LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv
Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv
Wij hebben vorig jaar een nieuw huis gekocht. Reggefiber was toen daar bezig met het aanleggen van glasvezel. Daarom hebben wij besloten om internet en digitale TV via glasvezel te bestellen.
Het hele dorp heeft sinds december 2012 internet en TV, alleen wij niet.
Eerst was de glasvezel kapot. Deze is door regefiber gerepareerd. De glasvezel werkt nu, wij hebben een modem en dat geeft aan dat er signaal op de glasvezel staat.
Onze provider (PlinQ) heeft herhaaldelijk aan KPN (de uiteindelijke beheerder van het netwerk) gevraagd (wij hebben bewijzen van emails en correspondentie) om het netwerk te activeren.
Helaas lukt het KPN al maanden niet om ons adres te activeren.
PlinQ aansprakelijk stellen helpt niet. Een andere provider (behalve KPN) helpt waarschijnlijk ook niet, omdat het probleem bij de onderliggende netwerkbeheerder (KPN) ligt. En die krijg je als consument niet te pakken.
Ondertussen hebben wij al 7 maanden geen internet en TV. Wat nu???
Het hele dorp heeft sinds december 2012 internet en TV, alleen wij niet.
Eerst was de glasvezel kapot. Deze is door regefiber gerepareerd. De glasvezel werkt nu, wij hebben een modem en dat geeft aan dat er signaal op de glasvezel staat.
Onze provider (PlinQ) heeft herhaaldelijk aan KPN (de uiteindelijke beheerder van het netwerk) gevraagd (wij hebben bewijzen van emails en correspondentie) om het netwerk te activeren.
Helaas lukt het KPN al maanden niet om ons adres te activeren.
PlinQ aansprakelijk stellen helpt niet. Een andere provider (behalve KPN) helpt waarschijnlijk ook niet, omdat het probleem bij de onderliggende netwerkbeheerder (KPN) ligt. En die krijg je als consument niet te pakken.
Ondertussen hebben wij al 7 maanden geen internet en TV. Wat nu???
Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv
Ga naar het juridisch loket in je woonplaats , die weten de weg wel.Ondertussen hebben wij al 7 maanden geen internet en TV. Wat nu???
Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv
Voor zover ik het begrijp heb je een overeenkomst met PlinQ, dat is je enige aanspreekpunt.lichaat schreef: PlinQ aansprakelijk stellen helpt niet. Een andere provider (behalve KPN) helpt waarschijnlijk ook niet, omdat het probleem bij de onderliggende netwerkbeheerder (KPN) ligt. En die krijg je als consument niet te pakken.
Dat PlinQ onderliggende diensten afneemt bij andere partij doet verder niet ter zake, daar heb je immers geen overeenkomst mee.
Je overeenkomst is gebaseerd op levering van een dienst, niet op inspanningsverplichting van PlinQ.Onze provider (PlinQ) heeft herhaaldelijk aan KPN (de uiteindelijke beheerder van het netwerk) gevraagd (wij hebben bewijzen van emails en correspondentie) om het netwerk te activeren.
PlinQ hoort je tegemoet te komen met iets als jaarabonnement digitenne, + 3G internet
Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv
Plinq beroept zich op overmacht:
6.4 Een tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst door PLINQ kan haar niet worden toegerekend indien sprake is van overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: stroomstoringen, niet voor risico van PLINQ komende uitval van het aansluitpunt van het door PLINQ geëxploiteerde of gebruikte netwerk, alsmede iedere andere omstandigheid die niet te wijten is aan de schuld van PLINQ noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening van PLINQ komt. Gedurende de periode van overmacht kan de Klant geen nakoming van de Overeenkomst vorderen.
6.4 Een tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst door PLINQ kan haar niet worden toegerekend indien sprake is van overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: stroomstoringen, niet voor risico van PLINQ komende uitval van het aansluitpunt van het door PLINQ geëxploiteerde of gebruikte netwerk, alsmede iedere andere omstandigheid die niet te wijten is aan de schuld van PLINQ noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening van PLINQ komt. Gedurende de periode van overmacht kan de Klant geen nakoming van de Overeenkomst vorderen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv
Plinq kan zoveel. Met Plinq wordt het linq; da's duidelijk. Had u via internet deze dienst besteld? Zie ook
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider
Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv
Wat een slap excuus van Plinq.Plinq beroept zich op overmacht:
Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv
Tsja, ze kunnen wel van alles in die voorwaarden schrijven in hun voordeel, maar dat wil niet zeggen dat dat ook rechtsgeldig is natuurlijk. 7 maanden volstrekt absurd, volgens welke norm of gezond verstand dan ook, dus een aangetekende brief sturen, waarin je benoemd dat ze de wettelijke levertermijn van 30 dagen met 6*30 dagen hebben overschreden, en dat jij middels dat schrijven kosteloos annuleert, en je geld terug wilt. (die voorbeeldbrief in de url hierboven is duidelijk)lichaat schreef:Plinq beroept zich op overmacht:
6.4 Een tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst door PLINQ kan haar niet worden toegerekend indien sprake is van overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: stroomstoringen, niet voor risico van PLINQ komende uitval van het aansluitpunt van het door PLINQ geëxploiteerde of gebruikte netwerk, alsmede iedere andere omstandigheid die niet te wijten is aan de schuld van PLINQ noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor rekening van PLINQ komt. Gedurende de periode van overmacht kan de Klant geen nakoming van de Overeenkomst vorderen.
En dan overstappen naar een andere provider zou ik zeggen. Misschien, als je toch nog glasvezel wilt, kan je het via xs4all proberen? Die hebben volgens mij een binnen 24h online garantie, dan krijg je een usb 3G modem om mee te internetten totdat de verbinding werkend is opgeleverd.
En anders misschien via de kabel?
Re: Na 7 maanden nog steeds geen internet/tv
Beroep op overmacht lijkt mij weinig kansrijk bij geschillencommissie of rechter.lichaat schreef:Plinq beroept zich op overmacht:
Van overmacht is pas sprake bij uitzonderlijke , niet te voorziene, situaties. Denk inderdaad aan stroomstoring, grondwerkzaamheden waardoor kabelbreuk optreedt, stroomuitval, overstroming waardoor wijkkast onder water staat, etc.
Plinq kan zich echt niet 7 maanden lang verschuilen achter overmacht.
Normale gang van zaken is dat jij schade bij Plinq kan claimen, en Plinq haar schade kan proberen te verhalen bij kpn.