LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing Kooptotaal.nl onderdeel van Interadius BV

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mar102

Re: Waarschuwing Kooptotaal.nl onderdeel van Interadius BV

Ongelezen bericht door Mar102 »

tja , hier ben ik dan..
1 november 2012 bij budgethouse.nl een vaatwasser besteld en via ideal volledig betaald voor het product, levering en plaatsen.op moment van bestelling stond levertijd enkele dagen, na een week gebeld wanneer ik t kon verwachten, tja ze hadden geen voorraad meer ...
Ben erg geduldig en heb elke uitstel maar aangenomen , ondertussen wel es gebeld van wanneer t dan nou echt es zou gebeuren want mn afwasmiddel was bijna op en de afwasborstel was versleten, vond ze niet grappig.
begin februari 2013 ben ik es gaan zoeken naar de grootleverancier en idd het product was lange tijd niet leverbaar maar binnen 1 week zouden ze nederland weer bevoorraden.
bij budgethouse niet...
naar budgethouse gebeld , gemeld welke webwinkel m wel kan leveren en waarom zij niet , wisten z niet . ik vroeg hen de machine toch snel te leveren desnoods via de andere webwinkel, nee dat doen ze niet.
wat mij wel is toegezegd dat de macihine eind februari bij hen zal arriveren, nou nee dus.
4 maart gebeld wanneer ie geleverd word ; niet. hij is niet op voorraad!!!
tja toen kreeg ik kortsluiting,
heb diezelfde dag bij een ander bedrijf de bestelling gedaan , 3 x gecheckt of ie op voorraad was en niet vooruit betaald.
7 maart 2013 om 8.05 uur heb ik deze levering mogen ontvangen!!!
tja budgethouse heeft de annulering geaccepteerd en zullen het geld binnen 30 dagen terugstorten...
het is 10 april 2013 , nog steeds geen geld.
gisteren aangifte gedaan bij politie
melding gemaakt bij de bank die hun zaken behartigt
zo maar weer es bellen met interadius, want bij budgethouse reageren ze nu ook al niet meer op de mail

Mar102

Ongelezen bericht door Mar102 »

waarschuwing
budgethouse.l valt onder interadius . bv.!!!!!

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Mar102 schreef:waarschuwing
budgethouse.l valt onder interadius . bv.!!!!!
Klopt, de volgende handelsnamen van Interadius BV zijn ingeschreven:
Budgethouse
Interadius
Mistersuper.nl
Bestbabyshop
Budgethouse.nl
Budgethouse Winkel

Hansa1953

Ongelezen bericht door Hansa1953 »

4 maart deden wij een aankoop en betaalden wij een babybedje via bestbabyshop.nl. Na 4 weken niets geleverd en volgens de voorwaarden de opdracht geannuleerd. Hiervan per e-mail een bevestiging gekregen dat het betaalde bedrag van € 129,00 terug gestort zou worden. Stond geen termijn bij. Gebeld naar Interadius en te horen gekregen dat dit 4 weken zou duren, dus uiterlijk begin april. Gedurende de maand april en mei diverse e-mails gestuurd; deze zijn niet beantwoord. Inmiddels 10 tallen malen gebeld en even zo vele malen afgepoeierd met de mededeling, ik geef het door aan de boekhouding.
Vandaag aangifte bij politie gedaan en ABN AMRO Bank afd. fraudezaken ingelicht. Interadius bankiert bij ABN AMRO. Ik heb de bank verzocht hun rekening te blokkeren.Ik heb Interadius vandaag ook per email hiervan op de hoogte gesteld.

Gewoon alles aangrijpen om Interadius het functioneren moeilijk te maken. Desnoods liever mijn geld kwijt dan dit bedrijf voort te laten woekeren.
Meerdere acties mijnerzijds gaan volgen. Heb Interadius al meegedeeld dat ik bij een aanstaand werkbezoek in Noord Nederland even op hun kantoor aan de Jules Verneweg in Emmen binnen komen wippen en niet van plan ben daar snel weg te gaan tenzij er heeeeeeeeeeeeeeeel snel betaald wordt.

HA
Laatst gewijzigd door Radar op 02 okt 2013 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht gewijzigd in verband met het noemen van persoonsgegevens en ongefundeerde beweringen

Hansa1953

Ongelezen bericht door Hansa1953 »

Onderstaand de tekst van de e-mails die ik heden verzonden heb naar bestbabyshop/Interadius:

1.
Geachten,

Wederom heeft u niet gereageerd op de oproep om de terugbetaling van € 129,00 te regelen, die wij u op 4 maart j.l. hebben overgemaakt.
Uw telefonische toezegging betreffende terugbetaling binnen 4 weken is inmiddels ruimschoots verstreken.
E-mails blijven onbeantwoord en u “gebruikt” asociale medewerkers om telefonische klachten af te poeieren

Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie. Zie bijlage.
Consumentenprogramma’s Tros Radar en Kassa zijn inmiddels ook ingelicht; Interadius blijkt voor hen geen onbekende te zijn.

Voor de volledigheid en duidelijkheid, u heeft in het geval van ondergetekende nu net even de verkeerde te pakken genomen !!!

