn wij bereid de kosten te vergoeden.
U vermeld tevens dat de contractperiode in moet gaan als uw telefoon werkende is.
De contract periode gaat in vanaf het moment dat er gebruik wordt gemaakt van de signalen op de lijn.
Ook geeft u aan graag een 2e mailbox te willen.
Een 2e Mailbox is helaas bij ons niet mogelijk, elke aanvraag heeft recht op 1 mailbox.
Tot slot geeft u aan dat u niet de beloofde snelheid van 20MB ontvangt.
Wij kunnen nooit beloven dat u daadwerkelijk de 20mbit zal ontvangen. Wat ook op de website staat is dat wij tot 20mbit leveren, maar er geen garantie op kunnen afgeven.
Wij hopen u zo voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal
Inmiddels wel reactie van de klantenservice, komt erop neer dat ze de extra telefoonkosten wel willen betalen, voor de rest bekijk het maar !! Ben er klaar mee, ga proberen op te zeggen en dan snel terug naar KPN.........
Geachte heer,
U geeft aan graag de gemaakte telefoonkosten naar ons klantenservice telefoonnummer 0900-9323 terug te willen ontvangen.
Hiervoor kunt u een brief sturen met een (kopie van) specificatie van uw telefoonrekening. Hierop moet duidelijk uw adres en telefoonnummer vermeld staan. Als wij deze ontvangen zijn wij bereid de kosten te vergoeden.
U vermeld tevens dat de contractperiode in moet gaan als uw telefoon werkende is.
De contract periode gaat in vanaf het moment dat er gebruik wordt gemaakt van de signalen op de lijn.
Ook geeft u aan graag een 2e mailbox te willen.
Een 2e Mailbox is helaas bij ons niet mogelijk, elke aanvraag heeft recht op 1 mailbox.
Tot slot geeft u aan dat u niet de beloofde snelheid van 20MB ontvangt.
Wij kunnen nooit beloven dat u daadwerkelijk de 20mbit zal ontvangen. Wat ook op de website staat is dat wij tot 20mbit leveren, maar er geen garantie op kunnen afgeven.
Wij hopen u zo voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal
Morgen gaat onderstaande brief aangetekend de deur uit. Met dank aan ConsuWijzer.nl
Aan
CanalDigitaal
t.a.v. Afdeling Klantenservice
Postbus 444
1200 JJ Hilversum
Betreft: Laatste aanmaning tot nakoming van de overeenkomst
[ 14 mei 2013]
Geachte heer/mevrouw,
Op 12 maart 2013 ben ik met u een overeenkomst aangegaan. Het betreft het pakket “internet en bellen”. Volgens het contract zou ik op 26 april gebruik kunnen maken van de dienst, tot op heden is het niet gelukt gebruik te maken van de telefoniedienst.
Door middel van deze brief wil ik u voor de laatste keer de mogelijkheid bieden om mij binnen 2 weken na dagtekening van deze brief gebruik te laten maken van de dienst zoals overeengekomen.
Indien u hier niet toe bereid bent, wil ik mijn abonnement ontbinden en ontvang ik van u graag een schriftelijke bevestiging van mijn ontbinding.
Indien u de diensten niet binnen de afgesproken termijn kunt leveren en u niet akkoord gaat met het ontbinden van de overeenkomst, zie ik mij genoodzaakt deze kwestie voor te leggen aan de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten.
Met vriendelijke groet,
Aan
CanalDigitaal
t.a.v. Afdeling Klantenservice
Postbus 444
1200 JJ Hilversum
Betreft: Laatste aanmaning tot nakoming van de overeenkomst
[ 14 mei 2013]
Geachte heer/mevrouw,
Op 12 maart 2013 ben ik met u een overeenkomst aangegaan. Het betreft het pakket “internet en bellen”. Volgens het contract zou ik op 26 april gebruik kunnen maken van de dienst, tot op heden is het niet gelukt gebruik te maken van de telefoniedienst.
Door middel van deze brief wil ik u voor de laatste keer de mogelijkheid bieden om mij binnen 2 weken na dagtekening van deze brief gebruik te laten maken van de dienst zoals overeengekomen.
Indien u hier niet toe bereid bent, wil ik mijn abonnement ontbinden en ontvang ik van u graag een schriftelijke bevestiging van mijn ontbinding.
Indien u de diensten niet binnen de afgesproken termijn kunt leveren en u niet akkoord gaat met het ontbinden van de overeenkomst, zie ik mij genoodzaakt deze kwestie voor te leggen aan de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten.
Met vriendelijke groet,
Ik begrijp heel goed dat je ontzettend veel spijt hebt van de overstap, ik heb precies hetzelfde lees mijn bericht [Canal Digitaal echt waardeloos] hier maar. De reactie van Canal Digitaal is veel zeggend over de service naar nieuwe klanten. Ze zijn alleen bezig om hun product te verdedigen en denken niet mee aan een oplossing. Wat de snelheid betreft is het inderdaad zo dat je maximaal 20 MB krijgt maar dan is 6 MB wel heel weinig. Ook hier zijn ze niet echt mee aan het denken en informatief over een oplossing of mogelijkheden. Ik ben heel benieuwd of je je geld nog terug krijgt want ik wacht ook al maanden op mijn geld dat wel is toegezegd!
Tsja, en zij zullen zich vermoedelijk ergeren aan consumenten die na het al jaren beschikbaar zijn van ADSL, en de alom bekende reden (afstand tot wijkcentrale) waarom ze tót snelheden noemen, nog steeds verwachten dat ze die 20 Mbit krijgen. 6 Mbit is niet echt deftig, maar als je zeg >3km van de wijkcentrale woont, dan is dat gewoon de realiteit, en kan Canaal Digitaal daar verder ook weinig aan doen.PS1969 schreef:Ik begrijp heel goed dat je ontzettend veel spijt hebt van de overstap, ik heb precies hetzelfde lees mijn bericht [Canal Digitaal echt waardeloos] hier maar. De reactie van Canal Digitaal is veel zeggend over de service naar nieuwe klanten. Ze zijn alleen bezig om hun product te verdedigen en denken niet mee aan een oplossing. Wat de snelheid betreft is het inderdaad zo dat je maximaal 20 MB krijgt maar dan is 6 MB wel heel weinig. Ook hier zijn ze niet echt mee aan het denken en informatief over een oplossing of mogelijkheden. Ik ben heel benieuwd of je je geld nog terug krijgt want ik wacht ook al maanden op mijn geld dat wel is toegezegd!