LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort misleiding

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Cilly Mutter

Telfort misleiding

Ongelezen bericht door Cilly Mutter »

Onlangs werd ik gebeld door een medewerker van Telfort, waar ik een internetabonnement heb van 20 Mb.
Hij vroeg of ik tevreden was over mijn internet, ja, dat was ik. Zeer tevreden zelfs, ik had een paar maanden daarvoor, toen mijn modem stuk was, supersnel een ander modem, en dat werkt prima.
De medewerker zei dat ik een abonnement had van 20 Mb, en dat ik maar 8 Mb gebruik.
Toen vroeg hij of ik voortaan minder wou betalen, ja, wie wil dat niet, zeker in deze crisistijd.
Hij kon voor me regelen dat ik voortaan i.p.v. bijna 21 euro, 18.45 zou gaan betalen.
Ik geloofde er niks van, vroeg naar het addertje onder het gras. Dat was er niet, volgens hem.
Wat er dan zou veranderen, vroeg ik. Hij stelde me gerust, er zou helemaal niks veranderen.
Het enige wat Telfort me vroeg was nog een jaar klant bij hun te blijven, dan kreeg ik die korting.

Ik ben ermee akkoord gegaan. Hij vertelde me dat ik de volgende dag een mail zou krijgen van de KPN.
Die mail heb ik nooit gehad, ik was er benieuwd naar en heb ook mijn spambox gecontroleerd....niks!

Afgelopen zaterdag, 1 juni kreeg ik via de post bericht. Ik zou een wijziging van mijn abonnement hebben aangevraagd, die wijziging gaat 18 juni in.
Ik stond perplex, ik wil helemaal geen wijziging en de medewerker had ook gezegd dat er niks zou veranderen.
Toen ik op de site van Telfort ging kijken, zag ik dat bij een abonnement van 18,45 maar 8 Mb wordt geleverd.

Ik heb afgelopen maandag meteen via mail geprotesteerd, maar ze zeggen dat de wettelijke annuleringsperiode voorbij is en dat het niet meer tegen te houden is.

Dit vind ik puur bedrog. Via de telefoon een mooi verhaltje ophangen, een bevestigingsmail niet sturen, buiten de annuleringstermijn de werkelijke stand van zaken vertellen en dan verwachten dat je akkoord gaat.

De oplossing is volgens Telfort mijn abonnement, na omzetting, te verhogen naar 30 Mb

Misschien zijn er hier mensen die dit ook overkomen is?

alfatrion

Re: Telfort misleiding

Ongelezen bericht door alfatrion »

Cilly Mutter schreef:De medewerker zei dat ik een abonnement had van 20 Mb, en dat ik maar 8 Mb gebruik.
Toen vroeg hij of ik voortaan minder wou betalen, ja, wie wil dat niet, zeker in deze crisistijd.
Hij kon voor me regelen dat ik voortaan i.p.v. bijna 21 euro, 18.45 zou gaan betalen.
Ik geloofde er niks van, vroeg naar het addertje onder het gras. Dat was er niet, volgens hem.
Wat er dan zou veranderen, vroeg ik. Hij stelde me gerust, er zou helemaal niks veranderen.
Het enige wat Telfort me vroeg was nog een jaar klant bij hun te blijven, dan kreeg ik die korting.
U kunt stellen dat er slechts is overeengekomen dat u 18,45 euro zou betalen in ruil voor de verplichting om 12 maanden lid te blijven en er aan de overeenkomst verder niets zou veranderen. Dan moet Telfort stellen dat er ook is afsproken dat de capaciteit zou worden aangepast naar 8 Mbps. Telfort draagt dan de bewijslast voor dit laatste standpunt en u voor het eerste. Bij gebrek aan bewijs is er geen nieuwe overeenkomst tot stand gekomen.
Cilly Mutter schreef:Ik heb afgelopen maandag meteen via mail geprotesteerd, maar ze zeggen dat de wettelijke annuleringsperiode voorbij is en dat het niet meer tegen te houden is.
U kunt, naast het bovenstaande, terug mailen dat de verkoper een aantal informatieverplichtingen heeft. En dat een van deze verplichtingen is dat hij u schriftelijk moet informeren over uw herroepingsrecht ex art. 7:46d BW. En dat de termijn drie maanden bedraagt zolang hier niet aan is voldaan. Overeenkomstig aan art. 3:37 lid 3 BW jo 150 Rv draagt de verkoper de bewijslast voor de ontvangst van deze mededeling.

devious

Ongelezen bericht door devious »

deZittendeRechter schreef:Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
:mrgreen:

Cilly Mutter

Ongelezen bericht door Cilly Mutter »

Goed nieuws

Ik heb een telefoontje van Telfort gehad, en kreeg te horen dat ik WEL binnen de wettelijke annuleringsperiode heb aangegeven hiervan af te willen.
Alles blijft nu gewoon bij het oude, er wordt niks veranderd

Groetjes van een opgeluchte
Cilly Mutter

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

@Cilly Mutter: vraag schriftelijke bevestiging daarvan (e-mail, post etc.).

Gesloten