2.
Geachten,

Ter completering van mijn eerdere ( zie onder) e-mail bevestig ik hiermede dat ik de ABN AMRO Bank, afdeling fraudezaken inmiddels op de hoogte gesteld hebben dat zij met Interadius een bankrekeninghouder hebben die zich schuldig maakt aan internetfraude.
Ik heb de bank verzocht om blokkering van uw rekeningnummer.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 okt 2013 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Mailcorrespondentie verwijderd in verband met persoonsgegevens

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

@Hansa1953: webhosters zijn in beginsel niet aansprakelijk voor de content die zij hosten (art. 6:193c lid 4 BW), tenzij zij bekend zijn met het onrechtmatige karakter daarvan of redelijkerwijs daarmee bekend moeten zijn. Een webwinkel met legale producten is m.i. per definitie niet onrechtmatig, de aflevering (of het gebrek daaraan) staat niet in direct verband met de gehoste content.

henkmel

Ongelezen bericht door henkmel »

Aan Emzie,
Ik ben ook een slachtoffer van Interadius: wasmachine begin februari besteld en betaald, bleek niet leverbaar, in maart geld teruggevraagd, was OK, maar uiteindelijk nooit betaald. Talloze acties ondernomen zoals iedereen hier.
Je noemt een groepsvordering. Kan ik mij bij een bepaalde advokaat aanmelden? Naam/ adres?

Heb Tros Radar hierover vorige maand ook al benaderd, maar nooit iets gehoord. Telefonisch tijdens de uitzending zijn ze onbereikbaar. Is toch mooi item zou je denken!

Hoor graag hoe we eea samen kunnen aanpakken.

DonC

Ongelezen bericht door DonC »

Op 28-03-2013 een bestelling gedaan van artikel: SAMSUNG HOME
CINEMA HT-E5500. Dit stond op de webwinkel aangegeven als voorraad
artikel. Bleek dus niet zo te zijn! Gebeld en werd verteld dat er levertijd op
zat. Na 6 weken gewacht te hebben raakte mijn geduld op, er kon nooit
duidelijk gezegd worden wat de levertijd was en of het artikel nog te
leveren was. Besloten om te annuleren. Budgethouse.nl vertikt het echter
om mijn aankoopbedrag terug te boeken, terwijl ik duidelijk via email
berichten en telefonisch kenbaar heb gemaakt dat ik zo spoedig mogelijk
mijn geld terug wil, het is tenslotte al 10 weken geleden dat ik mijn
bestelling geplaatst heb!

Al de nodige pittige gesprekken gevoerd telefonisch, maar het is helaas tevergeefs...Heb 2 weken geleden aangifte gedaan via mijnpolitie.nl maar hier nog helemaal niets van gehoord..(Weet niet hoelang het meestal duurt voordat je hier een reactie op krijgt...)

Het dreigen dat je juridische stappen gaat ondernemen en aangifte hebt gedaan bij de politie helpen allemaal niet...ze boeken het bedrag gewoonweg niet over.

Volgende stappen die ik ga ondernemen zijn:

- Bij het lokaal gelegen politiebureau nog eens informeren
- De ABN-AMRO bank op de hoogte stellen van deze praktijken van Interadius
- Een advocaat inschakelen
- Eventueel zelf een bezoekje geven, woon in Maastricht dus is wel een tijdje rijden, maar als dit nu echt de oplossing moet zijn om mijn aankoopbedrag terug te krijgen, heb ik dat er wel voor over...Alleen daar los je het totale probleem niet mee op...Deze organisatie moet gewoon opgedoekt worden.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 okt 2013 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht gewijzigd in verband met het noemen van persoonsgegevens en ongefundeerde beweringen

devious

Ongelezen bericht door devious »

en een leuk fimpje op YouTube zetten als je er bent geweest! :mrgreen:

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Een aantal berichten is verwijderd door de moderator door het noemen van persoonlijke gegevens en ongefundeerde beweringen. Dit is tegen onze gedragsregels.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:en een leuk fimpje op YouTube zetten als je er bent geweest! :mrgreen:
waarom dit verzoek ? :oops:

g.hoevers

Ongelezen bericht door g.hoevers »

..................................................
Laatst gewijzigd door g.hoevers op 17 nov 2013 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

g.hoevers

Ongelezen bericht door g.hoevers »

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Laatst gewijzigd door g.hoevers op 17 nov 2013 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Tolusou

Ongelezen bericht door Tolusou »

Hallo mede-gedupeerden,

Net zoals bij jullie geldt een vergelijkbare zaak als bij jullie.
Vorig jaar juli hebben wij een inbouw wasdroog-combi besteld via witgoedreus.
Ook niet bij ons afgeleverd en tientallen keer achteraangebeld. In het begin werd verteld dat het product niet op voorraad was en dat deze binnen afzienbare tijd geleverd zou worden en dat wij hierover teruggebeld zouden worden als deze weer op voorraad zou zijn. Uiteraard zijn we nooit teruggebeld en hebbn we in de tussentijd ergens anders een wasmachine besteld, omdat er toch gewassen moet worden.

Hierop weer witgoedreus/interradius gebeld dat we het geld terug wilden gestort hebben =, maar de juiste persoon om hierover te praten was er nooit wanneer we belden. WE moesten onze gegevens vermelden en de manager zou ons hier met garantie over terugbellen. Dit is ook nooit gebeurd!

Nu zie ik in deze forum dat er veel meer mensen gedupeerd zijn. Heeft iemand van jullie tips hoe we ons geld kunnen terugvorderen? Alle hulp is welkom!

Gesloten